Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB2-1.4010.515.2019.1.MK
z 25 lutego 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 listopada 2019 r., (data wpływu 13 listopada 2019 r.), uzupełnionym pismem z 23 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Bank przy wyznaczaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako przychody ze sprzedaży, winien uwzględnić:

  • wartość nominalną bonów pieniężnych NBP – jest prawidłowe,
  • dyskonto od ww. bonów pieniężnych – jest nieprawidłowe,
  • odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 listopada 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, które z wartości wskazanych w zadanym we wniosku pytaniu, należy uwzględnić jako przychody ze sprzedaży przy ustalaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 10 stycznia 2020 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.515.2019.1.MK wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 24 stycznia 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest „bankiem spółdzielczym” w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających. Bank prowadzi działalność na podstawie przepisów ww. ustawy, ustawy Prawo spółdzielcze oraz ustawy Prawo bankowe. Bank powstał w 1909 r. Bank jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Rokiem podatkowym dla Banku jest rok kalendarzowy.

Od 2017 roku Bank jest małym podatnikiem (art. 4a pkt 10 updop). W latach 2016 - 2018 Bank uzyskał przychody ze sprzedaży w następującej wysokości:

  1. Przychody ze sprzedaży 31 grudnia 2016 r. 4 807 292,84 zł, w tym:
    1. przychody z tytułu odsetek 3 503 198,73 zł,
    2. przychody z tytułu prowizji 1 124 988,06 zł,
    3. przychody z udziałów lub akcji, pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, o zmiennej kwocie dochodu 18 137,24 zł,
    4. przychody z operacji finansowych, w tym: przychody z operacji papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi oraz przychody z pozostałych operacji finansowych 7 664,98 zł,
    5. pozostałe przychody operacyjne: przychody ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, przychody ze zbycia inwestycji, inne przychody, które związane są ze sprzedażą powiększone o podatek VAT należny 116 580,49 zł,
    6. prowizje pobrane z góry - 531 (bz-bo) 36 723,34 zł,
    7. przychody, które są uwzględniane przy ustalaniu kwoty „wartości przychodu ze sprzedaży” 4 807 292,84 zł.
  2. Przychody ze sprzedaży 31 grudnia 2017 r. 5 091 410,09 zł, w tym:
    1. przychody z tytułu odsetek 3 600 541,86 zł,
    2. przychody z tytułu prowizji 1 181 186,09 zł,
    3. przychody z udziałów lub akcji, pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, o zmiennej kwocie dochodu 0,00 zł,
    4. przychody z operacji finansowych, w tym: przychody z operacji papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi oraz przychody z pozostałych operacji finansowych 9 195,28 zł,
    5. pozostałe przychody operacyjne: przychody ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, przychody ze zbycia inwestycji, inne przychody, które związane są ze sprzedażą powiększone o podatek VAT należny 284 650,63 zł,
    6. prowizje pobrane z góry - 531 (bz-bo) 15 836,23 zł,
    7. przychody, które są uwzględniane przy ustalaniu kwoty „wartości przychodu ze sprzedaży” 5 091 410,09 zł.
  3. Przychody ze sprzedaży 31 grudnia 2018 r. 4 880 958,22 zł, w tym:
    1. przychody z tytułu odsetek 3 545 207,81 zł,
    2. przychody z tytułu prowizji 1 268 387,59 zł,
    3. przychody z udziałów lub akcji, pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, o zmiennej kwocie dochodu 0,00 zł,
    4. przychody z operacji finansowych, w tym: przychody z operacji papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi oraz przychody z pozostałych operacji finansowych 13 262,12 zł,
    5. pozostałe przychody operacyjne: przychody ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, przychody ze zbycia inwestycji, inne przychody, które związane są ze sprzedażą powiększone o podatek VAT należny 44 241,43 zł,
    6. prowizje pobrane z góry - 531 (bz-bo) 9 859,27 zł,
    7. przychody, które są uwzględniane przy ustalaniu kwoty „wartości przychodu ze sprzedaży” 4 880 958,22 zł.




W trakcie roku podatkowego 2017 r. i 2018 r. Bank obliczał i odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych przy zastosowaniu stawki podatku 15% - podatek zapłacony został wg tej samej stawki.

Natomiast w 2019 roku Bank nalicza i odprowadza zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych przy zastosowaniu stawki podatku 9%, analizując osiągnięte przychody na koniec każdego miesiąca. Bank jest zrzeszony w Spółdzielczej Grupie Bankowej i wolne środki gromadzi na rachunkach (bieżącym i terminowych) w banku zrzeszającym. Z tego tytułu otrzymuje odsetki (które w zestawieniu kryją się pod pozycją 1). W poszczególnych latach odsetki od sektora finansowego wyniosły: 2016 rok - 451.525,07 zł, 2017 rok - 638.036,36 zł, 2018 rok - 580.373,38 zł.

W miesiącu październiku 2019 r. Bank zakupił 7 dniowe bony pieniężne NBP - ich stan na 31 października 2019 r. wyniósł 3.500.000,00 zł. Przychód z tytułu zakupu tych bonów na koniec października wyniósł 1.771,68 zł (został wykazany w zestawieniu poniżej w pozycji 4 jako przychody z operacji papierami wartościowymi).

W miesiącu wrześniu i październiku 2019 r. Bank uzyskał przychody ze sprzedaży w następującej wysokości:

  1. Przychody ze sprzedaży 30.09.2019 r. 3 895 770,65 zł, z tego:
    1. przychody z tytułu odsetek 2 833 152,01 zł,
    2. przychody z tytułu prowizji 1 023 736,19 zł,
    3. przychody z udziałów lub akcji, pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, o zmiennej kwocie dochodu 0,00 zł,
    4. przychody z operacji finansowych, w tym: przychody z operacji papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi oraz przychody z pozostałych operacji finansowych 13 721,14 zł,
    5. pozostałe przychody operacyjne: przychody ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, przychody ze zbycia inwestycji, inne przychody, które związane są ze sprzedażą powiększone o podatek VAT należny 25 161,31 zł,
    6. przychody, które są uwzględniane przy ustalaniu kwoty „wartości przychodu ze sprzedaży” 3 895 770,65 zł.
  2. Przychody ze sprzedaży 30.10.2019 r. 4 342 328,26 zł, z tego:
    1. przychody z tytułu odsetek 3 161 741,31 zł,
    2. przychody z tytułu prowizji 1 135 294,21 zł,
    3. przychody z udziałów lub akcji, pozostałych papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, o zmiennej kwocie dochodu 0,00 zł,
    4. przychody z operacji finansowych, w tym: przychody z operacji papierami wartościowymi i innymi instrumentami finansowymi oraz przychody z pozostałych operacji finansowych 17 415,67 zł,
    5. pozostałe przychody operacyjne: przychody ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych, przychody ze zbycia inwestycji, inne przychody, które związane są ze sprzedażą powiększone o podatek VAT należny 27 877,07 zł,
    6. przychody, które są uwzględniane przy ustalaniu kwoty „wartości przychodu ze sprzedaży” 4 342 328,26 zł.



W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 23 stycznia 2020 r):


  1. Pytanie dotyczy kwestii ustalenia statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o CIT, czyli pytanie brzmi:
    1. czy Bank powinien brać pod uwagę bony pieniężne NBP (wartość nominalną bonów) przy określaniu statusu małego podatnika,
    2. czy do przychodu ze sprzedaży zalicza się tylko dyskonto od bonów pieniężnych,
    3. czy do przychodu ze sprzedaży zalicza się odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym.


Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 23 stycznia 2020 r.) przy określaniu statusu małego podatnika (w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o CIT):

  1. do przychodów ze sprzedaży nie zalicza się wartości nominalnej bonów pieniężnych (wartość nominalna bonów nie stanowi przychodów ze sprzedaży),
  2. do przychodów ze sprzedaży zalicza się tylko dyskonto od bonów pieniężnych (czyli wynik na realizowanych transakcjach nabycia i zbycia bonów),
  3. do przychodów ze sprzedaży nie zalicza się odsetek od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest częściowo prawidłowe, a częściowo jest nieprawidłowe.

Na wstępie zaznaczyć należy, że stosownie do zadanego pytania ostatecznie sformułowanego w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 23 stycznia 2020 r. wyznaczającego granice rozpatrzenia wniosku przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie kwestia – które z wartości wskazanych w zadanym we wniosku pytaniu, jako przychody ze sprzedaży, należy uwzględnić przy ustalaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W konsekwencji przedmiotem niniejszej interpretacji indywidulanej nie jest ocena prawidłowości uwzględniania, jako przychodów ze sprzedaży, pozostałych wskazanych we wniosku przychodów Wnioskodawcy uzyskanych w latach 2016-2019, jak również ocena prawidłowości wskazanych we wniosku obliczeń.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865, ze zm., dalej: „updop”), przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Zgodnie z treścią art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r., podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a i art. 24b, wynosi:

  1. 19% podstawy opodatkowania;
  2. 15% podstawy opodatkowania – w przypadku:
    1. małych podatników,
    2. podatników rozpoczynających działalność – w roku podatkowym, w którym rozpoczęli działalność.



Na mocy ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2159) od 1 stycznia 2019 r. wprowadzone zostały zmiany dotyczące art. 19 updop.

Zgodnie z treścią znowelizowanego art. 19 ust. 1 updop, podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, wynosi:

  1. 19% podstawy opodatkowania;
  2. 9% podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych – w przypadku podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł.

Stawka 9% podstawy opodatkowania ma jednak zastosowanie wyłącznie do podatników, u których przychody osiągnięte w roku podatkowym nie przekroczyły równowartości 1 200 000 euro. Po przekroczeniu tego limitu podatnik traci prawo do obniżonej stawki podatku.

Zgodnie z art. 19 ust. 1d updop, podatnicy, o których mowa w ust. 1 pkt 2, stosują stawkę podatku, o której mowa w tym przepisie, jeżeli posiadają status małego podatnika.

Z kolei, warunek, o którym mowa w ust. 1d, nie dotyczy podatników rozpoczynających prowadzenie działalności, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1c, w roku rozpoczęcia tej działalności (art. 19 ust. 1e udop).

Definicja „małego podatnika” została zawarta w art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ilekroć w ustawie jest mowa o małym podatniku – oznacza to podatnika, u którego wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro; przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1 000 zł.

Wskazane w art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, sformułowanie „wartość przychodu ze sprzedaży” nie zostało zdefiniowane w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych. Wskazać także należy, że nie należy tego pojęcia utożsamiać z pojęciem przychodu podatkowego. W związku z tym należy dokonać literalnej wykładni tego pojęcia. Przy obliczaniu powyższego limitu należy uwzględnić wszelkie przychody ze sprzedaży danego podatnika, w tym także zwolnione od podatku dochodowego, z wyłączeniem przychodów osiąganych z innego tytułu niż sprzedaż, np. uzyskane odszkodowania, odsetki od środków finansowych na rachunku bankowym, dotacje, dopłaty lub refundacje kosztów.

Taka interpretacja „przychodu ze sprzedaży” koreluje z tożsamą regulacją zawartą w art. 2 pkt 25 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2018 r. poz. 2174), w myśl której, przez małego podatnika rozumie się podatnika od towarów i usług, u którego wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro. Z kolei, sprzedażą jest odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (art. 2 pkt 22 ustawy o podatku od towarów i usług).

Odwoływanie się do definicji „sprzedaży” zawartej w ustawie o podatku od towarów i usług, dla potrzeb ustalenia „wartości przychodów ze sprzedaży” w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawsze jest uzasadnione. Wskazać bowiem należy na możliwe istotne rozbieżności, które mogą powstać pomiędzy wartością sprzedaży ustaloną na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług, a przychodem ze sprzedaży według ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Istnieją bowiem sytuacje, w których określona sprzedaż nie podlega podatkowi VAT (np. sprzedaż usług poza terytorium kraju), a podlega podatkowi dochodowemu od osób prawnych i odwrotnie sprzedaż, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Należy jednak zwrócić uwagę – posługując się pomocniczo definicją stworzoną dla celów podatku od towarów i usług – że sprzedażą jest m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest bankiem spółdzielczym i prowadzi działalność na podstawie przepisów ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających, ustawy Prawo spółdzielcze oraz ustawy Prawo bankowe. Bank jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, a jego rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy. W 2019 r. Bank naliczał i odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych przy zastosowaniu stawki podatku 9%. Bank osiągał przychody m.in. z tytułu zakupu 7 dniowych bonów pieniężnych NBP i uzyskanego dyskonta od bonów pieniężnych NBP oraz odsetek otrzymanych od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym (rachunku bieżącym i lokaty w banku zrzeszającym).

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy, zauważyć należy, że na gruncie niniejszej sprawy istotna jest kwestia na rzecz jakiego podmiotu bony pieniężne NBP są sprzedawane. W sytuacji sprzedaży bonów na rzecz ich emitenta (wykupu) wartość nominalna bonów pieniężnych nie stanowi przychodów ze sprzedaży, a więc nie jest brana pod uwagę przy określaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop.

W takiej sytuacji ustalając przychody ze sprzedaży w celu określenia, czy Bank jest tzw. małym podatnikiem, nie należy brać pod uwagę również dyskonta od tych bonów, przez które Wnioskodawca rozumie wynik na realizowanych transakcjach nabycia i zbycia bonów. Zbycie bonów pieniężnych na rzecz emitenta stanowi bowiem wykonanie ograniczonego i inkorporowanego w nich prawa. W konsekwencji osiąganie przychodów z tego rodzaju zbycia nie jest zaliczane do limitu przychodów ze sprzedaży, o którym mowa w art. 4a pkt 10 updop.

Z inną sytuacją mamy natomiast do czynienia w przypadku sprzedaży bonów pieniężnych na rzecz podmiotu trzeciego (np. na wolnym rynku). Przychód uzyskany z tej sprzedaży, stanowić będzie bowiem przychód, o którym mowa w art. 4a pkt 10 updop. Przychodem tym będzie jednakże wynikająca z umowy cena sprzedaży, a nie wartość nominalna bonów, czy też dyskonto od tychże bonów.

Ustosunkowując się natomiast do kwestii, czy Bank ustalając status małego podatnika uprawniający do zastosowania obniżonej stawki podatku dochodowego od osób prawnych, powinien uwzględniać w przychodach – odsetki otrzymane od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym stwierdzić należy, że przy obliczaniu limitu, o którym mowa w art. 4a pkt 10 updop, należy uwzględnić wszelkie dochody ze sprzedaży, w tym także zwolnione od podatku dochodowego, z wyłączeniem przychodów osiąganych z innego tytułu niż sprzedaż, a za takie należy uznać m.in. odsetki od środków finansowych na rachunku bankowym.

Biorąc pod uwagę powyższe stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia czy Bank przy wyznaczaniu statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako przychody ze sprzedaży, winien uwzględnić:

  • wartość nominalną bonów pieniężnych NBP – jest prawidłowe,
  • dyskonto od ww. bonów pieniężnych – jest nieprawidłowe,
  • odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunku bankowym – jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14na § 1 i 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych. Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj