Interpretacje do przepisu
art. 33b ustawy o podatku od towarów i usług
17/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 33b ustawy o podatku od towarów i usług
1
2018.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.307.2018.5.MD
∟wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT planowanej transakcji sprzedaży Działu „C.” stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa (pytanie nr 2)
2018.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.169.2018.2.SM
∟Uznanie składników majątkowych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i wyłączenie transakcji zbycia w oparciu o art. 6 pkt 1 ustawy.
2018.05.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.131.2018.2.PR
∟Uznanie czynności wynajmu nieruchomości oraz wynajmu ruchomości za usługi podlegające opodatkowaniu; prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług związanych z usługami wynajmu nieruchomości i ruchomości oraz określenie miejsca opodatkowania usług wynajmu nieruchomości oraz ruchomości.
2017.11.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.351.2017.1.KC
∟w zakresie uznania sprzedaży Pionu Logistyki Operacyjnej i Planowania Popytu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i zastosowania wyłączenia z regulacji ustawy o VAT
2016.12.21 - Minister Finansów - PT8.8101.68.2016.WCH.177
∟Ponieważ importowane towary nie są „konsumowane” przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej przesłanki zastosowania art. 86 ust. 1 ustawy o VAT nie zostały spełnione. Zatem stanowisko Wnioskodawcy mówiące, że przysługuje mu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony tytułem importu towarów wynikającego z decyzji organu celnego w sytuacji zapłaty różnicy pomiędzy podatkiem VAT pobranym przez organ celny lub należnym z tytułu importu towarów a podatkiem wynikającym z decyzji organu celnego należy uznać za nieprawidłowe.
2016.10.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-578/16-4/JŻ
∟Należy stwierdzić, że Spółka powinna składać deklaracje VAT-IM odrębnie, do każdego z naczelników urzędów celnych właściwych ze względu na miejsce importu, czyli miejsce w którym importowane towary powinny być przedstawiane lub udostępniane do kontroli.
2016.05.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1272/15/16-5/S/MP
∟Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z dotankowaniem serwisowanych samochodów osobowych;
2016.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1271/15-4/KC
∟w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami dot. samochodów osobowych
2016.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1273/15-2/MK
∟W zakresie prawa do odliczenia 100% podatku VAT od wydatków dotyczących pojazdów samochodowych przyjmowanych w komis, bez obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
2016.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1272/15-4/MP
∟Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z dotankowaniem serwisowanych samochodów osobowych.
2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-494/14-3/KC
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z importem towaru
2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-329/14-2/IG
∟Czy Spółka, zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o VAT, jest uprawniona do dokonania korekty kwoty podatku naliczonego odliczonej przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu w przypadku pojazdów samochodowych nabytych, importowanych lub wytworzonych przez Spółkę przed dniem 1 kwietnia 2014 r., przy których nabyciu, imporcie lub wytworzeniu kwotę podatku naliczonego stanowiło 50% lub 60% kwoty podatku:
1) wynikającej z faktury otrzymanej przez podatnika,
2) należnego z tytułu:
a) świadczenia usług, dla którego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT podatnikiem jest ich usługobiorca,
b) dostawy towarów, dla której zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT podatnikiem jest ich nabywca,
c) wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
3) należnego, w przypadku, o którym mowa w art. 33a ustawy o VAT,
4) wynikającej z otrzymanego dokumentu celnego, deklaracji importowej w przypadku, o którym mowa w art. 33b ustawy o VAT, oraz z decyzji, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3 oraz art. 34 ustawy o VAT
- nie więcej jednak niż odpowiednio 5.000 zł lub 6.000 zł (zwanych dalej pojazdami samochodowymi lub pojazdem samochodowym)
w przypadku sprzedaży tych pojazdów samochodowych po dniu 31 marca 2014 r. w okresie:
a) 12 miesięcy licząc od miesiąca, w którym odpowiednio nabyto, dokonano importu lub oddano do używania ten pojazd samochodowy w przypadku pojazdów samochodowych o wartości początkowej nieprzekraczającej 15.000 zł,
b) 60 miesięcy licząc od miesiąca, w którym odpowiednio nabyto, dokonano importu lub oddano do używania ten pojazd samochodowy w przypadku pojazdów samochodowych o wartości początkowej przekraczającej 15.000 zł?
2011.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-891/11-4/KC
∟Import towarów przez podmiot korzystający z procedury uproszczonej, o której mowa w art. 76 ust. 1 lit. b lub c Wspólnotowego Kodeksu Celnego
2010.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-290/10-4/KT
∟W oparciu o art. 86 ust. 1 oraz art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Spółce będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego ze zgłoszeń celnych importowych, pomimo, iż Spółka nie będzie właścicielem importowanych towarów.
2007.03.07 - Urząd Skarbowy w Łowiczu - US.III.PP.443/3/07
∟Czy nabywca produktów rolnych posiadający status zarejestrowanego podatnika podatku od towarów i usług ma obowiązek wystawienia faktury VAT-RR i przelać na konto należność ?Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łowiczu, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), uznaje za prawidłowe stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 18.12.2006r. w sprawie obowiązku wystawienia faktury VAT RR przez nabywcę produktów rolnych, jeżeli posiadał on status zarejestrowanego podatnika podatku od towarów i usług.Stan faktycznyW dniu 18.12.2006r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gdańsku wpłynął wniosek o interpretację przepisów prawa podatkowego.Powyższy wniosek w dniu 09.01.2007r. o...
2004.08.03 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/005-951/04/CIP/01
∟Podatnik zwraca się z następującymi pytaniami: 1. Czy w świetle ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) dopuszczalne jest wystawienie faktury korygującej VAT RR do faktury VAT RR i jakie elementy powinna zawierać faktura korygująca VAT RR? Zdaniem Podatnika do faktury VAT RR można wystawić fakturę korygującą, ponieważ w ustawie o VAT brak jest przesłanek wskazujących na to, że obrót towarowy prowadzony z rolnikiem ryczałtowym pozbawiony jest tej możliwości. Zasady wystawiania faktur korygujących VAT zawarte zostały w § 41 i § 42 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002r. w sp...
2003.08.12 - Drugi Urząd Skarbowy w Krakowie - PP-1/443/7/03
∟Kiedy zakupy od rolnika ryczałtowego mogą być udokumentowane dowodem wewnętrznym? Drugi Urząd Skarbowy Kraków działając na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 30 czerwca 2003 r. (data wpływu do tut. Urzędu 2 lipca 2003r.), uzupełnione o przedstawienie przez Podatnika swojego stanowiska w sprawie w dniu 30.07.2003 r. (data wpływu do tut. Urzędu 1.08.2003 r.), informuje, że zgodnie z art. 33b ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym podatnik podatku od towarów i usług nabywający produkty rolne od rolnika ryczałtowego wystawia w dwóch egzemplarzach faktur...
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.