Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-1313/12-4/MM
z 19 marca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2012r. (data wpływu 31 grudnia 2012r.), uzupełnionym w dniu 5 marca 2013r. (data wpływu 8 marca 2013r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP2/443-1313/12-2/MM z dnia 28 lutego 2013r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki VAT dla świadczonych usług – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 31 grudnia 2012r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki VAT dla świadczonych usług. Przedmiotowy wniosek zawierał braki w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 28 lutego 2013r. znak IPPP2/443-1313/12-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


W dniu 19 maja 2009r. została zawarta umowa, przedmiotem której jest: „Rynek pracy i wykluczenie społeczne w kontekście percepcji Polaków - Diagnoza Społeczna” w ramach trzech kolejnych rund badania panelowego „Diagnoza Społeczna” tj. „Diagnoza Społeczna 2009”, „Diagnoza Społeczna 2011” i „Diagnoza Społeczna 2013” w ramach realizacji projektu systemowego „Diagnoza Społeczna 2009-2013”.

Umowa zawarta w maju 2009r. zgodnie z pismem Departamentu Metodologii, Standardów i Rejestrów Głównego Urzędu Statystycznego została sklasyfikowana jako: „Usługi stowarzyszeń i organizacji objęte zakresem działu: PKWiU 94”, „Usługi świadczone przez organizacje członkowskie” wg PKWiU z 2008r. oraz PKWiU 91 „usługi świadczone przez organizacje członkowskie, gdzie indziej niesklasyfikowane” (wg PKWiU z 2004 r. i PKWiU z 1997r.) i zgodnie z ówczesnymi przepisami Umowa była zwolniona z podatku VAT i kwoty podane w kolejnych transzach w całości przeznaczone na realizowanie badania.

Zgodnie z § 9 Statutu Wnioskodawcy do zadań statutowych Stowarzyszenia należy inicjowanie badań w zakresie funkcjonowania, organizacji i wykorzystania statystyki oraz organizowanie i prowadzenie prac naukowo — badawczych.

Zgodnie z pismem departamentu Metodologii Standardów i Rejestrów GUS z dnia 04.02.2010r. usługi świadczone przez Wnioskodawcę polegające na inicjowaniu i organizowaniu prac naukowo — badawczych mieszczą się w zakresie grupowania: PKWiU 94.12.10.0usługi świadczone przez organizacje profesjonalne (wg PKWiU z 2008r.) i odpowiednio PKWiU 91.12.10-00.00 „usługi świadczone przez organizacje profesjonalne (wg PKWiU z 2004r. i PKWiU z 1997r.). W świetle powyższych informacji GUS — prace naukowo — badawcze prowadzone przez Wnioskodawcę są zwolnione z podatku VAT.

W interpretacji indywidualnej z dnia 17.06.2010r. wydanej dla Wnioskodawcy Minister Finansów stwierdził, że „Wnioskodawca jest Stowarzyszeniem działającym w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o Stowarzyszeniach (tj. z 2001 r. Dz. U. Nr 79, poz. 855) i podlega obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, co wynika z art. 8 ww. ustawy. Zgodnie z art. 2 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych. Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności. Stowarzyszenie działa na podstawie statutu, o czym stanowi art. 9 ww. ustawy, zgodnie z którym osoby w liczbie co najmniej piętnastu, pragnące założyć stowarzyszenie, uchwalają statut stowarzyszenia i wybierają komitet założycielski. Biorąc zatem pod uwagę brzmienie art. 43 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 10 załącznika nr 4 do cyt. ustawy, czynności realizowane przez organizacje członkowskie (np. stowarzyszenia) korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług pod warunkiem, że mieszczą się w zakresie działalności statutowej oraz są czynnościami polegającymi na świadczeniu usług zaliczanych do grupowania PKWiU 91, które nie są odrębnie klasyfikowane w innym grupowaniu PKWiU. Natomiast usługi, świadczone przez ww. organizacje, które nie są usługami statutowymi i mieszczą się w odrębnej klasyfikacji PKWiU, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych, gdyż zwolnienie, o którym stanowi powołany art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, ich nie obejmuje.

Ze stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę, wynika, iż w ramach działalności statutowej zorganizował i przeprowadził panelowe badanie naukowe „Diagnoza Społeczna 2009”. Wnioskodawca przeprowadził już pięć cykli panelu (co dwa lata od 2000r.) we współpracy z Radą Monitoringu Społecznego. Na fakturze VAT dokumentującej wykonanie powyższego świadczenia Wnioskodawca podał symbol PKWiU 91.12.10 i wskazał, iż usługa ta jest zwolniona z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W oparciu zatem o przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz przedstawioną przez Wnioskodawcę klasyfikację zaliczającą wykonane usługi do grupowania 91.12.10 „usługi świadczone przez organizacje profesjonalne” należy stwierdzić, iż badanie naukowe pt. „Diagnoza Społeczna 2009” wykonane przez Wnioskodawcę objęte jest zwolnieniem od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.”

W czerwcu 2012 r. departament inicjujący dla projektu systemowego B2.1/12 „Diagnoza Społeczna 2009-2013” (DAE Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej) przesłał pismo do Centrum, w którym m.in. wnioskuje o rozszerzenie badania „Diagnoza Społeczna 2013” o kwestie związane z aktywnością społeczną osób starszych. Zgodnie z umową, zmianę przedmiotu umowy należy przedstawić w formie Aneksu do Umowy zawartej w maju 2009 r. Przygotowywany Aneks rozszerza zakres prac i zwiększa ostatnią transzę na badanie o kwotę 450.000 (czterysta pięćdziesiąt tysięcy) zł. Przedmiot umowy, zawartej między Centrum a Wnioskodawcą jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Dodatkowe pieniądze, które przewiduje Aneks również pochodzą z EFS.


W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje:

  1. Beneficjentem świadczonych przez Wnioskodawcę usług polegających na przeprowadzeniu panelowych badań naukowych jest Centrum, które jest jednostką budżetową utworzoną decyzją nr 1 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 marca 2007 r. i jemu podległą. Zarządzeniem nr 28 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22.11.2012 roku został nadany statut Centrum. Jest on opublikowany pod pozycją nr 31 w Dzienniku Urzędowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 2012 roku (Dz. Urz. MPiPSp. 2012.31). Umowa zawarta pomiędzy stronami jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Zgodnie z § 8 Statutu Wnioskodawcy „Celem Wnioskodawcy jest rozwijanie społecznej, naukowej i zawodowej działalności członków w dziedzinie teorii, metodologii, praktyki i upowszechnianie wiedzy statystycznej w społeczeństwie” oraz § 9 „Towarzystwo realizuje swoje cele przez:
    1. organizowanie posiedzeń naukowych, zjazdów, sympozjów, konferencji lub kongresów naukowych, konferencji regionalnych,
    2. organizowanie publicznych odczytów i wykładów oraz innych form upowszechniania statystyki,
    3. organizowanie i prowadzenie prac naukowo - badawczych przez powołane do tego komisje, sekcje, zespoły lub grupy robocze,
    4. inicjowanie badań w zakresie funkcjonowania, organizacji i wykorzystania statystyki,
    5. organizowanie i pogłębianie współpracy z pokrewnymi instytucjami i stowarzyszeniami krajowymi i zagranicznymi,
    6. wydawanie lub współudział w opracowaniu i wydawaniu czasopism głównie w zakresie metodologii i organizacji statystyki, a także popularyzacji statystyki - na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
    7. zakładanie bibliotek, pracowni i ośrodków badawczych,
    8. kształcenie i dokształcanie członków w zakresie teorii, metodologii i organizacji statystyki,
    9. prowadzenie doradztwa naukowo - metodologicznego i konsultacji,
    10. organizowanie kursów naukowych.”


W związku z powyższym oraz biorąc pod uwagę realizację celów statutowych poprzez m.in. zakładanie bibliotek, upowszechnianie wiedzy dot. statystyki oraz wydawanie czasopism należy stwierdzić, że działania te można zaliczyć do celów o charakterze obywatelskim.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy po zmianie z dniem 1 stycznia 2011 roku przepisów ustawy o podatku od towarów i usług dot. zwolnienia (art. 43) przedmiot umowy opisanej w stanie faktycznym rozszerzony Aneksem do Umowy również podlega zwolnieniu od podatku VAT?


Zdaniem Wnioskodawcy kontynuowanie umowy dot. opracowanie raportu „Diagnoza Społeczna” w zakresie objętym aneksem (którego podpisanie planowane jest w grudniu 2012 r. lub styczniu 2013 r.) będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej podatek VAT) po przekroczeniu obrotu 150.000 zł, jako, że Stowarzyszenie nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT (art. 113 ust. 1 ustawy o VAT) i nie będzie wykonywało innych czynności podlegających opodatkowaniu.

Od dnia 1 stycznia 2011 roku został całkowicie zmieniony zapis art. 43 ustawy o VAT dotyczący zwolnienia od podatku VAT niektórych towarów i usług. Nowe brzmienie art. 43 ustawy o VAT nie odwołuje się już do klasyfikacji PKWiU w zakresie określenia towarów i usług objętych zwolnieniem.

Pomimo, że czynności wykonywane przez Wnioskodawcę są kontynuacją usługi, która w poprzednio obowiązującym stanie prawnym była zwolniona z podatku VAT, to wobec braku przepisów przejściowych, które pozwoliłyby na stosowanie poprzednio obowiązującego zakresu zwolnienia w przypadkach kontynuowania umowy zawartej przed zmianą przepisów (tak jak to miało swojego czasu miejsce z licencjami) należy stosować obowiązujące przepisu ustawy o VAT.


W przestawionym stanie faktycznym przepisy art. 43 ust. 1 pkt 21 i pkt 31 nie będą zdaniem Wnioskodawcy miały zastosowania.


W związku z powyższym po przekroczeniu przez Wnioskodawcę kwoty sprzedaży w wysokości 150.000 PLN dalsza sprzedaż usługi opisanej w stanie faktycznym będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy.

Wykładnia przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (art. 8 ust. 1 w związku z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT) wskazuje, iż opodatkowaniu co do zasady podlegają usługi świadczone odpłatnie, przy czym związek pomiędzy otrzymaną odpłatnością, a świadczeniami na rzecz dokonującego płatności, musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje za to świadczenie.

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują jednakże dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

W stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010r. wyznaczenie zakresu zwolnienia usługi z opodatkowania podatkiem VAT następowało poprzez zidentyfikowanie usługi (czynności) w klasyfikacji statystycznej (PKWiU). Z dniem 1 stycznia 2011r. ustawodawca odstąpił od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych, określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa krajowego oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE, tym samym opisuje się poszczególne czynności zwolnione od podatku wskazując na ich cechy, charakter oraz okoliczności wykonania.

W tym miejscu zauważyć należy, że w oparciu o przepisy nowelizujące ustawę o podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2011r. uchylony został załącznik nr 4 do ustawy o VAT, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, który w pozycji 10 wymieniał jako zwolnione usługi świadczone przez organizacje członkowskie (wyłącznie statutowe). Uregulowania dotyczące tej tematyki zostały przeniesione do treści ustawy, dlatego też zaistniała potrzeba przeanalizowania pod kątem opisanego zdarzenia przyszłego art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b oraz art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy o VAT.

Na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 31 lit. b ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną, realizowane przez organizacje powołane do realizacji celów o charakterze politycznym, związkowym, patriotycznym, filozoficznym, filantropijnym lub obywatelskim w zakresie interesu zbiorowego swoich członków, wykonywane na rzecz ich członków w zamian za składki, których wysokość i zasady ustalania wynikają z przepisów statutowych tych podmiotów, pod warunkiem że podmioty te nie są nastawione na osiąganie zysków, jeżeli zwolnienie nie spowoduje naruszenia warunków konkurencji.

Stosownie do art. 43 ust. 18 ustawy o VAT zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczone w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Natomiast w myśl art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi świadczone przez niezależne grupy osób, na rzecz swoich członków, których działalność jest zwolniona od podatku lub w zakresie której członkowie ci nie są uznawani za podatników, w celu świadczenia swoim członkom usług bezpośrednio niezbędnych do wykonywania tej działalności zwolnionej lub wyłączonej od podatku, w przypadku gdy grupy te ograniczają się do żądania od swoich członków zwrotu kosztów do wysokości kwoty indywidualnego udziału przypadającego na każdego z nich w ogólnych wydatkach tych grup, poniesionych we wspólnym interesie, jeżeli zwolnienie nie spowoduje naruszenia warunków konkurencji.

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach działalności statutowej zorganizował i przeprowadził panelowe badanie naukowe „Diagnoza Społeczna 2009”. Wnioskodawca przeprowadził już pięć cykli panelu (co dwa lata od 2000r.) we współpracy z Radą Monitoringu Społecznego. Na fakturze VAT dokumentującej wykonanie powyższego świadczenia Wnioskodawca podał symbol PKWiU 91.12.10 i wskazał, iż usługa ta jest zwolniona z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W czerwcu 2012r. departament inicjujący dla projektu „Diagnoza Społeczna 2009-2013” przesłał pismo do Centrum, w którym m.in. wnioskuje o rozszerzenie badania „Diagnoza Społeczna 2013” o kwestie związane z aktywnością społeczną osób starszych. Zgodnie z umową, zmianę przedmiotu umowy należy przedstawić w formie Aneksu do Umowy zawartej w maju 2009 r. Przygotowywany Aneks rozszerza zakres prac i zwiększa ostatnią transzę na badanie o kwotę 450.000 (czterysta pięćdziesiąt tysięcy) zł. Przedmiot umowy, zawartej między Centrum a Wnioskodawcą jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Dodatkowe pieniądze, które przewiduje aneks również pochodzą z EFS.

Wnioskodawca wskazał, że beneficjentem świadczonych przez Niego usług polegających na przeprowadzeniu panelowych badań naukowych jest Centrum, które jest jednostką budżetową utworzoną decyzją przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej i jemu podległą. Ponadto Zainteresowany wskazał, że jego działania mają prowadzić do realizacji celów o charakterze obywatelskim.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do tego czy usługi świadczone przez Zainteresowanego na podstawie zawartej umowy rozszerzonej aneksem również po dniu 1 stycznia 2011r. będą korzystały ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT.

Dla zastosowania omawianego zwolnienia należy zatem rozważyć, czy Wnioskodawca spełnia przesłanki warunkujące zwolnienie, o którym mowa w przepisie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b ustawy o VAT. Przepis po pierwsze wskazuje na charakter omawianych organizacji, określając, że chodzi wyłącznie o organizacje niedochodowe, a po drugie, wyraźnie i wyczerpująco wymienia, jaki profil działalności danej organizacji skutkuje objęciem usług wykonywanych przez nią na rzecz członków zwolnieniem podatkowym. Wskazuje się tutaj na organizacje realizujące cele polityczne, związkowe, religijne, patriotyczne, filozoficzne, filantropijne, obywatelskie. Zawarto także warunek, że zwolnienie jest udzielane wówczas, jeżeli nie powoduje to pogorszenia warunków konkurencji. Tym samym przepis ten formułuje trzy warunki, przy czym wszystkie winny być spełnione łącznie. Niespełnienie choćby jednego z nich wyklucza zwolnienie.

Pod wskazanymi warunkami, przepis ten dopuszcza zwolnienie usług świadczonych na rzecz członków organizacji, ale jedynie w zamian za składkę członkowską. Świadczenie usług dla osób niebędących członkami organizacji oraz inny rodzaj „odpłatności” (ekwiwalent) stanowić będzie zatem o braku podstaw do zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b ustawy o VAT.

Z treści wniosku nie wynika, ażeby usługi świadczone przez Zainteresowanego objęte były zwolnieniem od podatku VAT na podstawie ww. przepisu, bowiem beneficjentem tych usług nie są członkowie Stowarzyszenia, a wynagrodzenie za świadczone usługi nie jest składką członkowską. Fakt powołania Wnioskodawcy do realizacji celów o charakterze obywatelskim nie jest wystarczającym warunkiem zastosowania zwolnienia przewidzianego w przepisie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b ustawy o VAT. Zatem usługi świadczone przez Zainteresowanego na podstawie zawartej umowy oraz aneksów do umowy na realizację projektu „Diagnoza Społeczna 2009-2013” nie będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b ustawy o VAT.

Wskazać w tym miejscu wypada również na regulację zawartą w art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy o VAT. Ww. zwolnienie stanowi regulację odnoszącą się do usług świadczonych przez niezależne grupy osób, których działalność jest zwolniona z VAT lub nieobjęta tym podatkiem na rzecz członków tych grup, o ile wynagrodzenie za te usługi stanowi wyłącznie zwrot poniesionych kosztów, a cel ich świadczenia jest ściśle związany z działalnością tych osób. Dodatkowym warunkiem zastosowania tego zwolnienia jest brak ryzyka pogorszenia warunków konkurencji.

Jak już wskazano wyżej, w przedmiotowej sprawie nie zostaje spełniona przesłanka świadczenia usług na rzecz członków Zainteresowanego – odpłatne panelowe badanie naukowe są realizowane na rzecz Centrum, które jest jednostką budżetową utworzoną decyzją przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej i jemu podległą. Zatem usługi świadczone przez Zainteresowanego na podstawie zawartej umowy oraz aneksów do umowy na realizację projektu „Diagnoza Społeczna 2009-2013” nie będą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy o VAT.

Z treści zdarzenia przyszłego wynika ponadto, że sprzedaż z tytułu świadczonych usług przekroczy kwotę 150 tys. zł. Zatem Wnioskodawca, stosownie do art. 113 ust. 1 ustawy o VAT nie będzie mógł korzystać ze zwolnienia podmiotowego dla realizacji projektu „Diagnoza Społeczna 2009-2013”.

Biorąc pod uwagę opis zdarzenia przyszłego oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. Organ podatkowy stoi na stanowisku, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi polegające na przeprowadzeniu panelowych badań naukowych w ramach realizacji projektu „Diagnoza Społeczna 2009-2013” po zmianie przepisów 1 stycznia 2011r. będą podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT z zastosowaniem podstawowej stawki podatku VAT w wysokości 23%, bowiem w żadnym przepisie ustawy o VAT nie wskazano, iż ww. usługi będą zwolnione lub będą korzystały z preferencyjnej stawki podatku VAT.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj