Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-1.4010.483.2019.2.MF
z 17 lutego 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 listopada 2019 r. (data wpływu 4 listopada 2019 r.), uzupełnionym 31 grudnia 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia:

  • czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze sprzedażą kart przedpłaconych z kodem lub otrzymaniem wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem,
  • czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze świadczeniem na rzecz klienta usług, których dotyczą sprzedane karty przedpłacone z kodem

-jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 listopada 2019 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze sprzedażą kart przedpłaconych z kodem lub otrzymaniem wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem oraz czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze świadczeniem na rzecz klienta usług, których dotyczą sprzedane karty przedpłacone z kodem.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 18 grudnia 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.483.2019.1.MF, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 31 grudnia 2019 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka S.A. (dalej: „Wnioskodawca” lub „spółka B”) posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów w Polsce. Wnioskodawca prowadzi działalność jako biuro informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (dalej w skrócie u.u.i.g.). Zgodnie z przepisami u.u.i.g. udostępnianie informacji gospodarczych osobom trzecim nieoznaczonym w chwili przeznaczania tych informacji do udostępniania następuje wyłącznie za pośrednictwem biura informacji gospodarczej, chyba że przepisy prawa przewidują inny tryb udostępniania danych. Na podstawie przepisów u.u.i.g. przedmiotem działalności gospodarczej biura informacji gospodarczej jest pośrednictwo w udostępnianiu informacji gospodarczych, polegające na przyjmowaniu informacji gospodarczych od wierzycieli, przechowywaniu i ujawnianiu tych informacji. Przepisy u.u.i.g. przewidują, że biura informacji gospodarczej nie mogą powierzyć innym podmiotom wykonywania wskazanych czynności, z wyjątkiem innych biur oraz instytucji utworzonych na podstawie odpowiednich przepisów prawa bankowego.

Świadczone usługi.

Wnioskodawca będzie świadczył na rzecz klientów usługi związane z udostępnianiem informacji gospodarczych na zasadach określonych w przepisach u.u.i.g. Klientami Wnioskodawcy będą osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej albo osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, ale nabywające usługi poza zakresem swojej działalności.

Wśród czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz klientów w ramach usług udostępniania informacji gospodarczych może się znajdować np.:

  • całodobowe monitorowanie numeru PESEL oraz natychmiastowe powiadamianie o tym, że ktoś próbował uzyskać informacje gospodarcze na temat klienta,
  • monitorowanie bazy informacji gospodarczych oraz informacja o zmianach danych w zakresie dopisania, usunięcia lub uaktualnienia danych w biurze informacji gospodarczej,
  • umożliwienie sprawdzenia kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy pobierał w biurze informacji gospodarczej raport na temat klienta oraz jakie informacje gospodarcze uzyskał,
  • umożliwienie pobrania przez klienta raportu na swój temat z bazy informacji gospodarczych. Wnioskodawcy, zawierającego informacje pozytywne i negatywne,
  • umożliwienie klientowi przekazania do bazy danych Wnioskodawcy informacji gospodarczej o dłużniku oraz jego zobowiązaniach, na zasadach i w zakresie określonym w u.u.i.g.

Zawarcie umów pomiędzy Wnioskodawcą a klientem oraz świadczenie usług przez Wnioskodawcę na rzecz klienta będzie się odbywało drogą elektroniczną. Klient będzie musiał zarejestrować się na wskazanej stronie internetowej za pośrednictwem której będzie korzystał z usług świadczonych przez Wnioskodawcę. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz klientów nie będą rozliczane w okresach rozliczeniowych.

Karty przedpłacone z kodem Wnioskodawca planuje zwiększenie sprzedaży usług związanych z udostępnianiem informacji gospodarczych poprzez wykorzystanie kart przedpłaconych z kodem. Karta to dokument lub inny nośnik zawierający unikalny kod umożliwiający klientowi skorzystanie z usług świadczonych przez spółkę B. Karta umożliwia klientowi skorzystanie z usług świadczonych przez spółkę B po zarejestrowaniu się w serwisie internetowym i zawarciu umowy o świadczenie usług ze spółką B. Karta może mieć postać materialną (np. papierowa lub plastikowa karta z numerem kodu) albo niematerialną (np. numer kodu wysłany na adres mailowy). Klient zainteresowany skorzystaniem z usług spółki B będzie mógł zakupić kartę przedpłaconą z kodem. Karta będzie zawierała unikalny kod, na podstawie którego klient będzie mógł skorzystać z usług świadczonych przez spółkę B. W tym celu klient będzie musiał zalogować się na wskazanej stronie internetowej oraz podać dane rejestracyjne. Następnie będzie miał miejsce etap weryfikacji tożsamości klienta i akceptacji przez klienta stosownych regulaminów. W momencie akceptacji przez klienta regulaminów pomiędzy spółką B a klientem będzie dochodziło do zawarcia umowy o świadczenie usług. Klient, który dokonał zakupu karty przedpłaconej z kodem będzie uprawniony do skorzystania ze ściśle określonych usług, których dotyczy konkretna karta. Poszczególne rodzaje kart mogą się różnić zakresem oferowanych usług oraz ceną sprzedaży. Po zakupie karty klient nie będzie mógł zmienić nabywanego świadczenia (nie będzie mógł skorzystać z innych usług niż usługi oferowane przez Wnioskodawcę na podstawie tej konkretnej karty). Po zakupie karty klient nie będzie mógł również zwrócić karty (nie będzie mógł zwrócić karty i w związku z tym oczekiwać zwrotu zapłaconej za nią ceny sprzedaży). Karty przedpłacone z kodem będą kartami terminowymi, a więc ważnymi przez czas określony. Po upływie terminu ważności karty klient nie będzie już mógł użyć zawartego w niej unikalnego kodu do zarejestrowania się w serwisie internetowym Wnioskodawcy i skorzystania z usług świadczonych przez Wnioskodawcę.

Sprzedaż kart przedpłaconych z kodem.

Wnioskodawca będzie podmiotem odpowiedzialnym za wyemitowanie kart przedpłaconych z kodem, które będą umożliwiały skorzystanie ze ściśle określonych usług świadczonych przez Wnioskodawcę. W celu dystrybucji kart przedpłaconych z kodem Wnioskodawca planuje zawarcie umów sprzedaży kart ze spółką K. Wnioskodawca będzie miał zawartą ze spółką K umowę, na podstawie której spółka K będzie wykonywała czynności zmierzające do zwiększenia sprzedaży usług świadczonych przez Wnioskodawcę. Spółce K będzie z tego tytułu przysługiwało wynagrodzenie. W ramach umowy sprzedaży Wnioskodawca będzie podmiotem sprzedającym karty, a spółka K będzie podmiotem kupującym karty. Na podstawie umowy sprzedaży Wnioskodawca będzie zobowiązany do przeniesienia własności określonej ilości kart na spółkę K, a spółka K będzie zobowiązana do zapłacenia Wnioskodawcy wynagrodzenia (ceny sprzedaży). Przeniesienie własności kart będzie następowało w momencie wydania kart. Wydanie kart mających postać materialną będzie następowało w momencie fizycznego przekazania kart spółce K, a wydanie kart mających postać niematerialną będzie następowało w momencie przekazania unikalnych kodów spółce K. Spółka K będzie się zajmowała dalszą dystrybucją kart przedpłaconych z kodem. W związku z tym spółka K będzie mogła sprzedawać lub nieodpłatnie przekazywać karty bezpośrednio klientom albo sprzedawać lub nieodpłatnie przekazywać karty innym podmiotom, które będą się zajmowały sprzedażą lub nieodpłatnym przekazywaniem kart bezpośrednio klientom.

Podatek VAT.

Wnioskodawca jest zarejestrowany w Polsce jako czynny podatnik VAT. Spółka K jest zarejestrowana w Polsce jako czynny podatnik VAT. Sprzedaż kart przedpłaconych z kodem może podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej w skrócie u.p.t.u.). Karty przedpłacone z kodem będą stanowiły bony w rozumieniu art. 2 pkt 41 u.p.t.u. W zależności od rodzaju kart przedpłaconych z kodem mogą one stanowić bony jednego przeznaczenia (art. 2 pkt 43 u.p.t.u.) albo bony różnego przeznaczenia (art. 2 pkt 44 u.p.t.u.). Jeśli karty przedpłacone z kodem będą stanowiły bony jednego przeznaczenia, to sprzedaż kart przez Wnioskodawcę na rzecz spółki K będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT (art. 8a ust. 1 u.p.t.u.). W takim przypadku sprzedaż kart przez Wnioskodawcę na rzecz spółki K będzie dokumentowana fakturą. Jeśli karty przedpłacone z kodem będą stanowiły bony różnego przeznaczenia, to sprzedaż kart przez Wnioskodawcę na rzecz spółki K nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT (art. 8b ust. 1 u.p.t.u.). Po stronie Wnioskodawcy obowiązek podatkowy w podatku VAT powstanie dopiero w momencie wykonania usługi na rzecz klienta, której dotyczy karta przedpłacona z kodem.

W uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 20 grudnia 2019 r., Wnioskodawca wyjaśnił, że przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego „spółka B” to Wnioskodawca.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze sprzedażą kart przedpłaconych z kodem lub otrzymaniem wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem?
  2. Czy, a jeśli tak to w którym momencie, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze świadczeniem na rzecz klienta usług, których dotyczą sprzedane karty przedpłacone z kodem?

Zdaniem Wnioskodawcy, zasady opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych określają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm., dalej „updop”). Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 updop, przychodami są w szczególności „otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe”. Zgodnie z art. 12 ust. 3 updop, „za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont”. Zgodnie z art. 12 ust. 3a updop. „Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 3c-3g oraz 3j-3m, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

  1. wystawienia faktury albo
  2. uregulowania należności”.

Zgodnie z art. 12 ust. 3c updop, „jeżeli strony ustalą, iż usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku”. Natomiast zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 1 updop, do przychodów nie zalicza się „pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów), w tym również uregulowanych w naturze, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów)”.

Sprzedaż kart przedpłaconych z kodem.

Zdaniem Wnioskodawcy, po jego stronie nie powstanie przychód podatkowy w związku ze sprzedażą kart przedpłaconych z kodem lub otrzymaniem wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem. Karta nie jest rzeczą, prawem majątkowym lub usługą. Sprzedaż kart nie stanowi zatem ani wydania rzeczy, ani zbycia prawa majątkowego, ani wykonania usługi. Karta to jedynie dokument lub inny nośnik zawierający unikalny kod, który umożliwia skorzystanie z usług świadczonych przez Wnioskodawcę. Otrzymanie wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart stanowi wpłatę na poczet usług, które będą świadczone w następnych okresach, a tym samym nie powoduje powstania przychodu podatkowego. Stanowisko to potwierdza np. interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 8 lipca 2019 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.131.2019.2.MF w której stwierdzono: „Mając powyższe na względzie, wskazać należy, że karta przedpłacona jest dokumentem, który poświadcza przysługujące jego posiadaczowi uprawnienia, np. do otrzymania w oznaczonym terminie pewnego świadczenia lub towaru. Podkreślić należy przy tym, że sprzedaż karty nie skutkuje wydaniem towaru, ani świadczeniem usługi, karta nie jest rzeczą, ani prawem majątkowym, nie mieści się także w pojęciu „usługa”. Karta przedpłacona jest substytutem pieniądza i umożliwia jedynie dokonanie zapłaty za świadczenia zrealizowane w przyszłości, które będą polegały na wydaniu towarów/wykonaniu usługi w ramach działalności gospodarczej. Należy zatem uznać, iż wydanie (sprzedaż) karty przedpłaconej nie jest wydaniem towaru, ani świadczeniem usługi. Wynikające z zakupionej (otrzymanej) karty przedpłaconej uprawnienia, niekoniecznie muszą zostać w przyszłości zrealizowane przez klienta. Zgodzić się zatem należy z Wnioskodawcą, iż w dacie nabycia karty przedpłaconej przez klienta, niezależnie od faktu, czy karta ta była/będzie, czy też nie była/będzie miała określonego terminu ważności, po stronie Wnioskodawcy przychód podatkowy nie wystąpi”. Stanowisko to potwierdza również np. interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 24 września 2015 r., Znak: IBPB-1-3/4510-146/15/SK, w której stwierdzono: „Karta podarunkowa jest dokumentem, który poświadcza przysługujące jego posiadaczowi uprawnienia, np. do otrzymania w oznaczonym terminie pewnego świadczenia. Sprzedaż karty nie skutkuje wydaniem towaru, ani świadczeniem usługi, karta nie jest rzeczą, ani prawem majątkowym, nie mieści się także w pojęciu „usługa”. Otrzymaną zapłatę za wydanie karty podarunkowej należy traktować jako zaliczkę na poczet późniejszego wydania towaru. Tego rodzaju przysporzenia są wyłączone z przychodów na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 1 updop, w myśl którego pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych nie zalicza się do przychodów. Wobec powyższego, momentem powstania przychodu zgodnie ze stanowiskiem Spółki jest data nabycia towarów zgodnie z cyt. art. 12 ust. 3a updop lub data upływu ważności karty podarunkowej”.

Stanowisko to potwierdzają również m.in.:

  • interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 października 2018 r., Znak 0111-KDIB2-1.4010.285.2018.6.AP,
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 27 lutego 2017 r., Znak: 0461-ITPB3.4510.693.2016.1.AK,
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 9 sierpnia 2016 r., Znak: IPPB5/4510-672/16-2/AJ,
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 19 kwietnia 2016 r., Znak: ILPB3/4510-1-46/16-2/AO,
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 25 lutego 2015 r., Znak: ITPB3/423-593/14/KK,
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 29 kwietnia 2014 r., Znak: ILPB3/423-35/14-2/PR.

Wykonanie usługi.

Zdaniem Wnioskodawcy, po jego stronie powstanie przychód podatkowy w związku z wykonaniem na rzecz klienta usługi, której dotyczą sprzedane karty przedpłacone z kodem. Przychód podatkowy powstanie w momencie wykonania usługi (w przypadku wykorzystania karty przez klienta) albo w momencie upływu terminu ważności karty (w przypadku niewykorzystania karty przez klienta). W omawianym zdarzeniu przyszłym moment powstania przychodu podatkowego należy ustalić na podstawie art. 12 ust. 3a updop. Momentem powstania przychodu będzie moment wykonania usługi, której dotyczy sprzedana karta albo moment upływu terminu ważności karty, w przypadku niewykorzystania karty przez klienta. Przychód podatkowy nie powstanie w momencie wystawienia faktury z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem (art. 12 ust. 3a pkt 1 updop.). W przypadku bonów jednego przeznaczenia faktura będzie dokumentowała sprzedaż kart (transfer bonu), a więc czynność w związku z którą nie powstaje przychód podatkowy. W przypadku bonów rożnego przeznaczenia świadczenie usług będzie miało miejsce na rzecz klientów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej albo osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, ale nabywających te usług poza zakresem swojej działalności), a w takim przypadku nie powstaje obowiązek wystawiania faktury. Przychód podatkowy nie powstanie również w momencie uregulowania należności (art. 12 ust. 3a pkt 2 updop.). Otrzymanie wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem należy traktować jako wpłatę na poczet usług, które będą świadczone w następnych okresach. W związku z tym na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 1 updop, otrzymane wynagrodzenie z tytułu sprzedaży kart nie stanowi przychodu podatkowego. Należy również wskazać, że przychód podatkowy nie powstanie w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego (art. 12 ust. 3c updop). Wynika to z faktu, że usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz klientów nie będą rozliczane w okresach rozliczeniowych. Stanowisko to potwierdza np. interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 października 2018 r., znak: 0111-KDIB2-1.4010.285.2018.6.AP, w której stwierdzono: „Skoro przychód podatkowy winien być, co do zasady, rozpoznany w momencie wydania towaru lub wykonania usługi, toteż otrzymaną zapłatę za kartę podarunkową/voucher, należy traktować jako zaliczkę na poczet późniejszego wykonania usługi. Tego rodzaju przysporzenia są wyłączone z przychodów na podstawie cyt. art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT. Z tej też przyczyny nie jest możliwe potraktowanie otrzymanych wpłat za wydanie karty podarunkowej/vouchera za przychód podatkowy. Dopiero zatem zrealizowanie karty podarunkowej/vouchera (wydanie rzeczy, wykonanie usługi) będzie skutkowało powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki. Natomiast w sytuacji, gdy w oznaczonym terminie klient nie zrealizuje uprawnień wynikających z karty podarunkowej/vouchera, Spółka będzie miała obowiązek rozpoznania przychodu w wysokości niewykorzystanej przez klienta w dniu, w którym upłynie termin ważności karty podarunkowej/ vouchera.

Podsumowanie.

Odpowiadając na pytanie pierwsze należy stwierdzić, że po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód podatkowy w związku ze sprzedażą kart przedpłaconych z kodem lub otrzymaniem wynagrodzenia z tytułu sprzedaży kart przedpłaconych z kodem.

Odpowiadając na pytanie drugie należy stwierdzić, że po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód podatkowy w związku ze świadczeniem na rzecz klienta usług, których dotyczą sprzedane karty przedpłacone z kodem. Przychód podatkowy powstanie w momencie wykonania usługi (w przypadku wykorzystania karty przez klienta) albo w momencie upływu terminu ważności karty (w przypadku niewykorzystania karty przez klienta).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowe, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych należy stwierdzić, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach podmiotów, które o ich wydanie wystąpiły, zatem nie są one wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj