Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


59/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2

2013.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-225/13/PS
     ∟Czy w przyszłości poniesione straty z tytułu niezwróconych przez upadłego kaucji gwarancyjnych, które to kaucje gwarancyjne zostaną zgłoszone przez Wnioskodawcę w postępowaniu upadłościowym oraz uznane przez upadłego za wierzytelności należne, będzie miała prawo Spółka zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

2013.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-794/12-2/PK1
     ∟Organ interpretacyjny stoi na stanowisku, iż stanowiące przedmiot zapytania Spółki straty stanowią w istocie ubytki naturalne stanowiące normalne następstwo prowadzonej działalności gospodarczej, niezawinione przez Wnioskodawcę i tym samym mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Odnosząc się natomiast do kwestii nadwyżek towaru powstałych w wyniku sprzedaży, organ podziela stanowisko Wnioskodawcy, iż tego typu różnice powstałe przy wydawaniu towaru, następujące na korzyść Wnioskodawcy, stanowią jego przysporzenie majątkowe, które należy traktować jako przychód podatkowy zgodnie z dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Podkreślić jedynie należy, iż wartość przedmiotowego przychodu określa się na podstawie art. 12 ust. 5 ustawy o CIT tj. na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

2012.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-200/12-2/PM
     ∟Czy w opisanym zdarzeniu Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów niedobory w stanie magazynowym powstałe na skutek zagubienia, uszkodzenia lub kradzieży towarów?

2012.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-200/12-3/PM
     ∟Czy prawidłowy jest sposób rozpoznania w podatku dochodowym od osób prawnych u Wnioskodawcy kwot uzyskanych od zarządzającego magazynem z tytułu niedoborów inwentaryzacyjnych spowodowanych przez Firmę logistyczną (obciążenie) jako przychodów na postawie art. 12 ust. 1 UPDOP, oraz odpowiednio kwot zapłaconych do Firmy logistycznej z tytułu nadwyżek inwentaryzacyjnych w towarach (uznanie), za które uprzednio obciążono Firmę logistyczną z powodu ich utraty (okoliczności jw.), jako kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 UPDOP, na podstawie wystawionej przez Wnioskodawcę noty obciążeniowo - uznaniowej wobec zarządzającego magazynem?

2012.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-522/12-2/RS
     ∟1. Czy Spółka dokonując korekty wystawionych faktur na podstawie skorygowanych danych otrzymanych od OSD powinna korygować deklaracje podatkowe za poprzednie lata i rozliczenia podatkowe za poprzednie miesiące? Czy otrzymując od OSD dane do faktury ze znacznym opóźnieniem Spółka ma obowiązek rozliczać przychód z tego tytułu wstecz do okresu rozliczeniowego, którego dotyczą dane? 2. Czy podatek akcyzowy może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów w chwili jego poniesienia tj. zaewidencjonowania kwoty obliczonego i wykazanego w deklaracji podatku akcyzowego - na koniec każdego miesiąca, za który składana jest deklaracja w podatku akcyzowym?

2011.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1189/11/SD
     ∟Czy naliczony i wpłacony do Urzędu podatek akcyzowy stanowi koszt uzyskania przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-387a/09/11-S/MT
     ∟W przedstawionym stanie faktycznym „straty powstałe w związku z popełnieniem przestępstwa doprowadzenia Banku do niekorzystnego rozporządzania mieniem (udzielenia kredytu) poprzez wprowadzenie w błąd co do osoby kredytobiorcy” nie mogą zostać zaliczone przez Bank do kosztów uzyskania przychodów, w szczególności jako straty (w tym straty w środkach obrotowych) w znaczeniu tego pojęcia funkcjonującym na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczących kosztów uzyskania przychodów.

2011.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-387b/09/11-S/MT
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, „straty powstałe w związku z popełnieniem przestępstwa doprowadzenia Banku do niekorzystnego rozporządzania mieniem (udzielenia kredytu) poprzez wprowadzenie w błąd co do osoby kredytobiorcy” nie mogą zostać zaliczone przez Bank do kosztów uzyskania przychodów, w szczególności jako straty (w tym straty w środkach obrotowych) w znaczeniu tego pojęcia funkcjonującym na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczących kosztów uzyskania przychodów.

2011.09.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-771/11/MO
     ∟Czy prawidłowe jest rozpoznawanie różnic inwentaryzacyjnych, tj. odpowiednio nadwyżek albo niedoborów inwentaryzacyjnych materiałów (półproduktów) wykorzystywanych do działalności strefowej (tj. zwolnionej z opodatkowania PDOP) oraz produktów finalnych wytworzonych na terenie Strefy na podstawie Zezwolenia, jako odpowiednio kosztów uzyskania przychodów albo przychodów działalności strefowej (tj. zwolnionej z opodatkowania PDOP)?

2011.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1932/10/PC
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, niezawinione niedobory towaru są kosztem uzyskania przychodów?

2011.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-888/10-3/GC
     ∟Czy naliczony i wpłacony podatek akcyzowy stanowi koszt uzyskania przychodów w sytuacji, gdy podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia z tego podatku, lecz nie spełnił warunków zwolnienia

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-396/10-5/PS
     ∟Czy wydatki stanowiące zapłatę podatku akcyzowego stanowią koszty bezpośrednie czy też koszty pośrednie, a co za tym idzie czy będą stanowiły koszty uzyskania przychodu okresu w którym powstał obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego (okres za który została złożona deklaracja AKC-4) czy też powyższe wydatki stanowią koszt uzyskania przychodu w chwili zapłaty podatku?

2010.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-231/10-4/MC
     ∟Czy niedobory niezawinione mieszczące się w granicach norm są kosztem uzyskania przychodów w myśl ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2009.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-672/09/AM
     ∟Czy powstałe w toku przeprowadzonej inwentaryzacji niezawinione niedobory lub nadwyżki inwentaryzacyjne można zaliczyć do kosztów lub przychodów strefowych?

2009.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-349/09-2/JG
     ∟Czy ze względu na fakt, że w Spółce nie powstają ubytki wyrobów akcyzowych w rozumieniu ustawy akcyzowej, to w wyżej opisanym stanie faktycznym do kalkulacji dochodu osiąganego przez Spółkę na terytorium Polski nie będzie miał zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT?

2009.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-356/09-4/AM
     ∟W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca otrzymuje faktury korygujące z tytułu rabatów, upustów zmniejszających kwotę zakupu samochodów przeznaczonych do sprzedaży. Należy wskazać, iż koszty zakupu samochodów przeznaczonych do sprzedaży wraz z podatkiem akcyzowym stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Pierwotna faktura została wystawiona prawidłowo, faktury korygujące wynikają z przyznanych rabatów, upustów, a zatem Wnioskodawca ma prawo do bieżącego tzn. w okresie rozliczeniowym, w którym otrzymał skorygowaną fakturę, uwzględnienia w rozliczeniach podatkowych, ustalając wysokość kosztów uzyskania przychodów, skutków tej korekty poprzez odpowiednie zmniejszenie tych kosztów.

2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1500/08-2/JG
     ∟Gdyby w Spółce wystąpiły niedobory wyrobów akcyzowych w wysokości przekraczającej normę ustaloną przez właściwego naczelnika urzędu celnego Spółka byłaby zobowiązana do odprowadzenia podatku akcyzowego. Ponieważ jednak Spółka nie jest w analizowanym zakresie podatnikiem podatku akcyzowego, nie ma możliwości wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celnego z wnioskiem o ustalenie indywidualnych norm ubytków wyrobów akcyzowych. Zgodnie bowiem z cytowanym powyżej przepisem, naczelnik ustala normy niedoborów akcyzowych wyłącznie dla podatników tego podatku, w maksymalnych granicach, przewidzianych przez rozporządzenie. Skoro zatem na gruncie podatku akcyzowego nie istnieją (bo nie mogą zostać indywidualnie ustalone) żadne normy ubytków wyrobów akcyzowych dla Spółki, to tym bardziej nie można twierdzić, iż te nieistniejące normy należy stosować dla potrzeb określenia „nadmiernych ubytków” wyrobów akcyzowych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2008.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-444/08-4/MC
     ∟Czy w wyżej opisanym stanie faktycznym nie będzie miał do niej zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2008.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-269/08/MO
     ∟Czy straty powstałe w związku z kradzieżą towarów handlowych Spółka może zaliczyć do swoich kosztów uzyskania przychodów?

2008.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-104/08/CzP
     ∟Czy straty powstałe w związku z wyłudzeniem towaru o wartości 314.951,27 zł mogą zostać zakwalifikowane przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodów roku 2007?

2008.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-13/08-2/MC
     ∟Czy kosztem uzyskania przychodów będzie w całości zapłacony obecnie podatek akcyzowy określony decyzją Organu Celnego z dnia 14.09.2007 r. w sprawie wymiaru podatku akcyzowego za okres od 01.12.2001 r. do 31.12.2002 r.?

2008.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-498/07-2/JG
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów strat powstałych w wyniku nadmiernych ubytków lub zawinionych niedoborów wyrobów akcyzowych

2008.01.22 - Izba Skarbowa w Gdańsku - BI/423-0165/07
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaBI/423-0165/07Data2008.01.22AutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotoweSłowa kluczoweprzychódrefundacjawspółpraca międzynarodowaPytanie podatnikaCzy refundacja części kosztów remontu, którą wspólnota mieszkaniowa otrzymana od gminy stanowić będzie dochód podlegający opodatkowaniu? Decyzja Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 ze zm.) – w brzmieniu obowiązującym do 30.06.2007r. w związku z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), po zakończeniu postępowania wszczętego postanowieniem z dnia 27 grudnia 2007r. nr BI/423-0165/07 w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie z dnia 27 kwietnia 2007r. nr OP/423-14/07 wydanego dla ..., zawierającego pisemną interpretację co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowegopostanawia się z urzędu zmienić postanowienie organu pierwszej instancji.Uzasadnienie Pismem z dnia 15 marca 2007r. (uzupełnionym pismem z dnia 20.04.2007r.) Podatnik reprezentowany przez ustanowionego pełnomocnika zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wspólnota Mieszkaniowej (Podatnik) postanowiła wykonać remont elewacji i ogrodzenia. Remont ten zostanie sfinansowany ze środków zgromadzonych na rachunku bankowym Podatnika oraz z przyznanej na ten cel dotacji z Urzędu Miasta Sopotu, która zostanie przelana na rachunek Wspólnoty po zakończeniu remontu i przedstawieniu faktury.W związku z powyższym powstała wątpliwość, czy refundacja części kosztów remontu, którą otrzyma Wspólnota od gminy stanowić będzie dochód w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, od którego należy odprowadzić podatek. Zdaniem Podatnika - ponieważ refundacja przeznaczona jest na remont budynku, tym samym nie stanowi dochodu podlegającego opodatkowaniu.Postanowieniem z dnia 27 kwietnia 2007r. nr OP/423-14/07 Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdził, że stanowisko przedstawione przez Podatnika jest prawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia stwierdził, że dotacja, którą otrzyma Podatnik z Urzędu Miasta na pokrycie części kosztów remontu będzie stanowiła przychód Wspólnoty, ale nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku po dokonaniu weryfikacji przedmiotowego postanowienia stwierdza, co następuje: Wspólnota mieszkaniowa powstaje w celu realizacji wspólnych działań właścicieli lokali mieszkalnych w danej nieruchomości, związanych z utrzymaniem danej nieruchomości, w tym – dla rozliczenia na poszczególnych właścicieli ponoszonych w związku z tymi działaniami wydatków. Zakres i kompetencja działania wspólnoty mieszkaniowej zostały ściśle określone w ustawie z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.). Zgodnie z treścią art. 6 tej ustawy ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej nieruchomości tworzy wspólnotę mieszkaniową. Poza lokalami, stanowiącymi odrębną własność, w skład nieruchomości wchodzą również części nieruchomości użytkowane wspólnie, tj. grunty i inne części budynku oraz urządzenia, które służą ogółowi właścicieli lokali (art. 3 pkt 2). Zasadniczym źródłem przychodów wspólnoty mieszkaniowej, zgodnie z art. 15 powołanej ustawy, są zaliczki wnoszone przez jej członków w formie bieżących opłat na pokrycie kosztów zarządu. Obowiązujący od 1 stycznia 2007 r. przepis art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r., Nr 54 poz. 654 ze zm.) stanowi, że wolne od podatku są dochody spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego oraz samorządowych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność w zakresie gospodarki mieszkaniowej uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi – w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyjątkiem dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi. Z powołanego przepisu wynika, że od dnia 01.01.2007r. istotny dla zwolnienia z podatku jest nie tylko cel, na jaki ma być przeznaczony dochód (związany z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych), ale również źródło pochodzenia tego dochodu. Dochody zwolnione z podatku dochodowego mogą pochodzić wyłącznie z gospodarki zasobami mieszkaniowymi. W przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych brak jest ustawowej definicji pojęcia zasobów mieszkaniowych. Na gospodarkę zasobami mieszkaniowymi, prowadzoną przez podatników, o których mowa w art.17 ust.1 pkt 44 cytowanej ustawy podatkowej (jak wskazano w piśmie Ministra Finansów z dnia 22.12.2006 r. znak: DD6-8213-438/WK/06/339/391), składają się wpływy z opłat pobieranych od lokatorów (czynszów) oraz pokrywane z nich koszty.Przez „zasoby mieszkaniowe", o których mowa w wyżej wymienionym przepisie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy rozumieć: * budynki mieszkalne wraz z wyposażeniem technicznym oraz przynależnymi do nich pomieszczeniami, w szczególności:dźwigi osobowe i towarowe, aparaty do wymiany ciepła, kotłownie i hydrofornie wbudowane, klatki schodowe, strychy, piwnice, komórki, garaże, * pomieszczenia znajdujące się w budynku mieszkalnym lub poza nim, związane z administrowaniem i zapewnieniem bezawaryjnego funkcjonowania osiedlowych budynków mieszkalnych, tj.: budynki (pomieszczenia) administracji osiedlowej, kotłownie i hydrofornie wolno stojące, osiedlowe warsztaty (zakłady) konserwacyjno-remontowe, * urządzenia i uzbrojenie terenów, na których znajdują się budynki wyżej wymienione, jak: zbiorniki - doły gnilne, szamba, rurociągi i przewody sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, gazowej i ciepłowniczej, sieci elektroenergetyczne i telefoniczne, budowle inżynieryjne (studnie itp.), budowle komunikacyjne, jak: drogi osiedlowe, ulice, chodniki, inne budowle i urządzenia związane z ukształtowaniem i zagospodarowaniem terenu, mające wpływ na prawidłowe funkcjonowanie osiedlowych budynków mieszkalnych, jak np. latarnie oświetleniowe, ogrodzenia. Związane z wymienionymi budowlami (pomieszczeniami), obiektami i urządzeniami opłaty (czynsze) oraz sfinansowane z nich koszty stanowią przychody i koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Stanowią one jednocześnie przychody i koszty podatkowe w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz art. 15 ust. 1, z uwzględnieniem art. 16 ust. 1 ustawy). Dochód powstały z tego tytułu, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolny będzie od podatku dochodowego, o ile przeznaczony zostanie na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych. Ze zwolnienia nie będą więc korzystały dochody wspólnot mieszkaniowych otrzymane z innych źródeł niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi – w tym refundacja części kosztów remontu, którą otrzyma Wspólnota od gminy - nawet jeśli zostaną przeznaczone na utrzymanie tych zasobów, nie spełniony bowiem będzie jeden z kumulatywnych warunków wskazanych w cytowanym art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy z dnia 15.02.1992r. Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 47 wyżej powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach. Udzielanie dotacji z budżetu państwa uregulowane zostało przepisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.). Stosownie do art. 106 ust. 2 tej ustawy dotacjami są, podlegające szczególnym zasadom rozliczania, wydatki budżetu państwa przeznaczone na cele wymienione w pkt. 1 - 5 tego przepisu. W myśl art. 107 pkt 2 tej samej ustawy dotacjami celowymi są także środki przekazywane przez jednostki, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 i 12, tj. państwowe i samorządowe fundusze celowe oraz inne państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego, na finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty. Art. 29 ust. 1 ustawy o finansach publicznych stanowi, że funduszem celowym jest fundusz powołany ustawowo, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a wydatki są przeznaczone na realizacje wyodrębnionych zadań, z zastrzeżeniem ust. 9. Stosownie do art. 29 ust. 4 pkt 1 i 2 ww. ustawy fundusz celowy, który realizuje zadania wyodrębnione z budżetu państwa jest państwowym funduszem celowym, a z budżetu gminy, powiatu lub województwa gminnym, powiatowym lub wojewódzkim funduszem celowym. Otrzymana przez Podatnika refundacja części kosztów remontu nie jest dotacją z budżetu jednostki samorządu terytorialnego w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych, a zatem nie jest wolna od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W stanie faktycznym sprawy – wbrew stanowisku Podatnika oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego – refundacja części kosztów remontu, którą otrzyma Wspólnota od gminy stanowi dla niej przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.Biorąc powyższe po uwagę, Dyrektor Izby Skarbowej – w związku z zaistnieniem przesłanek określonych w treści art. 14b § 5 pkt 2 Ordynacji podatkowej – w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007r. - postanowił zmienić z urzędu postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 27 kwietnia 2007r. nr OP/423-14/07.

2007.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-51/07-5/AJ
     ∟Spółka powinna w celu określenia wysokości dopuszczalnych ubytków lub zawinionych niedoborów wyrobów akcyzowych, których wartość może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów posiadać wydaną decyzję właściwego naczelnika urzędu celnego

2007.01.24 - Izba Skarbowa w Opolu - PDI/4270-0001/08/PK
     ∟Dotyczy zgodnego z ustawą z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm./, rozliczenia rozbieżności w wagach wyrobów akcyzowych zharmonizowanych nabywanych przez Spółkę.

2006.08.31 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PB-RI-PDP/423-182/P/208/06/IL/93172 IPB2/423-195/06
     ∟Czy w przypadku:- sprzedaży - koszt zakupu sprzedanych materiałów stanowi koszt uzyskania przychodów, a rozwiązanie odpisów aktualizujących w pozostałe przychody operacyjne nie stanowi przychodów podatkowych?- likwidacji - koszt zakupu materiałów (strata) stanowi koszt uzyskania przychodów, a rozwiązanie odpisu aktualizującego w pozostałe przychody operacyjne nie stanowi przychodów dla celów podatkowych, ponieważ w dacie utworzenia go nie stanowił kosztu uzyskania przychodu?

2005.08.08 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PBOI/423/140/P/05/BD
     ∟Czy stanowisko podatnika w sprawie rozliczenia na potrzeby podatku dochodowego od osób prawnych ubytków występujących przy handlu olejami napędowymi jest prawidłowe?

2005.03.10 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Kaliszu - PD-I/423-6/147/05
     ∟Czy na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Spółka może ustalone normy ubytków zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

2004.12.27 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej - PDOP-423/22/2004
     ∟Określenie momentu zaliczenia do przychodów zwrotu podatku akcyzowego od energii elektrycznej będącej przedmiotem dostaw wewnątrzwspólnotowych. W myśl art. 12 ust. 4 pkt 10 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. Nr 54 z 2000 r., poz. 654 ze zm.) do przychodów nie zalicza się zwróconej różnicy podatku od towarów i usług oraz zwróconego podatku akcyzowego dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów.Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.Koszty uzyskania przychodów są potrącalne ...

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj