Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.790.2020.4.KR
z 9 kwietnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2020 r. (data wpływu 29 grudnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 marca 2021 r. (data wpływu 22 marca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 29 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie skutków podatkowych zbycia nieruchomości. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 marca 2021 r.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca, wraz z żoną – (…) - są właścicielami nieruchomości położonej w miejscowości (…). Nieruchomość stanowią dwie sąsiadujące ze sobą działki nr 1 i nr 2, obręb (…), o łącznej powierzchni 2105 m2działki 1 i 2 mają zapewniony dostęp do drogi publicznej (udziały działkach 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9). Łącznie udziały w drogach wewnętrznych wynoszą ok. 274,7 m2

Nabycie nieruchomości nie było związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Wcześniej, w 2012 roku, małżonkowie nabyli w sąsiedztwie przedmiotowych działek - ok 400 metrów obok - podobne dwie działki z zamiarem przyszłego osiedlenia się na nich. Niestety po kilku latach, w bezpośrednim sąsiedztwie pierwotnie kupionych działek, pomimo iż teren w planie przestrzennym jest przeznaczony do zabudowy jednorodzinnej, deweloper zapewne uzyskał niezbędne zgody i wybudował budynki szeregowe. Fakt ten był powodem zmiany pierwotnych planów osiedlenia się na tamtym terenie, sprzedaży kupionych w 2012 roku działek i w 2018 nabycie innych, oddalonych o ok. 400 metrów obok działek- które są przedmiotem tego wniosku. Kupione w 2018 roku działki miały lepszą lokalizację: lepszy dojazd, widok, oraz z powodu ich położenia praktycznie nie ma możliwości realizacji w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy wielorodzinnej. Działki te mają jedną wadę- na ich terenie znajduje się skarpa o wysokości ok. 9-12 metrów, która dzieli teren w znaczącej różnicy poziomów w proporcji ok. 40/60 %.

W momencie zakupu Wnioskodawca uzyskał informację, że zagospodarowanie tego terenu do stanu umożliwiającego na tym terenie zabudowę powinno kosztować ok 30 - 40 tyś zł i dlatego zdecydował się na zakup tej nieruchomości. W 2020 roku Wnioskodawca postanowił zrealizować niezbędne prace ziemne i wówczas okazało się, że pierwotnie pozyskana wycena niewiele ma wspólnego z realną kwotą, za którą można zlecić profesjonalne, zgodne z prawem i sztuką, wykonanie tych prac. Niwelacja tej skarpy, to na dzień dzisiejszy jest koszt ok 150 - 200 tys. i to jest powodem odstąpienia Wnioskodawcy od planów realizacji tych prac, wybudowania nieruchomości i osiedlenia się na tym terenie. Wnioskodawca postanowił sprzedać tą nieruchomość.

W międzyczasie - od czasu zakupu działek będących przedmiotem wniosku o interpretację, Wnioskodawca nie wykonał na tym terenie żadnych prac, przekształceń, podziałów itp. W okresie posiadania przez Wnioskującego, nieruchomość nie była i nadal nie jest przedmiotem najmu, zastawu, dzierżawy, oraz nie znajdowała się w posiadaniu osób trzecich.

Po zakupie tej nieruchomości Wnioskujący nie nabył żadnych innych nieruchomości.

Wnioskujący małżonkowie, poza [powinno być: Małżonkowie, poza – dopisek organu] przedmiotową nieruchomością posiadają jako prywatny majątek wspólny małżonków, nieruchomości:


  • niezbudowaną działkę rolną ok. 2 ha (gmina (…)) , którą nabyli w 2006 roku
  • zabudowaną nieruchomość - działka o powierzchni 1022 m2


Wnioskujący - (…) - prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą - nr NIP (…) i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przeważającym zakresem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest sprzedaż towarów i usług montażu: (…). Działalność prowadzi od 1992 roku. Żona wnioskującego od ok. 20 lat nie prowadzi działalności gospodarczej.


W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wnioskujący w całym okresie 28 lat tej działalności dokonał obrotu nieruchomościami:


  • w roku 2012 kupił i sprzedał w celach zarobkowych nieruchomość w (…) - mieszkanie typu kawalerka,
  • w 2011 roku nabył dwie działki budowlane (2396 m2
  • w 2007 roku zakupił lokal użytkowy (ok. 82 m2


Wnioskujący nie posiada żadnych innych nieruchomości należących do majątku odrębnego.

Żona Wnioskującego - (…), posiada należące do majątku odrębnego, niezabudowane nieruchomości - działki rolne, które nabyła w ramach spadku po ojcu w 1973 roku i późniejszym - w 1997 roku - zniesieniu współwłasności przez jej babcię dla pozostałej części rodzinnej nieruchomości. Działki o łącznej powierzchni ok 3,1 ha, znajdują się w miejscowości (…).

Po roku 2012, poza jedną - opisaną wyżej transakcją zamiany: sprzedaży i następnie kupna działek w 2018 roku, Wnioskujący nie nabyli żadnych innych nieruchomości.

Nieruchomości, które były związane z prowadzoną przez Wnioskującego działalnością gospodarczą, były kupione w ramach tej działalności z wszystkimi podatkowymi konsekwencjami takich transakcji.

Zakup przedmiotowy nieruchomości nie był związany z prowadzoną działalnością, nigdy nie stanowił majątku, lub środka trwałego firmy. Nie dokonano na tej nieruchomości żadnych nakładów, nie wykonano podziałów, uzbrojenia itp. Był prywatnym zakupem do majątku wspólnego małżeństwa. Celem była przyszła zabudowa tej działki i wspólne tam zamieszkanie.


W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że:


  1. W zakresie prowadzonej działalności handlowej, wnioskujący sprzedaje, poza wymienionymi we wniosku, następujące towary: (…). Firma Wnioskującego zajmuje się także usługami serwisowymi (…).
  2. Nieruchomość będąca przedmiotem wniosku nie była i do momentu sprzedaży w żaden sposób nie będzie wykorzystywana. Nie była i nie będzie: dzierżawiona, wynajmowana, udostępniana (odpłatnie i nieodpłatnie).
  3. Środki uzyskane ze sprzedaży nieruchomości zostaną przeznaczone na własne cele mieszkaniowe - zakup mieszkania.
  4. Wnioskodawca zamierza zamieścić ogłoszenia o sprzedaży tych działek na portalach internetowych ((…)), ponieważ w dzisiejszych czasach nie można inaczej dotrzeć do potencjalnych nabywców.
  5. Działki zostaną wystawione na sprzedaż jak najszybciej - po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi na wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej.
  6. Nie posiada żadnych innych nieruchomości, poza wymienionymi we wniosku.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy ewentualną sprzedaż tej Nieruchomości należy opodatkować podatkiem VAT od towarów i usług?
  2. Czy w opisanej we wniosku sytuacji, po sprzedaży przedmiotowych nieruchomości przed upływem pięciu lat kalendarzowych (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło ich nabycie) i następnie wydając w całości środki uzyskane ze sprzedaży na własne cele mieszkaniowe - zakup mieszkania, wnioskujący może skorzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?


Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest ocena stanowiska Wnioskodawcy wyłącznie w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (pytanie nr 2). W zakresie podatku od towarów i usług (pytanie nr 1) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Przedstawiając własne stanowisko, w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, Wnioskodawca wskazał, że jeżeli całość środków uzyskanych ze sprzedaży działek zostanie przeznaczona na zakup własnego mieszkania, to Wnioskujący może skorzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r.


W związku z tym, że zakup i ewentualna sprzedaż tej nieruchomości nie jest realizowana w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, to:


  • jeżeli sprzedaż nieruchomości nastąpi przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, sprzedaż ta będzie źródłem przychodów i transakcja sprzedaży będzie objęta podatkiem dochodowym, chyba, że na mocy art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. z późniejszymi zmianami, cała kwota uzyskana ze sprzedaży działek zostanie przeznaczona na zakup mieszkania - własne cele mieszkaniowe.
  • natomiast po tym terminie, na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26-07-1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych, sprzedaż tej nieruchomości nie będzie przychodem i nie będzie podlegała ewentualnemu naliczeniu podatku dochodowego.


Wnioskujący (wraz żoną) zamierzają całość środków ze sprzedaży przedmiotowych działek przeznaczyć na zakup, także do majątku wspólnego małżonków, mieszkania na parterze budynku wielorodzinnego, żeby się tam w przyszłości przeprowadzić.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426; dalej: u.p.d.o.f.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Powyższy przepis ustanawia generalną zasadę opodatkowania podatkiem dochodowym, zgodnie z którą opodatkowaniu tym podatkiem podlegają wszelkie uzyskane przez podatnika w danym roku korzyści majątkowe, z wyjątkiem tych, które na mocy ustawy wyłączone zostały z tego opodatkowania (np. poprzez wprowadzenie ustawowego zwolnienia z opodatkowania, czy też zaniechanie poboru podatku).


Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. Stosownie do przepisów tej ustawy odrębnym źródłem przychodów jest określone w art. 10 ust. 1 pkt 8 odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,


  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)–c) – przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy – przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany.


Jednakże na mocy art. 21 ust. 1 pkt 131 przywołanej ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie trzech lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.

Podstawową okolicznością decydującą o zastosowaniu zwolnienia wynikającego z zacytowanego wyżej art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym jest wydatkowanie (począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie trzech lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie) środków z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych na „własne cele mieszkaniowe” podatnika, określone w art. 21 ust. 25 ww. ustawy.

Katalog wydatków stanowiących własne cele mieszkaniowe podatnika wskazany w art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ma charakter zamknięty; jest to wyliczenie enumeratywne. Ustawodawca formułując zwolnienie przedmiotowe w sposób jednoznaczny wskazał cele mieszkaniowe, których realizacja pozwala na zwolnienie z opodatkowania dochodu uzyskanego ze zbycia nieruchomości.


Według art. 21 ust. 25 pkt 1 przywołanej ustawy, za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się wydatki poniesione na:


  1. nabycie budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym budynkiem lub lokalem,
  2. nabycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,
  3. nabycie gruntu pod budowę budynku mieszkalnego lub udziału w takim gruncie, prawa użytkowania wieczystego takiego gruntu lub udziału w takim prawie, w tym również z rozpoczętą budową budynku mieszkalnego, oraz nabycie innego gruntu lub udziału w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 131, grunt ten zmieni przeznaczenie na grunt pod budowę budynku mieszkalnego,
  4. budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego,
  5. rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację na cele mieszkalne własnego budynku niemieszkalnego, jego części, własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia niemieszkalnego


˗ położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.


Wobec powyższego wyjaśnić należy, że okolicznością decydującą o zastosowaniu zwolnienia wynikającego z przywołanego wyżej art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym jest fakt wydatkowania począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie trzech lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, środków z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych na cele mieszkaniowe wskazane w art. 21 ust. 25 ustawy.

Ustawodawca w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazał, że przychód ze sprzedaży ma zostać wydatkowany na „własne cele mieszkaniowe”. Poprzedzenie wyrażenia „cele mieszkaniowe” przymiotnikiem „własne”, świadczy o tym, że ustawodawca przewidując podstawę do zastosowania zwolnienia dopisując ten przymiotnik, przesądził, że celem nadrzędnym jest możliwość uwzględnienia przy obliczaniu dochodu zwolnionego z opodatkowania tylko takich wydatków, które poniesione zostały na zaspokojenie „własnych” potrzeb mieszkaniowych podatnika.

W świetle powyższego, co do zasady, podatnik może skorzystać z omawianego zwolnienia w związku z zakupem lokalu mieszkalnego na cele mieszkalne jedynie w sytuacji, gdy nabył lokal w celu realizacji własnych celów mieszkaniowych i faktycznie realizuje lub będzie realizował w nim swoje potrzeby mieszkaniowe.

W konsekwencji, Wnioskodawca w przypadku sprzedaży - nie następującej w wykonaniu działalności gospodarczej - opisanych we wniosku działek przed upływem terminu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma możliwość skorzystania ze zwolnienia uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 cyt. ustawy podatkowej, w przypadku gdy mieszkanie nabyte zostanie w celu realizacji Jego własnych celów mieszkaniowych oraz jeśli wydatkowanie nastąpi w przewidzianym ustawą terminie (nie później niż w okresie trzech lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie).


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Jednocześnie wskazać należy, że zgodnie z art. 14b § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Mając na uwadze fakt, że stroną wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych jest Wnioskodawca, zaznacza się, że niniejsza interpretacja nie wywołuje skutków podatkowych dla żony Wnioskodawcy, która chcąc uzyskać interpretację indywidualną powinna wystąpić z odrębnym wnioskiem o jej wydanie.


Konieczne jest przy tym podkreślenie, że przedmiotem interpretacji indywidualnych wydawanych na podstawie art. 14b Ordynacji podatkowej jest – co do zasady – sam przepis prawa podatkowego. Dlatego też, wydając przedmiotową interpretację indywidualną tutejszy organ interpretacyjny dokonał wyłącznie wykładni przepisów materialnego prawa podatkowego znajdujących zastosowanie w sprawie.


Jednocześnie zaznaczyć należy, że niniejszą interpretację wydano w oparciu o opis zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest ustalanie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), stanowi to bowiem domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę. Jeżeli w toku ewentualnego postępowania organ uzna, że zdarzenie opisane we wniosku różni się od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj