Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-338/10/JJ
z 13 lipca 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-338/10/JJ
Data
2010.07.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne --> Moment powstania obowiązku podatkowego

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
faktura wewnętrzna
faktura wewnętrzna
import usług
import usług
korekta faktury
korekta faktury
korekta podatku
korekta podatku
kurs walut
kurs walut
moment powstania obowiązku podatkowego
moment powstania obowiązku podatkowego
obowiązek podatkowy
obowiązek podatkowy
stosowanie kursu walut
stosowanie kursu walut
świadczenie usług
świadczenie usług
usługi na majątku rzeczowym
usługi na majątku rzeczowym
zapłata
zapłata


Istota interpretacji
Czy prawidłowym jest rozpoznanie przez Spółkę w zakresie ww. usługi powstania obowiązku podatkowego w dniu 31 sierpnia 2008r. tj. w dniu wykonania usługi udokumentowanej fakturą wewnętrzną?Czy prawidłowym jest ujęcie opisanej wyżej faktury w rejestrze VAT i deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2008r., jako faktury dokumentującej import usług?Czy prawidłowym jest wobec powyższego zastosowanie przelicznika kursu EURO z dania poprzedzającego dzień wykonania usługi?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2010r. (data wpływu 13 kwietnia 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 lipca 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozpoznania momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości zastosowania przelicznika kursu Euro z dnia poprzedzającego dzień wykonania usługi – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 kwietnia 2010r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 13 lipca 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozpoznania momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości zastosowania przelicznika kursu Euro z dnia poprzedzającego dzień wykonania usługi.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest licencjonowanym przewoźnikiem w zakresie świadczenia usług transportu kolejowego.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest:

  • działalność usługowa w zakresie przewozów kolejowych towarów (usługi przewozowo-spedycyjne),
  • kompleksowa obsługa bocznic kolejowych.

Ponadto Spółka wykonuje również następujące rodzaje usług:

  • kompleksową obsługę zwałów kamienia,
  • rekultywację biologiczną zwałów i terenów zdegradowanych,
  • remonty i utrzymanie układów torowych,
  • prace ziemne i budowlane,
  • usługi terminala kontenerowego,
  • usługi hotelowo-gastronomiczne.

W dniu 22 lutego 2010r. wpłynęła do Spółki faktura od kontrahenta unijnego, wystawiona w dniu 16 lutego 2010r., dokumentująca naprawę wagonów towarowych w rozumieniu ogólnej umowy o użytkowaniu wagonów towarowych (AVV), dokonaną w dniu 31 sierpnia 2008r.

Wobec powyższego Wnioskodawca zauważył, iż faktura została wystawiona po terminie, co ostatecznie implikuje konieczność przeprowadzenia korekty deklaracji VAT-7 za właściwy miesiąc.

Spółka rozpoznała import usług i wystawiła fakturę wewnętrzną z datą 22 lutego 2010r. Zastosowano kurs z dnia wykonania usługi, czyli zgodnie z art. 31a ustawy kurs średni waluty EURO ogłoszony przez NBP na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego, tj. 29 sierpnia 2008r. Spółka fakturę wewnętrzną ujęła w rejestrze VAT za miesiąc sierpień 2008r. i dokonała skorygowania deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2008r.

W piśmie z dnia 13 lipca 2010r. Wnioskodawca wskazał, że 2 kwietnia 2010r. Spółka zmieniła swą nazwę z jednoczesnym zachowaniem numeru NIP.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy prawidłowym jest rozpoznanie przez Spółkę w zakresie ww. usługi powstania obowiązku podatkowego w dniu 31 sierpnia 2008r. tj. w dniu wykonania usługi udokumentowanej fakturą wewnętrzną...
  2. Czy prawidłowym jest ujęcie opisanej wyżej faktury w rejestrze VAT i deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2008r., jako faktury dokumentującej import usług...
  3. Czy prawidłowym jest wobec powyższego zastosowanie przelicznika kursu EURO z dania poprzedzającego dzień wykonania usługi...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 19 ust. 19 ustawy obowiązek podatkowy w imporcie usług powstaje, co do zasady, z chwilą wykonania usługi, a w przypadku, gdy świadczenie usługi powinno być potwierdzone fakturą, obowiązek powstaje z chwilą wystawienia, nie później jednak niż w 7 dniu od dnia wykonania usługi. W stanie faktycznym opisanym wyżej tj. kontrahent wystawił fakturę z dużym opóźnieniem, podatnik powinien rozpoznać obowiązek podatkowy najpóźniej z chwilą wykonania usługi.

Wobec powyższego Spółka powinna ująć fakturę wewnętrzną w rejestrze w miesiącu sierpniu 2008r. i tym samym dokonać korekty deklaracji za ten okres.

W konsekwencji powyższego wystawiając fakturę wewnętrzną Spółka powinna zastosować średni kurs EURO z dnia poprzedzającego dzień wykonania usługi.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Pojęcie importu usług zostało zdefiniowane w art. 2 pkt 9 ustawy o VAT i jest to świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.

Art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 listopada 2008r., stanowi natomiast, iż podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu poza terytorium kraju. Przepisu tego nie stosuje się jednak w przypadku usług, od których podatek należny został rozliczony przez usługodawcę na terytorium kraju, z wyłączeniem usług określonych w art. 27 ust. 3 oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7, dla których w każdym przypadku podatnikiem jest usługobiorca (art. 17 ust. 2).

Ustawa o podatku od towarów i usług nie przewiduje szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług.

Zgodnie z art. 19 ust. 19 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 listopada 2008r., przepisy ust. 1, 4, 5, 11, 13 pkt 1 lit. b i c, pkt 2, 4 i 7-9 oraz ust. 14-16 stosuje się odpowiednio do importu usług.

Obowiązek podatkowy zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi (art. 19 ust. 4 ustawy).

W myśl art. 106 ust. 1 ww. ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Stosownie do art. 106 ust. 7 ustawy, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie (…).

Na mocy delegacji ustawowej zawartej m.in. w art. 106 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 ze zm.), zwane dalej rozporządzeniem, regulujące zagadnienia związane z wystawianiem faktur.

Na mocy § 25 ust. 1 rozporządzenia, przepisy § 9, 13-17, 19, 20 i 23 stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy, z tym że w przypadku:

  1. czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy, gdy brak jest konkretnego nabywcy towaru lub usługi, faktura nie zawiera danych dotyczących tego nabywcy oraz kwoty należnej z tytułu wykonania tych czynności;
  2. dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu usług, faktury mogą nie zawierać numeru identyfikacji podatkowej kontrahenta.

Faktury, o których mowa w ust. 1, można wystawić w jednym egzemplarzu i należy przechowywać wraz z całą dokumentacją dotyczącą podatku (§ 25 ust. 2 rozporządzenia).

W myśl § 13 ust. 1 rozporządzenia, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 14, 15 i 15a.

Zgodnie z § 14 ust. 1 rozporządzenia, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2.

Zgodnie z § 14 ust. 2 tego rozporządzenia fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę).

Z kolei, zgodnie z § 15 ust. 1 rozporządzenia, w przypadkach określonych w art. 19 ust. 10, ust. 13 pkt 1-5 i 7-11 ustawy, fakturę wystawia się nie później niż z chwilą powstania obowiązku podatkowego.

Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej niż 30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego - § 15 ust. 2 rozporządzenia.

W przedstawionym we wniosku opisie stanu faktycznego wskazano, że Wnioskodawca jest licencjonowanym przewoźnikiem w zakresie świadczenia usług transportu kolejowego.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest:

  • działalność usługowa w zakresie przewozów kolejowych towarów (usługi przewozowo-spedycyjne),
  • kompleksowa obsługa bocznic kolejowych.

Ponadto Spółka wykonuje również następujące rodzaje usług:

  • kompleksową obsługę zwałów kamienia,
  • rekultywację biologiczną zwałów i terenów zdegradowanych,
  • remonty i utrzymanie układów torowych,
  • prace ziemne i budowlane,
  • usługi terminala kontenerowego,
  • usługi hotelowo-gastronomiczne.

W dniu 22 lutego 2010r. wpłynęła do Spółki faktura od kontrahenta unijnego, wystawiona w dniu 16 lutego 2010r., dokumentująca naprawę wagonów towarowych w rozumieniu ogólnej umowy o użytkowaniu wagonów towarowych (AVV), dokonaną w dniu 31 sierpnia 2008r.

Wnioskodawca zauważył, iż faktura została wystawiona po terminie, co ostatecznie implikuje konieczność przeprowadzenia korekty deklaracji VAT-7 za właściwy miesiąc. Spółka rozpoznała import usług i wystawiła fakturę wewnętrzną z datą 22 lutego 2010r. Zastosowano kurs z dnia wykonania usługi, czyli zgodnie z art. 31a ustawy kurs średni waluty EURO ogłoszony przez NBP na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego, tj. 29 sierpnia 2008r. Spółka fakturę wewnętrzną ujęła w rejestrze VAT za miesiąc sierpień 2008r. i dokonała skorygowania deklaracji VAT-7 za miesiąc sierpień 2008r.

Wnioskodawca w przedmiotowej sprawie rozpoznał import usługi. Zatem do przedmiotowej usługi zastosowanie ma przepis art. 19 ust. 19 ustawy o VAT. W konsekwencji obowiązek podatkowy, co do zasady, powstanie z chwilą wystawienia faktury przez kontrahenta zagranicznego (na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy o VAT). Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku faktura została wystawiona później niż w terminie określonym w art. 19 ust. 4.

W razie niewystawienia faktury w obowiązującym terminie, jak to ma miejsce w przedmiotowej sytuacji, obowiązek podatkowy powstaje 7. dnia licząc od ww. dnia wykonania usługi, tj. 7 września 2008r.

Zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o VAT, podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej.

Ustawodawca, wprowadzając w art. 109 ust. 3 ustawy wymóg prowadzenia ewidencji, nie określił szczegółowych wymogów co do formy jej prowadzenia. Ważnym jest tylko, aby ewidencja zawierała wszystkie elementy wymienione w art. 109 ust. 3 ustawy oraz inne dane, które są niezbędne do prawidłowego wypełnienia deklaracji VAT.

Zatem w sytuacji przedstawionej we wniosku nabycie przedmiotowej usługi winno zostać potwierdzone fakturą wewnętrzną, wystawioną zgodnie z powołanymi wyżej przepisami i ujęte w ewidencji i deklaracji VAT-7 za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu usług, tj. w ewidencji i deklaracji za wrzesień 2008r.

Należy dodać, że do każdej składanej korekty deklaracji VAT-7 Spółka winna załączać uzasadnienie przyczyn korekty.

W kwestii przeliczania walut obcych wykazanych na fakturze wystawionej przez kontrahenta, zastosowanie znajdzie § 37 rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.). Zgodnie z § 37 ust. 1 kwoty wyrażone w walucie obcej wykazywane na fakturze przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia faktury, jeżeli faktura jest wystawiana w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej wystawienia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

W przypadku gdy na dzień wystawienia faktury bieżący kurs średni waluty obcej nie został wyliczony i ogłoszony, do przeliczenia stosuje się kurs wymiany ostatnio wyliczony i ogłoszony (§ 37 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Zgodnie natomiast z § 37 ust. 3 cyt. wyżej rozporządzenia, w przypadku niewystawienia faktury w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej wystawienia, kwoty wyrażone w walucie obcej przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do przeliczania kwot wykazywanych na fakturze wystawionej przez podatnika podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze, jeżeli dokumentują one czynności, które u podatnika stanowią: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, dostawę towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, lub import usług (§ 37 ust. 4 cyt. rozporządzenia).

Zatem w sytuacji przedstawionej we wniosku zastosowanie znajdzie § 37 ust. 3 cyt. wyżej rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2004r., co oznacza, że kwotę wyrażoną w walucie obcej przeliczyć należy na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez NBP bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego, czyli odpowiednio 7. dnia licząc od ww. dnia wykonania usługi. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

Na mocy art. 106 ust. 7 ustawy, Wnioskodawca z tytułu importu usług obowiązany jest czynność tę udokumentować fakturą wewnętrzną, w której wykaże podatek VAT obliczony według stawek obowiązujących w kraju dla danej usługi.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie wszystkich zadanych pytań należało uznać za nieprawidłowe.

Należy również zauważyć, iż tut. organ nie analizował prawidłowości ustalenia miejsca świadczenia usług, gdyż nie było to przedmiotem zapytania. Fakt rozpoznania przez Wnioskodawcę importu usług, przyjęto jako element stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, tj. stanu prawnego obowiązującego do dnia 30 listopada 2008r.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj