Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-793/10/AZb
z 30 listopada 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-793/10/AZb
Data
2010.11.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania


Słowa kluczowe
bonus
bonus
premia
premia
premia pieniężna
premia pieniężna
rabaty
rabaty


Istota interpretacji
premia pieniężna wypłacana kontrahentowi stanowić będzie w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami – zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT – zmniejszający podstawę opodatkowania



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 sierpnia 2010r. (data wpływu 19 sierpnia 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 października 2010r. (data wpływu 8 listopada 2010r.) oraz pismem z dnia 16 listopada 2010r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej oraz sposobu jej dokumentowania – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2010r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej oraz sposobu jej dokumentowania.

Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 29 października 2010r. (data wpływu 8 listopada 2010r.) oraz z dnia 16 listopada 2010r., stanowiącymi odpowiedź na wezwanie tut. organu z dnia 19 października 2010r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalności gospodarczą (nazwa firmy, imię i nazwisko), jest podatnikiem podatku od towarów i usług oraz rozlicza się na podstawie podatkowej książki przychodów i rozchodów. Aktualnie Wnioskodawca zamierza podpisać umowę o współpracy z nowym kontrahentem, któremu będzie sprzedawał oferowany przez siebie towar. W umowie ma być zawarty punkt mówiący o premii pieniężnej wartościowej, naliczanej dla kontrahenta co miesiąc po osiągnięciu przez niego określonego obrotu. Premia będzie obliczana od wartości sprzedaży netto. Ww. premia pieniężna nie jest związana z żadnymi usługami świadczonymi na rzecz kontrahenta Wnioskodawcy. Nie jest ona również świadczeniem za zobowiązanie się przez kontrahenta Wnioskodawcy do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji.

Kontrahent, z którym Wnioskodawca zamierza podpisać umowę jest podatnikiem prowadzącym działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Kontrahent, z którym Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę nie będzie wykonywał na jego rzecz czynności zmierzających do zwiększenie (intensyfikacji) poziomu sprzedaży towarów czy jakiejkolwiek innej usługi.

Jedynym warunkiem udzielenia kontrahentowi premii pieniężnej będzie nabycie określonej wartości towarów w okresach miesięcznych (miesięczny próg obrotu netto).

Premia pieniężna będzie wyliczana miesięcznie procentowo od obrotu netto, ale będzie przyznawana dopiero po przekroczeniu określonego w umowie progu obrotu netto, o czym mowa powyżej.

Wypłata premii będzie uzależniana jedynie od przekroczenia określonego w umowie miesięcznego progu obrotu netto. Wypłata premii nie będzie uzależniona od terminowego regulowania należności, odpowiedniego eksponowania towarów, posiadania pełnego asortymentu towarów, reklamy towarów itp.

Umowa nie będzie zawierała żadnych zapisów dotyczących intensyfikacji sprzedaży czy działań, które miałby podjąć kontrahent Wnioskodawcy w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przez Wnioskodawcę towarów.

Kontrahent Wnioskodawcy nie będzie świadczył na rzecz Wnioskodawcy żadnych usług, będzie tylko nabywał towary. Natomiast wypłata premii pieniężnej będzie uzależniona jedynie od wielkości obrotu w danym miesiącu. Jeśli kontrahent nie przekroczy w danym miesiącu określonej w umowie wielkości obrotu to nie otrzyma premii pieniężnej za ten miesiąc.

Zasady ustalania premii pieniężnej będą określone w umowie, tzn. że w umowie będzie określony miesięczny próg obrotu netto, po przekroczeniu którego kontrahentowi będzie przysługiwała premia pieniężna oraz będzie określona w procentach wysokość premii pieniężnej liczona od obrotu netto za dany miesiąc. Jeżeli kontrahent nie przekroczy w danym miesiącu określonego w umowie progu obrotu netto, to nie otrzyma premii pieniężnej. Wysokość progu obrotu netto po przekroczeniu którego kontrahentowi będzie przysługiwała premia pieniężna, będzie ustalona w umowie przez Wnioskodawcę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w opisanym stanie faktycznym premia pieniężna wypłacana kontrahentowi będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i winna być udokumentowana fakturą VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym premia pieniężna nie może być uznana za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT, w konsekwencji czego nie powinna być dokumentowana fakturą VAT.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Według art. 7 ust. 1 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). W myśl art. 2 pkt 6 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług, towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki, budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

W związku z powyższym mając na uwadze opisany stan taktyczny należy stwierdzić, iż przedmiotowa premia pieniężna przyznawana za osiągnięcie przez kontrahenta Wnioskodawcy określonego obrotu nie jest dostawą towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z powyższego wynika, ze pojęcie „świadczenie usług” obejmuje nie tylko działania podatnika, ale również zaniechanie takich działań poprzez zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji. Przy czym usługa w rozumieniu omawianego przepisu jest transakcją gospodarczą w ramach której stosunek prawny łączący strony musi wiązać się ze świadczeniem wzajemnym. Aby uznać jakieś świadczenie za odpłatne świadczenie usług musi wystąpić stosunek zobowiązaniowy pomiędzy podmiotami biorącymi w nim udział, czyli jedna ze stron musi zobowiązać się do określonego działania bądź powstrzymania się od dokonania określonych czynności (np. w zawartej umowie), a druga do stosownej zapłaty. W świetle powyższego przepisu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku do towarów i usług oraz w opisanym stanie faktycznym nabycie przez kontrahenta Wnioskodawcy prawa do premii pieniężnej, uzależnione jest tylko i wyłącznie od realizacji wyznaczonego w umownie wartościowego pułapu zakupów w danym okresie rozliczeniowym, a tym samym nie można uznać takiego zachowania za usługę.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przytoczonych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, premii pieniężnej nie można uznać za dostawę towarów czy za świadczenie usług, a tym samym wypłata premii pieniężnej nie może być uznana za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Konsekwencją tego stanowiska jest fakt, iż wypłata premii pieniężnej nie może być, w oparciu o przepisy art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług, dokumentowana fakturą VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że z uwagi na fakt ścisłego powiązania z sobą zagadnień będących przedmiotem zapytania Wnioskodawcy, tut. organ udzielił na nie odpowiedzi w jednej interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W myśl art. 29 ust. 4 ww. ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Natomiast zgodnie z ust. 4 cyt. przepisu podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, nie mają obowiązku wystawiania faktur, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są obowiązani do wystawienia faktury.

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie których, wypłacane są tzw. premie pieniężne.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet, jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia – dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej.

W stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008r. kwestie związane z wystawianiem faktur korygujących uregulowane zostały w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.).

Stosownie do § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami „FAKTURA VAT”.

Zgodnie z § 13 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą, która – zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia – powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca zamierza podpisać umowę o współpracy z nowym kontrahentem, któremu będzie sprzedawał oferowany przez siebie towar. W umowie ma być zawarty punkt mówiący o premii pieniężnej wartościowej, naliczanej dla kontrahenta co miesiąc po osiągnięciu przez niego określonego obrotu. Premia będzie obliczana od wartości sprzedaży netto. Ww. premia pieniężna nie jest związana z żadnymi usługami świadczonymi na rzecz kontrahenta Wnioskodawcy. Nie jest ona również świadczeniem za zobowiązanie się przez kontrahenta Wnioskodawcy do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji.

Kontrahent, z którym Wnioskodawca zamierza podpisać umowę jest podatnikiem prowadzącym działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Kontrahent, z którym Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę nie będzie wykonywał na jego rzecz czynności zmierzających do zwiększenie (intensyfikacji) poziomu sprzedaży towarów czy jakiejkolwiek innej usługi.

Jedynym warunkiem udzielenia kontrahentowi premii pieniężnej będzie nabycie określonej wartości towarów w okresach miesięcznych (miesięczny próg obrotu netto).

Premia pieniężna będzie wyliczana miesięcznie procentowo od obrotu netto, ale będzie przyznawana dopiero po przekroczeniu określonego w umowie progu obrotu netto, o czym mowa powyżej.

Wypłata premii będzie uzależniana jedynie od przekroczenia określonego w umowie miesięcznego progu obrotu netto. Wypłata premii nie będzie uzależniona od terminowego regulowania należności, odpowiedniego eksponowania towarów, posiadania pełnego asortymentu towarów, reklamy towarów itp.

Umowa nie będzie zawierała żadnych zapisów dotyczących intensyfikacji sprzedaży czy działań, które miałby podjąć kontrahent Wnioskodawcy w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przez Wnioskodawcę towarów.

Kontrahent Wnioskodawcy nie będzie świadczył na rzecz Wnioskodawcy żadnych usług, będzie tylko nabywał towary. Natomiast wypłata premii pieniężnej będzie uzależniona jedynie od wielkości obrotu w danym miesiącu. Jeśli kontrahent nie przekroczy w danym miesiącu określonej w umowie wielkości obrotu to nie otrzyma premii pieniężnej za ten miesiąc.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie wypłata premii pieniężnej wartościowej, uzależnionej jedynie od przekroczenia przez kontrahenta określonego w umowie miesięcznego progu obrotu netto, nie będzie związana z jakimkolwiek świadczeniem usług przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy.

Jak wskazał bowiem Wnioskodawca, kontrahent z którym zamierza zawrzeć umowę, nie będzie wykonywał na jego rzecz czynności zmierzających do zwiększenia (intensyfikacji) poziomu sprzedaży towarów czy jakiejkolwiek innej usługi. Wypłata premii nie będzie uzależniona od takich działań jak: terminowe regulowanie należności, odpowiednie eksponowanie towarów, posiadanie pełnego asortymentu towarów, reklama towarów itp. Z umowy będzie wynikało, iż warunkiem przyznania premii pieniężnej będzie jedynie przekroczenie określonego w umowie miesięcznego progu obrotu netto. Umowa nie będzie natomiast zawierała żadnych zapisów dotyczących intensyfikacji sprzedaży czy działań, które miałby podjąć kontrahent Wnioskodawcy w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przez Wnioskodawcę towarów.

Wobec powyższego brak jest podstaw, aby uznać, że premia pieniężna wypłacana przez Wnioskodawcę będzie stanowiła wynagrodzenie za dostawę towarów lub za świadczenie usług. Tym samym należy uznać, iż skoro w tym konkretnym przypadku, otrzymujący premię nie dokonuje na rzecz Wnioskodawcy dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ww. ustawy, ani też nie świadczy na jego rzecz usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ww. ustawy, to w konsekwencji czynność ta u kontrahenta Wnioskodawcy nie będzie podlegała opodatkowaniu.

Zatem kontrahent Wnioskodawcy, wyżej opisanego zdarzenia gospodarczego (otrzymania premii pieniężnej), nie może dokumentować fakturami VAT, bowiem – jak wynika z powołanego wyżej przepisu art. 106 ust. 1 ustawy o VAT - faktury są dowodem dokumentującym sprzedaż. W związku z powyższym gdy stwierdzono, iż w przedmiotowym przypadku nie doszło do dostawy towarów ani świadczenia usług przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy, brak jest podstaw do wystawienia faktur VAT przez kontrahenta Wnioskodawcy.

Jednocześnie w świetle opisu zdarzenia przyszłego zawartego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej należy uznać, że opisana przez Wnioskodawcę premia pieniężna wypłacana kontrahentowi stanowić będzie w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami – zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT – zmniejszający podstawę opodatkowania.

Należy zauważyć, iż skoro Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, to zobowiązany jest do dokumentowania czynności podlegających opodatkowaniu poprzez wystawianie faktur VAT, za wyjątkiem sytuacji, o których mowa w ww. art. 106 ust. 4 ustawy o VAT. Tak więc dostawa towarów, która będzie dokonywana przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta prowadzącego działalność gospodarczą i będącego czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, będzie podlegała udokumentowaniu fakturami VAT.

Jeżeli zatem wartość premii pieniężnej ustalana jest procentowo licząc od obrotu netto za dany miesiąc oraz przysługiwać będzie po przekroczeniu określonego miesięcznego progu obrotu netto, wówczas stwierdzić należy, iż ustalenie wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii pieniężnej następuje na podstawie obrotu wynikającego z konkretnych faktur za dany okres.

Zatem na podstawie powołanego wyżej przepisu § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r., obowiązującego od dnia 1 grudnia 2008r., należy wystawić fakturę korygującą uwzględniającą wymogi wynikające § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia.

Tym samym należy uznać, że premia pieniężna będzie obniżać proporcjonalnie cenę sprzedaży wszystkich towarów w danym okresie, za który jest przyznawana stanowiąc rabat.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zauważyć należy, iż niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie skutków podatkowych wypłacania przez Wnioskodawcę premii pieniężnej w sytuacji przedstawionej we wniosku. Interpretacja ta nie dotyczy natomiast skutków podatkowych otrzymania opisanej premii pieniężnej przez kontrahenta Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa, dla kontrahenta Wnioskodawcy otrzymującego te premie pieniężne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj