Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: alkohol etylowy skażony

 

alkohol etylowy skażony 167 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6

2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-700/09-2/SM
     ∟zwolnienie nabywanych wewnątrzwspólnotowo antyperspirantów i płynów do higieny jamy ustnej, zawierających w swoim składzie alkohol (dopuszczonych do obrotu w innym państwie członkowskim

2009.11.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-129/09-2/TK
     ∟1. Czy nabywany przez Spółkę alkohol etylowy całkowicie skażony wskazanymi przez jedno z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (również zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, m.in. w koncentracie płynu do spryskiwaczy) podlega bezwarunkowemu zwolnieniu od akcyzy?2. Czy w związku z korzystaniem ze zwolnienia od akcyzy oraz produkcją wyrobów z wykorzystaniem alkoholu etylowego całkowicie skażonego, w tym zawartego w koncentracie płynu do spryskiwaczy, Spółka jest zobowiązana do spełniania wymogów natury administracyjnej wynikających z ustawy o podatku akcyzowym, takich jak prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem oraz składanie deklaracji podatkowych?3. Czy produkcja wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, m.in. płynu do spryskiwaczy, odmrażaczy do zamków oraz odmrażaczy do szyb z wykorzystaniem alkoholu etylowego całkowicie skażonego, w tym zawartego w koncentracie płynu do spryskiwaczy musi odbywać się w składzie podatkowym?4. Czy w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym alkoholu etylowego skażonego wskazanymi przez jedno z państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawartego w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, m.in. w koncentracie płynu do spryskiwaczy, Spółka jest obowiązana spełniać wymogi określone w art. 78 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2009.09.11 - Minister Finansów - AE3/0812/6/FLL/08/09/8009
     ∟Alkohol etylowy skażony benzoesanem denatonium 0,3 g na 100 L 100% alkoholu etylowego i zawarty w nabywanym wewnątrzwspólnotowo środku odkażającym nie może być zwolniony od podatku akcyzowego na podstawie § 18 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego i tym samym powstanie obowiązek zapłaty akcyzy.

2009.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-472/09/ŁW
     ∟przemieszczania alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 skażonego w sposób określony w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r.

2009.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-458/09/ŁW
     ∟wytwarzanie wyrobów nieakcyzowych na bazie alkoholu etylowego skażonego zwolnionego z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy

2009.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-461/09/ŁW
     ∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i 3814

2009.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-460/09/MM
     ∟Zwolnienie z akcyzy alkoholu etylowego o kodzie CN 2207 20 całkowicie skażonego przeznaczonego do dalszej sprzedaży w stanie niezmienionym lub wytwarzania wyrobów nieakcyzowych

2009.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-459/09/PK
     ∟Opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobu o kodzie CN 3820 i 3814

2009.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-442/09/DG
     ∟Czy Spółka, może kupić ze składu podatkowego i/lub od zarejestrowanego handlowca, i/lub od podmiotu pośredniczącego, mieszaniny substancji zapachowych stosowane do wytwarzania artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętości mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości (powszechnie nazywane jako aromaty do artykułów spożywczych – dalej zwane AROMATAMI) w świetle art. 30 ust. 9 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym i korzystać ze zwolnienia bez obowiązku dostarczenia towaru za „dokumentem dostawy” i bez obowiązku prowadzenia ewidencji?

2009.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-472/09-4/KB
     ∟Czy olejki eteryczne i mieszaniny substancji zapachowych do celów niespożywczych zawierające alkohol skażony są zwolnione z podatku akcyzowego i przemieszczają się dokumentem handlowym?

2009.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-429/09/MM
     ∟produkcja denaturatu na bazie nabytego alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z rozporządzeniem Komisji WE 3199/93

2009.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-420/09/PK
     ∟zwolnienia z akcyzy alkoholu etylowego skażonego za pomocą substancji dopuszczonych na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93

2009.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-263/09-4/CS
     ∟podatek akcyzowy w zakresie zastosowania przepisów ustawy odnośnie wyrobów pochodzących z odzysku odpadów zawierających alkohol etylowy

2009.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-467/09-2/MPe
     ∟w zakresie zwolnienia alkoholu etylowego skażonego skażalnikami właściwymi dla Łotwy

2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-496/09/DG
     ∟Czy produktami na bazie alkoholu skażonego, oznaczonymi kodem CN 2207 20 00 (zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2) nieprzeznaczonymi do spożycia przez ludzi, można dokonywać wymienionego w powyższym opisie obrotu bez konieczności rejestracji podmiotu (zgodnie z art. 16 przedmiotowej ustawy) oraz poza składem podatkowym?

2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-283/09/DG
     ∟1. Czy rozcieńczalnikami i koncentratem płynu do spryskiwaczy, oznaczonymi kodem CN 3814 00 90 oraz 3820 00 00, można dokonywać wymienionego w powyższym opisie obrotu (zakup, modyfikacja, sprzedaż) bez konieczności rejestracji podmiotu (zgodnie z art. 16 przedmiotowej ustawy) oraz poza składem podatkowym? 2. Czy konieczność rejestracji podmiotu w przypadku obrotu rozcieńczalnikami i koncentratem płynu do spryskiwaczy (zakup, modyfikacja, sprzedaż), wiąże się również z obowiązkiem wniesienia zabezpieczenia akcyzowego, skoro wyrób jest zwolniony?

2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-282/09/DG
     ∟1. Czy produktami na bazie alkoholu etylowego całkowicie skażonego wg rozp. UE nr 3199/93, oznaczonymi kodem CN 2207 20 00 (zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 1,2), nieprzeznaczonymi do spożycia przez ludzi, można dokonywać wymienionego w powyższym opisie obrotu bez konieczności rejestracji podmiotu (zgodnie z art. 16 przedmiotowej ustawy) oraz poza składem podatkowym?2. Czy konieczność rejestracji podmiotu w przypadku alkoholu całkowicie skażonego wg rozporządzenia UE nr 3199/93 wiąże się również z obowiązkiem wniesienia zabezpieczenia akcyzowego, skoro jest to wyrób zwolniony?3. czy modyfikując alkohol całkowicie skażony wg rozporządzenia (WE) nr 3199/93 substancjami chemicznymi niebedącymi wyrobami akcyzowymi, można nadać powyższej mieszaninie dowolna nazwę handlową np. „Rozcieńczalnik XX” oraz zmienić kod CN z 2207 20 00 na 3814 00 90? 4. czy maksymalne normy ubytków ustalone dla alkoholu etylowego skażonego (zgodnie z Dz. U. nr 32 poz. 242, § 2 ust. 1 pkt 1) dotyczą również alkoholu całkowicie skażonego wg rozporządzenia (WE) nr 3199/99?

2009.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-274/09-2/JK
     ∟1. Czy wewnątrzwspólnotowe nabycie kosmetyków wytworzonych z dodatkiem alkoholu skażonego bitrexem z kraju członkowskiego Unii Europejskiej podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?2. Czy nabycie od producenta polskiego kosmetyków wytworzonych z dodatkiem alkoholu skażonego bitrexem, który to alkohol zakupił w kraju członkowskim Unii Europejskiej, gdzie bitrex jest dopuszczony do użytku – alkohol ten nie będzie podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem akcyzowym?

2009.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-153/09-4/CS
     ∟Jeśli nabywany przez Wnioskodawcę alkohol etylowy, wykorzystywany do czyszczenia zbiorników w procesie konfekcjonowania perfum będzie całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. ,przedmiotowy alkohol będzie mógł korzystać z bezwarunkowego zwolnienia, wynikającego z art. 30 ust. 9 pkt. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-220/09/DG
     ∟1. Czy przedmiotowy rozpuszczalnik należy traktować jako wyrób akcyzowy objęty zwolnieniem od akcyzy (zgodnie z brzmieniem art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym oraz zapewnieniami dostawcy), czy raczej jako wyrób akcyzowy objęty zwolnieniem od akcyzy ze względu na jego przeznaczenie (zgodnie z brzmieniem art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy) oraz stosownymi rozporządzeniami MF wymienionymi powyżej? 2. Jakie dodatkowe dokumenty / oświadczenia będą wymagane przy zastosowaniu art. 30 ww. ustawy (np. oświadczenie dostawcy o składzie chemicznym rozpuszczalnika oraz o spełnianiu wymogów określonych Rozporządzeniem Komisji (WE) NR 3199/93 dołączane do każdej dostawy, stosowne opinie Działu Technologii itp.)? 3. Czy w przypadku przedmiotowego rozpuszczalnika konieczne jest złożenie zgłoszenia rejestracyjnego do właściwego Urzędu Celnego przed rozpoczęciem procesu jego zamawiania od dostawcy zgodnie z brzmieniem art. 32 ust. 5 i 6 ww. ustawy oraz rozporządzenia MF? 4. Czy do każdej dostawy ww. rozpuszczalnika powinien być wystawiony dokument dostawy określony przepisami w/w ustawy (art. 32) oraz rozporządzenia MF?5. Czy każda dostawa oraz każdy proces zużycia ww. rozpuszczalnika w procesie produkcji powinny być ewidencjonowane na zasadach określonych w przepisach ww. ustawy (art. 32 oraz rozporządzenia MF)?

2008.12.24 - Minister Finansów - AE3/8013/FLL/09/6176
     ∟Istota interpretacji: Produkcja i sprzedaż wyrobów o symbolu PKWiU 24.52, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym wytworzonych produktów.

2008.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-75/08-2/TW
     ∟Szczegółowo zagadnienie całkowitej denaturacji zostało natomiast uregulowane w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. L 288 z 23.11.93, s. 12) gdzie wskazano, odrębnie dla każdego z Państw Członkowskich, warunki takiej denaturacji.

2008.12.20 - Minister Finansów - AE3/8012/10/FLL/08/6175
     ∟Produkcja i sprzedaż wyrobów o symbolu PKWiU 24.66.48-90.90, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym wytworzonych produktów.

2008.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-818/08/DG
     ∟Czy jeżeli produkt zostanie sklasyfikowany do kodu CN 2207 20 00 dopuszczony do wolnej sprzedaży na terenie Niemiec skażony zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 3199/93 za pomocą skażenia jakiegokolwiek państwa członkowskiego, podlega akcyzie w Polsce i z jaką stawką.

2008.11.06 - Minister Finansów - AE 3/8012/8/FLL/08/5149
     ∟Import i przetwarzanie koncentratu do spryskiwaczy, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym.

2008.10.31 - Minister Finansów - AE III/8012/7/FLL/08/5010
     ∟Produkcja i sprzedaż wyrobów o symbolu PKWiU 24.30.22-79, obciążenia podatkowe w podatku akcyzowym wytworzonych produktów.

2008.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-1123/08-2/ASi
     ∟wniosek dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu etylowego zużywanego do produkcji rozcieńczalników skażonego na zasadach łotewskich.

2008.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1013/08-4/GD
     ∟Zwolnienie alkoholu etylowego wykorzystywanego do produkcji rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy.

2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443/W-8/08-2/TW
     ∟Czy Zainteresowany może w składzie podatkowym produkować, a następnie wprowadzać do obrotu handlowego na terenie Polski denaturat (butelkowany i luzem) produkowany zgodnie z warunkami określonymi w polskiej normie PN-A-79532 (tj. spirytus - alkohol etylowy o mocy 92% obj. skażony ogólnym środkiem skażającym wg PN-C-97911:1995 i zabarwiony fioletem krystalicznym), który jest wyrobem nieprzeznaczonym do spożycia przez ludzi i korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 18 ust. 1 pkt. 2 ww. rozporządzenia tj. jak dla alkoholu etylowego skażonego środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych i wykorzystywanego do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi?

2008.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-190/08/IK
     ∟zwolnienia z opodatkowania rozpuszczalników zawierających w swoim składzie alkohol etylowy skażony acetonem i skażony bitrexem, których produkcja nastąpiła przed wejściem w życie przepisów rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10 października 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 196, poz. 1416).

1 2 3 4 5 6

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj