Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-993/11-2/IGo
z 31 sierpnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-993/11-2/IGo
Data
2011.08.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
cel komercyjny
cele statutowe
książka
przekazanie nieodpłatne
stawka
zwolnienie


Istota interpretacji
Reasumując stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek na cele komercyjne organizacjom pozarządowym i na cele komercyjne pozostałym podmiotom jak również prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych oraz organizacjom pozarządowym.



Wniosek ORD-IN 417 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Instytutu, przedstawione we wniosku z dnia 21.06.2011r. (data wpływu 24.06.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek:

  • jest prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania przekazywania licencji na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych oraz organizacjom pozarządowym oraz na cele komercyjne organizacjom pozarządowym i na cele komercyjne pozostałym podmiotom;
  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej zwolnienia z podatku VAT przekazania licencji na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych.

UZASADNIENIE

W dniu 24.06.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek na cele statutowe oraz komercyjne.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Instytut (zwany dalej I.) jest jednostką budżetową sektora finansów publicznych.

Zgodnie z ustawą…, Instytut:

  • informuje społeczeństwo o strukturach i metodach działania instytucji, w ramach, których zostały popełnione zbrodnie…, oraz informuje o strukturach, obsadzie personalnej i sposobach działania organów bezpieczeństwa państwa;
  • prowadzi badania naukowe nad najnowszą historią Polski, a także udostępnia zgromadzone dokumenty innym placówkom naukowym i osobom w celu prowadzenia takich badań, z zachowaniem warunków określonych w ustawie;
  • udziela informacji na temat zgromadzonych dokumentów oraz publikuje wydawnictwa naukowe i popularnonaukowe, w tym inwentarze archiwalne;
  • upowszechnia w kraju i za granicą wyniki swojej pracy oraz badań innych instytucji, organizacji i osób nad problematyką stanowiącą przedmiot jego działania;
  • prowadzi działalność edukacyjną, wystawienniczą i wydawniczą;
  • formułuje wnioski dotyczące edukacji historycznej;
  • ogłasza coroczne konkursy na finansowanie przez Instytut badań naukowych nad najnowszą historią Polski.

Instytut ma zamiar przekazywać nieodpłatnie licencje np. do wydrukowania książki. I. posiada majątkowe prawa autorskie do utworów powstałych w ramach stosunku pracy, a także nabył majątkowe prawa autorskie nieodpłatnie lub w drodze zakupu, kiedy I. nie był podatnikiem podatku od towarów i usług, jak również w czasie, kiedy był już zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.

Licencje przekazywane będą nieodpłatnie następującym grupom podmiotów:

  1. jednostkom sektora finansów publicznych wymienionym w ustawie o finansach publicznych a także jednostkom z terytorium UE oraz spoza UE finansowanym ze środków publicznych (posiadającym status taki jak jednostki wymienione w ustawie o finansach publicznych a także jednostkom z terytorium UE oraz spoza UE finansowanym ze środków publicznych (posiadającym status taki jak jednostki wymienione w ustawie o finansach publicznych) - przekazanie następować będzie na cele statutowe;
  2. organizacjom pozarządowym wymienionym w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tj.: osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia:
    1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
    2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku- przekazanie następować będzie na cele statutowe, jak również komercyjne;
  3. pozostałym podmiotom np. osobom prawnym, jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą - przekazanie następować będzie na cele komercyjne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy nieodpłatne przekazanie licencji na cele statutowe (edukacyjne) oraz komercyjne na rzecz wymienionych podmiotów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...

Zdaniem wnioskodawcy

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Nieodpłatne świadczenie usług, co do zasady, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Na gruncie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. występują jednak przypadki, gdy nieodpłatne świadczenie usług zrównane jest z odpłatnym świadczeniem usług podlegającym opodatkowaniu tym podatkiem. Ma to miejsce w przypadku spełnienia warunków określonych w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. Z taką sytuacją mamy do czynienia gdy nieodpłatne usługi świadczone są na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkim innym nieodpłatnym świadczeniem usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

  1. Jeżeli I. przekaże licencje na rzecz podmiotów, o których mowa w punkcie 1 opisu zdarzenia przyszłego i przekazania te będą na cele statutowe tych podmiotów (np. podmioty te na podstawie statutu przekażą publikacje do szkół w związku z wykonywaniem statutowych zadań informacyjno-edukacyjnych), wówczas należy przyjąć, że I. wykona świadczenie nieodpłatne związane z celami działalności gospodarczej podatnika, które nie będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług.
    Ponadto, zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r., w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług przekazanie licencji przez I. innym jednostkom budżetowym lub samorządowym zakładom budżetowym bez względu na cel przekazania, będzie podlegało zwolnieniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
  2. Jeżeli I. przekaże licencje na rzecz podmiotów, o których mowa w punkcie 2 opisu zdarzenia przyszłego i przekazania te będą na cele statutowe tych podmiotów, wówczas należy przyjąć, że I. wykona świadczenie nieodpłatne związane z celami działalności gospodarczej podatnika, które nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W przypadku przekazania na cele komercyjne, gdzie otrzymujący będzie sprzedawał publikacje, przekazanie licencji przez I. należy uznać za odpłatne świadczenie i czynność opodatkować podatkiem od towarów i usług. I. będzie żądał oświadczeń od nabywców usługi co do przeznaczenia publikacji.
  3. Jeżeli I. przekaże licencje na rzecz podmiotów, o których mowa w punkcie 3 opisu zdarzenia przyszłego i przekazania te będą na cele komercyjne, wówczas przekazanie licencji przez I. należy uznać za odpłatne świadczenie i czynność opodatkować podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe w zakresie opodatkowania czynności przekazywania licencji na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych oraz organizacjom pozarządowym oraz na cele komercyjne organizacjom pozarządowym i na cele komercyjne pozostałym podmiotom i nieprawidłowe w zakresie zwolnienia z podatku VAT przekazania licencji na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Pojęcie towaru ustawodawca zdefiniował w art. 2 pkt 6 ustawy. Zgodnie z przepisem, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2011 r., przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Z dniem 1 kwietnia 2011r. weszła w życie ustawa z dnia 18 marca 2011r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – prawo o miarach (Dz. U. Nr 64, poz. 332), która zmienia treść art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. W myśl nowego brzmienia tego artykułu, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Pod pojęciem usługi (świadczenia) należy zatem rozumieć każde zachowanie, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś na rzecz innej osoby), jak i zaniechanie (nieczynienie bądź też tolerowanie). Przy ocenie charakteru świadczenia jako usługi należy mieć na względzie, że ustawa zalicza do grona usług każde świadczenie, które nie jest dostawą w myśl art. 7 ustawy. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Zauważyć jednak należy, iż usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym.

W związku z powyższym czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.

Za odpłatne świadczenie usług, w myśl art. 8 ust. 2 pkt 2, należy również rozumieć nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Z powyższego wynika, że aby nieodpłatne świadczenie usług podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług musi być spełniony podstawowy warunek, a mianowicie brak związku świadczonych usług z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnika.

Za usługi niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej. Niedopełnienie tego warunku jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca jest jednostką budżetową sektora finansów publicznych. Wnioskodawca:

  • informuje społeczeństwo o strukturach i metodach działania instytucji, w ramach, których zostały popełnione zbrodnie…, oraz informuje o strukturach, obsadzie personalnej i sposobach działania organów bezpieczeństwa państwa;
  • prowadzi badania naukowe nad najnowszą historią Polski, a także udostępnia zgromadzone dokumenty innym placówkom naukowym i osobom w celu prowadzenia takich badań, z zachowaniem warunków określonych w ustawie;
  • udziela informacji na temat zgromadzonych dokumentów oraz publikuje wydawnictwa naukowe i popularnonaukowe, w tym inwentarze archiwalne;
  • upowszechnia w kraju i za granicą wyniki swojej pracy oraz badań innych instytucji, organizacji i osób nad problematyką stanowiącą przedmiot jego działania;
  • prowadzi działalność edukacyjną, wystawienniczą i wydawniczą;
  • formułuje wnioski dotyczące edukacji historycznej;
  • ogłasza coroczne konkursy na finansowanie przez Instytut badań naukowych nad najnowszą historią Polski.

Instytut ma zamiar przekazywać nieodpłatnie licencje np. do wydrukowania książki. I. posiada majątkowe prawa autorskie do utworów powstałych w ramach stosunku pracy, a także nabył majątkowe prawa autorskie nieodpłatnie lub w drodze zakupu, kiedy I. nie był podatnikiem podatku od towarów i usług, jak również w czasie, kiedy był już zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.

Licencje przekazywane będą nieodpłatnie m.in. jednostkom sektora finansów publicznych wymienionym w ustawie o finansach publicznych a także jednostkom z terytorium UE oraz spoza UE finansowanym ze środków publicznych (posiadającym status taki jak jednostki wymienione w ustawie o finansach publicznych) - przekazanie następować będzie na cele statutowe tych podmiotów.

Licencje przekazywane będą nieodpłatnie m.in. organizacjom pozarządowym wymienionym w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tj.: osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia:

  1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
  2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- przekazanie następować będzie między innymi na cele statutowe.

W okolicznościach przedmiotowej sprawy należy stwierdzić, że nieodpłatne przekazywanie licencji np. do wydrukowania książki, stanowiące świadczenie usług, będzie następować na cele prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej. Z opisu sprawy wynika bowiem, że nieodpłatne przekazanie licencji będzie następować między innymi w związku z celami statutowymi Wnioskodawcy, a zatem z celami związanymi z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy. Z treści art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy wynika, że nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu, jeżeli świadczenie to następuje do celów działalności gospodarczej podatnika dokonującego nieodpłatnego świadczenia usług, czyli w przedmiotowej sprawie Wnioskodawcy przekazującego licencje.

Zatem należy stwierdzić, że nieodpłatne przekazywanie licencji jest związane z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością gospodarczą (działalnością informacyjno-edukacyjną), w związku z czym nie może być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. W konsekwencji w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Ponadto Strona, której zostaną przekazane licencje, tj. jednostka sektora finansów publicznych oraz organizacja pozarządowa wykorzystają je do statutowych zadań informacyjno-edukacyjnych.

W związku z powyższym należy zgodzić się z Wnioskodawcą, iż wykona on świadczenie nieodpłatne związane z celami działalności gospodarczej, które nie będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług, a zatem stanowisko Wnioskodawcy w tej części należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 ustawy.

W myśl art. 146a pkt 1 ww. ustawy o VAT – obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. - w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Na mocy przepisu § 13 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392), zwalnia się od podatku usługi świadczone pomiędzy:

  1. jednostkami budżetowymi,
  2. samorządowymi zakładami budżetowymi,
  3. jednostkami budżetowymi i samorządowymi zakładami budżetowymi

- z wyjątkiem usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy oraz usług komunikacji miejskiej.

Zarówno ustawa o podatku od towarów i usług, jak również przepisy wykonawcze do niej nie definiują terminów: „jednostka budżetowa”, „zakład budżetowy” oraz „gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej.” W związku z tym, należy posiłkować się definicjami zawartymi w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.).

Jednostkami budżetowymi – w myśl art. 11 ust. 1 tej ustawy – są jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych nieposiadające osobowości prawnej, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

W świetle powołanych wyżej przepisów oraz przedstawionego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, iż opisane we wniosku czynności wykonywane przez Wnioskodawcę, polegające na nieodpłatnym przekazaniu licencji jednostkom sektora finansów publicznych wymienionym w ustawie o finansach publicznych a także jednostkom z terytorium UE oraz spoza UE finansowanym ze środków publicznych (posiadającym status taki jak jednostki wymienione w ustawie o finansach publicznych), nie stanowią odpłatnego świadczenia usług, i z racji tego, iż nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT, nie będą mogły korzystać ze zwolnienia wskazanego w § 13 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia z dnia 4 kwietnia 2011r.

Skoro bowiem dana czynność jest wyłączona spod zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług nie może jednocześnie być czynnością zwolnioną z tego podatku.

Mając na uwadze powyższe stanowisko Wnioskodawcy w kwestii zwolnienia z podatku VAT ww. czynności należało uznać za nieprawidłowe.

Ponadto w treści wniosku wynika, że licencje przekazywane będą nieodpłatnie m.in. organizacjom pozarządowym wymienionym w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tj.: osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia:

  1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
  2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku

- przekazanie następować będzie na cele komercyjne oraz pozostałym podmiotom np. osobom prawnym, jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą - przekazanie następować będzie na cele komercyjne.

Zatem należy stwierdzić, że nieodpłatne przekazywanie licencji na cele komercyjne, bez względu na to jakiej jednostce jest przekazywane, nie jest związane z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością gospodarczą, w związku z czym musi być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. W konsekwencji w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem w dwóch ww., opisanych przez Wnioskodawcę przypadkach, tj.

  • nieodpłatnym przekazaniu licencji na drukowanie książek na cele komercyjne organizacjom pozarządowym,
  • nieodpłatnym przekazaniu licencji na drukowanie książek na cele komercyjne pozostałym podmiotom,

zastosowanie będzie miała podstawowa stawka podatku VAT.

Reasumując stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek na cele komercyjne organizacjom pozarządowym i na cele komercyjne pozostałym podmiotom jak również prawidłowe w części dotyczącej opodatkowania nieodpłatnego przekazania licencji na drukowanie książek na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych oraz organizacjom pozarządowym. Zaś w kwestii zwolnienia z podatku VAT przekazania licencji na drukowanie książek na cele statutowe jednostkom sektora finansów publicznych stanowisko Wnioskodawcy uznano za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj