Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-458/09/ŁW
z 9 września 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-458/09/ŁW
Data
2009.09.09



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia


Słowa kluczowe
alkohol etylowy skażony
import (przywóz)
nabycie wewnątrzwspólnotowe
skład podatkowy
zwolnienie


Istota interpretacji
wytwarzanie wyrobów nieakcyzowych na bazie alkoholu etylowego skażonego zwolnionego z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy



Wniosek ORD-IN 722 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2009r (data wpływu 4 czerwca 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 sierpnia 2009r. (data wpływu 6 sierpnia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wytwarzania wyrobów nieakcyzowych na bazie alkoholu etylowego skażonego zwolnionego z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy uznaje się:

Nieprawidłowe w części dotyczącej:

  • wypełnienia przez podmiot zużywający jedynie obowiązku określonego w art. 16 ust. 3 ustawy,
  • przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz zwolnienia od akcyzy wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanymi na bazie skażonego alkoholu etylowego,
  • miejsca przeznaczenia i miejsca pochodzenia wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego.

Prawidłowe w części dotyczącej wytwarzania na bazie skażonego alkoholu etylowego wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, niebędących wyrobami akcyzowymi.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2009r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wytwarzania wyrobów nieakcyzowych na bazie alkoholu etylowego skażonego zwolnionego z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 sierpnia 2009r. (data wpływu 6 sierpnia 2009r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 28 lipca 2009r. znak IBPP3/443-458/09/ŁW.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) zamierza nabywać od polskiego producenta/sprzedawcy dostarczany ze składu podatkowego na terytorium kraju, wyrób o kodzie CN 2207 20 - alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone. Wyrób ten będzie skażony w sposób określony w Rozporządzeniu MF w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy. Wyrób o kodzie CN 2207 20 Wnioskodawca będzie nabywał w cysternach lub innych mniejszych opakowaniach i sprzedawał w niezmienionej postaci, lub przetwarzał w wyroby nieakcyzowe takie jak produkty zapachowe do saun i inne wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi. Przetwarzanie nie będzie miało wpływu na skażenie alkoholu etylowego. Wyrób o kodzie CN 2207 20, jak i wyroby powstałe w wyniku jego przetworzenia Wnioskodawca będzie oferował polskim, wewnątrzwspólnotowym i spoza unii odbiorcom w opakowaniach o pojemności od 0,1 L do 1000 L, bądź luzem.

Spółka nie posiada zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, nie jest zarejestrowanym; niezarejestrowanym handlowcem, nie jest podmiotem pośredniczącym.

Wnioskodawca zauważa, że:

  • alkohol etylowy określany, jako wyrób o kodzie CN 2207 20, wskazany w niniejszym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika jest alkoholem skażonym zgodnie z normami określonymi w Rozporządzeniu MF w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy,
  • wyroby uzyskane z przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 w opisanym stanie faktycznym, pytaniach i stanowisku podatnika zawsze oznaczają wyroby powstałe z przetworzenia alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z normami określonymi w Rozporządzeniu MF w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy przetwarzanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nie przeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, jest opodatkowane podatkiem akcyzowym, jeśli tak to na jakich zasadach...
  2. Czy należy mieć zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub być zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego)...
  3. W jakich procedurach i z jaką dokumentacją należy przemieszczać wyroby uzyskane z przetworzenia alkoholu etylowego skażonego w obrocie wewnątrzwspólnotowym, imporcie, obrocie krajowym...
  4. Czy jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego wyrobów powstałych z przetworzenia alkoholu etylowego skażonego jest jego skażenie...
  5. Czy ma znaczenie miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru...
  6. Czy należy uzyskać decyzję w sprawie norm zużycia i ubytków od ww. wyrobów...
  7. Czy są nałożone dodatkowe obciążenia, wymagania związane z przetwarzaniem alkoholu etylowego, jeśli tak to jakie...

W uzupełnieniu wniosku z dnia 3 sierpnia 2009r. Wnioskodawca wskazał, iż pytanie dotyczące dodatkowych obciążeń, wymaganych związku z obrotem, przetwarzaniem alkoholu etylowego skażonego wyrobów (pytanie nr 11) dotyczy podatku akcyzowego.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad.1 Przetwarzanie wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nie przeznaczony do spożycia przez ludzi, bez wytrącania skażalników, nie jest opodatkowane podatkiem akcyzowym pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w art. 32 ust. 5-13.,

Ad.2 Przy przetwarzaniu wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) w wyrób nieakcyzowy, nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi o kodzie CN 2207 20 nie jest wymagane zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego lub bycie zarejestrowanym/niezarejestrowanym handlowcem lub podmiotem pośredniczącym. Jako podmiot zużywający Wnioskodawca musi jedynie wypełnić zobowiązanie wynikające z art. 16 ust. 3 ustawy podatkowej.

Ad.3 Wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi powstałe w wyniku przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 są przemieszczane poza procedurą zawieszonego poboru akcyzy, są zwolnione z podatku akcyzowego, stąd poza zwykłymi dokumentami handlowymi nie są wymagane dodatkowe dokumenty.

Ad.4 Jedynymi warunkami zwolnienia z podatku akcyzowego wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi powstałych w wyniku przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 jest zawartość w nich skażonego alkoholu etylowego i nieprzeznaczenie ich do celów spożywczych.

Ad.5 Nie ma znaczenia miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego, oraz miejsce przeznaczenia towaru, pod warunkiem, że alkohol etylowy skażony dostarczany jest do podmiotu zużywającego z krajowego składu podatkowego.

Ad.6 Nie ma potrzeby uzyskania decyzji w sprawie norm zużycia i ubytków od wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu, ponieważ wyroby te podlegają zwolnieniu z podatku akcyzowego.

Ad.7 Nie ma dodatkowych obciążeń w zakresie podatku akcyzowego (poza podatkiem dochodowym i VAT), wymagań związanych z przetwarzaniem wyrobu o kodzie CN 2207 20 (alkoholu etylowego skażonego) i wyrobów z zawartością tego alkoholu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

Nieprawidłowe w części dotyczącej:

  • wypełnienia przez podmiot zużywający jedynie obowiązku określonego w art. 16 ust. 3 ustawy,
  • przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz zwolnienia od akcyzy wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanymi na bazie skażonego alkoholu etylowego,
  • miejsca przeznaczenia i miejsca pochodzenia wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego.

Prawidłowe w części dotyczącej wytwarzania na bazie skażonego alkoholu etylowego wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, niebędących wyrobami akcyzowymi.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz. U. z 2009r. Nr 3, poz. 11 ze zm.) wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 17 tego załącznika został wymieniony alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub większej; alkohol etylowy i pozostałe wyroby alkoholowe, o dowolnej mocy, skażone – o kodzie CN 2207.

Zgodnie z powyższym nabywany przez Wnioskodawcę wyrób o kodzie CN 2207 20 jest wyrobem akcyzowym podlegającym przepisom dotyczącym podatku akcyzowego.

Na podstawie art. 93 ust. 4 ww. ustawy stawka akcyzy na alkohol etylowy wynosi 4960 zł od 1 hektolitra alkoholu etylowego 100% vol. zawartego w gotowym wyrobie.

Jednocześnie na mocy art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

W myśl z art. 32 ust. 3 pkt 1 i 8 ww. ustawy zwolnienie dotyczące skażonego zgodnie z powyższą dyspozycją alkoholu stosuje się wyłącznie w przypadku jego:

  • dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub
  • zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Stosownie natomiast art. 32 ust. 5-13 ww. ustawy warunkiem zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego skażonego, którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy, ze względu na przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym, złożonym przez podmiot prowadzący skład podatkowy w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot zużywający;
  2. dołączenie do przemieszczanego alkoholu etylowego skażonego dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej "dokumentem dostawy";
  3. prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Dokument dostawy może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Wspólnoty Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

Nabywca wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości.

Podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość.

Z cyt. wyżej przepisów wynika, iż podmiot zużywający, któremu dostarczono alkohol etylowy skażony, zwolniony od akcyzy obowiązany jest:

  • okazać podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy pisemne potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3 ustawy,
  • prowadzić ewidencję alkoholu etylowego skażonego, objętego zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie,
  • potwierdzić odbiór alkoholu etylowego skażonego o którym mowa wyżej na dokumencie dostawy,
  • wykorzystać przedmiotowy alkohol etylowy do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

W świetle powyższego za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, że jako podmiot zużywający musi on wypełnić jedynie zobowiązanie wynikające z art. 16 ust. 3 ustawy podatkowej.

Poza ww. warunkami ustawodawca nie przewiduje dodatkowych obciążeń i wymagań związanych z przetwarzaniem alkoholu etylowego skażonego, o którym mowa wyżej i w tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca zamierza na bazie alkoholu skażonego wyprodukować wyroby nieakcyzowe takie jak produkty zapachowe do saun i inne wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi.

Mając na względzie cyt. wyżej definicję wyrobu akcyzowego zawartą w art. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym oraz art. 1 ust. 1 ww. ustawy w myśl którego ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczenie znakami akcyzy, stwierdzić należy, iż do wytworzonego przez Wnioskodawcę wyrobu nie będącego wyrobem akcyzowym, nie będą miały zastosowania przepisy ustawy o podatku akcyzowym dotyczące składu podatkowego, zarejestrowanego i niezarejestrowanego handlowca i podmiotu pośredniczącego.

Konsekwentnie do przemieszczanych wyrobów nieakcyzowych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi powstałych w wyniku przetworzenia alkoholu etylowego skazonego zwolnionego z akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy nie ma zastosowania procedura przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłacona akcyzą. Wyprodukowany wyrób niebędący wyrobem akcyzowym nie jest również wyrobem zwolnionym z akcyzy.

W tym stanie rzeczy za nieprawidłowe uznać należy stanowisko Wnioskodawcy, iż wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi powstałe w wyniku przetworzenia wyrobu o kodzie CN 2207 20 są przemieszczane poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy i są zwolnione z podatku akcyzowego oraz, że jedynymi warunkami zwolnienia z akcyzy wyrobów nieakcyzowych – nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi – jest zawartość w nich skażonego alkoholu etylowego.

Nieprawidłowe jest również stanowisko Wnioskodawcy, że miejsce przeznaczenia towaru, miejsce pochodzenia wyrobów wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego jest uzależnione od tego, że alkohol etylowy skażony dostarczony jest do podmiotu zużywającego z krajowego składu podatkowego, bowiem jak wskazano wyżej ustawa o podatku akcyzowym nie ma zastosowania do wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi.

Ponieważ wyprodukowane wyroby nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi nie są wyrobami akcyzowymi, dokumentowanie ich obrotu nie podlega regulacjom ustawy o podatku akcyzowym, dlatego za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, że obrót ww. wyrobami odbywa się na podstawie zwykłych dokumentów handlowych.

Tym niemniej w przedmiotowej sprawie jak wskazano wyżej, wyrobem akcyzowym jest alkohol etylowy wymieniony w poz. 17 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym. Jednakże alkohol ten skażony środkami skażającymi, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zawarty w wyrobach przeznaczonych do spożycia przez ludzi został zwolniony od podatku akcyzowego w przypadkach i na warunkach określonych w ww. art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy. W związku z powyższym zwolniony jest również od akcyzy alkohol etylowy zawarty w wyrobie gotowym jakim jest produkt nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi.

Zgodnie z art. 85 ust. 1 ww. ustawy właściwy naczelnik urzędu celnego ustala, w drodze decyzji, dla poszczególnych podmiotów, na ich wniosek:

  1. normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych;
  2. dopuszczalne normy zużycia napojów alkoholowych:
    a. objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w przypadku ich użycia do produkcji innych wyrobów,
    b. o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 3, w przypadku ich użycia przez podmiot zużywający.

Ww. przepis nie ma zatem zastosowania dla alkoholu etylowego skażonego przeznaczonego do wykorzystania do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zwolnionego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy i w tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Mając powyższe na uwadze stanowisko Wnioskodawcy oceniane należało uznać za:

Nieprawidłowe w części dotyczącej:

  • wypełnienia przez podmiot zużywający jedynie obowiązku określonego w art. 16 ust. 3 ustawy,
  • przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz zwolnienia od akcyzy wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanymi na bazie skażonego alkoholu etylowego,
  • miejsca przeznaczenia i miejsca pochodzenia wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi wyprodukowanych na bazie alkoholu etylowego skażonego.

Prawidłowe w części dotyczącej wytwarzania na bazie skażonego alkoholu etylowego wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, niebędących wyrobami akcyzowymi.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj