Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1474/10-4/AD
z 13 grudnia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-1474/10-4/AD
Data
2010.12.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
instalacja kasy rejestrującej
instalacja kasy rejestrującej
kasa
kasa
kasa rejestrująca
kasa rejestrująca
obowiązek ewidencyjny
obowiązek ewidencyjny
obowiązek instalacji kasy rejestrującej
obowiązek instalacji kasy rejestrującej
odliczenia
odliczenia
osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej
osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej
osoby fizyczne
osoby fizyczne
sprzedaż
sprzedaż
ulga
ulga
wydatki na zakup kasy rejestrującej
wydatki na zakup kasy rejestrującej


Istota interpretacji
1. Czy Wnioskodawcy przysługuje w I kwartale 2010 r. zwrot kwoty350 zł wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej?
2. Czy Urząd Skarbowy słusznie zakwestionował ten zwrot?



Wniosek ORD-IN 454 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana W., przedstawione we wniosku z dnia 9 września 2010 r. (data wpływu 10 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 listopada 2010 r. (data wpływu 19 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu kwoty wydatkowanej na zakup kasy fiskalnej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu kwoty wydatkowanej na zakup kasy fiskalnej. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 listopada 2010 r. (data wpływu 19 listopada 2010 r.) o doprecyzowanie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca świadczy usługi transportowe wyciągiem narciarskim w celach rekreacyjnych. w tym celu dokonuje sprzedaży karnetów narciarskich. Jest to działalność sezonowa. Faktyczna sprzedaż odbywa się tylko zimą i tylko w przypadku występowania korzystnych warunków narciarskich. Brak jest jakiejkolwiek sprzedaży poza sezonem.

Działalność jest opodatkowana w formie ryczałtu ewidencjonowanego. Rozliczenie podatku VAT odbywa się za okresy kwartalne metodą kasową.

Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą w dniu 1 maja 2008 r. z powodu braku warunków narciarskich nie zanotował w całym tym roku sprzedaży. Pierwszy obrót osiągnął dopiero w kolejnym roku, tj. 10 stycznia 2009 r. Obrót całkowity netto w pierwszym sezonie sprzedaży do dnia 15 lutego 2009 r. wyniósł 17.876,64 zł netto. w związku z pojawieniem się w kolejnym sezonie w dniu 16 grudnia 2009 r. warunków śniegowych, Zainteresowany przewidywał, że około 23 grudnia 2009 r. rozpocznie sezon narciarski i zanotuje kolejną sprzedaż. Istniało zatem ryzyko, iż w okresie świątecznym, tj. okresie o największym nasileniu turystycznym przekroczy limit 20.000 zł netto sprzedaży w 2009 r., dlatego odpowiednio wcześniej dokonał niezbędnego zakupu kasy rejestrującej. w dniu 17 grudnia 2009 r. przekazał do Urzędu Skarbowego informację następującej treści: „Zawiadamiam, iż z dniem 18 grudnia 2009 r. wprowadzę i zafiskalizuję kasę fiskalną. Kasę rezerwową wprowadzę w poźniejszym terminie”. Przez tę informację Wnioskodawca rozumiał wprowadzenie gotowości do ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej od przypadku przekroczenia limitu sprzedaży, a to przekroczenie nastąpiło faktycznie dopiero w dniu 20 marca 2010 r. Nie rozpoczął on rejestrowania sprzedaży dobrowolnie, tj. przed przekroczeniem obowiązującego go limitu, gdyż ze względu na warunki pracy (wolne powietrze, brak zaplecza) stosowanie kasy w jego przypadku jest dość uciążliwe. Pomimo tego w dniu 19 grudnia 2009 r. Zainteresowany dokonał zakupu kasy rejestrującej o wartości 1.000 zł netto, na co posiada dowód nabycia. w tym samym dniu dokonał fiskalizacji. w dniu 22 grudnia 2009 r. powiadomił na właściwym druku Urząd Skarbowy o fakcie fiskalizacji kasy i miejscu jej instalacji. Niestety 22 grudnia 2009 r. nastąpiło załamanie pogody i pogorszenie warunków narciarskich do niedostatecznych. Do końca 2009 r. Wnioskodawca nie zanotował już sprzedaży. Nadszedł rok 2010 r. Tego roku pierwszą sprzedaż Zainteresowany zrealizował dopiero w dniu 23 stycznia 2010 r. Przekroczenie limitu obrotu netto 40.000 zł upoważniającego go do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nastąpiło w dniu 20 marca 2010 r. Od tego dnia (a zatem nie później niż w obowiązującym go terminie) rozpoczął taką ewidencję.

W dniu 23 kwietnia 2010 r. Wnioskodawca złożył do Urzędu Skarbowego stosowną deklarację VAT-7K za i kwartał 2010 r. w deklaracji tej Urząd zakwestionował kwotę 350 zł wydatkowaną na zakup kasy rejestrującej przysługującą do zwrotu w danym okresie rozliczeniowym i wezwał go do złożenia korekty. Według Urzędu Zainteresowanemu nie przysługuje zwrot ww. kwoty, gdyż nie rozpoczął ewidencjonowania sprzedaży niezwłocznie po fiskalizacji kasy rejestrującej, ale poczekał z tym do momentu utraty prawa do zwolnienia z tego obowiązku, tj. do momentu przekroczenia obowiązującego go w roku 2010 r. limitu sprzedaży 40.000 zł netto, tj. do dnia 20 marca 2010 r.

Wnioskodawca poinformował, że zakupiona przez niego kasa spełnia wymogi określone odpowiednimi przepisami.

W uzupełnieniu Zainteresowany wskazał, że w sprawie będącej przedmiotem wniosku nie toczy się postępowanie podatkowe czy kontrola podatkowa. Pomiędzy 23 stycznia 2010 r. a 20 marca świadczył usługi transportu wyciągiem narciarskim na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy na podstawie ww. stanu faktycznego Wnioskodawcy przysługuje w i kwartale 2010 r. zwrot kwoty 350 zł wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej...
  2. Czy Urząd Skarbowy słusznie zakwestionował ten zwrot...


Zdaniem Wnioskodawcy, według jego wiedzy podatkowej podatnik, który chce skorzystać z przywileju odliczenia ulgi na zakup kasy rejestrującej, ma możliwość tego odliczenia wyłącznie po spełnieniu wszystkich niżej wymienionych warunków:

  1. Posiadanie przez podatnika dowodu zapłaty całej należności za kasę rejestrującą.
  2. Złożenie Naczelnikowi Urzędu Skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania i przed powstaniem obowiązku ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania.
  3. Rozpoczęcie ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nie później niż w obowiązujących terminach.
  4. Dokonanie fiskalizacji kasy rejestrującej i powiadomienie o tym fakcie Naczelnika Urzędu Skarbowego w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji.


Zainteresowany spełnił wszystkie wymienione warunki, zatem przysługuje mu zwrot spornej kwoty. Punkty 1, 2 i 4 są bez wątpienia spełnione. Natomiast co do punktu 3, to:

Do 20 marca 2010 r. Wnioskodawca korzystał z podmiotowego zwolnienia z obowiązku rejestrowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej. w 2009 r. na podstawie § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji i przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. u. z 2008 r., Nr 228, poz. 1510). Natomiast w 2010 r. zwolnienie takie przysługiwało mu na podstawie § 3 ust. 4 rozporządzenia z 23 grudnia 2009 r. (Dz. u. z 2009 r., Nr 224, poz. 1797).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

W myśl tego przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Stosownie do przepisu art. 111 ust. 4 ustawy, podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 90% jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 700 zł.

Sposób, warunki i tryb odliczania od kwoty podatku należnego (zwrotu), kwoty z tytułu nabycia kasy rejestrującej określone zostały w drodze rozporządzenia.

W obecnym stanie prawnym obowiązuje w tym zakresie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008 r. (Dz. u. Nr 228, poz. 1509) w sprawie odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących.

Zgodnie z treścią § 2 ust. 1 tego rozporządzenia, odliczenie, o którym mowa w art. 111 ust. 4 ustawy, może być dokonane w deklaracji podatkowej dla podatku od towarów i usług za okres rozliczeniowy, w którym rozpoczęto ewidencjonowanie lub za okresy następujące po tym okresie rozliczeniowym. Podstawą do odliczenia jest posiadanie przez podatnika dowodu zapłaty całej należności za kasę rejestrującą.

Natomiast w myśl § 3 ust. 1 powołanego rozporządzenia, dokonanie odliczenia następuje pod warunkiem złożenia przez podatnika do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia, o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania, które podatnik zamierza stosować do ewidencjonowania. w przypadku podatników, którzy zamierzają stosować do ewidencjonowania jedną kasę rejestrującą, zgłoszenie może być dokonane na formularzu zgłoszenia o miejscu instalacji kasy rejestrującej zgodnie z przepisami dotyczącymi kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania, o ile zgłoszenie to zostało złożone przed powstaniem obowiązku ewidencjonowania.

Odliczenia mogą dokonać podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących ich terminach, przy użyciu kas rejestrujących spełniających wymagania określone w przepisach dotyczących kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania (§ 3 ust. 2).

Na mocy obowiązującego od dnia 1 grudnia 2008 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania (Dz. u. Nr 212, poz. 1338), określone zostały między innymi obowiązki podatników w zakresie stosowania kas rejestrujących.

Z zapisu § 7 ust. 1 pkt 10 powołanego rozporządzenia wynika, że podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących, z zastrzeżeniem ust. 2, obowiązani są między innymi do zgłoszenia kasy w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji do naczelnika urzędu skarbowego w celu otrzymania numeru ewidencyjnego kasy, zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia.

Z powołanych przepisów wynika, że aby podatnik mógł skorzystać z prawa do odliczenia kwoty wydatkowanej z tytułu zakupu kasy rejestrującej musi spełnić wszystkie określone przepisami warunki, polegające na:

  • posiadaniu przez podatnika dowodu zapłaty całej należności za kasę rejestrującą,
  • złożeniu naczelnikowi urzędu skarbowego przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania, które podatnik zamierza stosować do ewidencjonowania; w przypadku podatników, którzy zamierzają stosować do ewidencjonowania jedną kasę rejestrującą, zgłoszenie może być dokonane ma formularzu zawiadomienia o miejscu instalacji kasy rejestrującej zgodnie z przepisami dotyczącymi kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników, o ile zawiadomienie to zostało złożone przed powstaniem obowiązku ewidencjonowania,
  • rozpoczęciu ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nie później niż w obowiązujących terminach przy użyciu kas rejestrujących spełniających wymagania określone w rozporządzeniu w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników,
  • dokonaniu fiskalizacji kasy rejestrującej i powiadomieniu o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni od dnia jej fiskalizacji, (zgłoszenie musi być dokonane na druku, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków i stosowania).


Uchybienie jednemu z wymienionych obowiązków skutkuje utratą prawa do odliczenia ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą w dniu 1 maja 2008 r. z powodu braku warunków narciarskich nie zanotował w całym tym roku sprzedaży. Pierwszy obrót osiągnął dopiero w kolejnym roku, tj. 10 stycznia 2009 r. Obrót całkowity netto w pierwszym sezonie sprzedaży do dnia 15 lutego 2009 r. wyniósł 17.876,64 zł netto. w dniu 19 grudnia 2009 r. Zainteresowany dokonał zakupu kasy rejestrującej o wartości 1.000 zł netto (posiada dowód nabycia). w tym samym dniu dokonał fiskalizacji. w dniu 22 grudnia 2009 r. powiadomił na właściwym druku Urząd Skarbowy o fakcie fiskalizacji kasy i miejscu jej instalacji. Do końca 2009 r. Wnioskodawca nie zanotował już sprzedaży. Pierwszą sprzedaż w 2010 r. Zainteresowany zrealizował dopiero w dniu 23 stycznia 2010 r. Przekroczenie limitu obrotu netto 40.000 zł upoważniającego go do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nastąpiło w dniu 20 marca 2010 r. Od tego dnia rozpoczął taką ewidencję.

W dniu 23 kwietnia 2010 r. Wnioskodawca złożył do Urzędu Skarbowego stosowną deklarację VAT-7K za i kwartał 2010 r. Ponadto, Zainteresowany poinformował, że zakupiona przez niego kasa spełnia wymogi określone odpowiednimi przepisami.

W przedmiotowej sprawie należy mieć również na uwadze regulacje zawarte w § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. u. Nr 224, poz. 1797), z którego wynika, że zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania (...).

Natomiast do dnia 31 grudnia 2009 r. obowiązywało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. u. Nr 228, poz. 1510). Przepis § 3 ust. 5 tego rozporządzenia zwalniał z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009 r. podatników rozpoczynających sprzedaż w 2009 r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie to obowiązywało do dnia przekroczenia tej kwoty.

Skorzystanie z powyższego zwolnienia nie jest obowiązkiem podatnika, lecz jego uprawnieniem, a zatem podatnik może zrezygnować ze zwolnienia i rozpocząć ewidencjonowanie obrotu za pomocą kasy rejestrującej w terminie wcześniejszym aniżeli wynikający z przepisów powołanego wyżej rozporządzenia.

Zgodnie z cytowanym art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, odliczenia mogą dokonać, podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących terminach. Wynika z tego, że przepisy dotyczące prawa podatnika do odliczenia ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej mają zastosowanie zarówno do tych podatników, u których występuje obowiązek ewidencjonowania obrotów i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej, jak również do tych podatników, którzy mimo braku takiego obowiązku dobrowolnie rozpoczynają ewidencjonowanie przy użyciu kasy fiskalnej. Skoro jednym z warunków zastosowania odliczenia z art. 111 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług jest rozpoczęcie ewidencjonowania „nie później niż w obowiązujących terminach”, to jednocześnie warunek ten zostaje spełniony w razie rozpoczęcia przez podatnika ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy fiskalnej dobrowolnie, przed upływem terminu wynikającego z obowiązujących przepisów prawnych.

Należy jednak zauważyć, że ustawodawca dopuścił możliwość skorzystania z prawa dokonania odliczenia kwot wydatkowych na zakup kas rejestrujących przez podatników nieposiadających obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu tych kas, uzależniając je jednak od spełnienia ogólnych warunków określonych przepisami rozporządzenia w sprawie odliczenia i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących. Przyjęto bowiem zasadę, iż skoro podmiot nieposiadający obowiązku ewidencjonowania obrotów przy użyciu kasy fiskalnej dobrowolnie rozpoczyna to ewidencjonowanie, wstępuje zarówno w prawa, jak i obowiązki podatnika, u którego taki obowiązek występuje.

Zatem, aby podatnik mógł skorzystać z przewidzianej przez ustawodawcę ulgi na zakup kasy rejestrującej zobowiązany jest spełnić wszystkie wymienione warunki określone w cytowanych wcześniej przepisach.

Odnosząc przedstawiony we wniosku stan faktyczny do powołanych przepisów, stwierdzić należy, iż jednym z wymogów koniecznych do dokonania odliczenia ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej jest rozpoczęcie ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej nie później niż w obowiązujących terminach. Jeżeli zatem Wnioskodawca poinformował Urząd Skarbowy w dniu 17 grudnia 2009 r., iż z dniem 18 grudnia 2009 r. wprowadzi kasę rejestrującą i ją ufiskalizował, co uczynił w dniu 19 grudnia 2009 r., to na podstawie cytowanego § 7 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia, obowiązany był do rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu na kasie rejestrującej w momencie dokonania pierwszej sprzedaży po tej dacie, tj. 23 stycznia 2010 r. Czynności tą Wnioskodawca dokonał dopiero w dniu 20 marca 2010 r., a więc z uchybieniem określonego wyżej terminu. Ponieważ nie został zachowany warunek dotyczący rozpoczęcia ewidencjonowania w obowiązującym terminie Wnioskodawca nie może dokonać odliczenia ulgi z tytułu zakupu kasy rejestrującej. Naruszony bowiem został przepis § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie odliczenia i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących.

Reasumując, Wnioskodawcy nie przysługuje zwrot kwoty 350 zł wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej z uwagi na fakt, że nie został spełniony jeden z warunków wskazany w § 3 ust. 2 rozporządzenia w sprawie odliczenia i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących, a mianowicie Zainteresowany nie rozpoczął ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej w obowiązującym terminie.

Zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Ze wskazanej wyżej regulacji wynika, że z wnioskiem może wystąpić osoba, u której wystąpił lub może wystąpić określony stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), który może rodzić określone konsekwencje w sferze prawa podatkowego. Zatem, interpretacja wydawana jest w indywidualnej sprawie zainteresowanego, który składa wniosek o jej wydanie.

Zatem nie może być przedmiotem interpretacji postępowanie innych organów – w tym Urzędu Skarbowego.

Należy zauważyć, iż stosownie do przepisu art. 14b § 3 ustawy, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Trzeba zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego. w związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisanego stanu faktycznego, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. u. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj