Interpretacje do przepisu
art. 93b Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


273/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 93b Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2011.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-819/10-5/KS
     ∟podatek dochodowy w zakresie skutków w tym podatku jakie wystąpią w związku z przekształceniem Zakładu Budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

2011.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1108/10-5/AK
     ∟1. Czy przekształcenie OSIR w dwa odrębne zakłady budżetowe stanowić będzie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług transakcję zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, przez co przedmiotowa transakcja nie będzie podlegała podatkowi od towarów i usług oraz nie będzie skutkowała korektą dotychczas odliczonego podatku od towarów i usług od inwestycji? 2. Czy skutkiem przekształcenia jednego z nowopowstałych zakładów budżetowych w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością będzie wstąpienie przez tę spółkę we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki zakładu budżetowego i czy w rezultacie przekształcenie nie będzie skutkować opodatkowaniem po stronie zakładu budżetowego podatkiem od towarów i usług lub też korektą rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług?

2011.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-789/10/DG
     ∟Obowiązek uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w sytuacji zmiany podmiotu prowadzącego skład podatkowy

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-802/10-8/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków w tym podatku jakie wystąpią w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

2011.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1593/10-8/BA
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie skutków w postaci opodatkowania lub korekty rozliczeń w sytuacji przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

2010.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-904/10/AZb
     ∟Czy Zespół Szkół staje się z dniem 1 września 2010r. płatnikiem podatku od towarów i usług w wyniku włączenia w jego skład Gimnazjum, czy też stanie się tym podatnikiem dopiero w momencie przekroczenia przez Zespół kwoty określonej w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług?

2010.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1604/10-4/JK
     ∟W jakim terminie Wnioskodawca powinien złożyć deklarację VAT-7, w której zostanie dokonana korekta 1/5 podatku naliczonego odliczonego w 2006 r. (w związku z nabyciem samochodu osobowego, stanowiącego środek trwały) wg realnego wskaźnika za 2010 r. (tj. 0%), tj. czy taką deklarację należy złożyć do 25 września 2010, czy do 25 lutego 2011?

2010.11.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-915/10-3/BD
     ∟1. Czy nowoutworzona jednostka budżetowa wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach podatkowych prawa i obowiązki zlikwidowanego w celu przekształcenia zakładu budżetowego?2. Czy w związku z pełnym przekształceniem zakładu budżetowego na jednostkę budżetową następuje automatyczna sukcesja podatkowa w zakresie numeru NIP. Czy też jednostka będzie traktowana jako nowy podatnik i w związku z tym ma wystąpić o nadanie nowego numeru NIP?

2010.11.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-915/10-2/BD
     ∟1. Czy nowoutworzona jednostka budżetowa wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach podatkowych prawa i obowiązki zlikwidowanego w celu przekształcenia zakładu budżetowego?2. Czy w związku z pełnym przekształceniem zakładu budżetowego na jednostkę budżetową następuje automatyczna sukcesja podatkowa w zakresie numeru NIP. Czy też jednostka będzie traktowana jako nowy podatnik i w związku z tym ma wystąpić o nadanie nowego numeru NIP?

2010.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-107/10-4/ŁM
     ∟W jaki sposób prawidłowo należy ustalić wartość początkową środków trwałych wniesionych aportem do Spółki powstałej z likwidacji zakładu budżetowego do celów podatku dochodowego od osób prawnych?

2010.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-428/10-4/AS
     ∟określenie wartości początkowej i amortyzacji środków trwałych wniesionych do Spółki po likwidacji zakładu budżetowego

2010.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-79/10-3/DS
     ∟Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej Spółce z o. o.?INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 07 lipca 2010 r. (data wpływu 12.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością – jest prawidłowe. UZASADNIENIEW dniu 12 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony pismem w dniu 11 października 2010 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.Zakład Wodociągów i Kanalizacji jest zakładem budżetowym Gminy, utworzonym w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Został powołany na podstawie uchwały Rady Miejskiej z dnia 30.12.1993 r. w sprawie przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej poprzez podział na trzy jednostki organizacyjne.Zakład Wodociągów i Kanalizacji przejął część majątku ZGKiM, niezbędną do świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, wg bilansu na 31.12.1993 r., w tym sieci wodociągowe na obszarach wiejskich, trzy Stacje Uzdatniania Wody (budynki wraz z gruntami), jeden z budynków administracyjnych.Majątek Zakładu stanowi również infrastruktura wodno - kanalizacyjna przejęta przez Gminę w drodze komunalizacji od:Zakładów (…) (1996 rok), w tym sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, dwie przepompownie ścieków (grunty, budynki wraz z urządzeniami),Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa (2004 rok), w tym Stacja Uzdatniania Wody we wsi N. (budynek wraz z urządzeniami, grunt) oraz sieć wodociągowa.Majątek Zakładu stanowią także sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjna z przepompowniami ścieków, które Gmina wybudowała w latach 1994 – 2010. Zakład ma prawo do korzystania z w/w majątku, bowiem Gmina przekazała go w trwały zarząd.Zakład nie budował infrastruktury wod. – kan. z własnych środków. Wg stanu na dzień 31.12.2009 r. wartość netto majątku Zakładu wynosi 19.031.556,99 zł.Do końca 2010 roku, Gmina zamierza przekształcić Zakład w spółkę z o.o. ze 100% udziałem Gminy.Likwidacja zakładu budżetowego nastąpi po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską.Wszystkie składniki mienia materialne i niematerialne po zlikwidowanym Zakładzie, zostaną wniesione do nowo utworzonej spółki z o.o. na pokrycie jej kapitału zakładowego. Będą one stanowić w chwili jego wniesienia przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej spółce z o.o....Zdaniem Wnioskodawcy, nowo utworzona spółka z o. o. powinna - w myśl art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - ustalić wartość środków trwałych przejętych w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego na podstawie wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekształconego podmiotu, a także kontynuować metodę amortyzacji przyjętą przez ten podmiot.W spółce będącej następcą prawnym przekształconego zakładu budżetowego, odpisy amortyzacyjne od składników mienia wniesionych aportem do spółki z o. o. na pokrycie kapitału zakładowego, w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę z o. o., można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów dla celów podatkowych.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.Stosownie natomiast do art. 15 ust. 6 ww. ustawy, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a - 16m, z uwzględnieniem art. 16.Zgodnie z art. 16g ust. 9 tejże ustawy, w razie przekształcenia formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów, z zastrzeżeniem ust. 19, dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o której mowa w art. 9 ust. 1, podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Stosownie do art. 16g ust. 18 ustawy, powołany powyżej przepis ust. 9 ma zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że podmiot powstały z przekształcenia, podziału albo połączenia lub podmiot istniejący, do którego przeniesiono w wyniku wydzielenia część majątku podmiotu dzielonego, wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Zgodnie z art. 16h ust. 3 ww. ustawy, podmioty o których mowa w art. 16g ust. 9 tej ustawy, powstałe z przekształcenia, podziału, z zastrzeżeniem ust. 5, albo połączenia podmiotów oraz podmioty, które przejęły całość lub część innego podmiotu na skutek tych zdarzeń, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę amortyzacji przyjętą przez podmiot przekształcony, podzielony, połączony z uwzględnieniem art. 16i ust. 2 - 7. Powyższe regulacje wyrażają tzw. zasadę kontynuacji ustalania wartości początkowej oraz dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla podmiotów powstałych z przekształcenia, połączenia czy podziału. Przy czym zasada ta znajduje zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że powstały w powyższy sposób podmiot wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego lub podzielonego, tj. ma miejsce tzw. sukcesja generalna.W przedmiotowej sprawie Zakład budżetowy zostanie przekształcony w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 16 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, przekształcenie samorządowego zakładu budżetowego w inną formę organizacyjno - prawną wymaga uprzednio jego likwidacji.W myśl natomiast art. 16 ust. 7 ustawy, należności i zobowiązania samorządowego zakładu budżetowego likwidowanego w celu przekształcenia w inną formę organizacyjno - prawną przejmuje utworzona jednostka. Tym samym, powyższe przekształcenie wyczerpuje dyspozycję zawartą w art. 93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym przepisy art. 93 i art. 93a stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych.W związku z powyższym, w przedmiotowej sprawie będzie miała miejsce sukcesja praw i obowiązków podatkowych, o której mowa w art. 93 – 93a ww. ustawy.Reasumując, wartość początkowa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wniesionych do spółki z o.o. powinna zostać ustalona zgodnie z dyspozycją zawartą w przepisie art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. w wysokości wartości początkowej tychże składników majątkowych przejętych w wyniku przekształcenia Zakładu budżetowego (Wnioskodawcy) w spółkę z o.o., określonej w Jego ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Jednocześnie spółka z o.o. będzie zobowiązana do kontynuacji dokonywania odpisów amortyzacyjnych według zasad przyjętych w Zakładzie.Powyższa zasada kontynuacji dotyczy tylko środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ujętych w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Zakładu. W przypadku natomiast, gdy wniesione do spółki o.o. środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne nie były ujęte w powyższej ewidencji, ich wartość początkowa powinna zostać określona na podstawie art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.Jednocześnie wskazuje się, że wniosek Spółki dotyczący podatku od towarów i usług został rozpatrzony odrębną interpretacją wydaną w dniu 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-4/AK oraz postanowieniem o umorzeniu postępowania z dnia 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-5/AK. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, któr

2010.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-633/10-2/KS
     ∟Czy w przedstawionym stanie przyszłym znajdzie zastosowanie art. 93 w związku z art. 93b Ordynacji podatkowej i w konsekwencji, nowe Zakłady wstąpią odpowiednio we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki Zakładu?

2010.10.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-586/10-2/GC
     ∟Czy podmiot powstały po przekształceniu z zakładu budżetowego w jednostkę budżetową realizującą te same cele statutowe będzie uprawniony do wydatkowania dochodu jako dochodu uznanego za zwolniony przez przekształcony zakład budżetowy?

2010.10.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-586/10-3/GC
     ∟Czy podmiot powstały po przekształceniu z zakładu budżetowego w jednostkę budżetową realizującą te same cele statutowe będzie uprawniony do wydatkowania dochodu jako dochodu uznanego za zwolniony przez przekształcony zakład budżetowy?

2010.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-633/10-3/AK
     ∟1. Czy Wnioskodawca przejmując działalność usługową w przedstawionej wyżej sprawie uzyska status podatnika VAT w przypadku świadczenia na podstawie statutu usług na rzecz osób trzecich oraz czy w związku z tym faktem istnieje konieczność rejestracji dla celów podatku od towarów i usług?2. Jeżeli szkoła zostanie jednak podatnikiem VAT, to czy będzie zachowana ciągłość rozliczenia VAT po przejęciu spraw finansowych gospodarstwa czy szkoła zachowa zwolnienie podmiotowe zgodnie z art. 113 ust.1 ustawy o VAT?

2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-463/10/LSz
     ∟W sprawie będzie miała miejsce sukcesja praw i obowiązków podatkowych. Zakład budżetowy nie będzie zobowiązany do dokonania jednorazowej korekty pozostałego podatku VAT naliczonego, odliczonego przez Zakład budżetowy w związku ze zrealizowaną inwestycją w obcym środku trwałym. W utworzonej w miejsce Zakładu budżetowego spółce wystąpi obowiązek kontynuacji korekt podatku naliczonego, określonych przepisami art. 91 ustawy o VAT (stosownie do art. 91 ust. 9 tej ustawy) i w celu wyliczenia proporcji do wskaźnika struktury należy objąć cały rok kalendarzowy.

2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1062/10/PP
     ∟Czy w związku z przekształceniem zakładu budżetowego w spółkę z o.o. ze 100% udziałem Miasta, Wnioskodawca winien zapłacić podatek dochodowy od osób prawnych od dochodu powstałego w zakładzie budżetowym przed przekształceniem w związku z zadeklarowanym dochodem korzystającym ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-717/10/PP
     ∟Czy przekształcenie zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej?

2010.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-686/10/MS
     ∟Czy amortyzacja środków trwałych przyjętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowej Spółce przy uwzględnieniu przyjętej wartości początkowej środków trwałych i zastosowanej metodzie amortyzacji?Czy przyjęta metoda ustalania amortyzacji jako kontynuacji amortyzacji dokonywanej przez zakład budżetowy jest prawidłowa?

2010.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-267/10-4/MK
     ∟Podmiotowość Gminy a podmiotowość Urzędu Miasta.

2010.06.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-316/10-4/BD
     ∟Czy podmiot powstały po przekształceniu zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, realizującą te same cele statutowe, będzie uprawniony do rozliczenia nadwyżki podatku naliczonego zakładu budżetowego Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przez jednostkę budżetową Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji?

2010.06.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-316/10-5/BD
     ∟Czy podmiot powstały po przekształceniu zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, realizującą te same cele statutowe, będzie uprawniony do rozliczenia nadwyżki podatku naliczonego zakładu budżetowego Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji przez jednostkę budżetową Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji?

2010.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1479/09-2/BD
     ∟1. Czy w sytuacji zmiany podatnika podatku od towarów i usług z urzędu miasta na miasto, miasto jest na gruncie prawa podatkowego następcą prawnym urzędu miasta?2. Czy miasto może dokonać korekt faktur VAT wystawionych przez urząd miasta użytkownikom wieczystym, którzy umowy użytkowania wieczystego zawarli przed dniem 1 maja 2004 r.?

2010.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-703/09-3/DG
     ∟1. Czy przychód z tytułu ujawnionych środków trwałych tj. sieci ciepłowniczych i przyłączy do węzłów cieplnych w budynkach stanowi dla Spółki przychód podatkowy? 2. Czy Spółka ma prawo do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od urządzeń służących doprowadzaniu ciepła (pary wodnej), których własność przeszła na Spółkę na mocy art. 49 KC i uznania wyżej wymienionych odpisów za koszty uzyskania przychodu? 3. Czy Spółka może dla tych ujawnionych odcinków sieci dla których w przeszłości zmieniono technologię na preizolowaną zastosować ogólne zasady naliczania amortyzacji a dla pozostałych w bardzo złym stanie technicznym ustalić indywidualne stawki amortyzacyjne? 4. Czy ujawnione odcinki sieci i przyłącza do węzłów cieplnych wprowadzić do ksiąg rachunkowych na dzień ujawnienia tych środków, czyli na dzień 31 maja 2009 r. i od następnego miesiąca dokonywać odpisów amortyzacyjnych, czy wprowadzić z dniem 31 października 2009 r. (faktura za wycenę od biegłego rzeczoznawcy)? 5. Czy wydatki poniesione na wycenę przez biegłego ujawnionych środków trwałych zwiększają wartość początkową wycenionych środków trwałych, czy stanowią koszt uzyskania przychodu w miesiącu poniesienia?

2010.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1353/09-5/AK
     ∟Czy w związku z przekształceniem, po stronie zakładu budżetowego powstanie obowiązek jednorazowej korekty pozostałego podatku VAT naliczonego, odliczonego przez zakład? Czy w takim przypadku zakład lub gmina będą zobowiązane do dopłacenia podatku VAT należnego? Czy nowo powstała spółka będzie zobowiązana do kontynuowania dokonywania korekt, o których mowa w art. 91 ustawy o VAT?

2010.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1353/09-4/AK
     ∟Czy czynność wniesienia składników majątkowych zakładu budżetowego do spółki z o.o. należy traktować jako zbycie przedsiębiorstwa wyłączone z opodatkowania podatkiem VAT? Czy tak samo należy traktować tę czynność, jeżeli część składników majątkowych zakładu nie będzie stanowiła przedmiotu aportu do nowo tworzonej spółki?

2010.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-892/09-4/ŁM
     ∟Czy przekształcenie zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i art. 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 25 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej?

2010.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-893/09-4/ŁM
     ∟Czy likwidacja zakładu budżetowego i następcze wniesienie pozostałego po nim majątku do spółki z o.o. z inwestorem zewnętrznym prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej?

2010.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-892/09-5/ŁM
     ∟1. Jak w przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę określić wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakładu budżetowego wnoszonych do spółki z o.o.? Czy dopuszczalne jest wykonanie wyceny mienia zakładu budżetowego i dokonywanie w spółce z o.o. odpisów amortyzacyjnych od wartości mienia wynikającego z wyceny?2. Czy dopuszczalne jest przyjęcie innych wartości mienia pozostałego po zakładzie budżetowym dla potrzeb określenia wysokości kapitału zakładowego nowo tworzonej spółki i dla potrzeb amortyzacji?3. Czy dopuszczalne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów spółki z o.o. odpisów amortyzacyjnych od składników majątkowych wytworzonych lub nabytych przez zakład budżetowy ze środków pochodzących z dotacji celowych z budżetu miasta?4. Czy mienie pozostałe po zakładzie budżetowym wnoszone do spółki z o.o. na pokrycie jej podwyższonego kapitału zakładowego w terminie późniejszym aniżeli przekształcenie może być podatkowo amortyzowane (stanowiąc koszt uzyskania przychodu) oraz jak ustalić jego wartość początkową?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj