Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1974/10-6/MN
z 17 marca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP2/443-1974/10-6/MN
Data
2011.03.17



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
budowa
budowa budynków
budynek mieszkalny
lokal mieszkalny
nieruchomości
obniżenie stawki podatku
roboty
roboty budowlane
roboty budowlano-montażowe
stawka
stawka podstawowa podatku
stawka preferencyjna
stawka preferencyjna podatku
stawki podatku
świadczenie usług
usługi
usługi budowlane
usługi budowlano-montażowe


Istota interpretacji
Stawka na roboty budowlane wykonywane w budynku domu pomocy społecznej, sklasyfikowanym w grupowaniu PKOB 1130.



Wniosek ORD-IN 623 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2010 r. (data wpływu 8 grudnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 lutego 2011 r. (data wpływu 25 lutego 2011 r.) oraz pismem z dnia 9 marca 2011 r. (data wpływu 11 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatkujest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 lutego 2011 r. (data wpływu 25 lutego 2011 r.) oraz pismem z dnia 9 marca 2011 r. (data wpływu 11 marca 2011 r.) o doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

XXXX (Inwestor), od 1962 r. prowadzi Dom Pomocy dla Dzieci i Młodzieży niepełnosprawnej. W Domu tym mieszka na stałe 60 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i często fizyczną. Początkowo Dom Pomocy Społecznej mieścił się tylko w klasztorze. Pomieszczenia rehabilitacyjne znajdują się po dziś dzień w piwnicach, zarówno części klasztornej DPS, jak i w wybudowanym później hotelu.

W 1993 r. rozpoczęły się przygotowania do rozbudowy Domu, opracowano projekt budowlany pt.: „Rozbudowa Domu Pomocy Społecznej, I etap Ośrodka Rekreacji i Rehabilitacji dla Dzieci Niepełnosprawnych w XXXX przy ul. XXXX”, do którego otrzymano pozwolenie na budowę „I etap rozbudowy Ośrodka-Hostel-pawilon mieszkalny dla starszej młodzieży”. Prace związane z budową rozpoczęto w listopadzie 1995 r., a Hostel oddano do użytku w 1999 r. W 2009 r. opracowano kolejny projekt budowlany dla drugiej części Hotelu: „Rozbudowa Domu Pomocy Społecznej dla dzieci – Budynek Rehabilitacyjno-Sportowy”, który uzyskał pozwolenie na budowę: „Budynku Rehabilitacyjno-Sportowego wraz z wewnętrzną instalacją gazu przy ul. XXXX w XXXX”. Obiekt został oznaczony kategorią Xl. Budowę rozpoczęto w lipcu 2010 r.

Kolejnym etapem prac związanych z pracami budowlanymi było opracowanie Aneksu do Projektu z listopada 2009 r. o nazwie: „Rozbudowa Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci – Budynek Rehabilitacyjno-Sportowy z łącznikiem do Hostelu”. Aneks ten otrzymał decyzję o zmianie pozwolenia na budowę w zakresie:

  • uzupełnienia nazwy inwestycji poprzez dodanie słów: „jako rozbudowa Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci przy ul. XXXX”,
  • powiększenie budynku o podpiwniczenie z garażami,
  • wewnętrznego układu pomieszczeń – lustrzane odbicie,
  • wykonanie łącznika pomiędzy budynkiem rehabilitacyjno-sportowym a istniejącym budynkiem hotelu na poziomie piętra.

OPIS INWESTYCJI

Powierzchnie i kubatury Hotelu i Budynku rehabilitacyjno-sportowego

Lp.NazwaHotelCzęść rehabilitacyjno-sportowa
1.Powierzchnia zabudowy463,6 m2643,0 m2
2.Powierzchnia użytkowa847,7 m2 851,8 m2
3.  - Piwnice286,8 m243,1 m2
4.  - Parter290,3 m2563,3 m2
5.  - Piętro270,6 m2245,4 m2
6.Kubatura3.708,0 m37.623,0 m3


W Hotelu jest 14 pokoi z aneksami kuchennymi i łazienką, 2 sale wielofunkcyjne z łazienką, hole między pokojami, kuchnia, jadalnia, pomieszczenia rehabilitacyjne, pomieszczenia gospodarcze, korytarze, klatka schodowa i winda, o łącznej powierzchni użytkowej-mieszkalnej – 464,5 m2. W budowanym budynku rehabilitacyjno-sportowym będą następujące pomieszczenia:

  • parter – sala gimnastyczna, magazyn, szatnie z węzłem sanitarnym, gabinety hydroterapii, fizykoterapii, poczekalnia, szatnia z węzłem sanitarnym, pokój instruktora z węzłem sanitarnym, recepcja;
  • piętro – terapia zajęciowa, sala poznania świata, muzykoterapia, poczekalnia, gabinety – lekarski, psychologa, logopedy, śniadania, WC;
  • piwnica – garaże, pomieszczenia gospodarcze, schowek na rowery, WC.

W budynku będzie klatka schodowa i winda. Obiekt ten będzie służył mieszkankom Hotelu. Hotel i budynek rehabilitacyjno-sportowy połączone będą łącznikiem na wysokości I piętra, a więc będzie to jeden budynek składający się z dwóch segmentów. Inwestycja jest całkowicie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, iż jako Generalny Wykonawca w ramach inwestycji „Rozbudowy Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci” wykonuje czynności:

  • roboty ziemne,
  • roboty niwelacyjne,
  • ławy i stopy fundamentowe,
  • ściany piwnic,
  • strop nad piwnicą,
  • ściany parteru,
  • strop nad parterem,
  • ściany piętra,
  • więźba dachowa z pokryciem dachowym,
  • drenaż obwodowy,
  • przyłącze wody, kalnal. i inst. elektr.,
  • kotłownia,
  • elewacja budynku,
  • posadzki w budynku,
  • tynkowanie ścian w budynku,
  • układanie płytek i malowanie ścian,
  • montaż stolarki drzwiowej i okiennej,
  • wykonanie łącznika w konstrukcji stalowej,
  • wykonanie łącznika w stolarce aluminiowej,
  • wykonanie łącznika – prace wykończeniowe,
  • prace wykończeniowe – inst. wod-kan i CO,
  • klimatyzacja i wentylacja.

Klasyfikacja statystyczna wykonywanych czynności:

  • 41.20.Z roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych,
  • 43.12.Z przygotowanie terenu pod budowę,
  • 43.13.Z wykonywanie wykopów,
  • 43.21.Z wykonywanie inst. elektr.,
  • 43.22.Z wykonywanie inst. wod-kan, klimatyzacji,
  • 43.29.Z wykonywanie pozostałych inst. bud.,
  • 43.3 wykonywanie robót bud. wykończeniowych,
  • 43.31.Z tynkowanie,
  • 43.32.Z zakładanie stolarki bud.,
  • 43.33.Z posadzkarstwo,
  • 43.34.Z malowanie,
  • 43.39.Z wykonywanie pozostałych robót bud. wykończeniowych,
  • 43.91.Z wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych,
  • 43.99.Z pozostałe specjalistyczne rob. bud. gdzie indziej niesklasyfikowane.

Klasyfikacja budynków:

  • PKOB grupa 113 klasa 1130 budynki zbiorowego zamieszkania – budynek mieszkalny – Hotel/Hostel/Domu Pomocy Społecznej,
  • PKOB grupa 126 klasa 1264 budynki szpitali i zakładów opieki medycznej – budynek rehabilitacyjno-sportowy.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż Dom Pomocy Społecznej mieści się w dwóch budynkach, częściowo w klasztorze XXXX i w budynku (w ogrodzie) zwanym Hostelem, gdzie mieszczą się pomieszczenia mieszkalne dla 23 podopiecznych. Hostel jest obecnie rozbudowywany o drugi segment (w którym będą pomieszczenia rehabilitacyjne i sala gimnastyczna dla podopiecznych mieszkających w Hostelu oraz drugim budynku DPS) i w nim prowadzone są prace budowlane. Hostel i obecnie prowadzona budowa będą stanowiły całość jako jeden budynek. Hostel został sklasyfikowany pod PKOB 1130 – budynki zbiorowego zamieszkania.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy można do budowy wyżej opisanej inwestycji (Rozbudowy Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci) zastosować stawkę 7% podatku VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy, opinie i uzyskane informacje powodują, że budowany obiekt kwalifikuje się do zastosowania stawki 7% podatku VAT, ponieważ:

  • jest to rozbudowa Domu Pomocy Społecznej, a na tego typu budynki przysługuje 7% podatek VAT,
  • Hotel i budynek rehabilitacyjno-sportowy połączone będą łącznikiem na wysokości I piętra, a więc będzie to jeden budynek składający się z dwóch segmentów,
  • część rehabilitacyjno-sportowa obiektu budowlanego będzie służyła mieszkańcom Hotelu jak również pozostałym mieszkańcom Domu Pomocy Społecznej,
  • w budynku tym nie będzie prowadzona działalność zarobkowa.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast według art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Stosownie do zapisu art. 41 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31grudnia 2010 r., stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, na mocy art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 – wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b (art. 41 ust. 12a ustawy).

W myśl art. 41 ust. 12b ustawy, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.


W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Stosownie do § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 ze zm.), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do:

  1. robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 – wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,
  2. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale12,

   - w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika, że 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem.

Z kolei celem właściwego zdefiniowania pojęcia obiektu budownictwa mieszkaniowego i co się z tym wiąże stosowania odpowiedniej stawki podatkowej, należy uwzględniać regulacje wynikające z art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z treścią tego przepisu, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Przywołane przepisy wskazują, iż usługa budowlana i budowlano-montażowa w obiektach mieszkalnych oznaczonych symbolem PKOB – 111 (Budynki mieszkalne jednorodzinne), PKOB – 112 (Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe) oraz PKOB – 113 (Budynki zbiorowego zamieszkania), podlega opodatkowaniu według stawki 7% pod warunkiem, że usługa wykonywana jest wyłącznie w lokalach mieszkalnych znajdujących się w tych budynkach, a nie w lokalach użytkowych. Preferencyjna stawka opodatkowania ze względu na zapisy zawarte w powołanym wyżej § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r., znajduje zastosowanie niezależnie od powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub powierzchni lokali mieszkalnych wchodzących w skład budynków o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowych.

Natomiast z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego – należy rozumieć:

  1. budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
  2. budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,
  3. obiekt małej architektury.


Przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług nie definiują pojęcia roboty budowlano-montażowe, dlatego też należy również odwołać się do przepisów prawa budowlanego. Zgodnie z art. 3 pkt 7 ustawy Prawo budowlane, przez roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego.

Z opisu sprawy wynika, iż XXXX (Inwestor), od 1962 r. prowadzi Dom Pomocy dla Dzieci i Młodzieży niepełnosprawnej. W Domu tym mieszka na stałe 60 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i często fizyczną. W 1993 r. rozpoczęły się przygotowania do rozbudowy Domu, opracowano projekt budowlany, do którego otrzymano pozwolenie na budowę. Prace związane z budową rozpoczęto w listopadzie 1995 r., a Hostel oddano do użytku w 1999 r. W 2009 r. opracowano kolejny projekt budowlany dla drugiej części Hotelu: „Rozbudowa Domu Pomocy Społecznej dla dzieci – Budynek Rehabilitacyjno-Sportowy”, który uzyskał pozwolenie na budowę. Obiekt został oznaczony kategorią Xl. Budowę rozpoczęto w lipcu 2010 r. W budowanym budynku rehabilitacyjno-sportowym będą następujące pomieszczenia: parter – sala gimnastyczna, magazyn, szatnie z węzłem sanitarnym, gabinety hydroterapii, fizykoterapii, poczekalnia, szatnia z węzłem sanitarnym, pokój instruktora z węzłem sanitarnym, recepcja; piętro – terapia zajęciowa, sala poznania świata, muzykoterapia, poczekalnia, gabinety – lekarski, psychologa, logopedy, śniadania, WC; piwnica – garaże, pomieszczenia gospodarcze, schowek na rowery, WC. W budynku będzie klatka schodowa i winda. Obiekt ten będzie służył mieszkankom Hotelu. Hotel i budynek rehabilitacyjno-sportowy połączone będą łącznikiem na wysokości I piętra, a więc będzie to jeden budynek składający się z dwóch segmentów. Inwestycja jest całkowicie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainteresowany jako Generalny Wykonawca w ramach inwestycji wykonuje następujące czynności: roboty ziemne, roboty niwelacyjne, ławy i stopy fundamentowe, ściany piwnic, strop nad piwnicą, ściany parteru, strop nad parterem, ściany piętra, więźba dachowa z pokryciem dachowym, drenaż obwodowy, przyłącze wody, kalnal. i inst. elektr., kotłownia, elewacja budynku, posadzki w budynku, tynkowanie ścian w budynku, układanie płytek i malowanie ścian, montaż stolarki drzwiowej i okiennej, wykonanie łącznika w konstrukcji stalowej, wykonanie łącznika w stolarce aluminiowej, wykonanie łącznika – prace wykończeniowe, prace wykończeniowe – inst. wod-kan i CO, klimatyzacja i wentylacja. Klasyfikacja budynków: PKOB grupa 113 klasa 1130 budynki zbiorowego zamieszkania – budynek mieszkalny – Hotel/Hostel/Domu Pomocy Społecznej oraz PKOB grupa 126 klasa 1264 budynki Szpitali i zakładów opieki medycznej – budynek rehabilitacyjno-sportowy.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż Dom Pomocy Społecznej mieści się w dwóch budynkach, częściowo w klasztorze XXXX i w budynku (w ogrodzie) zwanym Hostelem, gdzie mieszczą się pomieszczenia mieszkalne dla 23 podopiecznych. Hostel jest obecnie rozbudowywany o drugi segment (w którym będą pomieszczenia rehabilitacyjne i sala gimnastyczna dla podopiecznych mieszkających w Hostelu oraz drugim budynku DPS) i w nim prowadzone są prace budowlane. Hostel i obecnie prowadzona budowa będą stanowiły całość jako jeden budynek. Hostel został sklasyfikowany pod PKOB 1130 – budynki zbiorowego zamieszkania.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych PKOB (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych, klasa 1130 – Budynki zbiorowego zamieszkania obejmuje:

  • budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.,
  • budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych,
  • budynki rezydencji prezydenckich i biskupich.

Jak wynika z ww. rozporządzenia, klasa 1130, którą wskazał Wnioskodawca jako właściwą dla budynku będącego przedmiotem wniosku obejmuje m.in. budynki zbiorowego zamieszkania, wymienione przez ustawodawcę w dziale 11 PKOB, do którego odwołuje się art. 2 pkt 12 ustawy o VAT wskazując obiekty budownictwa mieszkaniowego dla potrzeb ustawy o podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze powyższe oraz powołane regulacje prawne należy stwierdzić, iż o ile budynek będący przedmiotem wniosku sklasyfikowany jest według symbolu 1130 PKOB, wypełnia definicję budownictwa mieszkaniowego zawartą w art. 2 pkt 12 ustawy, wobec czego stosownie do powołanych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia z dnia 24 grudnia 2009 r., wskazane we wniosku roboty dotyczące tego budynku opodatkowane będą, do dnia 31 grudnia 2010 r., stawką podatku w wysokości 7%.

Reasumując, do inwestycji będącej przedmiotem wniosku (rozbudowa Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. zastosowanie ma stawka podatku od towarów i usług w wysokości 7%.

Dodatkowo podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanego we wniosku budynku według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. Organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj