Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-836/10/JP
z 3 sierpnia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-836/10/JP
Data
2010.08.03



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
odliczenia


Istota interpretacji
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. „…”



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2010r. (data wpływu do tut. organu 7 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 lipca 2010r. (data wpływu 27 lipca 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. „…” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. „…”. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 lipca 2010r. (data wpływu 27 lipca 2010r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina w roku 2008 zrealizowała inwestycję pn. „…”.

Gmina jest właścicielem stadionu od 2006r. Prawo użytkowania wieczystego stadionu wraz z urządzeniami towarzyszącymi Gmina nabyła na podstawie umowy sprzedaży zawartej w formie aktu notarialnego z dnia 30 czerwca 2006r. za kwotę 1.300.000,00 zł. od Klubu Sportowego „…”. Decyzją z dnia 19 października 2006r. Wojewoda przekazał nieodpłatnie na rzecz Gminy prawo własności ww. nieruchomości, która stanowiła własność Skarbu Państwa. Gmina, umową z dnia 1 sierpnia 2006r. wydzierżawiła teren stadionu oraz infrastrukturę towarzyszącą Klubowi Sportowemu „…” w … na okres od 1 sierpnia 2006r. do 30 czerwca 2007r. Aneksem z dnia 1 lipca 2007r., dzierżawa została przedłużona na czas określony do dnia 31 lipca 2008r. Po upływie terminu oznaczonego w umowie dzierżawy stadion nadal był używany przez Klub Sportowy „…” (milczące przedłużenie) i czerpał z tego tytułu pożytki w postaci wpływów za reklamy umieszczone na stadionie. W tej sytuacji została wystawiona faktura VA T , tytułem opłaty za bezumowne korzystanie z nieruchomości w okresie od 1 sierpnia 2008r. do 30 czerwca 2009r. (opodatkowana stawką 22% VAT). Od 1 lipca 2009r., w dalszym ciągu, jedynym korzystającym ze stadionu jest KS „…”, który przez cały czas czerpie pożytki z reklam umieszczonych na stadionie, a po zakończeniu sezonu 2009/2010 zostanie wystawiona kolejna faktura za bezumowne korzystanie z nieruchomości - sprzedaż opodatkowana 22% stawką podatku VAT.

Aktualnie stadion pozostaje własnością Gminy, a na mocy porozumienia z dnia 1 września 2009r. został powierzony na okres 3 lat w dozór Ośrodkowi Sportu i Rekreacji „…” w …, jednostce organizacyjnej gminy działającej w formie zakładu budżetowego, w celu zagwarantowania prawidłowości funkcjonowania ww. obiektu i zapewnienia dbałości o przejęte mienie. Na mocy ww. porozumienia OSiR zobowiązuje się do: sprawowania dozoru mienia, wykonywanie bieżącej obsługi stadionu, pielęgnacji płyty stadionu, remontów i napraw niezbędnych do bieżącego funkcjonowania obiektu, koordynowania imprez sportowych i widowiskowo-sportowych na terenie stadionu, wystawiania faktur obciążeniowych na Gminę z tytułu utrzymania ww. obiektu.

Za wyżej wymienione czynności Gmina dokonuje zapłat kwot wynikających z faktur przedłożonych przez Ośrodek Sportu i Rekreacji. Dodatkowo Gmina ponosi koszty z tytułu opłat za media: energię elektryczną, co, wodę i ścieki. OSiR został upoważniony do zawierania w imieniu i na rachunek Gminy umów najmu lub dzierżawy z osobami fizycznymi i prawnymi korzystającymi ze stadionu. Zobowiązany jest do przedstawiania wykazu zawartych umów w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca w celu odpowiedniego wystawienia przez Gminę faktur za korzystanie z ww. obiektu. Faktury te sporządzane są przez Wydział Spraw Komunalnych Urzędu Miejskiego.

Ze względu na zły stan techniczny obiektu (połamane, powyrywane ławki, spękane wylewki na widowni) Gmina podjęła decyzję o rozbudowie stadionu polegającej na przebudowie w otoczeniu płyty boiska odkrytych (w części krytych) trybun dla publiczności. W ramach zrealizowanej w 2008r. inwestycji została wybudowana trybuna północna z nowymi siedziskami, zostało wykonane ogrodzenie oddzielające boiska od widowni, płyta betonowa przed trybunami oraz balustrady przy podstawie trybun. Koszt inwestycji wynosił ok. 800.000,00 zł. Zadanie zostało sfinansowane z Budżetu Miasta. Odremontowana trybuna stanowi jeden z elementów całości stadionu. Był to I etap realizacji inwestycji.

Wykonanie zadania dokumentowane było fakturami VAT wystawionymi przez wykonawców na Gminę. Podatek VAT naliczony wynikający z tych faktur nie został odliczony przez Gminę w związku z wątpliwościami co do prawa odliczenia podatku naliczonego VAT.

W 2009r. rozpoczęły się prace związane z kolejnym etapem przebudowy stadionu, na którego realizację środki będą pochodzić w części z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a w części z budżetu Gminy. W ramach tego projektu przebudowana zostanie trybuna A - trybuna południowa.

Po całkowitym zakończeniu zadania tj. po wybudowaniu trybuny południowej Gmina przewiduje dwie możliwości wykorzystania majątku powstałego w wyniku realizacji inwestycji:

  1. zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony na dzierżawę kompleksu sportowego;
  2. majątek zostanie przekazany w dozór Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w …, który będzie administrował obiektem na dotychczasowych zasadach - na podstawie porozumienia z dnia 1 września 2009r. i będzie zawierał odpłatne umowy cywilno-prawne w imieniu i na rzecz Gminy z podmiotami korzystającymi ze stadionu.

W obydwu przypadkach faktury z tytułu opłaty dzierżawnej będą wystawiane przez Gminę, która jest czynnym podatnikiem VA T, z numerem NIP Gminy, podatek należny VAT wynikający z tych faktur będzie odprowadzany do Urzędu Skarbowego. Gmina będzie otrzymywać przychody z działalności opodatkowanej podatkiem VAT a tym samym spełniać zasady określone w art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.

Jak wskazał Wnioskodawca w piśmie z dnia 21 lipca 2010r. Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, nr NIP . Gmina w roku 2008r. zrealizowała inwestycje pn. „…”. Po całkowitym zakończeniu zadania tj. wybudowaniu trybuny południowej (inwestycja pn. „…”) Gmina przewiduje dwie możliwości wykorzystania majątku powstałego w wyniku realizacji inwestycji:

  1. zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony na dzierżawę kompleksu sportowego,
  2. majątek będzie administrowany przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w … na dotychczasowych zasadach – na podstawie porozumienia z dnia 1 września 2009r. Administrowanie będzie polegać na zarządzaniu obiektem tj. pielęgnacji płyty stadionu, sprawowaniu nadzoru mienia, wykonywaniu bieżących niezbędnych do bieżącego funkcjonowania obiektu, koordynowaniu imprez sportowych i widowiskowo-sportowych na terenie stadionu. Administrator będzie także zawierał odpłatne umowy cywilno-prawne (w tym umowy dzierżawy) w imieniu i na rzecz Gminy. Ośrodek Sportu i Rekreacji w … z tytułu administrowania będzie pobierał wynagrodzenie.

W obu wyżej wymienionych przypadkach powstały majątek przez cały czas będzie pozostawać na stanie majątku Gminy oraz faktury z tytułu opłaty dzierżawnej będą wystawiane przez Gminę, która jest czynnym podatnikiem podatku VAT, z numerem NIP Gminy, podatek należny VAT wynikający z tych faktur będzie odprowadzany do Urzędu Skarbowego. Gmina będzie otrzymywać przychody z działalności opodatkowanej podatkiem VAT, a tym samym spełniać zasady określone w art. 86 ustawy o podatku od towarów i sług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, może odliczyć podatek VAT naliczony wynikający z faktur za dokumentację techniczną i roboty budowlane dotyczące zrealizowanego w 2008r. zadania inwestycyjnego pn. „…”...

Zdaniem Wnioskodawcy, ze względu na to, że remontowany obiekt był przedmiotem dzierżawy, do 31 lipca 2008r. na podstawie umowy cywilno-prawnej, obecnie na podstawie milczącego przedłużenia umowy, a w przyszłości również będzie przedmiotem dzierżawy - czynności obłożonej podatkiem VAT - poprzez ogłoszenie nieograniczonego przetargu na dzierżawę lub w formie przekazania w dozór OSiR w …, który będzie administrował obiektem na dotychczasowych zasadach (będzie zawierał odpłatne umowy cywilno-prawne w imieniu i na rzecz Gminy), przysługuje Gminie prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących koszty inwestycyjne na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak wynika z powyższego przepisu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca (Gmina) w roku 2008 zrealizował inwestycję pn. „…”.

Gmina jest właścicielem stadionu od 2006r. Wojewoda przekazał nieodpłatnie na rzecz Gminy prawo własności ww. nieruchomości, która stanowiła własność Skarbu Państwa. Gmina, umową z dnia 1 sierpnia 2006r. wydzierżawiła teren stadionu oraz infrastrukturę towarzyszącą Klubowi Sportowemu „…” w ... Aktualnie stadion pozostaje własnością Gminy, na mocy porozumienia z dnia 1 września 2009r. obiekt został powierzony na okres 3 lat w dozór Ośrodkowi Sportu i Rekreacji „…” w …, jednostce organizacyjnej Gminy działającej w formie zakładu budżetowego, w celu zagwarantowania prawidłowości funkcjonowania ww. obiektu i zapewnienia dbałości o przejęte mienie. Na mocy ww. porozumienia OSiR zobowiązuje się do: sprawowania dozoru mienia, wykonywanie bieżącej obsługi stadionu, pielęgnacji płyty stadionu, remontów i napraw niezbędnych do bieżącego funkcjonowania obiektu, koordynowania imprez sportowych i widowiskowo-sportowych na terenie stadionu. OSiR będzie wystawiał faktury obciążeniowe na Gminę z tytułu utrzymania ww. obiektu. OSiR został upoważniony do zawierania w imieniu i na rachunek Gminy umów najmu lub dzierżawy z osobami fizycznymi i prawnymi korzystającymi ze stadionu. Dodatkowo Gmina ponosi koszty z tytułu opłat za media: energię elektryczną, co, wodę i ścieki. Ze względu na zły stan techniczny obiektu (połamane, powyrywane ławki, spękane wylewki na widowni) Gmina podjęła decyzję o rozbudowie stadionu polegającej na przebudowie w otoczeniu płyty boiska odkrytych (w części krytych) trybun dla publiczności. W ramach zrealizowanej w 2008r. inwestycji została wybudowana trybuna północna z nowymi siedziskami, zostało wykonane ogrodzenie oddzielające boiska od widowni, płyta betonowa przed trybunami oraz balustrady przy podstawie trybun. Odremontowana trybuna stanowi jeden z elementów całości stadionu. Był to I etap realizacji inwestycji.

Wykonanie zadania dokumentowane było fakturami VAT wystawionymi przez wykonawców na Gminę. W 2009r. rozpoczęły się prace związane z kolejnym etapem przebudowy stadionu, na którego realizację środki będą pochodzić w części z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a w części z budżetu Gminy. W ramach tego projektu przebudowana zostanie trybuna A - trybuna południowa.

Po całkowitym zakończeniu zadania tj. po wybudowaniu trybuny południowej Gmina przewiduje dwie możliwości wykorzystania majątku powstałego w wyniku realizacji inwestycji:

  1. zostanie ogłoszony przetarg nieograniczony na dzierżawę kompleksu sportowego;
  2. majątek zostanie przekazany w dozór Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w …, który będzie administrował obiektem na dotychczasowych zasadach - na podstawie porozumienia z dnia 1 września 2009r. i będzie zawierał odpłatne umowy cywilno-prawne w imieniu i na rzecz Gminy z podmiotami korzystającymi ze stadionu.

W obu wyżej wymienionych przypadkach powstały majątek przez cały czas będzie pozostawać na stanie majątku Gminy oraz faktury z tytułu opłaty dzierżawnej będą wystawiane przez Gminę.

Gmina będzie otrzymywać przychody z działalności opodatkowanej podatkiem VAT a tym samym spełniać zasady określone w art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.

Gmina jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

Jak wskazano powyżej prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje wyłącznie, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W myśl art. 693 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), przez umowę dzierżawy wydzierżawiający zobowiązuje się oddać dzierżawcy rzecz do używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a dzierżawca zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz.

Nadmienić należy, że zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, stosownie do przepisu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast świadczenie usług, w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, to każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług co do zasady podlega opodatkowaniu VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że inwestycja będzie oddana w dzierżawę w wyniku ogłoszonego przetargu nieograniczonego lub w dozór Ośrodkowi Sportu i Rekreacji, który będzie administrował obiektem a także zawierał umowy cywilno-prawne w imieniu i na rzecz Gminy. W obydwu jednak przypadkach powstałe w wyniku realizacji projektu mienie będzie przedmiotem dzierżawy. Jak wskazał Wnioskodawca „w obu wyżej wymienionych przypadkach powstały majątek przez cały czas będzie pozostawać na stanie majątku Gminy oraz faktury z tytułu opłaty dzierżawnej będą wystawiane przez Gminę”.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy oraz przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego, w którym Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, że po zakończeniu realizacji inwestycji majątek przez cały czas będzie pozostawać na stanie majątku Gminy oraz faktury z tytułu opłaty dzierżawnej będą wystawiane przez Gminę a Wnioskodawca będzie otrzymywał przychody z działalności opodatkowanej podatkiem VAT, należy stwierdzić, że towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu pn. „…”, będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

W konsekwencji z uwagi na spełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywaniem obecnie oraz w przyszłości czynności opodatkowanych (tj. odpłatna umowa dzierżawy), Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją w 2008r. ww. projektu, którego przedmiotem był remont trybuny północnej stadionu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Tut. organ podkreśla, że wydając przedmiotową interpretację oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego, z którego wynika, iż powstałe mienie będzie przedmiotem dzierżawy opodatkowanej podatkiem VAT. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego opisu stanu faktycznego, a w szczególności wykorzystania powstałej w wyniku realizacji inwestycji infrastruktury do czynności zwolnionych od podatku VAT lub niepodlegających podatkowi VAT, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Dodatkowo podkreślenia wymaga, iż w niniejszej interpretacji indywidualnej dokonano oceny prawnej tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku stanu faktycznego w oparciu o obowiązujący w tym zakresie stan prawny w dniu dokonywania oceny. Organ podatkowy nie może przewidzieć jakie nastąpią zmiany w prawie podatkowym oraz czy nie nastąpią zmiany w przedstawionym stanie faktycznym. Wobec tego niniejsza interpretacja zachowa swą aktualność w przypadku gdy nie ulegnie zmianie stan prawny oraz przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj