Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-863/10/BJ
z 8 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/415-863/10/BJ
Data
2011.02.08



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Ograniczony obowiązek podatkowy


Słowa kluczowe
działalność artystyczna
działalność artystyczna
działalność wykonywana osobiście
działalność wykonywana osobiście
ograniczony obowiązek podatkowy
ograniczony obowiązek podatkowy
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania


Istota interpretacji
Czy dochody uzyskane na terytorium Polski przez artystów pochodzących z Niemiec, Austrii, Holandii, Zjednoczonego Królestwa, Islandii, Włoch, Norwegii, Francji, Turcji i Stanów Zjednoczonych podlegają opodatkowaniu w Polsce?



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2010r. (data wpływu do tut. Biura – 20 października 2010r.), uzupełnionym w dniu 18 stycznia 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m. in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia uzyskiwanego przez artystów zagranicznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 października 2010r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m. in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzenia uzyskiwanego przez artystów zagranicznych.

Z uwagi na braki formalne wniosku, pismem z dnia 29 grudnia 2010r. Znak: IBPB I/2/423-1450/10/BG, IBPB II/1/415-863/10/BJ wezwano wnioskodawczynię do jego uzupełnienia. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 18 stycznia 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik – wnioskodawczyni zamierza rozpocząć działalność gospodarczą polegająca na pośredniczeniu w zawieraniu umów z artystami zagranicznymi jako agencja artystyczna, będącymi osobami fizycznymi (płatnikami PIT), oraz osobami prawnymi (płatnikami CIT) pochodzącymi z różnych krajów, a polskimi instytucjami kultury. Wydatkowane środki na koncerty będą w głównej mierze środkami publicznymi, pochodzącymi od tychże instytucji, dotowanych z budżetu państwa. Agencja będzie tylko pośrednikiem w płatności pomiędzy artystą (osobą fizyczną lub prawną) a instytucjami kultury. W związku z profilem działalności, polegającej na organizacji imprez i przedsięwzięć artystycznych i kulturalnych o charakterze międzynarodowym, wnioskodawczyni zaprasza do Polski artystów (muzyków, dyrygentów, aktorów, grupy artystyczne posiadające osobowość prawną) z całego świata, w tym m. in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji, Norwegii, Islandii, Turcji itp.

W dniu 18 stycznia 2011r. wpłynęło do tut. Biura pismo z dnia 14 stycznia 2011r. będące uzupełnieniem ww. wniosku. W ww. piśmie wnioskodawczyni uzupełniła opis zdarzenia przyszłego m. in. w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, wskazując w tymże zakresie, iż:

  • dochód artysty wnioskodawczyni będzie przekazywała bezpośrednio temu artyście,
  • pobyt artystów z Niemiec w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury, dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel, zgodnie z Riderami technicznymi, stanowiącymi załączniki do umów,
  • pobyt artystów z Wielkiej Brytanii i Holandii w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel, zgodnie z Riderami technicznymi, stanowiącymi załączniki do umów,
  • pobyt artystów z Austrii w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel, zgodnie z Riderami technicznymi, stanowiącymi załączniki do umów,
  • pobyt artystów z Islandii w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel zgodnie z Riderami technicznymi, stanowiącymi załączniki do umów; jednocześnie działalność ta będzie wykonywana w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Islandią, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie,
  • pobyt artystów z Norwegii w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel zgodnie z Riderami technicznymi, stanowiącymi załączniki do umów,
  • występ artystów z Włoch, Francji, Turcji będzie w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Włochami, Polską a Francją, Polską a Turcją, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie,
  • osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania na terenie Stanów Zjednoczonych wykonująca wolny zawód w Polsce nie będzie przebywać w Polsce przez okres, lub okresy, sięgające łącznie lub przekraczające 183 dni w ciągu roku podatkowego.

Ponadto w uzupełnieniu tym wnioskodawczyni poinformowała, iż oczekuje odpowiedzi w zakresie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami, Wielką Brytanią, Holandią, Włochami, Austrią, Francją, Turcją, Islandią, Norwegią, Stanami Zjednoczonymi w zakresie wykonywania działalności artystycznej przez: osoby fizyczne, osoby prawne niemające siedziby, ani oddziału na terenie Polski.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy prawidłowe jest zastosowania art. 7 ust. 1 (art. 8 USA) <"zyski przedsiębiorstw"> umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i zwolnienie z opodatkowania dochodów osób prawnych z tytułu wykonywania działalności artystycznej, niemających na teranie Polski siedziby, na podstawie certyfikatu rezydencji podatkowej...
  2. Czy prawidłowe jest zwolnienie z opodatkowania osobiście wykonywanej działalności artystycznej osób fizycznych na podstawie art. 17 ust. 3 umów z Niemcami, Austrią, Wielką Brytanią, Holandią (Islandią - jeśli wykonywanie następuje jednocześnie w ramach współpracy kulturalnej), w przypadku, gdy agencja pośredniczy w pozyskaniu artystów dla instytucji kultury i pobyt artystów w przeważającej mierze jest finansowany przez ową instytucję, a agencja jest tylko pośrednikiem...
  3. Czy prawidłowe jest zwolnienie artystów (osoby fizyczne) pochodzących z Włoch, Francji, Norwegii i Turcji, na podstawie art. 17 ust. 3, w przypadku pozyskania z Ministerstwa pisma o występie tychże artystów w ramach wymiany kulturalnej, a przypadku osób prawnych zwolnienie na podstawie art. 7, bez konieczności pozyskania z Ministerstwa pisma o występie tychże artystów w ramach wymiany kulturalnej...

Wnioskodawczyni wskazuje, iż art. 3 Konwencji modelowej OECD definiuje „przedsiębiorstwo” jako prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej, czyli do działalności prowadzonej przez osoby fizyczne, lub działalność osoby prawnej.

W przypadku gdy artysta jest osobą fizyczną zastosowanie, zdaniem wnioskodawczyni, będzie miał art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, według którego z opłat za usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania za granicą, a organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – pobiera się w formie ryczałtu podatek w wysokości 20% przychodu. Zgodnie z ust. 2 ww. artykułu przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobrania (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji. Wnioskodawczyni wskazuje, iż mając certyfikat spełniający przesłanki art. 5a pkt 21 ww. ustawy, zastosuje art. 17 umów o unikaniu podwójnego opodatkowania. Na podstawie art. 17 ust. 3 umowy z Niemcami, Austrią, Wielką Brytanią, Holandia, (Islandią - jeśli występ jest organizowany jednocześnie w ramach współpracy kulturalnej), wnioskodawczyni zwolni dochód artystów z opodatkowania, gdyż pobyt artystów jest finansowany w przeważającej części ze środków publicznych (przez instytucje kultury) a agencja jest tylko pośrednikiem.

Stosownie natomiast do uregulowań art. 15 umowy ze Stanami Zjednoczonymi - jeśli artysta nie przebywa na terenie Polski dłużej niż 183 dni - wnioskodawczyni zwolni jego dochód z opodatkowania u źródła. W przypadku artystów z Francji, Włoch, Norwegii i Turcji, opodatkuje ich dochód 20% podatkiem dochodowym na podstawie art. 17 ust. 1 i 2, natomiast w przypadku pozyskania z Ministerstwa pisma o występie tychże artystów w ramach wymiany kulturalnej zastosuje art. 17 ust. 3 i ich dochód zwolni z opodatkowania w Polsce. Wnioskodawczyni uważa, iż zapisy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami, Austrią, Wielką Brytanią, Holandią (Islandią - jeśli występ jest organizowany jednocześnie w ramach współpracy kulturalnej), odnoszące się do finansowania pobytu artystów ze środków publicznych, nie zawierają ograniczenia w przypadku pośrednictwa agencji. Stanowią natomiast wymóg, aby pobyt artysty był finansowany w przeważającej części ze środków publicznych, co w niniejszym przypadku – zdaniem wnioskodawczyni - ma miejsce, gdyż agencja pełni rolę pośrednika przekazującego wynagrodzenie pochodzące ze środków publicznych. Jej zdaniem, dla zastosowania zwolnienia do dochodów artystów z Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii (Islandii - jeśli występ jest organizowany jednocześnie w ramach współpracy kulturalnej) nie ma znaczenia, że honorarium artysty pochodzące ze środków publicznych jest wypłacane za pośrednictwem agencji. Wnioskodawczyni uważa, iż gdyby ustawodawca zamierzał ograniczyć zwolnienie tylko do przypadku honorariów wypłacanych bezpośrednio ze środków publicznych, to zapewne byłoby to wyraźnie zapisane, tak jak ma to miejsce np. w art. 17 ust. 3 polsko - szwajcarskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z dnia 2 września 1991r. Według wnioskodawczyni, skoro umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami, Austrią, Wielką Brytanią, Holandią (Islandią - jeśli występ jest organizowany jednocześnie w ramach współpracy kulturalnej) nie zawierają zapisów o konieczności wypłaty wynagrodzenia artysty bezpośrednio ze środków publicznych, bez względu na to czy artysta otrzyma bezpośrednio wynagrodzenie, czy też przez pośrednika, dochód taki nie jest opodatkowany w państwie źródła.

Wnioskodawczyni wskazuje, iż koszty przelotów, hoteli i wyżywienia dla artystów są ponoszone bezpośrednio przez Instytucję Kultury ze środków publicznych.

Organ zaznacza, iż powyżej przytoczono tylko stanowisko wnioskodawczyni zajęte w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie zaznacza się, iż przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Wniosek w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostanie rozstrzygnięty odrębnymi interpretacjami indywidualnymi.

Zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010r. nr 51, poz. 307 ze zm.) osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Stosownie do art. 3 ust. 2b ww. ustawy za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

  1. pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
  2. działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia,
  3. działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  4. położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości, w tym ze sprzedaży takiej nieruchomości.

W myśl art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych powołane wyżej przepisy art. 3 ust. 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

W powołanym wyżej art. 3 ust. 2a ustawy wyrażona jest zasada ograniczonego obowiązku podatkowego, w myśl której państwo, na terytorium którego znajduje się źródło uzyskiwania przychodów, ma suwerenne prawo do opodatkowania podmiotów niebędących jej rezydentami podatkowymi w zakresie dochodów uzyskiwanych z takiego źródła. W stosunku do niektórych dochodów uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby zagraniczne, obowiązek potrącania podatku od tych dochodów spoczywa na podmiocie polskim dokonującym wypłaty należności będącej źródłem tego dochodu. Takie rodzaje przychodów zostały określone w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a, przychodów z opłat za usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania za granicą, a organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20 % przychodu.

Stosownie do art. 29 ust. 2 powołanej wyżej ustawy przepis ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

W myśl art. 5a pkt 21 ww. ustawy ilekroć w ustawie jest mowa o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.

Jak wynika z wniosku, podatnik (wnioskodawczyni) zamierza rozpocząć działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w zawieraniu umów z artystami zagranicznymi jako agencja artystyczna, będącymi osobami fizycznymi pochodzącymi z różnych krajów, a polskimi instytucjami kultury. Wydatkowane środki na koncerty będą w głównej mierze środkami publicznymi, pochodzącymi od tychże instytucji, dotowanych z budżetu państwa. Agencja będzie tylko pośrednikiem w płatności pomiędzy artystą (osobą fizyczną) a instytucjami kultury. Dochód artysty wnioskodawczyni będzie przekazywała bezpośrednio temu artyście. W związku z profilem działalności, polegającej na organizacji imprez i przedsięwzięć artystycznych i kulturalnych o charakterze międzynarodowym, wnioskodawczyni zaprasza do Polski artystów (muzyków, dyrygentów, aktorów, grupy artystyczne posiadające osobowość prawną) z całego świata, w tym m. in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji, Norwegii, Islandii, Turcji. Odnośnie artystów ze Stanów Zjednoczonych wnioskodawczyni wskazała, iż osoby te nie będą przebywać w Polsce przez okres, lub okresy, sięgające łącznie lub przekraczające 183 dni w ciągu roku podatkowego.

Wobec powyższego, w niniejszej sprawie należy wziąć pod uwagę postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych przez Rzeczypospolitą Polską z tymi państwami.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisanej w Berlinie dnia 14 maja 2003r. (Dz. U. z 2005r. Nr 12, poz. 90) dochód, który osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywanego wolnego zawodu albo z innej działalności o samodzielnym charakterze, podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że osoba ta dysponuje stałą placówką w drugim Umawiającym się Państwie, w celu wykonywania swej działalności. Jeżeli dysponuje ona taką stałą placówką, wówczas dochód może być opodatkowany w drugim Państwie, jednak tylko w takim zakresie, w jakim może być przypisany tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą lub edukacyjną, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, adwokatów i radców prawnych, inżynierów, architektów, dentystów, doradców podatkowych i biegłych rewidentów (art. 14 ust. 2 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 powołanej umowy bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód, mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, to dochód taki bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu nie mają zastosowania do dochodu osiąganego z działalności artysty lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub głównie opłacany z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, kraju związkowego, jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej albo organizacji użyteczności publicznej.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Austrii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisanej w Wiedniu dnia 13 stycznia 2004r. (Dz. U. z 2005r. Nr 224, poz. 1921 ze zm.) dochody, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywania wolnego zawodu albo innej działalności o samodzielnym charakterze, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że osoba ta posiada stałą placówkę w drugim Umawiającym się Państwie w celu wykonywania swej działalności. Jeżeli posiada ona taką stałą placówkę, wówczas dochód może być opodatkowany w drugim Państwie, jednak tylko w takim zakresie, w jakim może być przypisany tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą lub oświatową, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, prawników, inżynierów, architektów, dentystów i księgowych (art. 14 ust. 2 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 powołanej umowy bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15, dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca nie przypada na rzecz tego artysty lub sportowca, lecz innej osobie, to dochód taki, bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15, może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy postanowienia ustępów 1 i 2 nie mają zastosowania do dochodu uzyskiwanego z działalności prowadzonej w Umawiającym się Państwie przez artystę lub sportowca, jeżeli wizyta w tym Państwie jest całkowicie lub w przeważającej części finansowana z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej bądź przez organizację uznawaną za organizację charytatywną.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych, podpisanej w Londynie dnia 20 lipca 2006r. (Dz. U. z 2006r. Nr 250, poz. 1840) bez względu na postanowienia artykułów 7 i 14 niniejszej Konwencji, dochód osoby mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie uzyskany z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, osobiście wykonywanej w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód, mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada na rzecz tego artysty lub sportowca lecz innej osobie, wówczas taki dochód, bez względu na postanowienia artykułów 7 i 14 niniejszej Konwencji, może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 16 ust. 2 konwencji).

W myśl art. 16 ust. 3 ww. konwencji postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu nie mają zastosowania do dochodu powstającego w związku z wykonywaniem działalności artysty lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub w głównej mierze finansowany z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, jego jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 konwencji podpisanej w Warszawie dnia 13 lutego 2002r. między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu. (Dz. U. z 2003r. Nr 216, poz. 2120) dochód, który osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywania wolnego zawodu albo z innej działalności o samodzielnym charakterze, podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że osoba ta posiada stałą placówkę w drugim Umawiającym się Państwie w celu wykonywania swej działalności. Jeżeli posiada ona taką stałą placówkę, wówczas dochód może być opodatkowany w drugim Państwie, jednak tylko w takim zakresie, w jakim może być przypisany tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą lub edukacyjną, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, prawników, inżynierów, architektów, dentystów i księgowych (art. 14 ust. 2 ww. konwencji).

Stosownie do art. 17 ust. 1 pow. konwencji bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód, mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada temu artyście lub sportowcowi lecz innej osobie, to dochód taki bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 konwencji).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. konwencji postanowienia ustępów 1 i 2 tego artykułu nie mają zastosowania do dochodu osiąganego z działalności artysty lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub głównie opłacany z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, ich jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Islandii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Reykjaviku dnia 19 czerwca 1998r. (Dz. U. z 1999r. Nr 79, poz. 890), dochód osiągany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z wykonywania wolnego zawodu albo innej działalności o samodzielnym charakterze podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że osoba ta posiada stałą placówkę w drugim Umawiającym się Państwie w celu wykonywania swojej działalności. Jeżeli posiada ona taką placówkę, to dochód może być opodatkowany w drugim Państwie, jednak tylko w takim zakresie, w jakim może być przypisany tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą lub oświatową, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, prawników, inżynierów, architektów, dentystów i księgowych (art. 14 ust. 2 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 powołanej umowy bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15, dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód, mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, to dochód taki, bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15, może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 tej umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2 tego artykułu, dochód, o którym mowa w tym artykule, jest zwolniony z opodatkowania w Umawiającym się Państwie, w którym działalność artysty lub sportowca jest wykonywana, pod warunkiem że działalność ta jest w znacznej części opłacana z funduszy publicznych tego Państwa lub drugiego Państwa oraz że działalność ta jest wykonywana na mocy umowy lub porozumienia o współpracy kulturalnej zawartego przez te Państwa.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Włoskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania z dnia 21 czerwca 1985r. (Dz. U. z 1989r. Nr 62, poz. 374) dochody, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywania wolnego zawodu albo z innej samodzielnej działalności o podobnym charakterze, będą opodatkowane tylko w tym Państwie, chyba że dla wykonywania swojej działalności w drugim Umawiającym się Państwie dysponuje ona zwykle stałą placówką. Jeżeli dysponuje ona taką stałą placówką, to dochody mogą być opodatkowane w tym drugim Umawiającym się Państwie, jednak tylko w takiej wysokości, w jakiej mogą być przypisane tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą lub oświatową, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, prawników, inżynierów, architektów, stomatologów oraz księgowych (art. 14 ust. 2 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 pow. umowy bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochody osiągane przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód osiągnięty z osobiście wykonywanej działalności artysty lub sportowca nie przypada na rzecz artysty lub sportowca, lecz na rzecz innej osoby, dochód ten, bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15, może być opodatkowany w drugim Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 tej umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu, dochody z rodzajów działalności określonych w ustępie 1, wykonywanych w ramach programu wymiany kulturalnej lub sportowej uzgodnionego pomiędzy Umawiającymi się Państwami, będą zwolnione od opodatkowania w tym Umawiającym się Państwie, w którym te rodzaje działalności są wykonywane.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 20 czerwca 1975r. (Dz. U. z 1977r. Nr 1, poz. 5) dochody, które osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywania wolnego zawodu albo z innej samodzielnej działalności podobnego rodzaju, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że dla wykonywania swojej działalności w drugim Umawiającym się Państwie dysponuje ona zwykle stałą placówką. Jeżeli rozporządza ona taką stałą placówką, wówczas dochody podlegają opodatkowaniu w tym drugim Państwie, jednak tylko o tyle, o ile mogą być przypisane tej stałej placówce.

Określenie "wolny zawód" obejmuje wszystkie rodzaje działalności - inne niż działalność handlowa, przemysłowa lub rolna - wykonywanych na własny rachunek w sposób niezależny przez osobę, która osiąga zyski lub ponosi straty w wyniku tych działalności (art. 14 ust. 2 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 powołanej umowy bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochody zawodowych artystów, jak na przykład artystów scenicznych, filmowych, radiowych oraz telewizyjnych, jak też muzyków i sportowców z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności, podlegają opodatkowaniu w tym z Umawiających się Państw, w którym wykonują oni te czynności.

Jeżeli dochody z działalności wykonywanej osobiście prze artystę scenicznego lub sportowca są przyznawane innej osobie niż sam artysta lub sportowiec, mogą być one ze względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 opodatkowane w tym Umawiającym się Państwie, w którym dana działalność artystyczna lub sportowa jest wykonywana (art. 17 ust. 2 tej umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2 dochody z rodzajów działalności określonych w ustępie 1 wykonywanej w ramach wymiany kulturalnej aprobowanej przez Państwo, w którym artyści lub sportowcy mają miejsce zamieszkania, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Królestwa Norwegii o unikaniu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, podpisanej w Oslo dnia 24 maja 1977r. (Dz. U. z 1979r. Nr 27, poz. 157 ze zm.), mającej zastosowanie do dochodów osiągniętych do końca 2010r., bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochody artystów, na przykład artystów scenicznych, filmowych, radiowych lub telewizyjnych, jak też muzyków i sportowców z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności mogą podlegać opodatkowaniu w tym Umawiającym się Państwie, w którym wykonują oni te czynności.

Jeżeli dochód mający związek z osobiście wykonywaną działalnością takiego artysty lub sportowca nie jest wypłacany temu artyście lub sportowcowi, ale innej osobie, dochód taki może być opodatkowany bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 tej umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2 dochody z działalności określonej w ustępie 1, wykonywanej w ramach umów kulturalnych zawartych pomiędzy obu Państwami, będą podlegały opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w którym artysta lub sportowiec ma miejsce zamieszkania.

Natomiast stosownie do art. 16 ust. 1 konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Norwegii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu oraz Protokółu do tej Konwencji, podpisanej w Warszawie dnia 9 września 2009r. (Dz. U. z 2010r. Nr 134, poz. 899), mającej zastosowanie do dochodów osiągniętych od 01 stycznia 2011r., bez względu na postanowienia artykułów 7 i 14 niniejszej Konwencji, dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, lub przez muzyka, lub sportowca, wykonujących działalność osobiście w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód związany z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada na rzecz tego artysty lub sportowca lecz innej osobie, wówczas dochód ten, bez względu na postanowienia artykułów 7 i 14 niniejszej Konwencji, może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 16 ust. 2 konwencji).

W myśl art. 16 ust. 3 ww. konwencji postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu nie mają zastosowania do dochodu uzyskanego z działalności wykonywanej przez artystę lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli ich pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub w głównej mierze finansowany z funduszy publicznych jednego lub obydwu Umawiających się Państw, ich jednostek terytorialnych lub organów władz lokalnych. W takim przypadku dochód podlega opodatkowaniu wyłącznie w tym Umawiającym się Państwie, w którym artysta lub sportowiec posiada miejsce zamieszkania.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Tureckiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Warszawie dnia 3 listopada 1993r. (Dz. U. z 1997r. Nr 11, poz. 58) dochód, który osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z wykonywania wolnego zawodu albo innej działalności o samodzielnym charakterze, podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie.

Jednakże taki dochód może być opodatkowany również w drugim Umawiającym się Państwie, jeżeli taka działalność zawodowa jest wykonywana w tym drugim Państwie i jeżeli:

  1. osoba posiada w tym drugim Umawiającym się Państwie stałą placówkę dla wykonywania tych usług lub działalności albo
  2. przebywa ona w tym drugim Państwie w celu wykonywania zawodu lub działalności łącznie przez 183 dni lub więcej w każdorazowym dwunastomiesięcznym okresie.



W takich okolicznościach tylko ten dochód, który można przypisać placówce lub który pochodzi z pracy zawodowej albo działalności wykonywanej w czasie jej obecności w tym drugim Państwie, może być, w zależności od konkretnej sytuacji, opodatkowany w tym drugim Państwie.

Określenie "wolny zawód" obejmuje w szczególności samodzielnie wykonywaną działalność naukową, literacką, artystyczną, wychowawczą, oświatową, jak również samodzielnie wykonywaną działalność lekarzy, prawników, inżynierów, architektów, stomatologów, księgowych oraz inną działalność wymagającą specjalnych kwalifikacji zawodowych (art. 14 ust. 3 ww. umowy).

Stosownie do art. 17 ust. 1 powołanej umowy bez względu na postanowienia artykułów 14 i 15 dochód osiągany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

Jeżeli dochód osiągnięty z osobiście wykonywanej działalności artysty lub sportowca nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, dochód ten, bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15, może być opodatkowany w Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana (art. 17 ust. 2 umowy).

W myśl art. 17 ust. 3 ww. umowy bez względu na postanowienia ustępów 1 i 2 tego artykułu, dochody z działalności określonej w ustępie 1, wykonywanej w ramach programu wymiany kulturalnej lub sportowej uzgodnionego pomiędzy Umawiającymi się Państwami, będą zwolnione od opodatkowania w tym Umawiającym się Państwie, w którym ta działalność jest wykonywana.

Natomiast zgodnie z art. 15 ust. 1 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Waszyngtonie dnia 8 października 1974r. (Dz. U. z 1976r. Nr 31, poz. 178) dochód osiągnięty przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie z wykonywania wolnego zawodu lub innej samodzielnej działalności może być opodatkowany przez to Umawiające się Państwo. Poza wyjątkami przewidzianymi w ustępie 2 taki dochód będzie zwolniony od opodatkowania przez drugie Umawiające się Państwo.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ww. umowy dochód wymieniony w punkcie 1, uzyskany przez osobę fizyczną mającą miejsce zamieszkania w jednym z Umawiających się Państw z wykonywania wolnego zawodu o samodzielnym charakterze w drugim Umawiającym się Państwie może być opodatkowany przez drugie Umawiające się Państwo, jeżeli osoba fizyczna przebywa w tym drugim Umawiającym się Państwie przez okres lub okresy, sięgające łącznie lub przekraczające 183 dni w ciągu roku podatkowego.

Określenie "wolny zawód" obejmuje między innymi samodzielne wykonywanie działalności naukowej, literackiej, jak również samodzielną działalność lekarzy, adwokatów, inżynierów, architektów, lekarzy dentystów, dziennikarzy i innych (art. 15 ust. 3 pow. umowy).

Mając na uwadze opisane we wniosku zdarzenie oraz powołane wyżej postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania należy zatem stwierdzić, iż:

  1. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Niemiec, Austrii, Holandii i Wielkiej Brytanii z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których pobyt w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel, będzie podlegać opodatkowaniu tylko w państwie ich zamieszkania;
  2. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Islandii z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których pobyt w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel i jednocześnie działalność ta będzie wykonywana w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Islandią, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie, będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce;
  3. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Włoch z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których występ będzie się odbywać w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Włochami, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie, będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce; w przypadku gdy nie zostaną spełnione powyższe warunki dochód ten będzie opodatkowany na zasadach określonych w art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  4. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Francji z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których występ będzie się odbywać w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Francją, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie, będzie podlegać opodatkowaniu tylko w państwie ich zamieszkania; w przypadku gdy nie zostaną spełnione powyższe warunki dochód ten będzie opodatkowany na zasadach określonych w art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  5. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Norwegii z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których występ będzie się odbywać w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Norwegią, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie, będzie podlegać opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w którym artysta ma miejsce zamieszkania; w przypadku gdy nie zostaną spełnione powyższe warunki dochód ten będzie opodatkowany na zasadach określonych w art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; powyższe dotyczy dochodów uzyskanych do końca 2010r.; natomiast w zakresie dochodów uzyskanych od 01 stycznia 2011r. – w związku ze zmianą obowiązujących przepisów - dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Norwegii z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których pobyt w całości będzie pokrywany przez instytucję kultury dotowaną z funduszy publicznych Polski, która otrzymuje bezpośrednio od Ministerstwa Kultury lub Urzędu Miasta dotację na ten właśnie cel, będzie podlegać opodatkowaniu tylko w państwie ich zamieszkania, niezależnie do tego czy występ będzie odbywał się w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy tymi państwami;
  6. dochód artystów posiadających miejsce zamieszkania na terytorium Turcji z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, których występ będzie się odbywać w ramach wymiany kulturalnej zawartej pomiędzy Polską a Turcją, czego poświadczeniem będzie pismo z Ministerstwa Kultury w tej sprawie, będzie zwolniony z opodatkowania w Polsce; w przypadku gdy nie zostaną spełnione powyższe warunki dochód ten będzie opodatkowany na zasadach określonych w art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  7. dochód artystów mających miejsce zamieszkania w Stanach Zjednoczonych z tytułu osobiście wykonywanej działalności artystycznej w Polsce, w przypadku gdy artyści nie będą przebywać w Polsce przez okres, lub okresy, sięgające łącznie lub przekraczające 183 dni w ciągu roku podatkowego, nie będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-512 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj