Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB4/423-293/10-4/MC
z 8 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB4/423-293/10-4/MC
Data
2011.02.08


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
działalność
działalność
specjalna strefa ekonomiczna
specjalna strefa ekonomiczna
sprzedaż
sprzedaż
umowa
umowa
zakres
zakres
zezwolenie
zezwolenie
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienie
zwolnienie


Istota interpretacji
Czy przychody uzyskane przez Spółkę prowadzącą działalność na terenie SSE z tytułu uruchomienia produkcji (proces przygotowawczy do seryjnej produkcji), wytworzenia oraz odsprzedaży narzędzi korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 02 listopada 2010 r. (data wpływu 08.11.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 30 grudnia 2010 r. (data wpływu 31.12.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka produkuje na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE) profesjonalne uszczelki i produkty pochodne dla branży motoryzacyjnej, AGD i budowlanej. Przychody Spółki z tego tytułu są zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Oprócz przychodów z tytułu sprzedaży wymienionych w zezwoleniu produktów, Wnioskodawca uzyskuje również następujące przychody:

  • przychody z tzw. uruchomienia produkcji,
  • przychody z wytworzenia oraz odsprzedaży maszyn / narzędzi.

Należy podkreślić, iż środki uzyskane w tym zakresie są ściśle związane z podstawową działalnością Spółki. Uwarunkowane jest to przede wszystkim wymaganiami branży, w której Wnioskodawca prowadzi przedsiębiorstwo. Kontrahenci (Zamawiający) potrzebują bowiem towarów o ściśle określonych parametrach (cechach) indywidualnych. W takiej sytuacji wymagane jest przeprowadzenie uruchomienia produkcji (proces przygotowawczy do seryjnej produkcji), wytworzenie przez Spółkę odpowiednich narzędzi oraz ewentualnie niezbędny jest również zakup odpowiednich narzędzi (umowa pomiędzy stronami ustala ryczałt na ten cel). Schemat współpracy z kontrahentami wygląda wówczas w ten sposób, iż jednorazowy koszt z tytułu przeprowadzenia uruchomienia produkcji ponosi Zamawiający (są to koszty czasu pracy personelu, maszyn oraz koszty zużytego surowca).

Należy podkreślić, że w przypadku wytworzenia i / lub zakupu narzędzi przez Spółkę oraz ich odsprzedaży na rzecz Zamawiającego - przed dokonaniem nabycia (przed wytworzeniem) ustalane jest wynagrodzenie ryczałtowe z tego tytułu pomiędzy Spółką a Zamawiającym (kontrahentem). Wydatek ten jest ponoszony przez kontrahenta ze względu na ich wymagania co do parametrów i jakości urządzeń wykorzystywanych przy produkcji (gwarancja jakości).

Koszt zakupu / wytworzenia niezbędnych narzędzi przez Wnioskodawcę może być niższy od ustalonego ryczałtu. Urządzenia te są wykorzystywane przez Spółkę wyłącznie przy produkcji towarów dla właściciela narzędzi (Zamawiającego). Po zakończeniu współpracy między stronami, Wnioskodawca będzie zobowiązany wydać właścicielowi (kontrahentowi) przedmiotowe narzędzia i urządzenia. Przeprowadzenie uruchomienia produkcji warunkuje możliwość uruchomienia przez Spółkę seryjnej produkcji. Z kolei brak odpowiednich narzędzi uniemożliwia przeprowadzenie uruchomienia produkcji. Tym samym, bez poniesienia określonych kosztów i odpowiadających im przychodów (wynikających z obciążenia kontrahenta), Spółka nie mogłaby uzyskać przychodów z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej (przedstawione etapy są niezbędne do rozpoczęcia produkcji konkretnych wyrobów).

Zgodnie z zezwoleniem udzielonym na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, przedmiot działalności Spółki obejmuje następujące pozycje Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług:

SEKCJA D - Produkty Przetwórstwa Przemysłowego
Podsekcja DG - Chemikalia, wyroby chemiczne i włókna sztuczne
Dział 24 - Chemikalia, wyroby chemiczne i włókna sztuczne
Grupa 24.3 - Farby, lakiery i podobne środki pokrywające, farba drukarska i gotowe sykatywy
24.30 - Farby, lakiery i podobne środki pokrywające, farba drukarska i gotowe sykatywy
24.30.2 - Farby i pokosty pozostałe oraz związane z nimi wyroby: farby do celów artystycznych i farba drukarska
24.30.22-53 - Kity szklarskie, kit ogrodniczy, kity żywiczne, masy uszczelniające i pozostałe mastyksy
24.30.22-53.20 - Kity budowlane uszczelniające
24.30.22-53.90 - Kity szklarskie, kit ogrodniczy, kity żywiczne, masy uszczelniające i pozostałe mastyksy, pozostałe

Podsekcja DH - Wyroby z gumy i tworzyw sztucznych
Dział 25 - Wyroby z gumy i tworzyw sztucznych
Grupa 25.1 - Wyroby z gumy
25.13 - Wyroby z gumy, pozostałe
25.13.1 - Regenerat gumowy w formach podstawowych lub w płytach, arkuszach lub w taśmach
25.13.10 - Regenerat gumowy w formach podstawowych lub w płytach, arkuszach lub w taśmach
25.13.10-00.00 - Regenerat gumowy w formach podstawowych lub w płytach, arkuszach lub w taśmach
25.13.2 - Kauczuk niezwulkanizowany i wyroby z niego: guma z wyłączeniem ebonitu, w formie nici, sznurka, płyt, arkuszy, taśm, prętów i profili
25.13.20 - Kauczuk niezwulkanizowany i wyroby z niego: guma z wyłączeniem ebonitu, w formie nici, sznurka, płyt, arkuszy, taśm, prętów i profili
25.13.20-13.00 - Mieszanki kauczukowe (gumowe) niezwulkanizowane napełnione sadzą lub krzemionką
25.13.20-15.00 - Roztwory mieszanek kauczuku: dyspersje, niezwulkanizowane, gdzie indziej niesklasyfikowane
25.13.20-19.00 - Mieszanki kauczukowe niezwulkanizowane, pozostałe
25.13.20-30.00 - Pręty, rury, kształtowniki pozostałe wyroby z kauczuku niezwulkanizowanego, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem taśm bieżnikowych do bieżnikowania opon
25.13.20-50.00 - Nić i sznurek z gumy
25.13.20-70.00 - Płyty, arkusze i taśmy z gumy
25.13.20-83.00 - Pręty i kształtowniki z gumy komórkowej, gdzie indziej niesklasyfikowane
25.13.20-85.00 - Płyty, arkusze taśmy z gumy niekomórkowej, na pokrycia podłogowe
25.13.20-87.00 - Pręty i profile z gumy niekomórkowej, wytłaczane
25.13.3 - Przewody, rury i węże z gumy, z wyłączeniem ebonitowych
25.13.30 - Przewody, rury i węże z gumy, niewzmocnione
25.13.30-55.00 - Przewody giętkie z gumy, wzmocnione metalem
25.13.30-57.00 - Przewody giętkie z gumy, wzmocnione materiałami włókienniczymi
25.13.30-59.00 - Przewody giętkie z gumy, wzmocnione lub połączone z innymi materiałami
25.13.30-70.00 - Przewody giętkie z gumy z wyposażeniem
25.13.5 - Tkaniny gumowane z wyłączeniem tkaniny kordowej na opony
25.13.50 - Tkaniny gumowane z wyłączeniem tkaniny kordowej na opony
25.13.50-50.00 - Taśmy przylepne z materiałów włókienniczych gumowanych o szerokości 20 cm
25.13.50-70.00 - Gumowane materiały włókiennicze płaskie, pozostałe
25.13.7 - Wyroby z gumy, pozostałe gdzie indziej niesklasyfikowane: ebonit i wyroby z niego
25.13.72 - Pokrycia podłogowe i maty z gumy
25.13.72-00.00 - Pokrycia podłogowe i maty z gumy niekomórkowej
25.13.73 - Wyroby z gumy, pozostałe gdzie indziej niesklasyfikowane: ebonit w każdej postaci i wyroby z niego
25.13.73-10.00 - Wyroby z gumy komórkowej do użytku technicznego
25.13.73-23.00 - Uszczelki, podkładki i pozostałe uszczelniacze z gumy
25.13.73-25.00 - Odbijacze łódkowe lub dokowe z gumy
25.13.73-30.00 - Wyroby z gumy, do użytku technicznego w rodzaju stosowanych w lotnictwie cywilnym, pozostałe
25.13.73-43.00 - Złącza kompensacyjne do rur
25.13.73-45.00 - Wyroby z gumy połączonej materiałem, do traktorów i pojazdów mechanicznych
25.13.73-47.00 - Wyroby z wyprofilowanej gumy, do użytku w traktorach i pojazdach mechanicznych
25.13.73-49.00 - Wyroby z gumy połączonej z metalem, do innych zastosowań niż do traktorów i pojazdów mechanicznych
25.13.73-60.00 - Wyroby z gumy pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane

Podsekcja DK - Maszyny i urządzenia, gdzie indziej niesklasyfikowane
Dział 29 - Maszyny i urządzenia, gdzie indziej niesklasyfikowane
Grupa 29.2 - Maszyny ogólnego przeznaczenia pozostałe
29.24 - Maszyny ogólnego przeznaczenia pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane
29.24.2 - Urządzenia mechaniczne do mycia butelek, pakowania i ważenia: urządzenia mechaniczne do rozpylania i natryskiwania: uszczelki z cienkiej blachy
29.24.25 - Uszczelki i podobne przekładki z cienkiej blachy łączonej z innym materiałem, z dwoma lub więcej warstwami metalu: uszczelnienia mechaniczne
29.24.25-20.00 - Uszczelki i podobne przekładki, w zestawach lub kompletach, różniące się między sobą pakowane w torebki, koperty lub podobne opakowania do stosowania w cywilnych statkach powietrznych
29.24.25-90.00 - Uszczelki i podobne przekładki, w zestawach lub kompletach, różniące się między sobą pakowane w torebki, koperty lub podobne opakowania, pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przychody uzyskane przez Spółkę, prowadzącą działalność na terenie SSE z tytułu uruchomienia produkcji (proces przygotowawczy do seryjnej produkcji), wytworzenia oraz odsprzedaży narzędzi korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskane z tytułu uruchomienia produkcji, wytworzenia oraz odsprzedaży narzędzi mieszczą się w zakresie działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia i tym samym, korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wynika to ze ścisłego powiązania uzyskanych przychodów z podstawową działalnością Spółki.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 tej ustawy, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4 - 6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: ustawa SSE), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Ponadto, zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie to przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

W myśl art. 16 ust. 1 i 2 ustawy SSE, podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej. Zezwolenie określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy przez określony czas określonej liczby pracowników oraz dokonania przez przedsiębiorcę na terenie strefy inwestycji o wartości przewyższającej określoną kwotę.

Stosownie do powołanej regulacji, dochód podatnika zwolniony jest od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy jednoczesnym spełnieniu następujących przesłanek:

  • dochód powstał w wyniku działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,
  • działalność gospodarcza prowadzona jest na podstawie zezwolenia określającego przedmiot tej działalności.

W ocenie Wnioskodawcy, z powołanych przepisów wynika, iż zwolnieniu podlegają dochody uzyskane z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej objętej zezwoleniem. Tym samym, by ocenić, czy dany dochód może być objęty zwolnieniem podatkowym należy przede wszystkim ustalić zakres znaczeniowy pojęcia „działalność gospodarcza prowadzona na podstawie zezwolenia”.

Z uwagi na fakt, iż ani ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych ani przepisy regulujące warunki działalności na terenie SSE nie wprowadzają legalnej definicji wyrażenia „działalność gospodarcza prowadzona na podstawie zezwolenia”, zdaniem Wnioskodawcy, należy w tym względzie odnieść się do pozostałych definicji „działalności” funkcjonujących w ramach systemu prawa, jak również do przyjętych przez doktrynę reguł interpretacyjnych tekstów prawnych.

Legalna definicja „działalności gospodarczej” zawarta została w art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Zgodnie z powołanym przepisem, działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Do pojęcia „działalności” odnoszą się również przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Zgodnie z zawartą w załączniku do PKD charakterystyką, działalność ma miejsce wówczas, gdy czynniki takie jak: wyposażenie, siła robocza, technologia produkcji, sieci informacyjne lub produkty są powiązane w celu wytworzenia określonego wyrobu lub wykonania usługi. Definicja ta wskazuje, iż w zależności od wytwarzanych wyrobów i wykonywanej usługi, a także sposobu, w jaki zorganizowany jest proces produkcyjny, jako jedna działalność traktowany może być cały zespół powiązanych funkcjonalnie działalności „jednostkowych”. W konsekwencji, określenie zakresu danej działalności dokonywane powinno być z uwzględnieniem analizy okoliczności faktycznych dotyczących każdego przypadku.

Również zawarta w Słowniku Języka Polskiego PWN definicja „działalności” wskazuje, iż pod tym pojęciem należy rozumieć „zespół działań podejmowanych w jakimś celu”.

Powyższe oznacza, iż „działalność gospodarcza określona w zezwoleniu” stanowi złożony proces, na który składa się określona liczba pojedynczych czynności - których finalnym efektem w przedmiotowym stanie faktycznym jest wytworzenie produktów objętych zezwoleniem. Na czynności te składają się natomiast zarówno działania stanowiące element procesu produkcyjnego (np. uruchomienie produkcji), jak pozostałe czynności funkcjonalnie związane z tym procesem (np. mające na celu zapewnienie komponentów do produkcji, narzędzi, maszyn oraz know - how).

Przedstawione przez Spółkę stanowisko znajduje potwierdzenie w rozstrzygnięciach organów podatkowych dotyczących zbliżonych stanów faktycznych, w tym m.in.:

  • w interpretacji indywidualnej z 1 października 2009 r. sygn. IBPBI/2/423-1149/09/SD Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, w której organ zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy, iż: „pojęciem działalności produkcyjnej handlowej lub usługowej w zakresie wyrobów wytwarzanych na terenie strefy”, objąć należy również inne funkcjonalnie związane z nią „działalności”. Przychody i koszty tak rozumianej całości funkcjonalnej kształtować powinny dochód podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop”,
  • w interpretacji Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku - Białej z 8 maja 2006 r. znak PDP/423-18/30282, zgodnie z którą: „za przychody z działalności gospodarczej uznaje się zatem nie tylko przychody będące bezpośrednio wynikiem tej działalności (...). Chodzi tu o przychody dotyczące całokształtu działań podejmowanych przez podatnika jako przedsiębiorcę. Zatem uznać należy, że ze zwolnienia strefowego korzystają te przychody (...), które powstały w związku z wykonywaną działalnością na terenie Strefy na podstawie zezwolenia”.

Odnosząc powyższe rozważania do stanu faktycznego, Wnioskodawca wskazuje, iż ogół czynności związanych z uruchomieniem produkcji, wytworzeniem niektórych narzędzi oraz pozyskaniem i odsprzedażą innych - o ile determinuje rozpoczęcie produkcji wyrobów określonych w zezwoleniu - pozostaje w funkcjonalnym związku z prowadzoną na podstawie zezwolenia działalnością Spółki. Specyfika procesu produkcyjnego wymaga uprzedniego wytworzenia narzędzi lub ewentualnego zakupu odpowiednich urządzeń oraz przeprowadzenia testów (proces przygotowawczy do seryjnej produkcji). Wydatek ten jest ponoszony przez kontrahentów ze względu na wymagania co do parametrów i jakości urządzeń wykorzystywanych przy produkcji (gwarancja jakości). Po zakończeniu współpracy między stronami, Wnioskodawca jest zobowiązany do wydania kontrahentowi odsprzedanych narzędzi.

Przeprowadzenie uruchomienia produkcji warunkuje możliwość uruchomienia przez Spółkę seryjnej produkcji. Z kolei brak odpowiednich narzędzi uniemożliwia przeprowadzenie uruchomienia produkcji. Tym samym, bez uzyskania powyższych przychodów Spółka nie mogłaby uzyskać przychodów z działalności w specjalnej strefie ekonomicznej (przedstawione etapy są niezbędne do produkcji konkretnych wyrobów).

W konsekwencji, należy przyjąć, iż ponoszone koszty przez kontrahentów warunkują możliwość prowadzenia przez Spółkę produkcji wyrobów określonych w zezwoleniu, a przeprowadzenie uruchomienia produkcji, wytworzenie narzędzi oraz pozyskanie i odsprzedaż narzędzi jest elementem procesu produkcji Wnioskodawcy.

Ponieważ proces ten dotyczy wyrobów określonych w zezwoleniu, przychody uzyskiwane w związku z uruchomieniem produkcji, wytworzeniem narzędzi oraz odsprzedażą narzędzi powinny podlegać zwolnieniu z opodatkowania jako przychody osiągane z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu strefowym wydanym Spółce.

Na poparcie swojego stanowiska, Wnioskodawca wskazuje interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 1 października 2009 r. sygn. IBPBI/2/423-1149/09/SD. W stanie faktycznym będącym przedmiotem rozstrzygnięcia organu, spółce powierzony został kontrakt na produkcję wyrobów, pod warunkiem wyprodukowania przez nią oprzyrządowania niezbędnego do produkcji części zgodnie ze standardami jakościowymi kontrahenta i przeznaczonego wyłącznie na potrzeby tej produkcji. Następnie oprzyrządowanie to zostało przez spółkę sprzedane kontrahentowi.

Organ uznał, iż w takiej sytuacji uzyskany przychód ze sprzedaży oprzyrządowania jest bezpośrednio związany z wymienioną w zezwoleniu działalnością strefową i tym samym, korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Biorąc pod uwagę powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż przychód uzyskiwany w związku z opisanymi w stanie faktycznym czynnościami podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę pism stwierdzić należy, że zostały one wydane w indywidualnej sprawie konkretnego podatnika i w oparciu o przedstawiony przez niego stan faktyczny.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj