Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-642/11-2/MPe
z 29 lipca 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-642/11-2/MPe
Data
2011.07.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
korekta podatku
nabycie wewnątrzwspólnotowe
podstawa opodatkowania


Istota interpretacji
W zakresie korekty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów



Wniosek ORD-IN 219 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.04.2011 r. (data wpływu 02.05.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02.05.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej: „Spółka”) nabywa towary od Spółek z Grupy S., w tym od spółki mającej siedzibę w Belgii (dalej: „Spółka belgijska”). Spółka rozlicza wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów z tego tytułu. Faktury dokumentujące analizowane transakcje wystawiane są w PLN.

Ze względu na regulacje dotyczące cen transferowych w grudniu 2010 r. skorygowane zostały ceny towarów dostarczanych przez spółki z Grupy, przy czym Spółka belgijska zwiększyła cenę dostarczanych towarów. Korekta ta spowodowana była koniecznością zachowania rynkowości cen dla dostaw realizowanych w ramach Grupy S. Dokonanie takiej korekty możliwe było dopiero na zakończenie roku, kiedy spółki z grupy znają poziom zrealizowanej marży.

W konsekwencji w grudniu 2010 r. Spółka belgijska wystawiła do każdego z miesięcy 2010 roku fakturę (Rechnung), z opisem „Monthly Transfer Price adjustment”. Na każdej fakturze wskazany jest miesiąc, do którego odnosi się zwiększenie ceny.

Nie ulega wątpliwości, że podwyższenie ceny towarów przez Spółkę powinno zostać fakturą wewnętrzną, a Spółka powinna rozpoznać wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów z tego tytułu. Spółka ma jednak wątpliwości, w jakim okresie rozliczeniowym (w każdym z miesięcy 2010 r. czy też w miesiącu, w którym wystawiono faktury, tj. w grudniu 2010 r.) powinny zostać ujęte wskazane faktury wewnętrzne dokumentujące zwiększenie ceny nabyć wewnątrzwspólnotowych za poszczególne miesiące.

W przypadku analogicznych korekt dokonanych przez polskiego dostawcę, gdzie zmniejszone zostały ceny towarów zgodnie z art. 86 ust. 10a ustawy o VAT Spółka zmniejszyła VAT naliczony w rozliczeniu za miesiąc, w którym otrzymała faktury korygujące. Przepisy o VAT nie zawierają równie precyzyjnego uregulowania odnośnie sposobu rozliczania VAT z tytułu korekt faktur dokumentujących wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w opisanym stanie faktycznym, tj. w przypadku korekty ceny towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, gdzie:

  • w chwili wystawiania faktury pierwotnej dostawca, podobnie jak Spółka nie wiedzieli i nie byli w stanie przewidzieć w jaki sposób cena ulegnie zmianie,
  • korekta dokonywana jest na skutek zmiany ceny związanej z zaistnieniem określonych okoliczności po wystawieniu faktur pierwotnych (nie jest to korygowanie błędnie wystawionej faktury),
  • prawidłowe jest rozliczanie na bieżąco tj. w deklaracji za miesiąc, w którym zostały wystawione faktury korygujące przez dostawcę z Unii Europejskiej, podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów wynikającego z faktur wewnętrznych wystawionych przez Wnioskodawcę do tych korekt (przykładowo korekty wystawione w grudniu 2010 r. przez Spółkę belgijską ujęte w rozliczeniu za grudzień 2010 r.)...

Zdaniem Wnioskodawcy faktury wewnętrzne dokumentujące dla celów podatku VAT zwiększenie wartości towarów nabytych w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów powinny zostać wykazane w deklaracji VAT na bieżąco, tj. w rozliczeniu za grudzień 2010 r.

Co do zasady, zgodnie z art. 20 ust. 5 Ustawy o VAT w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru.

W przypadku jednak gdy przed upływem powyższego terminu podatnik wystawił fakturę obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.

Zgodnie z § 14 ust. 1 Rozporządzenia wykonawczego fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. W myśl natomiast § 23 ust. 1 Rozporządzenia wykonawczego przepisy § 5, 9-14, 16, 17 i 21 stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych.

Z powyższych uregulowań prawnych nie wynika wprost, kiedy należy wykazać dla celów podatku VAT fakturę wewnętrzną zwiększającą wartość towarów nabytych w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W ocenie Spółki, sposób rozpoznania korekty zwiększającej wartość towarów powinien zależeć od jej przyczyn. Spółka uważa, iż jeżeli przyczyna korekty ceny towarów powstała po dokonaniu nabycia, to korekta ceny powinna zostać wykazana na bieżąco (tj. w miesiącu, w którym kontrahent wystawił fakturę zwiększającą cenę towarów).

Prawidłowość powyższego rozumowania potwierdzają wyroki sądów administracyjnych. Przykładowo należy wskazać wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 stycznia 2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1634/09, w którym sąd stwierdził, iż „sposób rozliczenia przez sprzedawcę faktur korygujących zwiększających kwotę podatku VAT należnego uzależniony jest od okoliczności powodujących konieczność dokonania korekt faktur pierwotnych. W przypadku, gdy przyczyna korekty powstaje w terminie późniejszym (np. następuje uzgodniona zmiana ceny) korekta in plus powinna zostać ujęta na bieżąco tj. w rozliczeniu za okres, w którym powstała przyczyna korekty, gdyż faktura była wystawiona poprawnie i w przeszłości nie doszło do zaniżenia podatku należnego. Sytuacja taka może wystąpić np. w przypadku istnienia uzgodnień umowy między stronami” oraz, że „przy założeniu, że Spółka poprawnie wystawia faktury pierwotne, tzn. na dzień wystawienia faktury pierwotnej wszystkie dane na niej określone wykazane są prawidłowo, odzwierciedlając rzeczywiste zdarzenia gospodarcze, powstaje wówczas obowiązek podatkowy w odniesieniu do usługi wyświadczonej za wynagrodzeniem w wysokości wykazanej na fakturze. Dopiero po pewnym czasie następuje zdarzenie powodujące podwyższenie wynagrodzenia za wyświadczoną usługę, a w konsekwencji modyfikujące obowiązek podatkowy.”

Takiej samej interpretacji przepisów dokonują również organy podatkowe. Przykładowo można wskazać interpretację indywidualną z dnia 8 lipca 2010 r. wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (sygn. IPPP2/443-477/09-6/MS/KOM, w której zostało potwierdzone powyższe stanowisko WSA. Dyrektor stwierdził bowiem, iż w przypadku faktur korygujących wystawionych z powodu okoliczności, które zaistniały po dokonaniu transakcji pierwotnej, koryguje się je na bieżąco i ujmuje w rejestrze sprzedaży w dacie ich wystawienia oraz w deklaracji VAT-7 (VAT-7K) za bieżący okres rozliczeniowy.

W ocenie Spółki, powyżej przytoczony wyrok oraz interpretacja indywidualna mają zastosowanie również w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, gdyż poprzez odwołanie zawarte w § 23 ust. 1 Rozporządzenia wykonawczego zastosowanie mają te same regulacje prawne, w szczególności dotyczące obowiązku wystawiania faktur korygujących.

W przedmiotowej sprawie powód podwyższenia wartości towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów zmaterializował się dopiero po dokonaniu kalkulacji marży osiągniętej przez Spółkę belgijską.

W dniu dokonywania dostawy przez Spółkę belgijską ani Wnioskodawca ani ta spółka nie mogli przewidzieć, jaka cena będzie należna sprzedawcy. W związku z powyższym należy stwierdzić, iż przyczyna korekty ceny towarów dostarczonych w ciągu 2010 r. powstała dopiero pod koniec grudnia 2010 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) - zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju,
  2. eksport towarów,
  3. import towarów,
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju,
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do przepisu art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, czyli osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą bez względu na cel lub rezultat takiej działalności, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na podstawie natomiast ust. 7 ww. artykułu ustawy w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi (art. 19 ust. 4 ustawy).

W myśl art. 20 ust. 5 ustawy, w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano nabycia towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 6-9. Na podstawie art. 20 ust. 6 ustawy, w przypadku gdy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należna) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczonych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych kremacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b – art. 29 ust. 4 ustawy. W przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano – art. 29 ust. 4a ustawy.

W przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów podstawą opodatkowania jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić – art. 31 ust. 1 ustawy. Stosowanie do art. 31 ust. 3 ustawy Przy ustalaniu podstawy opodatkowania, o której mowa w ust. 1, przepis art. 29 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Powyższe przepisy regulują wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów w zakresie opodatkowania, udokumentowania oraz powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu. W przypadku korekty podatny opodatkowania przepis art. 31 ust. 3 ustawy odsyła do zastosowania przepisu ogólnego, tj. art. 29 ust. 4 ustawy, a poprzez niego do ust. 4a, który określa zasady dokonania korekty wyłącznie w przypadku zmniejszenia podstawy opodatkowania. Stosownie do tego przepisu w przypadku obniżenia podstawy opodatkowania należy dokonać w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury. Należy zatem uznać, iż w sytuacji zwiększenia podstawy opodatkowania przepis ten nie znajduje zastosowania.

Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 68, poz. 360), wymieniają przypadki, w których wystawia się fakturę korygującą. Na podstawie § 14 ust. 1 rozporządzenia podatnik wystawia fakturę korygującą, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Faktury korygujące generalnie można podzielić na te, które powodują zmniejszenie obrotu i kwoty podatku należnego oraz na te, które wywołują skutki odwrotne, tj. w wyniku ich wystawienia wartość obrotu i kwoty podatku należnego ulega podwyższeniu. W ramach powyższego rozróżnienia faktury korygujące można również podzielić ze względu na przyczynę ich wystawienia. Sposób rozliczenia wystawionych przez sprzedawcę faktur korygujących, w sytuacji, gdy korekta powoduje podwyższenie podatku należnego, uzależniony jest od przyczyn, które spowodowały konieczność wystawienia danej faktury. I tak, faktura korygująca podwyższająca podatek należny w stosunku do faktury pierwotnej może być wystawiona:

  • w celu naprawienia błędu, który spowodował zaniżenie kwoty podatku wykazanego w pierwotnej fakturze (np. niewłaściwa stawka podatku, błąd rachunkowy, zaniżenie wartości sprzedaży), lub
  • z powodu innych przyczyn określonych w § 14 rozporządzenia, np. podwyższenia ceny sprzedaży.

W pierwszym przypadku, który powoduje zaniżenie zobowiązania podatkowego za dany okres rozliczeniowy w wyniku wykazania zbyt małego podatku należnego, sprzedawca poprawiając swój błąd poprzez wystawienie faktury korygującej, winien rozliczyć tą fakturę korygującą w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy. W drugim zaś przypadku, gdy faktura korygująca wystawiana jest zasadniczo z powodu okoliczności, które zaistniały po dokonaniu pierwotnej sprzedaży, winien wykazać ją za okres rozliczeniowy, w którym została wystawiona.

Kluczową rolę w rozwiązaniu wskazanego problemu pełni przeanalizowanie sytuacji, czy podwyższenie ceny sprzedanych towarów, było nową okolicznością, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia faktury pierwotnej. Należy zauważyć, że zmiana ceny nastąpi zawsze zgodnie z umową wiążącą strony danej transakcji – zgodnie z zasadą swobody umów to strony ustalają wysokość zapłaty. Zatem, jeżeli strony transakcji ustalą w umowie, iż cena towaru będzie zależna od czynników zewnętrznych lub zaistnienia jakiegoś zdarzenia, to chociaż spełnienie się powyższych warunków może być niezależne od stron transakcji, to sam wzrost ceny pośrednio od stron transakcji zależy – to strony transakcji ustaliły warunki danej umowy. W takim przypadku fakturę korygującą należy rozliczyć w rejestrze sprzedaży w miesiącu, w którym zaniżony został podatek należny (np. z powodu niewłaściwej stawki podatku, błędu rachunkowego, zaniżenia wartości sprzedaży).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka nabywa towary od Spółki belgijskiej i rozlicza z tego tytułu wewnatrzwspólnotowe nabycie towarów. Ze względu na regulacje cen transferowych w grudniu 2010 r. kontrahent podwyższył ceny, co możliwe było dopiero na zakończenie roku, kiedy spółki z grupy znały poziom zrealizowanej marży. W konsekwencji Spółka belgijska wystawiła do każdego z miesięcy 2010 roku fakturę. Na każdej fakturze wskazany jest miesiąc, do którego odnosi się zwiększenie ceny. Spółka powinna skorygować obrót z tego tytułu poprzez wystawienie faktury wewnętrznej. Wątpliwości Spółki dotyczą okresu rozliczeniowego, w którym powinny zostać ujęte wskazane faktury wewnętrzne dokumentujące zwiększenie ceny nabyć wewnątrzwspólnotowych za poszczególne miesiące.

Przedstawione okoliczności wskazują, iż Spółka w momencie dokonywania sprzedaży miała wiedzę o ewentualnej konieczności dokonania w przyszłości korekty wystawionych faktur pierwotnych. W dacie powstania obowiązku podatkowego, objętego fakturą, znana była i akceptowana ewentualna zmiana ceny. Z góry więc Spółka założyła tymczasowość wykazanej na fakturze ceny, zakładając że podstawa opodatkowania może ulec zmianie. W tym przypadku nie można zatem mówić, iż przyczyną wystawienia faktur korygujących będzie zaistnienie dodatkowych, nieznanych w dniu wystawienia faktury pierwotnej okoliczności, które wpłyną na podwyższenie ceny sprzedaży.

Analizując przedstawiony stan faktyczny w świetle obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa stwierdzić należy, iż w sytuacji, gdy podwyższenie ceny nie było nową okolicznością, niemożliwą do przewidzenia w chwili wystawienia faktury pierwotnej, faktura korygująca zwiększająca obrót i kwotę podatku należnego winna zostać uwzględniona w okresie rozliczeniowym, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, a więc w rozliczeniach za te okresy rozliczeniowe, w których wykazano nabycie i ujęto faktury pierwotne. Wystawienie bowiem faktur korygujących ma na celu doprowadzenie do dokonania rozliczenia w prawidłowej postaci, a skoro w momencie rozliczenia faktury pierwotnej wartość obrotu była zaniżona w stosunku do stanu rzeczywistego. Zatem, faktura korygująca winna zostać rozliczona w miesiącu rozliczenia faktury pierwotnej.

Odnosząc rozpatrywany stan faktyczny, w którym cena uległa zwiększeniu po wystawieniu faktury, do przepisu określającego podstawę opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (art. 31 ust. 1 i 3 ustawy) oraz przepisu określającego obowiązek podatkowy dla wewnątrzwspólnotowego nabycia (art. 20 ust. 5 ustawy), należy zauważyć, iż przepisy te nie wskazują innego terminu rozliczenia i powstania obowiązku podatkowego jak 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 6-9. Wśród zawartych zastrzeżeń nie wymieniono sytuacji związanych z korektą podatku. Wobec tego w sytuacji korygowania obrotu czy podatku wynikających z transakcji wykazanych w deklaracji podatkowej analizowany przepis nie ustanawia szczególnych rozwiązań. W konsekwencji przyjąć należy, iż na podstawie art. 20 ust. 5 ustawy nie sposób wywnioskować, iż w przypadku zwiększenia ceny towaru po wystawieniu faktury dokumentującej transakcję, obowiązek podatkowy powstaje w innym okresie niżeli wskazanym w tym przepisie.

Wobec tego w Spółka nie może dokonać korekty obrotu z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów dokonanego w roku 2010 w deklaracja za grudzień 2010 r. Korekty tej winna dokonać w deklaracji podatkowej za okresy rozliczeniowe, w których powstał obowiązek podatkowy z tytułu dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia.

Mając na uwadze powyższe należy uznać stanowisko Spółki za nieprawidłowe.

Odnosząc się do powołanej przez Spółkę interpretacji indywidualnej IPPP2/443-477/09-6/MS/KOM oraz wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 13 stycznia 2010 r. sygn. akt III SA/Wa 1634/09 trzeba zauważyć, że w tym przypadku wystawienie faktur korygujących zwiększających cenę uzależnione było od zmiany postanowień umowy łączącej wnioskodawcę i jej kontrahenta, przy czym okoliczności te nie były znane w momencie zawierania umowy i wystawiania faktury. Nie jest to zatem tożsamy stan faktyczny. W związku z tym wymienione rozstrzygnięcia nie mają wpływu na ocenę stanowiska Spółki w niniejszej sprawie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj