Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-709/11-4/MM
z 16 września 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-709/11-4/MM
Data
2011.09.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące

Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne


Słowa kluczowe
kasa rejestrująca
obowiązek ewidencyjny
sprzedaż wysyłkowa na terytorium kraju
transport


Istota interpretacji
1. Przepis art. 2 pkt 24) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw na rzecz klientów na zasadach opisanych w stanie faktycznym stanowi „sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju” w rozumieniu tego przepisu.2. Przepisy art. 111 ust. 1 w zw. z art. 2 pkt 22) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw towarów na rzecz klientów na zasadach opisanych w stanie faktycznym nie będzie podlegać obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących.



Wniosek ORD-IN 296 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2011r. (data wpływu 10 czerwca 2011r.), uzupełnione pismem z dnia 22 sierpnia 2011r. (data wpływu 25.08.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zaklasyfikowania dokonywanych przez Spółkę dostaw jako sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju oraz braku obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.06.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zaklasyfikowania dokonywanych przez Spółkę dostaw jako sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju oraz braku obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 9 sierpnia 2011r. znak IPPP2/443-709/11-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, S (dalej „Spółka” albo „Wnioskodawca”), prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej poprzez sieć Internet towarów takich jak np.: odzieży, butów i akcesoriów (np. torebki, paski, biżuteria, okulary przeciwsłoneczne), dostarczanych klientom za pośrednictwem poczty. półka jest w Szwecji podatnikiem podatku od wartości dodanej.

Spółka nie posiada w Polsce miejsca prowadzenia działalności, tzn. nie posiada w Polsce żadnych lokali, pracowników, infrastruktury. półka dokonuje ww. sprzedaży detalicznej na rzecz klientów z wielu Państw, w tym z Polski. Sprzedaż na rzecz polskich klientów jest dokonywana za pośrednictwem strony internetowej http://XXX.pl/. Należy podkreślić, iż Spółka dokonuje sprzedaży zasadniczo na rzecz osób fizycznych, które dokonują zakupu towarów od Spółki nie w ramach działalności gospodarczej — niniejszy wniosek dotyczy wyłącznie sprzedaży na rzecz takich klientów. Sporadycznie dokonywana jest także sprzedaż na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą będących podatnikami podatku VAT.

Towary zamówione przez polskiego klienta za pośrednictwem ww. strony są każdorazowo transportowane przez Spółkę lub na jej rzecz ze Szwecji do Polski, gdzie najpierw trafiają do Sp. z o.o. (dalej „H”), która świadczy na rzecz Wnioskodawcy usługi w zakresie wysyłki towarów do klientów pod wskazany przez nich (w zamówieniu złożonym Spółce) adres na terytorium Polski.

Po otrzymaniu towarów od Spółki H wykonuje na rzecz Spółki nast. czynności:

  1. wydruk i przytwierdzenie do paczki (Spółka wysyła ze Szwecji towary już zapakowane) kartki z danymi adresowymi klienta (zgodnie z danymi klienta otrzymanymi od Spółki),
  2. przekazanie zaadresowanej paczki w celu dostarczenia jej do klienta. (umowa z P jest podpisana bezpośrednio ze Spółką).

Do czasu przekazania towaru znajduje się on w magazynie H. Klient dokonuje zapłaty ceny za towary na rzecz Spółki każdorazowo za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy utworzony przez Spółkę w banku prowadzącym działalność gospodarczą w Polsce.

Należy podkreślić, że H nie jest nabywcą przedmiotowych towarów. Transakcja sprzedaży dokonywana jest każdorazowo bezpośrednio pomiędzy Spółką a klientem. Spółka nigdy nie dostarcza towarów do H „na zapas”, tzn. do H trafiają ze Spółki wyłącznie towary zamówione wcześniej przez klientów w Spółce za pośrednictwem strony http://XX.pl/.

W związku z dokonywaniem sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju Spółka zarejestruje się jako podatnik VAT w Polsce i będzie rozliczać podatek VAT z tego tytułu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy przepis art. 2 pkt 24) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw na rzecz klientów (tj. na rzecz osób fizycznych, które dokonują zakupu towarów od Spółki nie w ramach działalności gospodarczej) na zasadach opisanych w stanie faktycznym stanowi „sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju” w rozumieniu tego przepisu...
  2. Czy przepisy art. 111 ust. 1 w zw. z art. 2 pkt 22) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw towarów na rzecz klientów (tj. na rzecz osób fizycznych, które dokonują zakupu towarów od Spółki nie w ramach działalności gospodarczej) na zasadach opisanych w stanie faktycznym nie będzie podlegać obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących...

Stanowisko Wnioskodawcy:

  1. Przepis art. 2 pkt 24) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw na rzecz klientów na zasadach opisanych w stanie faktycznym stanowi „sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju” w rozumieniu tego przepisu.
  2. Przepisy art. 111 ust. 1 w zw. z art. 2 pkt 22) ustawy o VAT należy interpretować w ten sposób, że dokonywanie przez Spółkę dostaw towarów na rzecz klientów na zasadach opisanych w stanie faktycznym nie będzie podlegać obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:

Ad. 1

Zgodnie z art. 2 pkt 24) ustawy o VAT pod pojęciem „sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju” należy rozumieć:

„dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru, pod warunkiem że dostawa jest dokonywana na rzecz:

  1. podatnika lub osoby prawnej niebędącej podatnikiem w rozumieniu art. 15, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9, lub
  2. innego niż wymieniony w lit. a podmiotu niebędącego podatnikiem w rozumieniu art. 15 i niemającego obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9”.

Z treści powyższego przepisu wynika, iż dla uznania danej dostawy towarów za „sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju” konieczne jest łączne spełnienie następujących przesłanek:

  1. dostawa musi być dokonana przez podatnika podatku od wartości dodanej
  2. towary będące przedmiotem dostawy muszą być w zw. z tą dostawą transportowane przez tego podatnika lub na jego rzecz z terytorium innego niż Polska państwa UE na terytorium Polski (kraju)
  3. dostawa jest dokonywana na rzecz podmiotu (np. osoby fizycznej, która nie jest podatnikiem), który nie jest z tego tytułu zobowiązany do rozliczenia WNT.

Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, Spółka spełnia wszystkie warunki przedstawione powyżej w punktach 1) — 3), wobec czego stanowisko Wnioskodawcy jest w pełni uzasadnione.

W szczególności należy wskazać, iż spełniony jest warunek 2), tzn. towary będące przedmiotem dostawy dokonywanej przez Spółkę są w zw. z tą dostawą transportowane przez

Spółkę lub na jej rzecz z terytorium innego niż Polska państwa UE (Szwecji) na terytorium Polski (kraju).

Fakt, iż towary trafiają przejściowo do H nie ma przy tym znaczenia, ponieważ H nie jest nabywcą ani dystrybutorem towarów. H świadczy na rzecz Spółki jedynie usługi polegające na adresowaniu i wysyłce towaru do klientów, którzy ten towar zamówili bezpośrednio w Spółce.

Podkreślenia wymaga także fakt, że towar jest każdorazowo transportowany do Polski dopiero po złożeniu przez klienta zamówienia. Rolą H nie jest bowiem w żadnym przypadku utrzymywanie na rzecz Spółki zapasów towarów w celu dokonywania ich dostawy z terytorium Polski.

Ad. 2

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani podatnicy dokonujący na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych „sprzedaży”.

Zgodnie natomiast z art. 2 pkt 22) ustawy o VAT pod pojęciem „sprzedaży” należy rozumieć:

„odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów”.

Z treści powyższej definicji ustawowej pojęcia „sprzedaż” wynika, iż nie obejmuje ono swym zakresem znaczeniowym prowadzonej przez Spółkę „sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju”. W szczególności dokonywane przez Spółkę dostawy nie stanowią „odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju”, ponieważ w zw. dostawami Spółki towary transportowane są każdorazowo z terytorium innego państwa UE niż Polska.

Zgodnie z przytoczonym art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, obowiązek ewidencjonowania przy pomocy kas rejestrujących dot. wyłącznie „sprzedaży”. Dostawy dokonywane przez Spółkę — co wykazano wyżej — nie stanowią „sprzedaży”, a zatem Spółka nie jest obowiązana do ewidencjonowania tych dostaw przy pomocy kas rejestrujących.

Dodatkowy argument za tym, że Spółka nie będzie objęta obowiązkiem prowadzenia ewidencji sprzedaży przy pomocy kas rejestrujących, stanowi to, iż Spółka będzie realizować sprzedaż z terytorium innego kraju członkowskiego UE niż Polska. Towary wysyłane do Polski będą nabywane m.in. przez osoby fizyczne i z tego powodu Spółka będzie musiała zarejestrować się dla celów VAT w Polsce. Niemniej, opodatkowanie VAT tych transakcji w Polsce przez Spółkę związane będzie wyłącznie z faktem, że nabywcy towarów nie mogą rozliczyć VAT na zasadzie samonaliczenia. W dalszym ciągu cały proces sprzedaży będzie realizowany poza Polską.

Obowiązek realizowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących odnosi się wyłącznie do podatników realizujących fizycznie sprzedaż na terytorium kraju (Polski). Świadczy o tym m.in. konstrukcja przepisów art. 111 ust. 3a ustawy o VAT, zgodnie z którym podatnik prowadzący ewidencję sprzedaży z wykorzystaniem kas rejestrujących obowiązany jest:

  1. Dokonywać niezwłocznego zgłoszenia właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas rejestrujących każdej nieprawidłowości w pracy kasy;
  2. Udostępniać kasy do kontroli stanu nienaruszalności kasy i prawidłowości pracy na każde żądanie właściwych organów;
  3. Zgłaszać kasy rejestrujące do obowiązkowego przeglądu technicznego właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas.

Nie ulega wątpliwości, że czynności te mogą być dokonywane wyłącznie w sytuacji, gdy kasa fiskalna znajduje się na terytorium kraju. Natomiast Spółka nie będzie posiadać żadnej fizycznej obecności w Polsce, a sprzedaż towarów dokonywana będzie z zagranicy. Nie jest więc możliwe prowadzenie przez Spółkę ewidencji za pomocą kasy rejestrującej zlokalizowanej w Polsce.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy jest w pełni uzasadnione.

Należy podkreślić, iż stanowisko Spółki jest zgodne z jednolitą linią interpretacyjną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, o czym świadczą np. następujące indywidualne interpretacje:

  1. IPPP2/443-725/09-2/IK,
  2. IPPP1-443-523/07-2/BS,
  3. IPPP1-443-986/08-4/JB,
  4. IPPP3/443-615/10-2/KC.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Ad. 1

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 nr 177, poz. 1054), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W myśl art. 2 pkt 24 ustawy o VAT, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju - rozumie się przez to dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, które jest państwem przeznaczenia dla wysyłanego lub transportowanego towaru, pod warunkiem, że dostawa jest dokonywana na rzecz:

  1. podatnika lub osoby prawnej niebędącej podatnikiem w rozumieniu art. 15, którzy nie mają obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9, lub
  2. innego niż wymieniony w lit. a podmiotu, niebędącego podatnikiem w rozumieniu art. 15 i niemającego obowiązku rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej poprzez sieć Internet towarów takich jak np.: odzieży, butów i akcesoriów (np. torebki, paski, biżuteria, okulary przeciwsłoneczne), dostarczanych klientom za pośrednictwem poczty. Spółka jest w Szwecji podatnikiem podatku od wartości dodanej, zarejestrowanym pod numerem SEVVV. Spółka nie posiada w Polsce miejsca prowadzenia działalności, tzn. nie posiada w Polsce żadnych lokali, pracowników, infrastruktury. Spółka dokonuje ww. sprzedaży detalicznej na rzecz klientów z wielu Państw, w tym z Polski. Sprzedaż na rzecz polskich klientów jest dokonywana za pośrednictwem strony internetowej http://XXX.pl/. Należy podkreślić, iż Spółka dokonuje sprzedaży zasadniczo na rzecz osób fizycznych, które dokonują zakupu towarów od Spółki nie w ramach działalności gospodarczej — niniejszy wniosek dotyczy wyłącznie sprzedaży na rzecz takich klientów. Sporadycznie dokonywana jest także sprzedaż na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą będących podatnikami podatku VAT. Towary zamówione przez polskiego klienta za pośrednictwem ww. strony są każdorazowo transportowane przez Spółkę lub na jej rzecz ze Szwecji do Polski, gdzie najpierw trafiają do Sp. z o.o. z siedzibą w P.(dalej „H”), która świadczy na rzecz Wnioskodawcy usługi w zakresie wysyłki towarów do klientów pod wskazany przez nich (w zamówieniu złożonym Spółce) adres na terytorium Polski.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. Organ podatkowy jest zdania, iż dokonywane przez Spółkę dostawy towarów opisane we wniosku należy uznać, zgodnie z art. 2 pkt 24 ustawy o VAT za sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju w rozumieniu tego przepisu, bowiem spełnione są wszystkie przesłanki uregulowane w tym przepisie tj. dostawa jest dokonana przez podatnika podatku od wartości dodanej, towary będące przedmiotem dostawy są w związku z tą dostawą transportowane przez tego podatnika lub na jego rzecz z terytorium innego niż Polska państwa UE na terytorium Polski (kraju), dostawa jest dokonywana na rzecz podmiotu (np. osoby fizycznej, która nie jest podatnikiem), który nie jest z tego tytułu zobowiązany do rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe.

Ad. 2

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy o VAT pod pojęciem sprzedaży rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej poprzez sieć Internet towarów takich jak np.: odzieży, butów i akcesoriów (np. torebki, paski, biżuteria, okulary przeciwsłoneczne), dostarczanych klientom. Spółka jest w Szwecji podatnikiem podatku od wartości dodanej, zarejestrowanym pod numerem SEVVV. Spółka nie posiada w Polsce miejsca prowadzenia działalności, tzn. nie posiada w Polsce żadnych lokali, pracowników, infrastruktury. Spółka dokonuje ww. sprzedaży detalicznej na rzecz klientów z wielu Państw, w tym z Polski. Sprzedaż na rzecz polskich klientów jest dokonywana za pośrednictwem strony internetowej http://VV.pl/. Należy podkreślić, iż Spółka dokonuje sprzedaży zasadniczo na rzecz osób fizycznych, które dokonują zakupu towarów od Spółki nie w ramach działalności gospodarczej — niniejszy wniosek dotyczy wyłącznie sprzedaży na rzecz takich klientów. Sporadycznie dokonywana jest także sprzedaż na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą będących podatnikami podatku VAT. Towary zamówione przez polskiego klienta za pośrednictwem ww. strony są każdorazowo transportowane przez Spółkę lub na jej rzecz ze Szwecji do Polski, gdzie najpierw trafiają do H. Sp. z o.o. z siedzibą w P.(dalej „H”), która świadczy na rzecz Wnioskodawcy usługi w zakresie wysyłki towarów do klientów pod wskazany przez nich (w zamówieniu złożonym Spółce) adres na terytorium Polski.

W treści uzasadnienia stanowiska tut. Organu podatkowego w zakresie odpowiedzi na pytanie nr 1 stwierdzono, iż dokonywaną przez Spółkę dostawę towarów należy uznać za sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju, w myśl regulacji art. 2 pkt 24 ustawy o VAT. W opinii tut. Organu podatkowego zakres znaczeniowy definicji „sprzedaży” uregulowanej w art. 2 pkt 22 ustawy o VAT nie obejmuje swoim zasięgiem „sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju”, bowiem dokonywane przez Spółkę dostawy nie stanowią „odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju”, z uwagi na fakt, iż towary Wnioskodawca transportuje każdorazowo z terytorium innego państwa UE niż Polska. Ponadto, co istotne w przedmiotowej sprawie to fakt, iż Spółka jest podatnikiem szwedzkim nie posiadającym w Polsce miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, tzn. nie posiada żadnych lokali, pracowników, infrastruktury.

Biorąc pod uwagę powyższe spostrzeżenia Wnioskodawca w tak opisanym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) nie będzie podlegał obowiązkowi ewidencjonowania dokonywanej dostawy przy zastosowaniu kasy rejestrującej, bowiem dokonywana przez niego sprzedaż wysyłkowa na terytorium kraju nie podlega ewidencji za pomocą tej kasy.

Dodatkowym argumentem przemawiającym za uznaniem braku ewidencjonowania dokonywanych dostaw towarów za pomocą kasy rejestrującej jest dodany z dniem 1 września 2011r. przepis art. 111 ust. 3a ustawy o VAT. Z treści pkt 2, 3 i 4 tego artykułu wynika, iż podatnicy prowadzący ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani dokonywać niezwłocznego zgłoszenia właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas rejestrujących każdej nieprawidłowości w pracy kasy; udostępniać kasy rejestrujące do kontroli stanu ich nienaruszalności i prawidłowości pracy na każde żądanie właściwych organów; zgłaszać kasy rejestrujące do obowiązkowego przeglądu technicznego właściwemu podmiotowi prowadzącemu serwis kas rejestrujących.

Dlatego też należy się zgodzić się z twierdzeniem Wnioskodawcy, iż czynności te mogą być dokonywane wyłącznie w sytuacji, gdy kasa fiskalna znajduje się na terytorium kraju. Natomiast Spółka nie będzie posiadać żadnej fizycznej obecności w Polsce, a sprzedaż towarów dokonywana będzie z zagranicy. Nie jest więc możliwe prowadzenie przez Spółkę ewidencji za pomocą kasy rejestrującej zlokalizowanej w Polsce.

Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania nr 2 należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-ego Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj