Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-1020/11/AŚ
z 29 czerwca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-1020/11/AŚ
Data
2011.06.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane


Słowa kluczowe
dofinansowanie
dotacja
obrót
projekt


Istota interpretacji
dotacja przyznana na realizacje projektu nie stanowi obrotu opodatkowanego podatkiem VAT



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 kwietnia 2011r. (data wpływu 18 kwietnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 czerwca 2011r. (data wpływu 20 czerwca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy otrzymana dotacja rozwojowa na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu pn. „...” będzie stanowić obrótjest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy otrzymana dotacja rozwojowa na pokrycie wydatków związanych z realizacją projektu pn. „...” będzie stanowić obrót.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 czerwca 2011r. (data wpływu 20 czerwca 2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP4/443-674/11/AŚ z dnia 8 czerwca 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Projekt odpowiada na szereg problemów związanych z aktualną i prognozowaną sytuacją gospodarczą w skali regionalnej i globalnej. W roku 2009 nastąpił spadek BIZ w Polsce o ok. 40% (raport 2010), eksport zmniejszył się o ok. 17,1% (GUS). Dzięki względnym (w stosunku do innych krajów UE) pozytywnym wynikom gospodarczym Polski w roku 2009 (wzrost PKB o 1,7%), oraz optymistycznym prognozom na lata 2010-2015 przewidującym m.in. osiągniecie w Polsce do roku 2015 wzrost PKB per captta o 65% należy szczególnie wesprzeć te dziedziny, które wymienia się jako kluczowe dla spełnienia tych oczekiwań: wzrost eksportu, wzrost inwestycji, wzrost wykorzystania funduszy UE oraz wzmocnienie rynku wewnętrznego.

Dane te pozyskiwane są na bieżąco w związku ze współpracą z ośrodkami badawczymi.

Działania w ramach projektu to intensyfikacja promocji inwestycji zagranicznych (udział w krajowych i światowych wydarzeniach dot. inwestycji) oraz wzmocnienie i promocja regionalnej oferty eksportowej. Działania te powodują także mobilizację na rzecz wykorzystania funduszy UE dostępnych w skali regionalnej i krajowej, uznawanych jako zachęta inwestycyjna lub metoda wsparcia gospodarki.

Projekt skierowany jest do odbiorców decydujących o inwestycjach w najważniejszych sektorach gospodarki ...: branży ..., centra usług wspólnych, transfer wiedzy i technologii, ..., bio-technologie, w krajach realizujących aktywną strategię inwestycyjną - odbiorców oferty eksportowej na najbardziej chłonnych rynkach dla oferty towarów i usług.

Utrwalenie znaku .... gospodarki - ... - stanowi łącznik z poprzednimi działaniami oraz ułatwienie dla tworzenia skutecznych narzędzi ekspansji gospodarczej oraz osiągnięcia wysokiej pozycji konkurencyjnej regionu na rynku inwestycji i dynamiki wzrostu eksportu.

Warunkiem utrzymania rosnącej pozycji ... i ... w rankingach najlepiej rozwijających się obszarów Polski i Europy Środkowej jest stałe utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z najbardziej dynamicznymi rynkami światowymi i poprzez tego typu działania kierowanie zainteresowania na ... potencjał gospodarczy. Działania te mają bezpośredni wpływ na ilość i jakość inwestycji zagranicznych jak i zapotrzebowanie na .... produkty i usługi na rynkach zewnętrznych. To także tworzenie rynku pracy dla absolwentów ... uczelni i szkół zawodowych, wspieranie działań na styku ośrodków akademickich i przemysłu, rozwój przedsiębiorczości oraz wprowadzanie międzynarodowych standradów do działalności w ramach marketingu terytorialnego, transferu technologii i nowych metod zarządzania potencjałem gospodarczym i społecznym.

Działania projektowe realizowane będą w 2 kierunkach: promocja potencjału inwest. i eksport. ..... budowanie marki regionu wg działań: 1. Przygotowanie materiałów inf.-prom: raportów analitycznych dot. potencjału gospodarczego ..., (zasoby ludzkie; nieruchomości; sytuacja podatkowa i bankowa w ...., sektor ... i ... w ...), publikacji promocyjnej z ofertami branżowymi na ... w 2011 i w 2012 oraz na ... w 2012, prezentacji multimedialnej, ulotki inform. o działalności ..., roll-upów i mat. konferencyjnych). 2. Udział w międzynar. tragach/konf., na których będzie prezentowana .... jako region atrakcyjny dla inwestora i zagr. Kontrahenta. 3. Organizacja wydarzeń typu event na terenie ..., promujących potencjał inwestycyjny i eksportowy regionu (cyklicznej imprezy zainaugurowanej w 2009 roku w ramach projektu .... w 2011 i w 2012r.; dwudniowej konf. eksportowej skupiającej m. in. przedstawicieli wydziałów ekonom, polskich placówek dyplomatycznych za granicą, zagranicznych placówek w Polsce przedsięb. ....; konf. ... poświęconą sektorowi usług wspólnych (...).4. Redakcja ..... 5. Aktualizacja oferty eksport. .... poprzez m.in. uzupełnianie katalogu inform. nt. .... eksporterów, realizacja działań info - prom., bezpośr. spotkania, promowanie ... za granicą: zamieszczenie bannerów inform. na www organizatorów targów ..., przygotowanie publikacji zawierającej ofertę .... produktów eksport na .... 2010 i 2012 oraz ... 2012, przeprowadzenie badania ankietowego obcokrajowców podczas trwania targów. 6. Aktualizacja oferty dla inwestorów zainteresowanych ulokowaniem działalności gosp. w ... Zaplanowane działania są powiązane i tworzą spójną i szeroko zakrojoną akcję promocyjną ... gosp., mającą na celu poprawę wizerunku na arenie międzynar. W projekcie jest zawarty el. badawczy, weryfikujący poprawność przyjętych założeń i jego efektywność. Skuteczność narzędzi market. zostanie zbadana podczas analizy wykorzystania przygotowanych narządzi market. przeprowadzonej pod koniec 2011 i 2012. Skuteczność podjętych działań badana będzie na podstawie raportów z targów, misji gosp. przygotowywanych przez zespół projektowy. Wnioski z raportów pozwolą na lepsze przygotowanie do uczestnictwa w kolejnych prezentacjach prom. Uczestnicy ..., konf. eksport, i konf. ... będą wskaźnikiem skuteczności w promowaniu wizerunku .... Wejścia na www zweryfikują skuteczność dotarcia do odbiorców.

Produkty:

  • 4 raporty analit/rok (8) - prezentacja multimedialna (1)
  • zaktualizowana strona www.businesslnmalopolska.com (1)
  • misje gosp. 1 targi (9)
  • imprezy/eventy promujące potencjał eksp. t inwest. .... organizowane w regionie (4)
  • raport z badania efektywności wykorzystania narzędzi market, w 2011 i 2012 (2)
  • bannery inform. na www organizatorów targów wyświetlane przed i po targach .... 2011 i 2012 (2)
  • mat. info-promoc: publikacja na targi - 3 szt - (ulotki info, roll upów - 3szt. i mat. konf. (8)

Wskaźniki produktu i rezultatu

Użyte narzędzia market - 20

Wydarzenia promujące region - 13 (9 za granicą, 4 w regionie) analizy/raporty monitorujące narzędzia market. - 2

L. uczestników imprez/wydarzeń/kampani) promujących region lub uczestników badań market - 750 ,
L. wejść na stronę www -1000000

Projekt nie będzie generował jakiekolwiek przychodów opodatkowanych podatkiem VAT, w ramach realizacji projektu Wnioskodawca będzie nie wykonywał jakichkolwiek czynności opodatkowanych podatkiem VAT, wszystkie działania podejmowane w ramach realizacji projektu (prezentacje promocyjne, konferencje) będą świadczone przez Wnioskodawcę nieodpłatnie, wydane raporty analityczne lub inne materiały promocyjne będą ogólnodostępne i nieodpłatne.

KPT zgodnie ze swoją misją działa na rzecz rozwoju województwa ...: wspiera rozwój technologiczny Województwa ..., rozwój przedsiębiorczości, promuje innowacyjność i nowe technologie. Głównym narzędziem pomagającym w spełnieniu misji jest zarządzanie specjalną strefą ekonomiczną co wiąże się z: poszukiwaniem inwestorów, pośrednictwem w zakupie lub dzierżawie terenu, kontrolą nad firmami funkcjonującymi w strefie, najmem powierzchni biurowej - inkubowaniem firm z branży IT. Projekt zakłada promocję gospodarki ..., a co za tym idzie oferty Inwestycyjnej specjalnej strefy ekonomicznej zarządzanej przez Wnioskodawcę na forum międzynarodowym. Wszystkie działania partnerów mają na celu wypromowanie zaangażowanych podmiotów oraz ich działalności. W związku z tym usługi są powiązane z działalnością wnioskodawcy, choć nie wprost.

Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i składa deklaracje VAT-7.

Wnioskodawca będzie figurował jako nabywca towarów i usług w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi w ramach realizacji projektu.

Zakres obowiązków podmioty zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną wynika z art. 8 i nast ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych z dnia 20 października 1994r. (Dz. U. Nr 123, poz. 600) tekst jednolity z dnia 14 lutego 2007r. (Dz. U. Nr 4 poz. 274 ze zm.).

W ramach projektu nie jest prowadzona promocja poszczególnych terenów, tylko ... jako regionu przyjaznego inwestycjom.

Właścicielami terenów wchodzących w skład ... są jednostki samorządu terytorialnego, Skarb Państwa, instytucje Skarbu Państwa, uczelnie wyższe oraz właściciele prywatni.

Przedmiotem promocji nie są poszczególne tereny wchodzące w skład ....

Wnioskodawca nie jest właścicielem oferowanych terenów.

W efekcie projektu (promocji) Wnioskodawca nie będzie osiągał obrotów ze sprzedaży lub dzierżawy tych terenów, czy też jakichkolwiek innych obrotów opodatkowanych podatkiem VAT.

Wnioskodawca wynajmuje powierzchnie biurowe we własnym obiekcie podmiotom gospodarczym, powierzchnie znajdują się w strefie, z tym, że jedynie cztery firmy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie.

Właściciele terenów położonych na terenie ... zgodnie z Regulaminem ... w .... ponoszą opłatę z tytułu zarządzania i administrowania strefą. Opłaty przeznaczone są na pokrycie kosztów zarządzania i administrowania strefą. Podstawą dokonania opłaty jest porozumienie zawarte pomiędzy danym podmiotem a zarządzającym ... na podstawie, którego wystawione są faktury VAT. Ponadto niezależnie od wykonywania zadań podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną Wnioskodawca zgodnie z przedmiotem swojej działalności prowadzi działalność w zakresie pośrednictwa nieruchomości, z którego tytułu pobiera wynagrodzenia na podstawie umów i wystawianych faktur VAT.

Celem promocji jest wzrost inwestycji zagranicznych na terenie Województwa .... Wnioskodawca nie jest właścicielem terenów objętych zakresem promocji.

Wnioskodawca nie jest uprawniony do sprzedaży ani dzierżawy tych terenów.

Jeżeli w przyszłości znajdą się inwestorzy zainteresowani lokowaniem kapitału na terenach objętych ww. projektem to właściciele nieruchomości będą zawierali z nimi umowy.

Wnioskodawca jest Partnerem Projektu. Liderem Projektu jest ...., a drugim Partnerem jest Urząd Marszałkowski Województwa .... Zakres przedmiotowy i finansowy praw i obowiązków stron wynika z umowy o dofinansowanie projektu z dnia 18 marca 2011r. . oraz wniosku o dofinansowanie stanowiący załącznik do Umowy.

Szczegółowe zasady przekazywania środków określa umowa o dofinansowanie załączoną do niniejszego uzupełnienia. Środki z RPO będą przekazywane na rzecz Konsorcjum poprzez rachunek Lidera, który następnie będzie te środki przekazywał Partnerom zgodnie z budżetem Projektu.

Między partnerami została zawarta umowa partnerska określająca prawa i obowiązki stron. Zgodnie z umową do partnerską do zadań Wnioskodawcy należy:

  1. promocje potencjału inwestycyjnego ....,
  2. współorganizacja wydarzeń promocyjnych (eventy, konferencje, spotkania biznesowe - konferencja eksportowa ..., konferencja ...) oraz współorganizacja uczestnictwa w targach i konferencjach za granicą,
  3. organizacja .... w 2011 i w 2012 roku,
  4. organizacja uczestnictwa w międzynarodowych targach oraz konferencjach za granicą w ... (....), ...,
  5. opracowywanie skutecznych narzędzi marketingowych promujących działania projektowe,
  6. współuczestniczenie w redagowaniu www,
  7. badanie efektywności wykorzystanych narzędzi marketingowych w 2011 i w 2012 roku.

Faktury będą wystawiane zgodnie z budżetem na poszczególnych Partnerów.

Dotacja przyznana jest na realizację zdań określonych w umowie o dofinansowanie. Zakres zadań określony w umowie o dofinansowanie wykracza poza działalność jako podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.

Dotacja nie wpływa na cenę świadczonych przez Wnioskodawcę usług. Oznacza to, iż przyznanie dotacji nie wpływa na obniżenie lub podwyższenie cen świadczonych przez Wnioskodawcę usług. Dotacja nie ma charakteru wynagrodzenia i jest dotacją podmiotową, która jest związana z realizowaną przez Wnioskodawcę misją tj. Wspieraniem rozwoju nowoczesnej gospodarki .

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymane w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektu będą stanowiły obrót...

Stanowisko Wnioskodawcy, otrzymana dotacja rozwojowa w ramach projektu: „...", współfinansowanego z .... Regionalnego Programu Operacyjnego Działanie 8.1 Promocja ... na arenie międzynarodowej nie ma charakteru wynagrodzenia za sprzedany towar lub świadczoną usługę ani dopłaty mającej bezpośredni wpływ na cenę, stanowi dotację o charakterze podmiotowym związaną z wykonywaniem zadań statutowych Wnioskodawcy. zatem, w opinii Wnioskodawcy otrzymana dotacja rozwojowa nie stanom obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy zdn. 11 marca 2004 r. od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54 poz.535 z póź. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Dla określenia, czy dane dotacje są, czy też nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania.

Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający ją element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia. Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Reasumując – podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni są związane z daną dostawą towarów lub świadczeniem usług. Jeżeli jednak taki bezpośredni związek nie występuje, dofinansowanie ogólne – na pokrycie kosztów działalności nie podlega opodatkowaniu.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca iż Wnioskodawca, jako partner uczestniczy we wspólnym projekcie współfinansowanym z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn. „....” w ramach Działania 8.1 ... Regionalnego Programu Operacyjnego.

Otrzymana dotacja nie ma charakteru wynagrodzenia za sprzedany towar lub świadczoną usługę ani dopłaty mającej bezpośredni wpływ na cenę, stanowi dotację o charakterze podmiotowym związaną z wykonywaniem zadań statutowych Sp. z o.o.

Dotacja przyznana jest na realizację zdań określonych w umowie o dofinansowanie. Zakres zadań określony w umowie o dofinansowanie wykracza poza działalność jako podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.

Dotacja nie wpływa na cenę świadczonych przez Wnioskodawcę usług. Oznacza to, iż przyznanie dotacji nie wpływa na obniżenie lub podwyższenie cen świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

Jak wskazał Wnioskodawca otrzymywana dotacja nie ma charakteru wynagrodzenia za sprzedany towar lub świadczoną usługę ani dopłaty mającej bezpośredni wpływ na cenę jest przeznaczana na realizację zdań określonych w umowie o dofinansowanie. Oznacza to, że przedmiotowa dotacja ma charakter zakupowy, nie ma na celu sfinansowania ceny sprzedaży. W konsekwencji w związku z realizacją projektu Wnioskodawca nie otrzymuje sfinansowanego otrzymaną dotacją wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, a jedynie zwrot poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów.

Reasumując, w oparciu o przedstawiony przez Wnioskodawcę w tej kwestii opis zdarzenia przyszłego oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że przedmiotowa dotacja otrzymana na realizację projektu pn. „...” nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, zatem nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Końcowo zaznacza się, że w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. „...” wydana zostanie odrębna interpretacja indywidualna.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj