Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-1.4011.802.2020.2.MG
z 26 marca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 6 grudnia 2020 r. (data wpływu 18 grudnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z 2 marca 2021 r. (data wpływu 4 marca 2021 r.) na wezwanie organu z dnia 17 lutego 2021 r. znak 0114-KDIP3-1.4011.802.2020.1.MG o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia przychodów z wymiany walut do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 18 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia przychodów z wymiany walut do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Od początku 2021 r. Wnioskodawca będzie tak jak dotychczas przez cały rok zatrudniony na umowę o pracę na pełny etat.


Jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza w tym czasie dokonywać transakcji wymiany walut w kantorach internetowych oraz poprzez usługi wymiany walut w bankach świadczone przez internet.


Transakcje będą wykonywane we własnym imieniu i na własny rachunek z wykorzystaniem prywatnego rachunku bankowego. Zasadniczo ich celem będzie osiąganie zysku z obracania własnymi środkami pieniężnymi.


Transakcje będą wykonywane na prywatnych komputerach Wnioskodawcy, przy wykorzystaniu programu komputerowego, który po wprowadzeniu odpowiednich parametrów wejściowych i zaistnieniu odpowiednich warunków na rynku automatycznie dokona dla Wnioskodawcy zakupu lub sprzedaży waluty.


Program będzie wykonywał operacje zakupu i sprzedaży walut w kilkunastogodzinnych sesjach. W ciągu każdej sesji program wykona ich nawet tysiące, z czego każda będzie opiewała na niewielkie kwoty rzędu maksymalnie kilkudziesięciu złotych.


Ww. sesje odbędą się maksymalnie w 130 dniach w ciągu roku, ze zmienną częstotliwością. Transakcje będą przeprowadzane zarówno w czasie kiedy Wnioskodawca będzie przebywał w pracy, jak i w czasie wolnym od pracy.


Wnioskodawca nie będzie świadczył żadnych usług dla osób trzecich.


Przychód z tytułu wymiany walut Wnioskodawca zamierza zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W przypadku osiągnięcia zysku na transakcjach, uzyskany dochód Wnioskodawca zamierza rozliczyć jako osoba nieprowadząca działalności gospodarczej i uwzględnić w zeznaniu podatkowych (PIT-37) składanym za rok podatkowy 2021.


Pismem z 17 lutego 2021 r. znak 0114-KDIP3-1.4011.802.2020.1.MG wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych wniosku poprzez:

  1. Wyczerpujące przedstawienie opisanego zdarzenia przyszłego w taki sposób, aby możliwe było wydanie interpretacji indywidualnej w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej, a w szczególności jednoznaczne wskazanie:
    1. czy transakcje wymiany walut będą realizowana w sposób zorganizowany i ciągły, czyli w sposób stały, nie okazjonalny, profesjonalny, metodyczny systematyczny i uporządkowany, który wiąże się z planowanym charakterem działań i realizacją poszczególnych zamierzeń, czy też okazjonalnie, incydentalnie w sposób przypadkowy, nieregularny?
      Wyjaśnić przy tym dodatkowo należy, że przesłanki (warunku) wykonywania działalności w sposób ciągły nie należy rozumieć jako konieczność wykonywania działalności bez przerwy. Istotny jest zamiar powtarzalności określonych czynności w sposób cykliczny, celem osiągnięcia dochodu.
      Natomiast prowadzenie działalności w sposób zorganizowany oznacza, że podejmowane działania są podporządkowane obowiązującym regułom, normom i służą osiągnięciu celu, mają istotny wpływ na racjonalność gospodarowania.
    2. Czy dokonywane przez Wnioskodawcę transakcje będą związane tylko i wyłącznie z kupnem i sprzedażą waluty obcej?
    3. Czy przedmiotem dokonywanych transakcji będą pochodne instrumenty finansowe, o których mowa w art. 5a pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
    4. Czy wszystkie operacje będą dokonywane przez Wnioskodawcę w sposób bezgotówkowy?
  2. Przeformułowanie zadanego pytania w taki sposób, aby tut. Organ podatkowy mógł dokonać jednoznacznej wykładni konkretnych przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, dotyczących sytuacji prawnopodatkowej Wnioskodawcy w kontekście jego odpowiedzialności podatkowej w trybie przewidzianym w art. 14b Ordynacji podatkowej.
  3. Doprecyzowanie stanowiska Wnioskodawcy odnośnie ponownie sformułowanego pytania.


Pismem z 2 marca 2021 r. Wnioskodawca wskazał, że w 2021 r. jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza dokonywać transakcji wymiany walut w kantorach internetowych oraz poprzez usługi wymiany walut w bankach świadczone przez internet. Działania będą miały charakter planowy i zorganizowany. Transakcje będą wykonywane we własnym imieniu i na własny rachunek z wykorzystaniem prywatnego rachunku bankowego. Zasadniczo ich celem będzie osiąganie zysku z obracania własnymi środkami pieniężnymi. Transakcje będą wykonywane na prywatnych komputerach Wnioskodawcy, przy wykorzystaniu programu komputerowego, który po wprowadzeniu odpowiednich parametrów wejściowych i zaistnieniu odpowiednich warunków na rynku automatycznie dokona dla Wnioskodawcy zakupu lub sprzedaży waluty. Transakcje będą realizowane ze zmienną częstotliwością jednak w sposób zorganizowany. Transakcje będą dotyczyć jedynie wymiany walut. Wszystkie operacje będą dokonywane w sposób bezgotówkowy. Przychód z tytułu wymiany walut, Wnioskodawca zamierza zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy przychód z tytułu ww. wymiany walut, należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Zdaniem Wnioskodawcy, dokonywane w opisanej formie transakcje sprzedaży i kupna walut nie wyczerpują znamiona działalności gospodarczej ze względu na ich incydentalny charakter i całkowitą nieprzewidywalność. Transakcje (mimo ich ogólnej dużej liczby) będą wykonywane jedynie w dniach zaistnienia sprzyjających warunków na rynku walutowym może mieć to miejsce np. tylko 1 dzień w roku, ale maksymalnie 130 dni ze względu na ograniczenia czasowe Wnioskodawcy. Nawet przy założeniu wykonywania ich w ciągu 130 dni w roku nie można takim działaniom przypisać ciągłości.


W uzupełnieniu wniosku z dnia 2 marca 2021 r. Wnioskodawca doprecyzował, że przychód z tytułu ww. wymiany walut, należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1426 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem ust. 2c oraz art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 ww. ustawy).


Natomiast zgodnie z art. 11 ust. 2a cytowanej ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;
  4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego i jego uzupełnienia wynika, że Wnioskodawca w 2021 r. planuje dokonywać transakcji wymiany walut w kantorach internetowych oraz poprzez usługi wymiany walut w bankach, świadczone przez internet. Ponadto, przez cały rok Wnioskodawca zatrudniony będzie na umowę o pracę. Transakcje będą wykonywane we własnym imieniu i na własny rachunek z wykorzystaniem prywatnego rachunku bankowego. Transakcje będą wykonywane na prywatnych komputerach Wnioskodawcy, przy wykorzystaniu programu komputerowego, który po wprowadzeniu odpowiednich parametrów wejściowych i zaistnieniu odpowiednich warunków na rynku, automatycznie dokona dla Wnioskodawcy zakupu lub sprzedaży waluty. Program będzie wykonywał operacje zakupu i sprzedaży walut w kilkunastogodzinnych sesjach. W ciągu każdej sesji program wykona ich nawet tysiące, z czego każda będzie opiewała na niewielkie kwoty rzędu maksymalnie kilkudziesięciu złotych. Transakcje będą realizowane ze zmienną częstotliwością jednak w sposób zorganizowany. Wyżej wymienione sesje odbędą się maksymalnie w 130 dniach w ciągu roku, ze zmienną częstotliwością. Transakcje będą przeprowadzane zarówno w czasie kiedy Wnioskodawca będzie przebywał w pracy, jak i w czasie wolnym od pracy. Działania będą miały charakter planowy i zorganizowany. Wnioskodawca nie będzie świadczył żadnych usług dla osób trzecich. Transakcje będą dotyczyć jedynie wymiany walut. Wszystkie operacje będą dokonywane w sposób bezgotówkowy.


Za przychody należy uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym dochód z tytułu transakcji kupna/sprzedaży walut, uzyskany za pośrednictwem platform internetowych kantorów wymiany walut oraz wymiany walut w bankach świadczone przez internet, każde bowiem przysporzenie majątkowe, które uzyskują osoby fizyczne podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wyjątki od opodatkowania ww. przysporzeń zostały wyraźnie wymienione w ustawie i jest to katalog zamknięty.


Jednakże w celu prawidłowego ustalenia podstawy opodatkowania, jak również sposobu opodatkowania i wysokości podatku z tytułu transakcji wymiany waluty, istotne znaczenie ma właściwe zakwalifikowanie uzyskiwanego z tego tytułu przychodu do jednego ze źródeł przychodów, wymienionych w przepisie art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


W art. 10 ust. 1 pkt 3 i 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyszczególniono źródła przychodów w postaci m.in.:

  • pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3),
  • kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c (art. 10 ust. 1 pkt 7),
  • inne źródła (pkt 9).


Zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.


W myśl art. 5a pkt 6 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera przesłanki negatywne, których spełnienie wyklucza uznanie danej działalności za działalność gospodarczą.


Zgodnie z tym przepisem za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.


W celu zakwalifikowania określonych działań do działalności gospodarczej należy zatem ocenić zamiar, okoliczności i cel tych działań.


Jak natomiast stanowi art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.


Sformułowanie „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł będziemy mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe. Do przychodów z innych źródeł należy zatem zaliczyć każdy przychód, jeśli nie jest zaliczany do źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8 ustawy, a także nie jest wyłączony z przedmiotowego zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych.


W niniejszej sprawie Wnioskodawca działał będzie we własnym imieniu, na własny rachunek i celem Jego działania będzie osiągnięcie zysku, jednakże kluczowe jest, że Wnioskodawca osiągał będzie zysk z obracania wyłącznie własnymi środkami pieniężnymi, nie będzie świadczył usług na rzecz osób trzecich. Transakcje będą dotyczyć jedynie wymiany walut, tj. przedmiotem tych transakcji nie będą pochodne instrumenty finansowe, o których mowa w art. 5a pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Biorąc pod uwagę przywołane powyżej uregulowania prawne, należy zatem stwierdzić, że przychód jaki Wnioskodawca będzie osiągał z tytułu transakcji wymiany walut należy zakwalifikować do kategorii przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym.


Stosownie do treści art. 9 ust. 2 przedmiotowej ustawy, dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 oraz art. 30f nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Natomiast jak stanowi ust. 3 art. 9 ww. ustawy, o wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym, można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50% kwoty tej straty.


Zatem dochód z tego źródła, tj. dochód z innych źródeł obliczony zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowany jest w myśl art. 27 ust. 1 ww. ustawy, według którego podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29-30e oraz 44 ust. 4, pobiera się od podstawy jego obliczenia według skali podatkowej obowiązującej w danym roku podatkowym.

Dochód ten podlega wykazaniu w rocznym zeznaniu podatkowym o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym, według ustalonego wzoru (PIT36), a nie jak Wnioskodawca stwierdził w opisie zdarzenia przyszłego, że osiągnięty dochód uwzględni w zeznaniu podatkowych (PIT-37) składanym za rok podatkowy 2021.


Oznacza to, że po zakończeniu 2021 r. Wnioskodawca będzie obowiązany w zeznaniu podatkowym (PIT-36), składanym do końca kwietnia 2022 r., wykazać m.in. dochody uzyskane z tytułu transakcji wymiany walut i od łącznej kwoty dochodów osiągniętych w tym roku, obliczyć należny podatek dochodowy.


W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku - nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy Ordynacja podatkowa.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…) dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj