Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.731.2020.2.MGR
z 10 grudnia 2020 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni – przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2020 r. (data wpływu 15 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 listopada 2020 r. (data wpływu 12 listopada 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zmiany formy opodatkowania – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 30 października 2020 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.731.2020.1.MGR, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w związku z art. 14h powołanej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia. Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano za pośrednictwem Poczty …w dniu 30 października 2020 r. (data doręczenia 4 listopada 2020 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła powyższy wniosek pismem z dnia 9 listopada 2020 r. (data wpływu 12 listopada 2020 r.), nadanym za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 10 listopada 2020 r.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni 9 marca 2020 r. wznowiła prowadzenie działalności gospodarczej, ale z powodów od Niej niezależnych, związanych z wprowadzonymi na terenie kraju ograniczeniami w związku z pandemią COVID-19 oraz wprowadzeniem kwarantanny w budynku, gdzie mieści się Jej firma, w dniu 13 marca 2020 r. zmuszona była ponownie zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej Z powodu ograniczenia dostępu do instytucji publicznych i utrudnionego kontaktu osobistego z Urzędem Miasta w …, gdzie prowadzony jest rejestr przedsiębiorców, w dniu 27 lutego 2020 r. Wnioskodawczyni wysłała drogą elektroniczną wniosek o zmianę formy opodatkowania w 2020 r. do Urzędu Skarbowego w .... Przed zawieszeniem działalności w 2019 r. firma Wnioskodawczyni opodatkowana była podatkiem liniowym. W dniu 19 kwietnia 2020 r. otrzymała powiadomienie przyjęcia wniosku przez Urząd Skarbowy o możliwości zmiany formy opodatkowania z podatku liniowego na zasady ogólne. Do dnia otrzymania ww. potwierdzenia Wnioskodawczyni nie osiągnęła żadnego przychodu z prowadzonej działalności gospodarczej, ponieważ w tym okresie działalność była zawieszona. Wnioskodawczyni wznowiła działalność gospodarczą 4 maja 2020 r., gdy w budynku, gdzie prowadzona jest firma, została zniesiona kwarantanna, Dopiero w maju 2020 r. osiągnęła pierwszy przychód z działalności.

W piśmie z dnia 9 listopada 2020 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawczyni wskazała, że w chwili składania przedmiotowego wniosku nie było prowadzone wobec Niej postępowanie podatkowe, ani kontrolne w zakresie obejmującym opisywane we wniosku zdarzenie przyszłe, takie postępowanie nie toczy się również w chwili obecnej.

Działalność gospodarczą rozpoczęła w dniu 1 kwietnia 2014 r., pod firma …. Była to działalność polegająca na usługach hotelowych, klasyfikowana według PKD 55.10.Z, jako „obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkoterminowego zakwaterowania”. Działalność w tym zakresie prowadziła do 31 października 2019 r. Od 1 listopada 2019 r. zmuszona była do jej zawieszenia z powodu niedopuszczenia obiektu wykorzystywanego do działalności gospodarczej przez nadzór budowlany do jego dalszego użytku. Przyczyną były szkody górnicze. Zaistniałe okoliczności spowodowały, że Wnioskodawczyni od listopada 2019 r. pozbawiona została możliwości uzyskiwania przychodu. Dokumentację podatkową prowadziła i prowadzi w formie książki przychodów i rozchodów. W 2019 r. była opodatkowana 19% liniowym podatkiem dochodowym. Wnioskodawczyni doprecyzowała, że w okresie od 1 listopada 2019 r. do 9 marca 2020 r., tj. w okresie zawieszenia działalności, nie uzyskała żadnych przychodów. Działalność gospodarczą natomiast zawiesiła od 1 listopada 2019 r., co zostało odnotowane w CEIDG. Wznowiła ją w dniu 9 marca 2020 r., zmieniając jednocześnie branżę na sprzedaż detaliczną odzieży prowadzoną w wyspecjalizowanych sklepach, pod symbolem PKD 47.71.Z. Po czym ponownie zawiesiła prowadzenie działalności w dniu 13 marca 2020 r. Natomiast w dniu 4 maja 2020 r. wznowiła prowadzenie tej działalności.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy możliwa jest rezygnacja z formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej z 19% podatku liniowego w 2019 r. na zasady ogólne w 2020 r., jeżeli w okresie od stycznia 2020 r. do maja 2020 r. Wnioskodawczyni nie uzyskiwała żadnych przychodów z działalności gospodarczej, a w lutym 2020 r. do Urzędu Skarbowego zgłosiła wolę rezygnacji z 19% podatku liniowego?

Zdaniem Wnioskodawczyni (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku), w myśl art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm. - dalej zwana „updof”), dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Stosownie do treści art. 9a ust. 2 updof, podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Zgodnie zaś z art. 9a ust. 2a updof, podatnik może zawiadomić w formie pisemnej o rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c lub złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2, albo pisemny wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Powyższe oznacza, że podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów z działalności gospodarczej są tzw. zasady ogólne określone w art. 27 updof.

Jeżeli podatnik w poprzednim roku podatkowym (2019 r.) opodatkowany był 19% podatkiem liniowym (art. 30c updof), a w kolejnym roku (2020 r.) chciałby zmienić formę opodatkowania na zasady ogólne, to w myśl art. 9a ust. 2a updof powinien zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c updof. Zawiadomienie o rezygnacji z dotychczasowej formy opodatkowania musi zostać złożone do organu podatkowego przez upływem 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uzyskany został pierwszy przychodu w danym roku.

Przechodząc na grunt przedstawionej sprawy Wnioskodawczyni uważa, że jeżeli od 1 listopada 2019 r. (1 stycznia 2020 r.) do maja 2020 r. nie uzyskała żądnych przychodów z działalności gospodarczej, zgłoszenie do Urzędu Skarbowego o rezygnacji z 19% liniowego podatku dochodowego wysłała w lutym 2020 r. (potwierdzenie odbioru otrzymała 19 kwietnia 2020 r.), a pierwszy przychód uzyskała w maju 2020 r., to spełniła wszelkie przesłanki, o których mowa w art. 9a ust. 2 i ust. 2a updof, uprawniające Ją do rozliczania się w 2020 r. na zasadach ogólnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego - jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

W myśl art. 9a ust. 2 ww. ustawy, podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Z kolei zgodnie z art. 9a ust. 2a ww. ustawy, podatnik może zawiadomić w formie pisemnej o rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c lub złożyć oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2, albo pisemny wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej w terminie, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Natomiast jak stanowi art. 9a ust. 2b powyższej ustawy, dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym pisemny wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej albo oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9a ust. 2c ww. ustawy, oświadczenie oraz zawiadomienie, o których mowa w ust. 2-2b, podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Do celów przepisów art. 9a ust. 2a i 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w kontekście terminu dla rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ww. ustawy, przez termin z ust. 2 należy rozumieć:

  • 20 dzień miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej w roku podatkowym, albo
  • 31 grudnia roku podatkowego, jeżeli pierwszy przychód z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Podkreślić należy, że opodatkowanie według progresywnej skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest - jak wynika z cytowanych przepisów - podstawową formą opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej. Przysługuje z mocy ustawy wszystkim podatnikom i nie muszą oni składać oświadczenia o jej wyborze. Złożenie stosownego oświadczenia - w wymienionym w przepisach terminie - jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości skorzystania z opodatkowania w formie tzw. podatku liniowego. Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania należy złożyć do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podatnik osiągnął pierwszy przychód z działalności gospodarczej w danym roku podatkowym lub do końca roku podatkowego, jeżeli taki przychód osiągnął w grudniu. Należy podkreślić, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nakładają na podatnika obowiązek zawiadomienia w formie pisemnej o rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, które podatnicy stosownie do art. 9a ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni od 1 kwietnia 2014 r. do 31 października 2019 r. prowadziła działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym. Od 1 listopada 2019 r. zmuszona była do jej zawieszenia, co zostało odnotowane w CEIDG. W dniu 9 marca 2020 r. wznowiła prowadzenie działalności gospodarczej, ale w związku z wprowadzonymi na terenie kraju ograniczeniami z powodu pandemii COVID-19 oraz wprowadzeniem kwarantanny w budynku, gdzie mieści się Jej firma, w dniu 13 marca 2020 r. zmuszona była ponownie zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej. W dniu 27 lutego 2020 r. Wnioskodawczyni wysłała drogą elektroniczną wniosek o zmianę formy opodatkowania w 2020 r. do Urzędu Skarbowego. W dniu 19 kwietnia 2020 r. otrzymała powiadomienie przyjęcia wniosku przez Urząd Skarbowy o możliwości zmiany formy opodatkowania z podatku liniowego na zasady ogólne. Wnioskodawczyni w okresie od 1 listopada 2019 r. do 9 marca 2020 r., tj. w okresie zawieszenia działalności, nie uzyskała żadnych przychodów. Wnioskodawczyni wznowiła działalność gospodarczą 4 maja 2020 r., gdy w budynku, gdzie prowadzona jest firma, została zniesiona kwarantanna. W maju 2020 r. osiągnęła pierwszy przychód z prowadzonej działalności.

Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy należy wskazać, że co do zasady zmiana formy opodatkowania możliwa jest wraz z nastaniem nowego roku podatkowego, co oznacza, że osoba prowadząca działalność w każdym roku podatkowym może rozliczać się według innej formy opodatkowania.

Jak wynika z przytoczonych powyżej przepisów prawa podatkowego, już sama rezygnacja z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c (podatek liniowy), wyrażona w oświadczeniu złożonym naczelnikowi urzędu skarbowego w stosownym terminie, wprowadza domniemanie, że podatnik „przechodzi” na zasady ogólne opodatkowania od nowego roku podatkowego - o ile podatnik nie złoży wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej albo oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zatem stwierdzić należy, że podatnik może dokonać rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c w danym roku, aż do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnie pierwszy w roku podatkowym przychód.

Jeżeli – jak wynika z okoliczności sprawy – pierwszy przychód po wznowieniu działalności gospodarczej osiągnięty został w maju 2020 r., to Wnioskodawczyni mogła zrezygnować z dotychczasowej formy opodatkowania prowadzonej działalności najpóźniej do 20 czerwca 2020 r.

W odniesieniu do przedstawionego zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że Wnioskodawczyni - w związku ze złożonym właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w dniu 27 lutego 2020 r. pismem, w którym zawiadomiła o rezygnacji z opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie podatku liniowego - skutecznie dokonała zmiany formy opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej z 19% podatku liniowego na opodatkowanie na zasadach ogólnych.

Tym samym stanowisko Wnioskodawczyni jest prawidłowe.

Należy zauważyć, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Tym samym, jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie się różnić od zdarzenia, które wystąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawczyni w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego…, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj