Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.190.2020.1.WR
z 4 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 października 2020 r. (data wpływu 7 października 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia środków natłuszczających wykorzystywanych do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór sklasyfikowanych do kodu CN 3403 11 00 i 3403 91 00, stawką 0 złotych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia środków natłuszczających wykorzystywanych do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór sklasyfikowanych do kodu CN 3403 11 00 i 3403 91 00, stawką 0 złotych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji skór i dwoin z przeznaczeniem na obuwie męskie, damskie i dziecięce oraz na tapicerkę samochodową. Posiadamy także w naszej ofercie skóry przeznaczone na obuwie wojskowe oraz skóry galanteryjne.

Firma na potrzeby działalności gospodarczej nabywa, wykorzystuje i zużywa w procesie garbowania i wykańczania skór środki chemiczne stosowane do produkcji i uszlachetniania skór o kodzie CN 3403 11 00 „Preparaty do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów” i CN 3403 91 00 „Preparaty do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów”, nabywane bezpośrednio od ich producentów:

Zużywane są następujące substancje chemiczne:

  1. Producent: ……:
    • …. - mieszanina olejów i wosków stosowana w procesie dogarbowania i wykańczania dla nadania skórom „olejowego chwytu”,
  2. Producent…..:
    • …. - wodna emulsja olejów oraz hydrofobowe emulgatory pozwalająca uzyskać skóry miękkie wodoodporne,
    • ….. - wodna emulsja natłuszczająca pozwalająca uzyskać w procesie natłuszczania skóry miękkie o „ciepłym chwycie”,
    • …. - wodna emulsja natłuszczająca. Stosowana w procesie natłuszczania skór welurowych i nubuków w celu nadania im „jedwabistego chwytu”.
  3. Producent ….:
    • …. - kationowo pochodna kwasów tłuszczowych w emulsji wodnej nadająca skórom w procesie natłuszczania miękkość lica,
    • … - specjalna wodna emulsja parafin, która zastosowana w procesie natłuszczania poprawia wytrzymałość skór na rozdzieranie,
    • …. - wodna emulsja naturalnych tłuszczy, która zastosowana w procesie dogarbowania daje pełny, krągły chwyt i ułatwia polerowanie,
    • …. - wodna emulsja na bazie estrów, nadająca skórom w procesie natłuszczania miękkość oraz „ciepły chwyt”,
    • …. - wodna emulsja tłuszczów syntetycznych nadająca skórom w procesie natłuszczania gładkość lica, pełność, miękkość,
    • …. - wodna emulsja tłuszczy syntetycznych i naturalnych nadająca skórom lekko olejowy chwyt.
  4. Producent ….:
    • …. - wodna emulsja tłuszczów oparta o specjalne wyselekcjonowany olej rybi. W procesie natłuszczania nadaje skórze miękkość.
  5. Producent ….:
    • …. - wodna emulsja naturalnych i syntetycznych olei, która w procesie natłuszczania nadaje skórom miękkość,
    • …. - wodna emulsja tranu i olejów naturalnych, przeznaczona do natłuszczania skór na tapicerkę samochodową nadająca skórom miękkość,
    • ….R - wodna emulsja olejów syntetycznych i naturalnych nadająca skórom miękkość w procesie natłuszczania,
    • …. - wodna emulsja olejów nadająca miękkość skórom w procesie natłuszczania, szczególnie zalecany do produkcji skór odzieżowych,
    • … - wodna emulsja wosków i olejów stosowana w procesie natłuszczania dla nadania skórom wysokiej wodoodporności,
    • …. - wodna emulsja kompleksoaktywnych emulgatorów i wysokocząsteczkowych węglowodorów. Środek nadający skórom w procesie natłuszczania i dogarbowania miękkość i wodoodporność,
    • …. - wodna emulsja olejów dedykowana skórom miękkim odzieżowym wodoodpornym,
    • …. - wodna emulsja olejów oraz hydrofobowe emulgatory. W procesie natłuszczania pozwalają uzyskać skóry miękkie , wodoodporne,
    • …. - wodna emulsja polimerów i kompleksowe emulgatory, środek zastosowany w procesie dogarbowania pozwala uzyskać skóry miękkie i wodoodporne.
  6. Producent ….:
    • ….. i …. - są to środki wielkocząsteczkowe produkowane dla przemysłu skórzanego. Służą do wykańczania (uszlachetniania) powierzchni skór przeznaczonych na wierzchy obuwia i galanterię,
    • Środek …. - to środek na bazie wosków. Jest stosowany w zestawach stosowanych do wykańczania powierzchni skór na wierzchy obuwia.


Opisywane substancje są środkami natłuszczającymi specjalnie produkowanymi dla przemysłu garbarskiego. Są to substancje pochodzenia naturalnego bądź syntetycznego tak w większości preparowane, że z wodą tworzą emulsje wodne o różnej trwałości. Środki te są stosowane do natłuszczania skór. W procesie natłuszczania, w kąpieli wodnej emulsje tłuszczów są wprowadzane do wnętrza skóry, gdzie ulegają one, w odpowiednich warunkach, destabilizacji, a środki natłuszczające (tłuszcze) osadzają się na włóknach skóry i lubryfikują je (smarują), co pozwala na zapewnienie skórom, w wyrobie finalnym, wymaganej miękkości i ciągliwości. Natomiast substancje stosowane w procesie wykańczania, na bazie wosków i wielkocząsteczkowe uelastyczniają lico skóry. Środki te nie nadają się do uszlachetniania paliw.

Żadna z wyżej wymienionych substancji nie ma właściwości podobnych do olejów napędowych i nie nadaje się do uszlachetniania paliw. Stosowane są wyłącznie do produkcji i uszlachetniania skór.

Wyroby sklasyfikowane pod kodami CN 3403 11 00 i CN 3403 91 00, są przeznaczone do celów innych niż: na cele napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy opisywane substancje chemiczne przeznaczone i wykorzystywane do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór, sklasyfikowane pod kodami CN 3403 11 00 i CN 3403 91 00 - preparaty do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, są wyrobami akcyzowymi; dla których akcyza jest obliczana wg stawki „0” zł?

Stanowisko Wnioskodawcy,

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Na podstawie art. 86 ust.1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym, do wyrobów energetycznych zalicza się wyroby objęte pozycją CN 3403.

W załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym, pod pozycją 37, kod CN 3403, wskazano preparaty smarowe (włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy opartymi na smarach) oraz preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, z wyłączeniem preparatów zawierających, jako składnik zasadniczy, 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych.

Wyrobów o kodzie CN 3403 nie wymieniono w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym.

Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c) ustawy akcyzowej - stawki akcyzy na wyroby energetyczne wynoszą dla preparatów smarowych objętych pozycją CN 3403, z wyłączeniem smarów plastycznych objętych tą pozycją - 1180,00 zł/1000 litrów

Stosownie do art. 89 ust. 2c ustawy o podatku akcyzowym stawka akcyzy na wyroby energetyczne niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Z powyższego wynika zatem, iż wyroby które nie są wymienione w załączniku nr 2 i nie są preparatami smarowymi objętymi pozycją CN 3403, przeznaczonymi do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, to opodatkowane są stawką akcyzy „0” zł.

W ocenie Wnioskodawcy stawka akcyzy 0 zł obowiązuje do wyrobów o kodach CN 3403 11 00 i 3403 91 00 będących preparatami do obróbki materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, wykorzystywanych i zużywanych przez Spółkę w procesie garbowania i wykańczania skór.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 722) zwanej dalej „ustawą” – ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod poz. 37 załącznika nr 1 do ustawy, pod kodem CN 3403, wymieniono preparaty smarowe (włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy opartymi na smarach) oraz preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, z wyłączeniem preparatów zawierających, jako składnik zasadniczy, 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. produkcja wyrobów akcyzowych;
  2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
  3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
  4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
    4a. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;
  5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
  6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.


Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

  1. użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
    1. było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
    2. nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
  2. dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
  3. sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
  4. nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej – art. 8 ust. 6 ustawy.

W myśl art. 86 ust. 1 pkt 5 ustawy do wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy zalicza się wyroby objęte pozycją CN 3403.

Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy stawka akcyzy dla preparatów smarowych objętych pozycją CN 3403, z wyłączeniem smarów plastycznych objętych tą pozycją wynosi 1180,00 zł/1000 litrów.

Zgodnie natomiast z art. 89 ust. 2c ustawy stawka akcyzy na wyroby energetyczne niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Biorąc pod uwagę cytowane wyżej przepisy oraz okoliczności sprawy przedstawionej przez Wnioskodawcę, wskazać w pierwszej kolejności należy, że wyroby akcyzowe klasyfikowane do kodu CN 3403 są wyrobami energetycznymi, które są wymienione w załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym, a nie są jednocześnie wyrobami wymienionymi w załączniku nr 2 do tej ustawy.

Równocześnie zauważyć należy, że w opisie pozycji 37 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym wśród wyrobów akcyzowych o kodzie CN 3403 należy wyróżnić preparaty smarowe oraz preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów.

Powyższe oznacza, że ustawodawca w ramach pozycji CN 3403 odróżnia preparaty smarowe od preparatów w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów. Takie odróżnienie przez ustawodawcę ma bezpośrednie przełożenie na opodatkowanie tych wyrobów określoną stawką i możliwość ewentualnego zastosowania zwolnienia.

Analiza bowiem wskazanej wyżej treści poz. 37 załącznika nr 1 do ustawy oraz art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy prowadzi do wniosku, że stawką określoną w art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy mogą zostać objęte wyłącznie wyroby akcyzowe określone w tych przepisach.

Oznacza to, że stawką określoną w art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy o podatku akcyzowym zostały objęte jedynie preparaty smarowe o kodzie CN 3403 z wyłączeniem smarów plastycznych.

Przenosząc powyższe na grunt niniejszej spraw wskazać należy, że wyroby akcyzowe, tj. preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, które są klasyfikowane do kodu CN 3403 nie są objęte stawką akcyzy określoną w art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy o podatku akcyzowym. Jednocześnie dla tych wyrobów, jeśli są przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, ustawodawca przewidział opodatkowanie stawką w wysokości 0 zł, zgodnie z art. 89 ust. 2c ustawy.

Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że żadna z substancji stanowiących przedmiot wniosku nie ma właściwości podobnych do olejów napędowych i nie nadaje się do uszlachetniania paliw. Stosowane są wyłącznie do produkcji i uszlachetniania skór. Wyroby sklasyfikowane pod kodami CN 3403 11 00 i CN 3403 91 00 są przeznaczone do celów innych niż: na cele napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników.

Wnioskodawca zastanawia się, czy opisywane substancje chemiczne przeznaczone i wykorzystywane do obróbki skór w procesie garbowania i wykańczania skór, sklasyfikowane pod kodami CN 3403 11 00 i CN 3403 91 00 są opodatkowane stawką 0 zł.

W odpowiedzi na pytanie Wnioskodawcy wskazać należy, że w świetle tak przedstawionego stanu faktycznego wyroby, o których mowa we wniosku nie będą opodatkowane według stawki określonej w art. 89 ust. 1 pkt 11 lit. c ustawy o podatku akcyzowym. Nie oznacza to jednak, że wyroby o kodach CN 3403 11 00 i 3403 91 00 przeznaczone do obróbki skór w procesie garbowania i wykończania nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Ww. wyroby będą bowiem opodatkowane stawką 0 zł stosownie do przepisu art. 89 ust. 2c ustawy o podatku akcyzowym.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Organ zaznacza również, że przedmiotowa interpretacja została wydana wyłącznie w zakresie zapytania Wnioskodawcy tj. w zakresie uznania wyrobów o kodach CN 3403 11 00 i 3403 91 00 za wyrób akcyzowy oraz opodatkowania tych wyrobów stawką 0 zł. Przedmiotowa interpretacja nie odnosi się do ewentualnych wątpliwości Wnioskodawcy w zakresie podatku akcyzowego związanych z innymi nabywanymi wewnątrzwspólnotowo wyrobami o kodzie CN 3403.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych - art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej.

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193, ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54§ 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj