Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-346/11/MO
z 4 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-346/11/MO
Data
2011.07.04



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
cele statutowe
pomoc społeczna
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy w takim przypadku Centrum jest zwolnione z podatku CIT-8, gdyż nie osiąga zysków, a jego celem statutowym jest pomoc długotrwale bezrobotnym, bezdomnym, uzależnionym, niepełnosprawnym w powrocie do czynnego życia zawodowego, zaspokajania własnych potrzeb życiowych dzięki swojej pracy (art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych)?Czy Centrum może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania dochodu, jeżeli jego całość przeznaczona jest na zwiększenie środków obrotowych samorządowego zakładu budżetowego?



Wniosek ORD-IN 982 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2011r. (data wpływu do tut. BKIP 18 marca 2011r.), uzupełnionym w dniu 09 czerwca 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2011 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 25 maja 2011 r. Znak: IBPBI/2/423-346/11/MO, wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia wniosku dokonano w dniu 09 czerwca 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Centrum Integracji Społecznej od dnia 01 stycznia 2011 r. jest samorządowym zakładem budżetowym, powstałym po przekształcaniu w wyniku likwidacji gospodarstwa pomocniczego przy Ośrodku Pomocy Społecznej - na podstawie art. 87 i 89 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych.

Centrum jest jednostką organizacyjną gminy, działa na podstawie Statutu i w związku z tym realizuje cele jakie są w nim zawarte. Przedmiotem działalności Centrum jest reintegracja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2003r. Nr 122, poz. 1143 z późn. zm.), która jest realizowana w szczególności poprzez: kształcenie umiejętności pozwalające na pełnienie ról społecznych, nabywanie umiejętności zawodowych oraz przywrócenie do zawodu, przekwalifikowanie bądź podniesienie kwalifikacji zawodowych; naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnym staraniem, uczenie umiejętności racjonalnego gospodarowania. W ramach reintegracji Centrum prowadzi działalność wytwórczą, handlową i usługową, o której mowa w art. 9 ust. 1 ww. ustawy o zatrudnieniu socjalnym, która nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 02 lipca 2004 o swobodzie działalności gospodarczej i może być prowadzona jako statutowa działalność odpłatna pożytku publicznego.

Dochody z prac przyuczających uczestników do zawodu i wzajemnej współpracy pomniejszają dotację przedmiotową; w przypadku wystąpienie nadwyżki środków obrotowych organ założycielski (Rada Miejska) przeznaczy ją na wydatki majątkowe, które będą przeznaczone na działalność statutową Centrum.

Ponadto Centrum jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej; do numeru REGON przypisane są między innymi następujące informacje:

  • szczególna forma prawna: gminne samorządowe jednostki organizacyjne
  • własność: samorządowa
  • rodzaj przeważającej działalności: pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana

Środki finansowe na działalność są przeznaczone na:

  • wypłatę uczestnikom zajęć motywacyjnej premii integracyjnej;
  • zakup materiałów, energii, usług niezbędnych do działalności;
  • wynagrodzenia pracowników i pochodne od tych wynagrodzeń;
  • posiłki, ubrania robocze, bilety miesięczne dla uczestników;
  • wydatki na ubezpieczenie mienia
  • inne wydatki związane z działalnością.

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z dnia 06 czerwca 2011r. Wnioskodawca wskazał, iż:

  • przedmiotem działalności Centrum jest reintegracja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w rozumieniu przepisów ustawy o zatrudnieniu socjalnym z dnia 13 czerwca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 122, poz. 1143 z późn. zm.), która jest realizowana w szczególności poprzez:
    • kształcenie umiejętności pozwalających na pełnienie ról społecznych i osiągnięcie pozycji społecznych dostępnych osobom nie podlegającym wykluczeniu społecznemu;
    • nabywanie umiejętności zawodowych oraz przywrócenie do zawodu, przekwalifikowanie lub podwyższenie kwalifikacji zawodowych;
    • naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnych staraniem, zwłaszcza poprzez możliwość osiągnięcia własnych dochodów przez zatrudnienie lub działalność gospodarczą;
    • uczenie umiejętności racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami pieniężnymi.
  • działalność wytwórcza, handlowa i usługowa, o której mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o zatrudnieniu socjalnym, nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r., Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.) i może być prowadzona jako statutowa działalność odpłatna pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
  • przedmiotem działalności Centrum jest również realizacja zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), określonych w art. 14, a także prowadzenie usług kształcenia dorosłych w pozaszkolnych formach edukacji oraz prowadzenie działalności wspomagającej edukację.

Dodatkowo w uzupełnieniu wniosku wskazano, iż inne wydatki z wiązane z działalnością Centrum to m.in.:

  • ekwiwalenty za pranie i odzież roboczą,
  • prowizje bankowe,
  • badania profilaktyczne uczestników i pracowników,
  • abonament miesięczny za ochronę obiektu (monitoring) Centrum.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w takim przypadku Centrum jest zwolnione z podatku CIT-8, gdyż nie osiąga zysków, a jego celem statutowym jest pomoc długotrwale bezrobotnym, bezdomnym, uzależnionym, niepełnosprawnym w powrocie do czynnego życia zawodowego, zaspokajania własnych potrzeb życiowych dzięki swojej pracy (art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych)...

Czy Centrum może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania dochodu, jeżeli jego całość przeznaczona jest na zwiększenie środków obrotowych samorządowego zakładu budżetowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, uzyskany przez niego dochód w całości powinien zostać zwolniony od podatku dochodowego od osób prawnych CIT-8, ponieważ jego celem statutowym jest pomoc społeczna ludziom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a swoje dochody przeznacza na realizację zadań statutowych, jakim jest reintegracja zawodowa i społeczna tych ludzi.

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z dnia 06 czerwca 2011r. Wnioskodawca dodał, iż:

  • dochód Centrum (dotacje i wpływy z usług wykonywanych w ramach warsztatów reintegracji zawodowej i społecznej) w całości przeznaczany jest na zakup materiałów i usług oraz na pokrycie kosztów związanych z jego działalnością statutową, czyli na aktywizację zawodową i społeczną uczestników,
  • w przypadku wystąpienia nadwyżki środków obrotowych organ założycielski (Rada Miejska) przeznaczy ją na wydatki majątkowe, które będą przeznaczone na działalność statutową Centrum.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenie przyszłe uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Centrum Integracji Społecznej od 01 stycznia 2011 r. jest samorządowym zakładem budżetowym.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji (…). Przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3 (art. 1 ust. 2 tej ustawy).

Zatem jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej są co do zasady podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych.

Zarówno w przepisach prawa podatkowego, jak i cywilnego brak jest ustawowej definicji jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej. Art. 33¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) stanowi jedynie, że do jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, stosuje się odpowiednio przepisy o osobach prawnych.

Dla uznania danego podmiotu za jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej musi posiadać on wyodrębnioną strukturę organizacyjną, organ uprawniony do reprezentacji na zewnątrz, a także powinien dysponować odrębnym majątkiem i zasobami ludzkimi.

Istnienie i działalność samorządowych zakładów budżetowych uregulowane zostały w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Ustawa określa zakres i zasady działania oraz organizację jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.

Wobec powyższego, samorządowe zakłady budżetowe są jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej i stosownie do art. 1 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Należy również dodać, iż samorządowe zakłady budżetowe nie są objęte dyspozycją art. 6 tej ustawy, która wymienia podmioty zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, a więc co do zasady dochody własne podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Zgodnie z art. 7 ust. 2 cyt. ustawy, dochodem jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym (…).

Dopiero ustalony w ww. sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przepis ten, zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Przepis art. 17 ust. 1c ww. ustawy stanowi, że zwolnienie o jakim mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:

  1. przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach,
  2. przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów,
  3. zakładach budżetowych i innych jednostkach organizacyjnych nie mających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.

Na podstawie art. 17 ust. 1a pkt 2 tej ustawy zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Z kolei, ust. 1b powyższego przepisu określa, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Zwolnienie zawarte w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest zwolnieniem warunkowym.

Do skorzystania z tego zwolnienia należy spełnić łącznie dwie przesłanki:

  1. podatnik korzystający ze zwolnienia musi prowadzić działalność statutową (niekoniecznie wyłącznie) wymienioną w tym przepisie,
  2. dochody muszą być przeznaczone wyłącznie na cele tej preferowanej przez ustawodawcę działalności statutowej oraz bez względu na termin wydatkowane na te cele, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodu.

Przeznaczenie i wydatkowanie dochodu powinno charakteryzować tożsamość celu, na który podatnik najpierw dochód przeznaczył, a następnie wydatkował. Należy wskazać, iż zwolnienie to nie jest uzależnione od rodzaju uzyskiwanego dochodu, oprócz dochodów wymienionych w art. 17 ust. 1a ww. ustawy. Ważny jest bowiem cel na jaki jest ten dochód przeznaczony, a nie źródło jego pochodzenia, przy czym źródłem dochodów mogą być przykładowo dochody z działalności gospodarczej.

Użycie przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych sformułowania „w części przeznaczonej na te cele” oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów niż wymienione w tym przepisie, to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych „innych celów” nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania.

Zatem, warunkiem skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest, aby cele przewidziane w statucie Centrum mieściły się w katalogu celów wymienionych w tym przepisie.

W opisu przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Centrum Integracji Społecznej od dnia 01 stycznia 2011 r. jest samorządowym zakładem budżetowym. Działa na podstawie Statutu i w związku z tym realizuje cele jakie są w nim zawarte. Przedmiotem działalności Centrum jest reintegracja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. Nr 122, poz. 1143 z późn. zm.), która jest realizowana w szczególności poprzez: kształcenie umiejętności pozwalające na pełnienie ról społecznych, nabywanie umiejętności zawodowych oraz przywrócenie do zawodu, przekwalifikowanie bądź podniesienie kwalifikacji zawodowych; naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnym staraniem, uczenie umiejętności racjonalnego gospodarowania.

W ramach reintegracji Centrum prowadzi działalność wytwórczą, handlową i usługową, o której mowa w art. 9 ust. 1 ww. ustawy o zatrudnieniu socjalnym, która nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010r. Nr 220, poz. 1447 ze zm.) i może być prowadzona jako statutowa działalność odpłatna pożytku publicznego. Przedmiotem działalności Centrum jest również realizacja zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), określonych w art. 14, a także prowadzenie usług kształcenia dorosłych w pozaszkolnych formach edukacji oraz prowadzenie działalności wspomagającej edukację.

W tym miejscu zaznaczyć należy, że określenie celów statutowych pod kątem uprawnień podatkowych musi być precyzyjne, jasne i nie budzące wątpliwości, gdyż organy podatkowe nie są uprawnione do dokonywania wykładni zapisów statutu.

Niezależnie od powyższego, podkreślenia wymaga fakt, iż przepisy ustanawiające zwolnienia i ulgi podatkowe w systemie polskiego prawa podatkowego są istotnym wyjątkiem od zasady sprawiedliwości podatkowej (powszechności i równości podatkowej), toteż muszą być stosowane w sposób ścisły i jakakolwiek wykładnia rozszerzająca w odniesieniu do przepisów dotyczących ww. preferencji podatkowych jest niedopuszczalna.

Z uwagi na powyższe, dla możliwości nabycia prawa do skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, uprawniające do niego cele muszą jasno wynikać ze statutu, gdyż aby stwierdzić, czy został spełniony warunek wyłączenia dochodu z opodatkowania porównuje się treść celów statutowych oraz treść przepisu warunkującego zwolnienie podatkowe. Organy podatkowe badają jedynie, czy cele określone w statucie są tożsame z celami wymienionymi w treści przepisu regulującego zwolnienie podatkowe.

W świetle powyższego, stwierdzić należy, iż wskazane cele statutowe objęte są zakresem przedmiotowym wskazanym w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowy od osób prawnych, a zatem w sytuacji gdy Wnioskodawca uzyska dochód to będzie on podlegał zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 17 ust. 1b ustawy, w części przeznaczonej, a następnie wydatkowanej na realizację celów, o których mowa w tym przepisie.

Stanowisko Wnioskodawcy, iż uzyskany przez niego dochód w całości powinien zostać zwolniony od podatku dochodowego od osób prawnych CIT-8, ponieważ jego celem statutowym jest pomoc społeczna ludziom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a swoje dochody przeznacza na realizację zadań statutowych, jakim jest reintegracja zawodowa i społeczna tych ludzi, należy zatem uznać za prawidłowe.

Ponadto należy wskazać, iż w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z dnia 06 czerwca 2011r. wskazano, iż Centrum uzyskuje również dochody z dotacji. W tym miejscu należy zauważyć, iż o ile otrzymywane przez Wnioskodawcę dotacje pochodzą ze środków budżetu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, może znaleźć zastosowanie zwolnienie z opodatkowania wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, iż wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach. Powyższe jednak nie było przedmiotem niniejszej interpretacji.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj