Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-891/11-8/MK
z 10 października 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP1/443-891/11-8/MK
Data
2011.10.10


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
obiekt sportowy
podatek od towarów i usług
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU)
stawki podatku
świadczenie usług


Istota interpretacji
Podaetu od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług wynajmu kompleksu sportowego, w skład którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu.



Wniosek ORD-IN 604 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2011 r. (data wpływu 22 czerwca 2011 r.), uzupełnionym pismami z dnia 12 września 2011 r. oraz 4 i 5 października 2011 r. (data wpływu 14 września 2011 r. oraz 5 i 6 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług wynajmu kompleksu sportowego, w skład którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług wynajmu kompleksu sportowego, w skład którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu. Dnia 14 września 2011 r. i 5 października 2011 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego. Dnia 6 października 2011 r. uzupełniono wniosek o informację dotyczącą dokonania brakującej opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedmiot wniosku określono w oparciu o informacje zawarte w piśmie z dnia 12 września 2011 r.).

Wnioskodawca, tj. „A” Spółka z o.o. jest podmiotem ze 100% udziałem Gminy. Spółka została utworzona na podstawie Uchwały Rady Miasta w sprawie utworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością „A” Sp. z o.o.

Przedmiotem jej działalności jest przede wszystkim świadczenie usług w zakresie:

  • hotelarstwa i gastronomii,
  • usług związanych z działalnością obiektów sportowych (Spółka posiada boiska sportowe, bieżnię lekkoatletyczną wraz ze stadionem, itp.),
  • usług związanych z działalnością parków rekreacyjnych (Spółka posiada oddany do użytku obiekt spełniający funkcje Aquaparku oraz pływalnię).

W dniu 13 grudnia 2010 r. Wnioskodawca wystąpił do właściwego Urzędu Statystycznego , z wnioskiem o dokonanie klasyfikacji świadczonych usług, uzyskując odpowiedź o klasyfikacji statystycznej świadczonych usług.

Spółka w ramach posiadanych obiektów sportowych świadczy usługi:

  1. udostępnienia obiektu sportowego w ramach karnetu wstępu uprawniającego do korzystania ze wszelkich elementów infrastruktury wraz z zapleczem socjalnym,
  2. nauki pływania prowadzonej przez instruktorów (trenerów) zatrudnianych lub współpracujących ze Spółką,
  3. pakietowe polegające na udostępnianiu obiektu sportowego, w skład którego wchodzą m. in. pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia wraz z nauką pływania. W celu realizacji usługi pakietowej Spółka zawiera umowę z klientem, w ramach której klient ma możliwość kompleksowego korzystania z obiektu sportowego w wymiarze ok. 60% czasu określonego w pakiecie i nauki pływania w ok. 40% czasu określonego w pakiecie.


Dnia 14 września 2011 r. Zainteresowany uzupełnił wniosek (pismem z dnia 12 września 2011 r.) wskazując, iż:

  1. Spółka z o.o. „A” nie jest klubem sportowym, związkiem sportowym lub związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu.
  2. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę a związane ze sportem są konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim. Majątek Spółki składający się m. in. z hali sportowej, obiektów typu basen kryty i zewnętrzny wraz z infrastrukturą towarzyszącą zostały wybudowane i przeznaczone do organizowania imprez sportowych, uprawiania sportu zarówno w wymiarze amatorskim jak również wyczynowym. Udostępniając obiekty sportowe, w skład których wchodzą m. in. pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa oraz siłownia, Spółka świadczy usługi zarówno dla osób fizycznych jak i podmiotów gospodarczych bez względu na stopień zaawansowania uprawiania kultury fizycznej. Udostępnienie obiektów następuje na podstawie długookresowych karnetów wstępu jak również na podstawie jednorazowych biletu wstępu. Spółka udostępnia odpłatnie obiekty sportowe również dla szkół, które prowadzą na nich zajęcia propagujące sport w wymiarze edukacyjnym.
  3. Spółka świadczy usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, w ten sposób, że posiada kilku bilbordów, na których rozwieszane są przez zleceniodawców ich reklamy. Reklama rozmieszczana jest również na obiektach sportowych Spółki oraz w niektórych pokojach hotelowych.
    Usługi wstępu na imprezy sportowe świadczone są w ten sposób, że Spółka udostępnia odpłatnie obiekty sportowe na których rozgrywane są zawody sportowe oraz mecze piłkarskie. Spółka wynajmuje odpłatnie również obiekty sportowe organizatorom imprez sportowych.
  4. Spółka świadcząc usługi związane ze sportem, nie osiąga z tej działalności systematycznych zysków, lecz z reguły generuje ujemny wynik finansowy na działalnościach sportowych. Głównymi przyczynami uzyskiwanych strat w ciągu roku są:
    • sezonowość oferowanych usług,
    • wysokie nakłady inwestycyjne poniesione w związku z wytworzeniem majątku Spółki typu pływalnia, hala sportowa itp., które aktualnie odnajdują odzwierciedlenie w wyniku finansowym za pośrednictwem comiesięcznej amortyzacji,
    • poziom sprzedaży ustalony na podstawie możliwości nabywczych rynku lokalnego.
  5. Spółka dokonywała następującej kwalifikacji (PKWiU z roku 2008) w zakresie usług obejmujących:
    1. nauka pływania obejmująca zajęcia z oswajania z wodą oraz zajęcia systematycznej edukacji w zakresie pływania prowadzone przez osoby posiadające uprawnienia trenerskie - 92.61.10,
    2. wynajem kompleksu sportowego, w skład którego wchodzi między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu - usługi takie nie wystąpiły w przedmiotowym zakresie,
    3. usługi pakietowe polegające na udostępnieniu obiektu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa. siłownia, korty tenisowe, kręgielnia wraz z nauką pływania prowadzoną przez instruktorów (trenerów) zatrudnionych w Spółce - 92.61.10.

Dnia 5 października 2011 r. Zainteresowany poinformował, iż w poprzednim piśmie uzupełniającym wniosek (z dnia 12 września 2011 r.) Spółka powołała się na Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. W związku z tym Spółka wskazała, iż na podstawie informacji z dnia 1 lutego 2011 r. uzyskanej z Urzędu Statystycznego dokonała następującej kwalifikacji wymienionych we wniosku usług:

  1. usługi polegające na nauce pływania obejmujące zajęcia z oswajania z wodą oraz zajęcia systematycznej edukacji w zakresie pływania prowadzone przez osoby posiadające uprawnienia trenerskie, sklasyfikowane są według PKWiU z roku 2008 – pod symbolem 85.51.10.0,
  2. wynajem kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu – sklasyfikowane są według PKWiU z roku 2008 pod symbolem 93.29.11.0,
  3. usługi pakietowe polegające na udostępnieniu obiektu sportowego, w skład którego wchodzą między innymi pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia wraz z nauką pływania prowadzoną przez instruktorów (trenerów) zatrudnionych w spółce, sklasyfikowane są według PKWiU z roku 2008 pod symbolem 93.11.10.0.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaką stawką VAT należy opodatkować usługi wynajmu kompleksu sportowego w skład którego wchodzą m. in. pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu...

Zdaniem Wnioskodawcy, kompleksowe udostępnienie całego obiektu sportowego (w skład którego wchodzą m. in. pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia) w ramach jednego karnetu (biletu wstępu) osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym lub innym jednostkom organizacyjnym wykupującym wstęp dla swoich pracowników w celu wykorzystania zgodnie z charakterem obiektu grupowane są w klasyfikacji statystycznej oznaczonej symbolem 93.11.10.0 i jest opodatkowana stawką 8% zgodnie z klasyfikacją z załącznika nr 3 pod pozycją 179 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 5a ustawy, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Jak wynika z art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


W tym miejscu wskazać należy, iż od dnia 1 stycznia 2011 r. dla potrzeb podatku od towarów i usług, klasyfikacja statystyczna towarów i usług jest dokonywana na podstawie rozporządzenia z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207 poz. 1293 ze zm.).

Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 29 października 2008 r. w grupowaniu 93.29.11.0 wymienione zostały „usługi związane z działalnością parków rekreacyjnych i plaż”.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;
  3. stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;
  4. stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.


Analiza poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług ujawniła, iż zawarto w niej usługi o symbolu PKWiU 93.11.10.0 „usługi związane z działalnością obiektów sportowych”. Natomiast w pozycji 186 tegoż załącznika do ustawy, zawarto – bez względu na symbol PKWiU – „pozostałe usługi związane z rekreacją – wyłącznie w zakresie wstępu”.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, iż od dnia 1 stycznia 2011 r. stawką podatku w wysokości 8% objęte zostały m. in. usługi związane z rekreacją jednakże wyłącznie w zakresie wstępu.

Należy zauważyć, iż w przepisach ustawy nie definiuje się pojęcie „wstępu”. W konsekwencji należy sięgnąć do wykładni językowej, aby poznać jego znaczenie. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., strona internetowa www.sjp.pwn.pl) pod pojęciem tym należy rozumieć „możliwość wejścia gdzieś”. Oznacza to, iż preferencyjną stawkę podatku należy stosować w przypadku gdy opłata za wstęp jest związana z dostępem do określonego obiektu, czy sprzętu różnego rodzaju, tak jak to ma miejsce w przypadku np. siłowni. W sytuacji tego rodzaju opłaty nie ma natomiast znaczenia forma w jakiej dokumentowane jest uiszczenie tej opłaty (karnet czy bilet).

Pojęcia wstępu nie można, w ocenie tut. Organu, natomiast utożsamiać z „biletem wstępu/karnetem” uprawniającym do uczestniczenia w zajęciach sportowo-rekreacyjnych. Sytuacja taka ma miejsce wówczas gdy bilet wstępu/karnet upoważnia osobę będącą w jego posiadaniu do uczestniczenia w zajęciach sportowo-rekreacyjnych pod kierunkiem wykwalifikowanego trenera lub innej osoby odpowiedzialnej za realizację określonego programu zajęć fizycznych. Z takiego względu opłaty (bilet wstępu/karnet) pobierane za uczestnictwo w zajęciach, nie może być uznane za opłaty za wstęp, lecz udział w zajęciach.

Ponadto należy wskazać, iż stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, zwalnia się od podatku usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:

  1. są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,
  2. świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,
  3. są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym

   - z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Jak stanowi art. 43 ust. 17 ustawy o podatku od towarów i usług, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

  1. nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub
  2. ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.


Zgodnie z art. 43 ust. 18 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest podmiotem ze 100% udziałem Gminy. Spółka w ramach posiadanych obiektów sportowych świadczy usługi:

  • udostępnienia obiektu sportowego w ramach karnetu wstępu uprawniającego do korzystania z wszelkich elementów infrastruktury wraz z zapleczem socjalnym,
  • nauki pływania prowadzonej przez instruktorów (trenerów) zatrudnianych lub współpracujących ze Spółką,
  • pakietowe polegające na udostępnianiu obiektu sportowego w skład, którego wchodzą m. in. pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia wraz z nauką pływania. W celu realizacji usługi pakietowej Spółka zawiera umowę z klientem w ramach, której klient ma możliwość kompleksowego korzystania z obiektu sportowego w wymiarze ok. 60% czasu określonego w pakiecie i nauki pływania w ok. 40% czasu określonego w pakiecie.

Ponadto Wnioskodawca nie jest klubem sportowym, związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Spółka świadczy działalność marketingową oraz reklamowo-promocyjną. Usługi wykonywane przez Wnioskodawcę są związane ze sportem lecz nie osiąga się z ich wykonywania systematycznych zysków.

Zainteresowany wskazał, iż usługa wynajmu kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu – sklasyfikowane są według PKWiU z roku 2008 pod symbolem 93.29.11.0. Jednocześnie z opisu zdarzenia przyszłego nie wynika, aby przedmiotowa usługa obejmowała udział w zajęciach sportowo-rekreacyjnych, i aby Wnioskodawca przedmiotową usługę świadczył przy użyciu wykwalifikowanego personelu.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe wskazać należy, iż wykonywana przez Zainteresowanego usługa w zakresie udostępniania kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu, korzystać będzie z obniżonej stawki podatku VAT. Powyższe wynika z faktu, iż świadczona usługa sklasyfikowana pod symbolem PKWiU 93.29.11.0 dotyczy udostępnienia obiektu sportowego, na podstawie karnetu (bilet wstępu) w konsekwencji na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy w związku z poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, zastosowanie obniżonej, tj. 8% stawki podatku VAT jest prawnie dopuszczalne. Ponadto wykonywana usługa umożliwia wstęp oraz skorzystanie z określonych obiektów rekreacyjno-sportowych, co nie wiąże się z udziałem w zajęciach sportowo-rekreacyjnych prowadzonych przez wykwalifikowany personel.

Jednocześnie analiza przepisu art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, ujawniła że do przedmiotowych usług Wnioskodawca nie może zastosować zwolnienia od podatku od towarów i usług. Brak takiego uprawnienia wiąże się z faktem, iż Wnioskodawca nie jest klubem sportowym, związkiem sportowym, związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu.

Reasumując, wykonywane przez Wnioskodawcę usługi w zakresie udostępniania kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu, korzystać będą z obniżonej, tj. 8% stawki podatku VAT, pod warunkiem, że korzystanie z usługi nie wiąże się z udziałem w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowany personel.

Organ podatkowy wskazuje, że uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe jednakże w oparciu o inną podstawę prawną (tj. poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług), niż podana przez Zainteresowanego.

W tym miejscu wyjaśnia się, że przedmiotową interpretację wydano przy założeniu, iż przedmiotem zapytania nie jest wynajem całego obiektu jednemu podmiotowi, lecz jego udostępnianie na podstawie karnetów oraz w oparciu o symbol PKWiU określony zgodnie z Polską Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU) z roku 2008 podany przez Wnioskodawcę w uzupełnieniu do wniosku z dnia 4 października 2011 r., tj. przyjęto iż opisane usługi sklasyfikowane są pod symbolem PKWiU 93.29.11.0 (a nie pod symbolem wskazanym przez Wnioskodawcę we własnym stanowisku).

Podkreślić jednocześnie należy, że analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji usług do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.). Minister Finansów nie jest bowiem uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów i usług do grupowania klasyfikacyjnego. W związku z czym niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie w oparciu o grupowanie wskazane w złożonym wniosku i traci ona aktualność w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu zdarzenia przyszłego.

Zgodnie bowiem z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 roku w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów i usług.

Niniejszą interpretacją został załatwiony wniosek w części dotyczącej wynajmu kompleksu sportowego w skład, którego wchodzą między innymi: pływalnia wraz z zapleczem socjalnym, sala sportowa, siłownia, korty tenisowe, kręgielnia w ramach jednego karnetu. Rozstrzygnięcie w zakresie stawki podatku VAT na usługi nauki pływania obejmujące zajęcia z oswajania z wodą oraz zajęcia systematycznej edukacji w zakresie pływania prowadzone przez osoby posiadające stosowne uprawnienia trenerskie oraz stawki podatku VAT dla usług pakietowych polegających na udostępnieniu obiektu sportowego, zostało zawarte w interpretacji indywidualnej nr ILPP1/443-891/11-7/MK z dnia 10 października 2011 r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj