Interpretacje do przepisu
art. 54 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


29/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 54 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

1

2019.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.201.2019.1.JS
     ∟przemieszczenie i prawidłowe oznaczanie znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych oraz wyrobów nowatorskich

2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.150.2019.2.JS
     ∟opodatkowanie produkcji alkoholu etylowego z wina

2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.74.2019.2.MK
     ∟Zwolnienie z akcyzy produkowanego piwa

2019.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.84.2019.1.JS
     ∟prawo oraz obowiązek oznaczania napojów alkoholowych znakami akcyzy, a także przekazywanie przez Spółkę tych znaków innemu podmiotowi w celu naniesienia na wyroby akcyzowe

2019.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.42.2019.2.WR
     ∟Umieszczanie podatkowych znaków akcyzy na wyrobach spirytusowych

2019.04.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.5.2019.1.JS
     ∟otrzymanie podatkowych znaków akcyzy i oznaczanie napojów alkoholowych tymi znakami oraz wskazanie podmiotu uprawnionego do obniżenia wpłat dziennych o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy

2018.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.198.2018.1.MK
     ∟Zwolnienie z akcyzy produkowanego piwa

2018.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.113.2018.1.JS
     ∟organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi, oznaczanie wyrobów podatkowymi znakami akcyzy oraz dokonywanie wpłat dziennych w związku z produkcją i dystrybucją napojów alkoholowych

2017.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.169.2017.1.MK
     ∟odpowiedzialność za wyprowadzane ze składu podatkowego wyroby akcyzowe poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy

2017.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.266.2017.1.SM
     ∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania świadczonych usług magazynowania

2017.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP3.4512.74.2017.1.RD
     ∟zastosowania 0%stawki VAT, podst. opodatkowaia oraz dokumentacji w związku z świadczeniem usług na obszarze portów morskich

2016.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP4.4513.329.2016.1.EK
     ∟organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi – napoje alkoholowe

2015.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-590/15/AK
     ∟Prawo do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy do kompleksowych usług przeładunkowych świadczonych na obszarze polskiego portu morskiego w sytuacji składowania towaru w terminie nieprzekraczającym i przekraczającym 60 dni, uznanie prowadzonej przez Spółkę dokumentacji za spełniającą warunek prowadzenia dokumentacji potwierdzającej, że usługi świadczone były na obszarze portu morskiego i służyły bezpośrednim potrzebom ładunków środków transportu morskiego lub były związane z transportem międzynarodowym i służyły bezpośrednim potrzebom ładunków środków transportu lądowego lub żeglugi śródlądowej, prawo do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy do usług świadczonych na obszarze polskiego portu morskiego polegających na barwieniu i znakowaniu ładunków będących wyrobami akcyzowymi, na zagwarantowaniu określonej pojemności w zbiornikach w sytuacji gdy opłata za gotowość zostanie zaliczona, jak i nie zaliczona do ceny usług świadczonych na ładunkach, wliczenie do podstawy opodatkowania kompleksowych usług przeładunkowych świadczonych na obszarze polskiego portu morskiego równowartości podatku akcyzowego oraz opłaty paliwowej, obowiązek wystawienia faktury dokumentującej zaliczkę w przypadku otrzymania kwot będących równowartością podatku akcyzowego oraz opłaty paliwowej oraz brak obowiązku wystawienia faktury dokumentującej zaliczkę w przypadku gdy otrzymanie zaliczki oraz usługa, na poczet której została wpłacona, dokonane zostaną w tym samym miesiącu.

2015.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-46/15-3/SM
     ∟Uznanie podmiotu prowadzącego skład podatkowy za zobowiązanego do zapłaty akcyzy z tytułu wyprowadzenia wyrobów będących własnością osób trzecich, gdy nie posiadają oni zezwolenia wprowadzenia.

2014.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-976/13-2/JK
     ∟Ustalenie podmiotu zobowiązanego do zapłaty akcyzy i obowiązków z tym związanych -dostawa paliwa lotniczego bez zachowania warunków do zastosowania zwolnienia

2013.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-580/13-2/SM
     ∟wyprowadzenie ze składu podatkowego wyrobów przez podmiot prowadzący skład podatkowy w przypadku, gdy właściciel wyrobów nie posiada zezwolenia wyprowadzenia

2013.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-196/13/MD
     ∟Obowiązek uwzględnienia kwot podatku akcyzowego i opłaty paliwowej w podstawie opodatkowania wykonywanej usługi.

2013.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-55/13/PK
     ∟rozliczenie podatku akcyzowego w związku z obrotem wyrobami akcyzowymi

2011.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1262/11-2/JK
     ∟stosowanie zabezpieczenia przez właściciela wyrobów akcyzowych dokonującego wyprowadzenia tych wyrobów ze składu podatkowego prowadzonego przez podmiot trzeci

2011.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-629/11/DG
     ∟1. Czy nie posiadając zezwolenie na wyprowadzanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy spółka może prowadzić działalność polegającą na obrocie wyrobami akcyzowymi o kodach CN wskazanych we wniosku?2. Jaki podmiot będzie podatnikiem podatku akcyzowego w sytuacji, kiedy spółka nie będzie posiadać zezwolenia na wyprowadzanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, gdyż zezwolenie taki wygaśnie np. na skutek niedopilnowania terminu jego obowiązywania bądź zostanie ono cofnięte przez Naczelnika Urzędu Celnego lub cofnięte na wniosek spółki?

2010.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-371/10-5/JK
     ∟Obniżenie akcyzy od paliw silnikowych o akcyzę zapłaconą od dodanych do nich dodatków uszlachetniających - art. 21 ust. 8

2010.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-183/10/DG
     ∟Nabycie wewnątrzwspólnotowe olejów smarowych o kodach 2710 19 71 – 2710 19 99 z zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy

2009.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-118/09-7/TK
     ∟Czy nie podjęcie działalności, czy też nie wykonywanie czynności objętych zezwoleniem przez okres dłuższy niż trzy miesiące - po uprzednim zawiadomieniu naczelnika właściwego urzędu celnego powoduje obligatoryjne cofnięcie zezwolenia, czy też wystarczającym jest zgłoszenie powiadomienia w wyżej wymienionym terminie, a następnie - w razie takiej konieczności ponawianie takiego powiadomienia co trzy miesiące?

2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-131/09/JK
     ∟Należy zgodzić się z oceną Spółki, w opisanym zdarzeniu przyszłym, że po uzyskaniu „zezwolenia wyprowadzenia”, to na niej, a nie na prowadzącym skład podatkowy, będzie ciążył obowiązek podatkowy. Obowiązek podatkowy powstanie z dniem wykonania czynności wyprowadzenia ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych. Zainteresowany będzie wówczas zobowiązany do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracji podatkowej oraz obliczenia i zapłaty akcyzy na rachunek właściwej izby celnej. Spółka będzie również zobowiązana przestać kopię złożonej deklaracji podatkowej, w terminie trzech dni od dnia jej złożenia, do naczelnika urzędu celnego właściwego dla podmiotu prowadzącego skład podatkowy.

2009.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-745/08/IK
     ∟nabycie wewnątrzwspólnotowe środka zapobiegającego zamarzaniu zawierającego w swoim składzie skażony alkohol etylowy.

2008.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-75/08-2/TW
     ∟Szczegółowo zagadnienie całkowitej denaturacji zostało natomiast uregulowane w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. L 288 z 23.11.93, s. 12) gdzie wskazano, odrębnie dla każdego z Państw Członkowskich, warunki takiej denaturacji.

2008.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-848/08/DG
     ∟Czy można dokonać przemieszczania wyrobów nabytych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze składu podatkowego do celnego w tzw. procedurze eksportowej (tj. zawieszony podatek akcyzowy i bez oznaczania znakami akcyzy)?

2005.11.10 - Urząd Celny w SiedlcachUrząd Celny w Siedlcach - 446000-AP-0503-14/05/AP
     ∟Czy istnieje obowiązek oznaczania znakami akcyzy wyrobów alkoholowych, sprzedawanych poza procedurą zawieszenia akcyzy ( z zapłaconym podatkiem akcyzowym) w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej. NACZELNIKURZĘDU CELNEGO W SIEDLCACH Nasz znak: 446000-AP-0503-14/05/AP Siedlce, 2005.11.10.

2005.04.15 - Urząd Celny w Gdańsku - 322000-RPA-911-5/05/AW
     ∟Czy zharmonizowane wyroby akcyzowe którymi są oleje podstawowe klasyfikowane do kodu CN 2710 1999 (PKWiU 23.20.18) mogą być przemieszczane, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, ze składu podatkowego Spółki w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z zastosowaniem uproszczonego dokumentu towarzyszącego UDT? Spółka w ramach prowadzonej działalności dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów klasyfikowanych jako zharmonizowane wyroby akcyzowe. Zharmonizowanym wyrobem akcyzowym, którego dotyczy nasze zapytanie, jest olej podstawowy klasyfikowany do kodu CN 2710 1999 (PKWiU 23.20.18). Wyrób ten jest dostarczany w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej do odbiorców w państwac...

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj