Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-165/11-4/IR
z 22 sierpnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP2/443-165/11-4/IR
Data
2011.08.22



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
bonus
nota obciążająca
premia pieniężna
rabaty
świadczenie usług


Istota interpretacji
Nie ma zatem podstaw, aby uznać, że - w tak przedstawionych okolicznościach - bonus otrzymany za uzyskanie pewnego pułapu obrotów stanowił wynagrodzenie za realizowane usługi. Brak jest bowiem takich działań Wnioskodawcy, które byłyby czynnościami dodatkowymi, do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z zawartej umowy. Samo przekroczenie określonej wartości zakupów towarów handlowych oraz terminowe regulowanie zobowiązań nie jest usługą w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i otrzymany w takim przypadku bonus pieniężny jest czynnością niepodlegającą u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT. Należy więc stwierdzić, iż otrzymanie przez Wnioskodawcę bonusu nie rodzi u niego obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług. Bonus pieniężny otrzymywany przez Wnioskodawcę, stanowiący rabat obniżający wartość nabyć dokonanych w określonym przedziale czasowym i zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszający podstawę opodatkowania – na podstawie wyżej cytowanego § 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia, obligują dostawcę udzielającego bonusu do wystawienia faktury korygującej. W związku z tym, w przedstawionym stanie faktycznym, wystawiona przez Wnioskodawcę nota księgowa nie jest właściwym dowodem dla udokumentowania bonusu pieniężnego otrzymanego przez Wnioskodawcę.



Wniosek ORD-IN 288 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2011 r. (data wpływu 19 maja 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 lipca 2011 r. (data wpływu 25 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania otrzymanego bonusu pieniężnego – jest prawidłowe
  • udokumentowania notą księgową bonusu pieniężnego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania otrzymanego bonusu pieniężnego.

Przedmiotowy wniosek pismem z dnia 21 lipca 2011 r. został uzupełniony poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Firma Wnioskodawcy ma zawartą umowę o współpracy, z której wynika, że jeśli obroty netto z tytułu zakupu towarów handlowych między stronami w danym okresie osiągną określone pułapy, Sprzedający udzieli Kupującemu bonus pieniężny - procent od obrotu netto, różny dla określonych pułapów obrotu.

W umowie zawarto ponadto zapis, że bonus będzie rozliczany w cyklu rocznym na podstawie wystawionej przez Kupującego noty obciążeniowej. Warunkiem dodatkowym jest prawidłowe regulowanie zobowiązań przez Kupującego.

Po zakończeniu okresu objętego umową tj. 2010 r. Kupujący (Wnioskodawca) wystawił na podstawie informacji otrzymanej od firmy kontrahenta potwierdzającej wysokość osiągniętych obrotów notę obciążeniową w wysokości zgodnej z umową handlową.

W piśmie z dnia 21 lipca 2011 r. (data wpływu 25 lipca 2011 r.), stanowiącym uzupełnienie wniosku Wnioskodawca wskazał, iż jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Wypłaconego bonusu nie można powiązać z konkretnymi dostawami odnoszącymi się do określonych towarów. Zgodnie z podpisaną umową w zamian za przyznanie bonusu nie ma miejsca żadne świadczenie usług, w tym o charakterze reklamowym, marketingowym, promocyjnym. Firma nie zobowiązuje się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego bonus, nie zobowiązuje się także do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta. Wysokość bonusu uzależniona jest od wysokości obrotów między stronami, po przekroczeniu określonych w umowie pułapów procent naliczania bonusu rośnie (w umowie określono 3 progi w przypadku obrotów na poziomie 200 000 zł bonus 1% od kwoty 200 000 zł, obroty 550 000 zł spowodują wypłacenie 2,5% bonusu od kwoty 550 000 zł, obroty w wysokości 750 000 zł natomiast 3% od kwoty faktycznie zrealizowanego obrotu pomniejszone o wcześniej naliczone bonusy). Umowa zawarta między stronami nie określa żadnych działań jakie mają zostać podjęte celem intensyfikacji sprzedaży produktów. Uzyskanie bonusu nie jest uzależnione od spełnienia innych warunków tj. np.: odpowiednie eksponowanie czy reklama towarów. W sytuacji gdy w danym okresie rozliczeniowym firma podatnika nie podejmie żadnych działań na rzecz firmy kontrahenta tj. nie dokona zakupów bonus nie zostanie wypłacony.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy wypłata Wnioskodawcy bonusu określonego kwotowo, który uzależniony jest od wartości zakupów dokonanych przez kupującego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług u otrzymującego bonus...
  2. Jakim dokumentem księgowym (faktura VAT, nota księgowa) należy udokumentować przyjęcie bonusu...

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na to, że bonus jest płatny wyłącznie za osiągnięcie odpowiedniego poziomu obrotu w przyjętym okresie rozliczeniowym, czynność ta nie stanowi przedmiotu opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z definicją zawartą w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług przez odpłatne świadczenie usług, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W opisanym stanie faktycznym, podmiot na rzecz którego płatny jest bonus nie jest obowiązany do żadnych świadczeń na rzecz wypłacającego poza zakupami towarów lub usług, stanowiących transakcje opodatkowane podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, iż zdaniem podatnika otrzymanie bonusu nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i nie wiąże się z obowiązkiem wystawienia faktury VAT. Dla celów księgowych czynność ta może zostać potwierdzona notą księgową.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego w zakresie:

  • opodatkowania otrzymanego bonusu pieniężnego – jest prawidłowe
  • udokumentowania notą księgową bonusu pieniężnego – jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 -21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosowanie do art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…).

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są nabywcom tzw. premie pieniężne (bonusy). Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m. in. od ustalenia, za co faktycznie zostały wypłacone, tzn. czy ich przyznanie uwarunkowane jest wykonaniem dodatkowych czynności, czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp.

W praktyce występują sytuacje, w których premia pieniężna jest wypłacana np. z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć o określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie. W takim przypadku działania kontrahentów nie wypełniają definicji świadczenia usług i wypłacenie w takiej sytuacji premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Osiąganie bowiem określonego pułapu obrotów z danym dostawcą, poprzez zsumowanie poszczególnych dostaw towarów, nie może być uznane za usługę w świetle art. 8 ust. 1 ustawy. Premia jest wyliczana w oparciu o osiągane obroty, lecz samo osiąganie obrotów nie stanowi usługi.

W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna (bonus) jest związana z konkretną dostawą (dostawami), nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przez ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia – dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej.

Z opisu przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług ma zawartą z kontrahentem umowę o współpracy, z której wynika, że jeśli obroty netto z tytułu zakupu towarów handlowych między stronami w danym okresie osiągną określone pułapy, sprzedający udzieli Wnioskodawcy bonus pieniężny - procent od obrotu netto, różny dla określonych pułapów obrotu. Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż wypłaconego bonusu nie można powiązać z konkretnymi dostawami odnoszącymi się do określonych towarów. Zgodnie z podpisaną umową w zamian za przyznanie bonusu nie ma miejsca żadne świadczenie usług w tym o charakterze reklamowym, marketingowym, promocyjnym. Firma Wnioskodawcy nie zobowiązuje się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego bonus, nie zobowiązuje się także do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta. Wysokość bonusu uzależniona jest od wysokości obrotów między stronami, po przekroczeniu określonych w umowie pułapów procent naliczania bonusu rośnie (w umowie określono 3 progi w przypadku obrotów na poziomie 200 000 zł bonus 1% od kwoty 200 000 zł, obroty 550 000 zł spowodują wypłacenie 2,5% bonusu od kwoty 550 000 zł, obroty w wysokości 750 000 zł natomiast 3% od kwoty faktycznie zrealizowanego obrotu pomniejszone o wcześniej naliczone bonusy). Umowa zawarta miedzy stronami nie określa żadnych działań jakie mają zostać podjęte celem intensyfikacji sprzedaży produktów. Uzyskanie bonusu nie jest uzależnione od spełnienia innych warunków tj. np.: odpowiednie eksponowanie czy reklama towarów. W sytuacji, gdy w danym okresie rozliczeniowym firma Wnioskodawcy nie podejmie żadnych działań na rzecz kontrahenta tj. nie dokona zakupów bonus nie zostanie wypłacony.

Odnosząc się do powyższego, można stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z sytuacją, w której czynnikami warunkującymi wypłatę bonusu pieniężnego przez dostawcę dla Wnioskodawcy jest przekroczenie odpowiedniego progu obrotu w konkretnie określonym przedziale czasowym. Otrzymanie przez Wnioskodawcę tego bonusu nie jest uzależnione od spełnienia innych dodatkowych świadczeń (poza osiągnięciem odpowiedniego pułapu zakupów towarów).

Na podstawie powyższych przepisów oraz przedstawionego we wniosku zaistniałego stanu faktycznego należy stwierdzić, iż dokonywanie zakupów towarów przez Wnioskodawcę w odpowiedniej wielkości w określonym czasie, nie może stanowić usługi w rozumieniu cyt. art. 8 ust. 1 ustawy. Poza transakcjami kupna-sprzedaży, pomiędzy kupującym (Wnioskodawcą) a sprzedającym nie dochodzi do rzeczywistego i odrębnego od tych transakcji świadczenia Wnioskodawcy na rzecz kontrahenta (dostawcy). Wnioskodawca nie podejmuje żadnych dodatkowych świadczeń w celu osiągnięcia korzyści kontrahenta. Pomiędzy Wnioskodawcą a jego kontrahentem prowadzona jest jedynie wymiana handlowa.

Nie ma zatem podstaw, aby uznać, że - w tak przedstawionych okolicznościach - bonus otrzymany za uzyskanie pewnego pułapu obrotów stanowił wynagrodzenie za realizowane usługi. Brak jest bowiem takich działań Wnioskodawcy, które byłyby czynnościami dodatkowymi, do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z zawartej umowy. Samo przekroczenie określonej wartości zakupów towarów handlowych oraz terminowe regulowanie zobowiązań nie jest usługą w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT i otrzymany w takim przypadku bonus pieniężny jest czynnością niepodlegającą u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT. Należy więc stwierdzić, iż otrzymanie przez Wnioskodawcę bonusu nie rodzi u niego obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług.

W świetle powyższego wyrażone we wniosku stanowisko, w myśl którego otrzymanie bonusu pieniężnego za dokonanie pewnego pułapu zakupów w określonym terminie nie skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego po stronie Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Z treści wniosku wynika, że po zakończeniu okresu objętego umową tj. 2010 r. Kupujący (Wnioskodawca) wystawił na podstawie informacji otrzymanej od kontrahenta potwierdzającej wysokość osiągniętych obrotów notę obciążeniową w wysokości zgodnej z umową handlową, w której umieszczono zapis, że bonus będzie rozliczany w cyklu rocznym na podstawie wystawionej przez Kupującego noty obciążeniowej.

Jednakże, zdaniem tut. Organu, jeśli dostawcy towarów są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług, a przekazywane bonusy są w istocie rabatem, to tak udzielone rabaty należy dokumentować poprzez wystawienie korekty faktury.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…).

Regulacje dotyczące szczegółowych zasad wystawiania faktur oraz danych, jakie powinny zawierać faktury zostały określone, na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy, w treści rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), obowiązującego od 1 kwietnia 2011 r., zwanego dalej rozporządzeniem.

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

W myśl § 13 ust. 3 rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone w § 5 ust. 1 pkt 1-2;
  3. okres do którego odnosi się udzielany rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Ponadto należny nadmienić, iż zgodnie z § 13 ust. 8 ww. rozporządzenia, faktury korygujące powinny zawierać wyraz „KOREKTA” albo wyrazy „FAKTURY KORYGUJĄCE”.

Zatem bonus pieniężny otrzymywany przez Wnioskodawcę, stanowiący rabat obniżający wartość nabyć dokonanych w określonym przedziale czasowym i zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy zmniejszający podstawę opodatkowania – na podstawie wyżej cytowanego § 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia, obligują dostawcę udzielającego bonusu do wystawienia faktury korygującej. W związku z tym, w przedstawionym stanie faktycznym, wystawiona przez Wnioskodawcę nota księgowa nie jest właściwym dowodem dla udokumentowania bonusu pieniężnego otrzymanego przez Wnioskodawcę.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy, w myśl którego otrzymanie bonusu pieniężnego przyznanego za wykonanie określonych umową planów zakupowych powinno być przez Niego dokumentowane notą księgową obciążeniową należało uznać za nieprawidłowe.

Zauważyć należy, iż niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie skutków podatkowych otrzymania przez Wnioskodawcę bonusu pieniężnego w sytuacji przedstawionej w opisie stanu faktycznego. Interpretacja ta nie dotyczy natomiast skutków podatkowych wypłacenia opisanego bonusu pieniężnego przez kontrahenta Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa, dla kontrahenta Wnioskodawcy wypłacającego te bonusy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj