Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL3.4012.104.2019.3.WB
z 4 marca 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2019 r. (data wpływu 18 grudnia 2019 r.) uzupełnionym pismami: z dnia 25 stycznia 2020 r. (data wpływu 30 stycznia 2020 r.) oraz z dnia 11 lutego 2020 r. (data wpływu 18 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT transakcji sprzedaży tomografu komputerowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT transakcji sprzedaży tomografu komputerowego. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 25 stycznia 2020 r. oraz z dnia 11 lutego 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz uzupełnienie własnego stanowiska w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Szpital ogłosił przetarg nieograniczony na zakup tomografu komputerowego z jednoczesnym odsprzedaniem funkcjonującego do dnia dzisiejszego aparatu TK zakupionego 18 stycznia 2011 r. przez firmę która ówcześnie dzierżawiła szpital i wykonywała usługi medyczne. Szpital nie posiada faktury zakupu tegoż TK.

TK został przekazany i przyjęty do ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy w 2014 r., następnie w kwietniu 2018 r. Starostwo Powiatowe uchwałą rady powiatu stało się 100% udziałowcem Wnioskodawcy .

Spółki świadczące usługi medyczne od 2011 r. i od dnia zakupu nie odliczały podatku naliczonego od zakupu TK na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2. Szpital nie jest czynnym podatnikiem VAT i nie korzysta z możliwości odliczenia podatku naliczonego w fakturach „zakupowych”.

Szpital prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie świadczenia usług zdrowotnych wykonywanych dla mieszkańców powiatu. Dodatkowym źródłem przychodów osiąganych przez Szpital jest również świadczenie usług badań diagnostycznych (zdjęcia RTG, TK endoskopia, itp.), dla pacjentów prywatnych, jednakże nie przekroczył kwoty określonej w art. 113 pkt 1.

Według interpretacji Wnioskodawcy odsprzedaż wyżej wymienionego urządzenia medycznego powinna podlegać stawce zwolnionej.

W piśmie z dnia 25 stycznia 2020 r. – stanowiącym uzupełnienie wniosku – Zainteresowany wskazał, że:

Wnioskodawca ogłosił przetarg nieograniczony za zakup tomografu komputerowego z jednoczesnym odsprzedaniem funkcjonującego do dnia dzisiejszego aparatu TK zakupionego w 2011 r. przez Szpitale X.

Szpitale X były dzierżawcą kompleksu szpitalnego w (…) w ówczesnym czasie.

  1. Tomograf był własnością Szpitali X.
  2. Szpitale X w związku z wypowiedzeniem umowy dzierżawy przez Powiat, przekazały tomograf komputerowy na rzecz Powiatu. Na podstawie jakiej umowy został przekazany aparat Wnioskodawca nie ma takiej wiedzy, gdyż to były uzgodnienia między Szpitalami X a Powiatem.
  3. Wnioskodawca nie ma takowej wiedzy, czy Powiatowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
  4. Wnioskodawca nabył tomograf od Powiatu na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego środków trwałych, które były własnością Powiatu, a Wnioskodawca był dzierżawcą kompleksu Szpitalnego wraz z wyposażeniem na podstawie umowy dzierżawy, wystawiane były faktury za dzierżawę dla Wnioskodawcy przez Powiat.
  5. Wnioskodawca nie był i nie jest czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług, w związku z tym nie miał prawa do obniżenia podatku naliczonego nad należnym.
  6. Wnioskodawca wykorzystywał i nadal wykorzystuje aparat TK tylko i wyłącznie do wykonywania czynności zwolnionych. Szpital prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie świadczenia usług medycznych – zdrowotnych wykonywanych dla mieszkańców powiatu, wykonywania świadczeń z zakresu RTG, TK, endoskopii (również dla pacjentów prywatnych).
  7. Szpital nie przekroczył kwoty określonej w art. 113 pkt 1 ustawy o podatku VAT.
  8. W kwietniu 2018 r. Starostwo Powiatowe w uchwałą Rady Powiatu stało się 100% udziałowcem Wnioskodawcy.

Ponadto w piśmie z dnia 11 lutego 2020 r. Wnioskodawca doprecyzował opis sprawy o następujące informacje:

Wnioskodawca stał się właścicielem opisanego tomografu w dniu 5 kwietnia 2019 r. przekazanego przez Powiat w formie aportu (podwyższenie kapitału zakładowego), aktem notarialnym sporządzonym w dniu 5 kwietnia 2019 r. W związku z nabyciem Tomografu komputerowego od Powiatu, Wnioskodawca nie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż jest podatnikiem zwolnionym podmiotowo i przedmiotowo z VAT na podstawie art. 113 pkt 1 oraz art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a ustawy o VAT i nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego nad naliczonym. Wnioskodawca nie posiada wiedzy, czy Powiat dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabycia tomografu. Wnioskodawca ww. tomograf posiadał w środkach trwałych obcych, w ewidencji poza bilansowej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

W związku z pojawiającymi się zapytaniami ofertowymi przyszłych dostawców, czy Szpital ma prawo skorzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług przy sprzedaży tomografu komputerowego?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawionym w piśmie z dnia 25 stycznia 2020 r.), ze względu na zwolnienie zarówno przedmiotowe jak i podmiotowe, przy sprzedaży wyżej wymienionego urządzenia medycznego powinien zastosować stawkę zwolnioną. Odsprzedaż nastąpiłaby dla firmy, która wygrałaby przetarg na dostawę nowego urządzenia TK. Wnioskodawca uważa, że spełnia warunki do zastosowania stawki zwolnionej przy odsprzedaży TK, czyli:

  • wykorzystywał i wykorzystuje nadal urządzenie medyczne TK jedynie na cele związane z działalnością zwolnioną;
  • nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego przy jego nabyciu, gdyż nie przysługiwało mu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu TK. TK i jak i inne urządzenia medyczne zostały wniesione aportem i przekazane aktem notarialnym w 2018 r. jako majątek trwały i tu również nie został odliczony podatek naliczony.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W analizowanej sprawie w pierwszej kolejności należy wskazać, że zgodnie z przepisem art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106), zwanej dalej ustawą, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.


Natomiast stosownie do art. 113 ust. 9 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Jednakże w myśl art. 113 ust. 4 ustawy, podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze zwolnienia określonego w ust. 1 i 9 pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia, a w przypadku podatników rozpoczynających w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, którzy chcą zrezygnować ze zwolnienia od pierwszej wykonanej czynności – przed dniem wykonania tej czynności.

Natomiast przepis art. 113 ust. 10 ustawy, stanowi, że jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

  1. dokonujących dostaw:
    1. towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
    2. towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
      • energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0),
      • wyrobów tytoniowych,
      • samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
    3. budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
    4. terenów budowlanych,
    5. nowych środków transportu;
  2. świadczących usługi:
    1. prawnicze,
    2. w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
    3. jubilerskie;
  3. nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Natomiast zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


Według art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Należy jednakże zauważyć, że wykonywana czynność, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, może być opodatkowana właściwą stawką podatku VAT albo może korzystać ze zwolnienia od tego podatku.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 213, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zgodnie z treścią przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczy wszystkich towarów  zarówno nieruchomości, jak i ruchomości – przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu) których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych – niezależnie od okresu ich używania przez podatnika (kilka dni, miesięcy, czy lat) – wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Szpital ogłosił przetarg nieograniczony na zakup tomografu komputerowego z jednoczesnym odsprzedaniem funkcjonującego do dnia dzisiejszego aparatu TK zakupionego 18 stycznia 2011 r. przez firmę która ówcześnie dzierżawiła szpital i wykonywała usługi medyczne. Szpital nie posiada faktury zakupu tegoż TK. TK został przekazany i przyjęty do ewidencji środków trwałych Szpitala w 2014 r., następnie w kwietniu 2018 r Starostwo Powiatowe uchwałą rady powiatu stało się 100% udziałowcem Szpitala. Spółki świadczące usługi medyczne od 2011 r. i od dnia zakupu nie odliczały podatku naliczonego od zakupu TK na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. Szpital nie jest czynnym podatnikiem VAT i nie korzysta z możliwości odliczenia podatku naliczonego w fakturach „zakupowych”. Szpital prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie świadczenia usług zdrowotnych wykonywanych dla mieszkańców powiatu. Dodatkowym źródłem przychodów osiąganych przez Szpital jest również świadczenie usług badań diagnostycznych (zdjęcia RTG, TK endoskopia, itp.). Dla pacjentów prywatnych, jednakże nie przekroczył kwoty określonej w art. 113 pkt 1. Aparat TK zakupiony został w 2011 r. przez Szpitale X. Szpital wykorzystywał i nadal wykorzystuje aparat TK tylko i wyłącznie do wykonywania czynności zwolnionych. Szpital stał się właścicielem opisanego tomografu w dniu 5 kwietnia 2019 r. przekazanego przez Powiat w formie aportu (podwyższenie kapitału zakładowego), aktem notarialnym sporządzonym w dniu 5 kwietnia 2019 r. W związku z nabyciem tomografu komputerowego od Powiatu, Szpital nie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż jest podatnikiem zwolnionym podmiotowo i przedmiotowo z VAT na podstawie art. 113 pkt 1 oraz art. 43 ust. 1 pkt 18, 18a ustawy i nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego nad naliczonym.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, prawa do skorzystania ze zwolnienia od podatku od towarów i usług przy sprzedaży tomografu komputerowego.

Mając na uwadze przedstawioną wyżej analizę przepisów prawa, stwierdzić należy, że w celu zastosowania zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:

  • towary od momentu ich nabycia do momentu ich zbycia muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej, w żadnym momencie ich posiadania nie można zmienić ich przeznaczenia oraz sposobu wykorzystywania,
  • przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Niespełnienie jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.


Zaznaczenia wymaga przy tym, że NSA w wyroku z dnia 28 lutego 2013 r., sygn. akt I FSK 627/12 wskazał, że „zwolnienie, o którym mowa w art. 136 lit. b) dyrektywy 2006/112/WE, a więc również wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 2 u.p.t.u., przysługuje tylko wtedy gdy podatnik nie ma prawa do odliczenia podatku na skutek ograniczeń i zakazów przewidzianych przepisami dyrektywy lub u.p.t.u., co wynika np. ze związku ze sprzedażą zwolnioną od podatku (por. art. 86 i art. 88 ustawy), a więc nie ma zastosowania, gdy brak odliczenia podatku w poprzedniej fazie obrotu wynika z faktu, że dana czynność w ogóle nie podlegała opodatkowaniu (por. wyrok ETS z dnia 8 grudnia 2005 r. w sprawie C-280/04 Jyske Finanse A/S) oraz gdy podatnik, mając prawo do odliczenia podatku naliczonego, z uprawnienia tego nie skorzystał”.

W wyroku, na który powołuje się Naczelny Sąd Administracyjny, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że ze zwolnienia z VAT nie będzie korzystać dostawa towarów, w stosunku do których podatnik nie odliczył VAT naliczonego z powodów innych niż ściśle określone w art. 136 Dyrektywy 2006/112/WE. Tym samym, przepis art. 136 Dyrektywy 2006/112/WE wskazuje zatem, że w przypadkach, w których przy nabyciu towaru VAT w ogóle nie wystąpił, nie można uznać, że mamy do czynienia z brakiem prawa do odliczenia VAT.

Powyższe oznacza, że zwolnienie, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, nie może mieć zastosowania do zbycia towaru przez podatnika, jeżeli transakcja sprzedaży w wyniku której nabył on wcześniej ten towar nie była opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

Analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz treści przywołanych wyżej przepisów prawa prowadzi do konkluzji, że w przedmiotowej sprawie dostawa tomografu komputerowego będzie objęta zwolnieniem przewidzianym w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. Powyższe wynika z faktu, że Wnioskodawca nabył ww. tomograf na podstawie czynności aportu. W związku z faktem, że przedmiotowy tomograf miał służyć do czynności zwolnionych, Wnioskodawcy przy nabyciu tomografu komputerowego nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego kwotę podatku naliczonego. Ponadto nabyty przez Wnioskodawcę tomograf komputerowy był/będzie wykorzystywany przez niego wyłącznie do wykonywania czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało ocenić jako prawidłowe.

Wyjaśnienia wymaga, że zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

W związku z powyższym tutejszy Organ wskazuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Ponadto, zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj