Interpretacje do przepisu
art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


601/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2015.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-1069/15-4/AA
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-993/15-2/IM
     ∟Czy - w przypadku umów sponsoringu zawieranych przez Spółkę z Lekarzami jako osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej (lub poza działalnością gospodarczą prowadzoną przez Lekarza) - Spółka, jako podmiot obowiązany do sporządzenia informacji o wysokości przychodów (PIT-8C) w związku ze sponsorowaniem Wydarzenia dla Lekarza, ma obowiązek uwzględnić przy sporządzaniu tej informacji przychód w wysokości wszelkich świadczeń uzyskiwanych przez Lekarza w związku z jego uczestnictwem w Wydarzeniu, tzn. w równowartości Kosztów pokrytych przez Spółkę - przy czym w stosunku do Kosztów obejmujących: - opłaty za uczestnictwo Lekarza w Wydarzeniu (opłaty rejestracyjne, konferencyjne - tzw. registration fees); - koszty ubezpieczeń osobowych lub majątkowych związanych z przejazdem/przelotem Sponsorowanego; - koszty wiz lub innych dokumentów o podobnym charakterze związanych z przejazdem/przelotem Sponsorowanego; - inne uzasadnione koszty związane z uczestnictwem Lekarza w Wydarzeniu (np. koszty nabycia dodatkowych materiałów konferencyjnych itp.); - zastosowanie ma zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych („PDOF”), o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm. - „uPDOF”) (jeżeli jednorazowa wartość tych kosztów, pokrytych przez Spółkę w związku z danym Wydarzeniem na podstawie danej umowy sponsoringu, nie przekracza 200 złotych brutto, tzn. z ewentualnym podatkiem od towarów i usług) - a w związku z tym, w zakresie w jakim te rodzaje Kosztów pokryte przez Spółkę stanowią przychód Lekarza zwolniony z PDOF, Spółka nie ma obowiązku wykazać tych Kosztów w informacji PIT-8C?

2015.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-911/15-2/AK
     ∟1. Czy finansowane (opłacane) przez Spółkę koszty udziału lekarza lub farmaceuty w kongresach naukowych, w ramach planowanych działań, obejmujące: koszt noclegu, wyżywienia i podróży, do wysokości określonej przepisami w zakresie delegacji, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania PIT i w konsekwencji na Spółce nie spoczywa obowiązek sporządzania PIT-8C na wartość tych świadczeń? 2. Czy finansowane (opłacane) przez Spółkę koszty udziału lekarza lub farmaceuty w kongresach naukowych, w ramach planowanych działań, dotyczące opłaty za uczestnictwo, wpłacanej na rzecz organizatora, mieszczą się w kategorii świadczeń, objętych zwolnieniem z opodatkowania PIT i w konsekwencji na Spółce nie spoczywa obowiązek sporządzania PIT-8C w sytuacji finansowania tych świadczeń?

2015.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-841/11/15-7/S/MG
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym, w odniesieniu do nagród przekazywanych w ramach planowanych zmian w Programie, znajdzie zastosowanie zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT?

2015.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-671/15/IB
     ∟Czy Spółka przekazując losy staje się płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych od wygranej w loterii?

2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4511-221/15/BD
     ∟Czy świadczenia zarówno rzeczowe, jak i w postaci środków pieniężnych zasilających rachunki bankowe klientów, przekazywane klientom i potencjalnym klientom w ramach promocji i reklamy Banku, o ile nie są wydawane jako wygrane, nagrody w grach losowych, konkursach czy sprzedaży premiowej (w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 6a i 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) i których wartość nie przekracza kwoty 200 zł – korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a cyt. ustawy?

2015.09.04 - Minister Finansów - DD3.8222.2.345.2015.MCA
     ∟Zakres skutków podatkowych uczestnictwa w imprezie integracyjnej oraz możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-903/15-2/JK2
     ∟1) Czy pokrycie przez Spółkę Kosztów udziału w Wydarzeniach stanowi dla Uczestników przychód z innych źródeł podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i Spółka jest zobowiązana do wystawienia informacji PIT-8C? 2) Czy w opisanej sytuacji w odniesieniu do kosztów transportu, zakwaterowania i wyżywienia zastosowanie znajdzie zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych („Ustawa o PIT”) i Spółka nie jest zobowiązana ujmować wartości tych świadczeń (jako zwolnionych z PIT) w informacji PIT-8C? 3) Czy w opisanej sytuacji w odniesieniu do innych kosztów związanych z uczestnictwem w Wydarzeniach (wymienionych wstanie faktycznym) znajdzie zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych („Ustawa o PIT”) i Spółka nie jest zobowiązana ujmować wartości tych świadczeń (jako zwolnionych z PIT) w informacji PIT-8C?

2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-787/12/14/15-8/S/MG
     ∟w zakresie zwolnienia z opodatkowania drobnych upominków związanych z organizowanymi przez Spółkę akcjami promocyjno-reklamowymi, o wartości nieprzekraczającej 200 zł

2015.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB1/4511-305/15-4/MD
     ∟Płatnik – nagrody w związku z akcją promocyjną powiatu

2015.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-687/15-2/IM
     ∟Czy w związku z pokrywaniem Kosztów udziału Lekarza/Farmaceuty w Wydarzeniu na podstawie umowy sponsorskiej i osiąganiem przez niego przychodu z tego tytułu, Spółka, jako podmiot zobowiązany do sporządzenia informacji PIT-8C, może wyłączyć z kalkulacji ww. przychodów Lekarza/Farmaceuty następujące pozycje Kosztów: koszty transportu, zakwaterowania, wyżywienia oraz koszt wiz lub opłat o analogicznym charakterze za czas podróży Lekarza/Farmaceuty do wysokości określonej we właściwych przepisach, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt w zw. z art. 21 ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie ujmować ich w informacji PIT-8C?

2015.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-684/15-2/MP
     ∟Obowiązek Spółki jako płatnika związany z opodatkowaniem przychodów z tytułu wydawanych przez Bank nieodpłatnych świadczeń w ramach organizowanych akcji promocyjnych oraz reklamowych.

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-569/15-2/MG
     ∟Czy w związku z przekazywaniem świadczeń osobom fizycznym będącym zarejestrowanymi użytkownikami Darmowego Sklepu Internetowego X., nie będącymi pracownikami X. ani osobami pozostającymi w stosunku cywilnoprawnym z X. w ramach promocji, X. będzie zobowiązany do wystawienia informacji rocznej PIT-8C zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-404/15-2/MK
     ∟1) Czy kwota Cashback wypłacana Posiadaczom Kart stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f.? 2) Czy Cashback wypłacany Posiadaczowi Kart podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., jeżeli kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty (tzn. zakup towarów lub usług w ramach wykorzystania jednej Oferty) przez Posiadacza Kart nie przekracza 760 zł? 3) Czy Cashback wypłacany Posiadaczowi Kart podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., jeżeli kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty (tzn. zakup towarów lub usług w ramach wykorzystania jednej Oferty) przez Posiadacza Kart nie przekracza 760 zł, przy czym Posiadacz Kart korzysta z kilku Ofert w krótkim czasie (np. jednego dnia czy jednego tygodnia) i uzyskuje kilka Cashback, a ich łączna wartość przekracza kwotę 760 zł? 4) Czy X. Londyn jest obowiązany do działania w charakterze płatnika i w związku z tym zobowiązany do obliczenia, pobrania i wpłaty do urzędu skarbowego 10% podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., w przypadku gdy kwota Cashback wypłacana za skorzystanie z pojedynczej Oferty w ramach Programu CLO (tj. za jeden zakup) nie przekracza 760 zł? 5) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy X. Londyn jest obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashback wypłacanych Posiadaczowi Karty w przypadku, gdy jednorazowa wartość Cashback (tj. Cashback uzyskany w związku ze skorzystaniem z jednej Oferty) nie przekracza 200 zł? 6) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 us.t 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy X. Londyn jest obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashback wypłacanych Posiadaczowi Karty w przypadku, gdy jednorazowa wartość Cashback (tj. Cashback uzyskany w związku ze skorzystaniem z jednej Oferty) przekracza 200 zł?

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1295/13/15-S/AA
     ∟Obowiązki płatnika.

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1298/13/15-S/AG
     ∟Obowiązek płatnika.

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1330/13/15-S/AA
     ∟Obowiązki płatnika.

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1333/13/15-S/AA
     ∟Obowiązki płatnika.

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1323/13/15-S/IM
     ∟Obowiązek płatnika.

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1324/13/15-S/IM
     ∟Obowiązki płatnika.

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1334/13/15-S/AA
     ∟Obowiązki płatnika.

2015.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1276/13/15-S/TW
     ∟Podatek dochodowy o od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-350/11/15-S/ENB
     ∟Uczestnictwo w imprezie integracyjnej.

2015.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-285/15-2/MK1
     ∟Moment powstania przychodu po stronie otrzymującego świadczenie w postaci karty paliwowej bądź punktów w programie lojalnościowym oraz określenie wartości jednorazowego świadczenia.

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-4/MK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy, a tym samym Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 19% podatku dochodowego, z uwzględnieniem zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy.

2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1303/13/15-S/IM
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1304/13/15-S/IM
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1305/13/15-S/IM
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-1059/14-4/JK
     ∟Bank jako płatnik nie będzie zobowiązany do wykonywania funkcji płatnika w odniesieniu do oferowanych klientom Banku świadczeń w obszarze polityki cenowej bowiem świadczenia te jako oferowane do szerokiego grona Klientów nie będzie stanowiło przychodu podlegającego opodatkowaniu. Wnioskodawca nie będzie miał również obowiązków płatnika w odniesieniu do oferowanych w ramach sprzedaży premiowej, jednorazowych nagród o wartości nieprzekraczających 760 zł, bowiem nagrody te będą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku przekroczenia tej kwoty, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 10% nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Bank jako płatnik obowiązany będzie pobrać zryczałtowany podatek w wysokości 19% świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy, w odniesieniu do świadczeń oferowanych w ramach promocji i reklamy, tj. kwot pieniężnych, wypłaty za polecenie Klienta, z uwagi na brak zwolnienia tych świadczeń na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy. Natomiast świadczenie w postaci dodania do konta w czasie trwania promocji karty na bezpłatne korzystanie z usług medycznych, będzie korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy, jeżeli jednorazowa wartość tego świadczenia nie przekroczy 200 zł. Bank będzie zobowiązany do poboru 19% podatku od tego świadczenia, gdy jego jednorazowa wartość przekroczy 200 zł.

2015.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1331/13/15-S/AA
     ∟Obowiązki płatnika.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj