Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-1229/10/BG
z 30 grudnia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-1229/10/BG
Data
2010.12.30


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
beneficjent
beneficjent
dofinansowanie
dofinansowanie
domena internetowa
domena internetowa
dotacja
dotacja
internet
internet
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
refundacja
refundacja
strona internetowa
strona internetowa
środki pomocowe
środki pomocowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienie
zwolnienie
źródło finansowania
źródło finansowania


Istota interpretacji
- zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych do dnia 31 grudnia 2009r.,
- zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.,
- zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wypłacanych przez płatnika Bank, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP w dniu 24 września 2010 r.), uzupełnionym w dniu 30 listopada 2010r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości:

  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych do dnia 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wypłacanych przez płatnika Bank , na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe

(pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1)

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie możliwości:

  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych do dnia 31 grudnia 2009r.,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wypłacanych przez płatnika Bank , na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 24 listopada 2010 r. Znak IBPBI/2/423-1229/10/BG, IBPBI/2/423-1246/10/BG, wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano w dniu 30 listopada 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W lipcu 2009 Spółka podpisała umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie w ramach działania 8.1. - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej osi priorytetowej 8 - Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki - Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 .

Dofinansowanie zostało udzielone na realizację projektu „...". Środki finansowe są bezzwrotnymi środkami pomocowymi współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Dofinansowanie obejmuje 85 % wysokości kosztów kwalifikowanych, pozostałe 15% kosztów projektu Spółka zobowiązana jest pokryć środkami własnymi.

Internetowa platforma uruchamiana z adresu internetowego C-One.pl służy do zarządzania mobilną komunikacją marketingową. System dostępny z poziomu przeglądarki internetowej dedykowany jest głównie do firm, które swój biznes opierają na sprzedaży swoich usług lub produktów dla klienta masowego. Za pomocą platformy C-One.pl można przeprowadzać zaawansowane kampanie marketingowe kanałami SMS, MMS oraz e-mail. "Platforma internetowa" tym różni się od zwykłej strony WWW, że zamiast prezentować statyczne strony wypełnione uprzednio przygotowaną treścią, umożliwiają dostęp (prezentację) treści generowanych dynamicznie, zorganizowanych w postaci baz danych, a często pochodzących z zewnętrznych źródeł informacji.

W uzupełnieniu stanu faktycznego Spółka wskazała:

  • Środki na realizację projektu zostały wypłacone w transzach. Płatność zaliczkowa w kwocie 139 650,75 zł wynikająca z załącznika nr 3 Umowy o dofinansowanie została przekazana Wnioskodawcy 30 września 2009 roku.
  • Natomiast płatności pośrednie oraz płatność końcowa miały miejsce w 2010 roku.
  • Z wypłaconej sumy płatności pośrednich jak i końcowych, 85% środków pochodzi ze
  • środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wypłaconych przez Płatnika - Bank , natomiast 15% pochodzi ze środków budżetu państwa, wypłaconych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Płatność zaliczkowa w 2009 roku została wypłacona przez Polską Agencję RozwojuPrzedsiębiorczości.

  • Wnioskodawca zgodnie z Umową o dofinansowanie jest beneficjentem projektu „..."
  • Wydatki związane z tworzeniem internetowej platformy do zarządzania mobilną komunikacją marketingową zostały pokryte w następujący sposób :

-w 85% ze środków pochodzących z otrzymanego dofinansowania (jest to 85% kwot netto faktur związanych z tworzeniem platformy internetowej)

-własnymi środkami spółki zostało pokryte 15 % wydatków (jest to 15% kwot netto faktur związanych z tworzeniem internetowej platformy) oraz kwota podatku Vat wynikającą z w/w faktur.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy otrzymana dotacja korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych ...

(pytanie oznaczone we wniosku jako nr 1)

Zdaniem Spółki, znowelizowana ustawa o finansach publicznych (art. 106 ust. 2 pkt 3a, Dz. U. z 2006 r. Nr 249 poz. 1832 ) traktuje środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych UE jako dotacje rozwojowe. Dotacje takie u osób prawnych korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54 , poz. 654 ze zm.). Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych przepisach. Zdaniem Spółki otrzymana przez Spółkę dotacja w ramach działania 8.1. - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej osi priorytetowej 8 - Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki - Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, na podstawie przytoczonego wyżej art. 17 ust. 1 pkt 47 korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm., dalej „updop”), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Dotacje otrzymywane przez podatników spełniają co do zasady warunek uznania ich za przychód.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka w lipcu 2009 podpisała umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie w ramach działania 8.1. - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej osi priorytetowej 8 - Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki - Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Dofinansowanie zostało udzielone na realizację projektu „...". Środki finansowe są bezzwrotnymi środkami pomocowymi współfinansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Dofinansowanie obejmuje 85 % wysokości kosztów kwalifikowanych, pozostałe 15% kosztów projektu Spółka zobowiązana jest pokryć środkami własnymi.

Środki na realizację projektu zostały wypłacone w transzach. Płatność zaliczkowa została przekazana Wnioskodawcy 30 września 2009 roku. Natomiast płatności pośrednie oraz płatność końcowa miały miejsce w 2010 roku. Z wypłaconej sumy płatności pośrednich jak i końcowych, 85% środków pochodzi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wypłaconych przez Płatnika - Bank , natomiast 15% pochodzi ze środków budżetu państwa, wypłaconych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Płatność zaliczkowa w 2009 roku została wypłacona przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Wnioskodawca zgodnie z Umową o dofinansowanie jest beneficjentem projektu „...". Wydatki związane z tworzeniem internetowej platformy do zarządzania mobilną komunikacją marketingową zostały pokryte w następujący sposób:

  • w 85% ze środków pochodzących z otrzymanego dofinansowania (jest to 85% kwot netto faktur związanych z tworzeniem platformy internetowej),
  • własnymi środkami spółki zostało pokryte 15 % wydatków (jest to 15% kwot netto faktur związanych z tworzeniem internetowej platformy) oraz kwota podatku Vat wynikającą z w/w faktur.

Stan prawny do dnia 31 grudnia 2009r.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 updop, wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 48 updop, wolne od podatku są kwoty otrzymane od agencji rządowych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jest agencją rządową utworzoną na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.), której głównym źródłem finansowania są różnego rodzaju dotacje uzyskiwane ze środków budżetu państwa, określone w art. 15 ust. 2 ww. ustawy.

Stosownie do treści art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 ze zm.), sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2009r., programy operacyjne, o których mowa w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, były finansowane według zasad określonych w przepisach ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm., dalej „uofp”), w brzmieniu obowiązującym od dnia 29 grudnia 2006 r. Natomiast od dnia 1 stycznia 2010r. programy operacyjne są finansowane według zasad określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

Uofp w art. 5 ust. 1 pkt 2 określała, że środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Zgodnie z art. 5 ust. 3 uofp, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2 zalicza się:

  1. środki przeznaczone na realizację programów przedakcesyjnych,
  2. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybołówstwa,
  3. środki:
    1. Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej „Sekcja Gwarancji”,
    2. Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,
    3. Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich,

    3a) niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA):
    1. Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
    2. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
    3. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy,
  4. inne środki.

W myśl art. 106 ust. 2 pkt 3a uofp, dotacjami są podlegające szczególnym zasadom rozliczania, wydatki budżetu państwa przeznaczone na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 uofp, lub projektów realizowanych w ramach tych programów, zwane dalej „dotacjami rozwojowymi”.

Stosownie natomiast do treści art. 202 ust. 2 pkt 2 uofp, środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 - 4, mogą być wykorzystane na dotacje rozwojowe dla jednostek sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów będących beneficjentami tych środków, a także dla podmiotów, którym w ramach programu operacyjnego została powierzona na podstawie porozumienia lub umowy realizacja zadań odnoszących się bezpośrednio do beneficjentów. Ustęp 3 tego artykułu stanowi, iż dotacje rozwojowe mogą być przekazywane z budżetu państwa w formie zaliczki lub zwrotu wydatków poniesionych na realizację programu operacyjnego finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2, lub projektu w ramach takiego programu.

Zmiana statusu środków unijnych i włączenie ich do budżetu państwa w ustawie o finansach publicznych powoduje, że programy operacyjne od 2007 r. są finansowane według zasad określonych w znowelizowanej ustawie o finansach publicznych (z zastrzeżeniem art. 20 ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw – Dz. U. Nr 249, poz. 1832). Środki pomocowe pochodzące z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, jak i współfinansujących środków krajowych przeznaczone na realizację tych programów operacyjnych będą wydatkami budżetu państwa.

Odnosząc powyższe wyjaśnienia do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzić należy, iż środki otrzymane przez Spółkę za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (w sytuacji gdy Agencja otrzymała środki na ten cel z budżetu państwa) będą zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 updop, a nie jak wskazała Spółka na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 updop.

Stan prawny od dnia 01 stycznia 2010r.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 47 updop, wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Natomiast w myśl art. 17 ust. 1 pkt 48 updop, wolne od podatku są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jest agencją rządową utworzoną na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zmianami), której głównym źródłem finansowania są różnego rodzaju dotacje uzyskiwane ze środków budżetu państwa, określone w art. 15 ust. 2 ww. ustawy.

Przepisem art. 17 pkt 4 lit. a) tiret trzecie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) do art. 17 ust. 1 updop, dodany zostały pkt 52 obowiązujący od 1 stycznia 2010r.

Zgodnie z 17 ust. 1 pkt 52 updop, wolne od podatku są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku , z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, dalej „uofp”) z dniem 1 stycznia 2010r. wprowadziła szereg zmian w zakresie przepływu środków przeznaczonych na finansowanie programów operacyjnych.

Zgodnie z art. 2 pkt 5 uofp, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich – rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 uofp, środkami publicznymi są środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 5 ust. 3 tej ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b, tj.:

  1. programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 05 lipca 2006r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006r., str. 1),
  2. programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006r., str. 1).

Zgodnie z art. 117 uofp, budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W budżecie środków europejskich ujmuje się:

  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Przy czym w myśl art. 124 ust. 1 pkt 6 uofp, wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, w tym wydatki budżetu środków europejskich są wydatkami budżetu państwa, które na podstawie art. 186 updof mogą być przeznaczone na:

  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe,
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich,
  3. dotacje celowe dla beneficjentów,
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe,
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 uofp, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów. Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów. Na podstawie art. 202 ust. 1 tej ustawy, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu są gromadzone na wyodrębnionych rachunkach bankowych.

Zauważyć należy, iż zgodnie z art. 204 uofp, środki, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, są przeznaczone wyłącznie na cele określone w umowie międzynarodowej, przepisach odrębnych lub deklaracji dawcy. Przy czym na podstawie art. 206 ust. 1 i 2 ww. ustawy, szczegółowe warunki dofinansowania projektu określa umowa o dofinansowanie projektu, o której mowa w art. 5 pkt 9 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju albo w art. 9 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 03 kwietnia 2009r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego.

Podkreślić należy, iż w świetle znowelizowanych przepisów ustawy o finansach publicznych środki pochodzące z Unii Europejskiej, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, stanowią odrębną formę środków europejskich przeznaczonych na realizację programów finansowych z udziałem środków europejskich. Jednak należy zauważyć, iż zgodnie z cyt. wyżej art. 186 pkt 2 updof wydatki z budżetu środków europejskich, są wydatkami budżetu państwa, które mogą być przeznaczone na płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Mając powyższe na uwadze środki, które Spółka otrzyma od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o ile środki na ten cel Agencja otrzyma z budżetu państwa, będą zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 updop.

W odniesieniu do środków jakie Spółka otrzyma za pośrednictwem Banku będzie miało zastosowanie zwolnienie wynikające z cyt. wyżej art. 17 ust. 1 pkt 52 updop, a nie powołany przez Spółkę art. 17 ust. 1 pkt 47 updop.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy podatkowe i przedstawiony we wniosku stan faktyczny należy stwierdzić, iż stanowisko Spółki w zakresie możliwości:

  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych do dnia 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe,
  • zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wypłacanych przez płatnika Bank , na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.- jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie nr 2) wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj