Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDSB1-1.4019.92.2021.3
z 1 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że Państwa stanowisko przedstawione we wniosku z 23 września 2020 r. (data wpływu 29 września 2020 r.) uzupełnione pismem z 18 maja 2021 r. (data wpływu 20 maja 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów ustawy o zdrowiu publicznym dotyczącej opłaty od środków spożywczych, w zakresie:

  • wyłączenia z opłaty napojów, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo – warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml, i które nie zawierają kofeiny – jest prawidłowe,
  • wyłączenia z opłaty napojów, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo – warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które zawierają dodatek kofeiny – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

29 września 2020 r. złożyli Państwo do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów ustawy o zdrowiu publicznym w zakresie opłaty od środków spożywczych w odniesieniu do: zwolnień z opłaty napojów wyszczególnionych we wniosku.

Z tytułu wniosku z 29 września 2020 r. uiścili Państwo opłatę w wysokości (…) zł na rachunek Krajowej Informacji Skarbowej 23 września 2020 r.

W związku w przekazaniem ww. wniosku 27 listopada 2020 r. do Ministra Zdrowia, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zwrócił Państwu wniesioną opłatę.

Na mocy ustawy z 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 694) od 16 kwietnia 2021 r., organem właściwym w sprawie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych przepisów dotyczących opłaty, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy z 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2021 r., poz. 183 ze zm.) zwanej dalej ustawą, jest Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

W związku z powyższym, pismem z 18 kwietnia 2021 r. (data wpływu 20 kwietnia 2021 r.), wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przepisów ustawy o zdrowiu publicznym w zakresie opłaty od środków spożywczych, został przekazany przez Ministra Zdrowia, Dyrektorowi Krajowej Informacji Skarbowej.

Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z 11 maja 2021 r., oraz 10 czerwca 2021 r., znak 0111-KDSB1-1.4019.92.2021.1.KP, 0111-KDSB1-1.4019.92.2021.2.KP, wezwano do jego uzupełnienia.

Wniosek uzupełnili Państwo 18 maja 2021r. (data wpływu 20 maja 2021r.) oraz 28 czerwca 2021r. (data wpływu) wnosząc jednocześnie brakującą opłatę do wniosku oraz przedkładając pełnomocnictwo.

We wniosku oraz uzupełnieniu przedstawili Państwo następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką akcyjną, posiadającą siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie produkcji napojów bezalkoholowych, w tym wód mineralnych i pozostałych wód butelkowych (PKD 11.07.Z) oraz produkcji soków z owoców i warzyw (PKD 10.32.Z).

Wśród wytwarzanych przez Spółkę towarów znajdują się m.in. napoje gazowane zawierające dodatek cukru lub innych substancji słodzących.

Mając na względzie obserwowaną w ostatnim czasie zwiększoną koncentrację konsumentów na aspektach zdrowotnych wybieranych przez nich produktów oraz poszukiwanie wyrobów jak najbardziej naturalnych, Spółka rozważa modyfikację składu niektórych z wytwarzanych napojów gazowanych i wprowadzenie do swojej oferty produktów o wyższej zawartości soku owocowego oraz obniżonej zawartości cukru.

Zgodnie z obecnie przyjętymi założeniami, zmianą składu surowcowego objęte mają zostać w szczególności następujące napoje gazowane:

(…)

Po modyfikacji, udział masowy soku owocowego w każdym z wymienionych powyżej produktów będzie nie niższy niż 20% natomiast zawartość cukrów nie będzie przekraczać 5g w przeliczeniu na 100 ml wyrobu. Wymienione powyżej napoje nie będą zawierać w swoim składzie kofeiny.

Wnioskodawca zaznacza przy tym, że wymieniony powyżej katalog produktów, dla których Spółka rozważa modyfikację składu nie jest definitywny, w związku z czym w przyszłości może on zostać rozszerzony bądź ograniczony, w zależności od uwarunkowań gospodarczych oraz popytu na rynku konsumenckim. W odniesieniu do każdego wyrobu skład surowcowy, w tym udział soku owocowego oraz zawartość dodanego cukru, będzie uwidoczniona na etykiecie tego wyrobu, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

W przyszłości Spółka może również zdecydować się na wprowadzenie do swojej oferty wyrobów z udziałem soku owocowego (lub warzywnego lub owocowo – warzywnego) wynoszącym nie mniej niż 20% i zawartością cukrów nie wyższą niż 5g w przeliczeniu na 100 ml, zawierających dodatek kofeiny.

Wniosek doprecyzowali Państwo o następujące informacje:

Napoje będące przedmiotem wniosku są napojami ujętymi w PKWiU (2015) w dziale 11, w szczególności w klasie 11.07.19 – pozostałe napoje bezalkoholowe.

Zawartość cukrów, wykazana w tabeli wartości odżywczych zamieszczonej na etykiecie napojów będących przedmiotem wniosku w przeliczeniu na 100 ml wynosi mniej niż 5g - w zależności od rodzaju napoju zawartość cukrów wynosi od (…) na 100 ml. Precyzyjną zawartość cukrów w przeliczeniu na 100 ml konkretnego napoju przedstawia tabela zawarta w uzupełnieniu.

W związku z powyższym opisem zadali Państwo następujące pytania.

  1. Czy wytwarzane przez Spółkę napoje, w tym napoje gazowane, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które nie zawierają kofeiny będą wyłączone z opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy o zdrowiu publicznym?
  2. Czy, w przypadku podjęcia przez Spółkę w przyszłości decyzji o wytwarzaniu napojów, w tym gazowanych, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które zawierają dodatek kofeiny, napoje takie będą wyłączone z opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy o zdrowiu publicznym, a w konsekwencji nie będzie mieć do nich zastosowania również dodatkowa opłata od środków spożywczych zawierających kofeinę określona w art. 12f ust. 3?

Zdaniem Państwa.

W związku z pytaniem numer 1.

Zdaniem Wnioskodawcy, wytwarzane przez Spółkę napoje, w tym gazowane, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które nie zawierają kofeiny będą wyłączone z opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy o zdrowiu publicznym.

W związku z pytaniem numer 2.

W ocenie Spółki, produkowane przez nią napoje, w tym napoje gazowane, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które zawierają dodatek kofeiny będą wyłączone z opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy o zdrowiu publicznym, a w konsekwencji nie będzie mieć do nich zastosowania również dodatkowa opłata od środków spożywczych zawierających kofeinę określona w art. 12f ust. 3 tej ustawy.

Uzasadnienie stanowiska wnioskodawcy.

Uzasadnienie pytania numer 1.

Zgodnie z art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym, począwszy od 1 stycznia 2021 r„ opłatą od środków spożywczych (dalej zwaną „opłatą”) objęte będzie wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem:

(1)cukrów będących monosacharydarni lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. (JE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem nr 1333/2008".

(2) kofeiny lub tauryny.

Zgodnie z art. 12b ust. 1 uozp za napój w rozumieniu powyższego przepisu uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w PKWiU w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w którego składzie znajduje się co najmniej jedna z wymienionych powyżej substancji, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Produkowane przez Wnioskodawcę napoje gazowane będące przedmiotem niniejszego wniosku stanowią dla celów PKWiU „Pozostałe napoje bezalkoholowe” sklasyfikowane w grupie 11.07.19. Zarówno obecnie jak i po modyfikacji składu będą one zawierać dodatek cukru i/lub substancji słodzących. Tym samym, będą one objęte zakresem pojęciowym „napoju" w rozumieniu przywołanej powyżej regulacji.

Wprowadzeniem napoju na rynek krajowy, w myśl art. 12a ust. 2 uozp jest z kolei sprzedaż napojów przez podmioty obowiązane do zapłaty opłaty, o których mowa w art. 12d ust. 1 tej ustawy, do pierwszego punktu, w którym jest prowadzona sprzedaż detaliczna oraz sprzedaż detaliczna napojów przez: producenta, podmiot, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2, podmiot nabywający napoje w ramach wewnatrzwspólnotowej dostawy towarów lub importera napoju, albo sprzedaż w przypadku, o którym mowa w art. 12e ust. 3.

Przepis art. 12d ust 1 uozp jako podmioty zobowiązane do zapłaty opłaty wymienia osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej będącą:

  1. podmiotem sprzedającym napoje do punktów sprzedaży detalicznej albo prowadzącym sprzedaż detaliczną napojów w przypadku: producenta, podmiotu nabywającego napoje w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub importera;
  2. zamawiającym, w przypadku gdy skład napoju objętego opłatą stanowi element umowy zawartej przez producenta a dotyczącej produkcji tego napoju dla zamawiającego.

Jednocześnie, uozp przewiduje określone wyłączenia z obowiązku zapłaty opłaty od środków spożywczych. I tak, zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5) ustawy, opłacie nie podlega wprowadzenie na rynek krajowy napojów, które spełniają łącznie dwa następujące warunki:

  1. udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego w napoju wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, oraz
  2. zawartość cukrów jest mniejsza lub równa 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.

Zauważyć należy, że wyłączenie to będzie mieć zastosowanie dla wszystkich napojów spełniających łącznie wskazane powyższym przepisie przesłanki, a więc niezależnie od tego czy będą one napojami gazowanymi czy niegazowanymi w jakiej pojemności opakowaniach będą oferowane etc.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, po modyfikacji składu surowcowego, produkty Wnioskodawcy będące przedmiotem niniejszego wniosku będą spełniały warunki wyłączenia. W wyniku wprowadzenia nowych receptur:

  1. udział masowy soku owocowego (ewentualnie warzywnego lub owocowo-warzywnego) będzie wynosić nie mniej niż 20% składu surowcowego napoju, oraz
  2. zawartość cukrów w napoju będzie mniejsza lub równa 5g w przeliczeniu na 100 ml produktu

W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, do napojów tych znajdzie zastosowanie art. 12b ust. 2 pkt 5 uozp, a co za tym idzie nie będą one podlegały opłacie od środków spożywczych.

Uzasadnienie pytania numer 2.

Wyłączenie z opłaty na podstawie art. 12b ust. 2 pkt 5 uozp będzie dotyczyło zarówno produktów bez dodatku kofeiny, jak również napojów (w tym gazowanych) zawierających dodatek tej substancji. Zauważyć bowiem należy, że spełnienie przez określony produkt warunków wyłączenia określonych w art. 12b ust. 2 pkt 5 powoduje, że nie będzie on objęty opłatą, niezależnie od tego czy w jego składzie zawarte będą inne substancje wskazane w art. 12a ust. 1 czy też nie.

Pomimo więc tego, że dla napojów zawierających w swoim składzie dodatek kofeiny (lub tauryny) ustawa przewiduje odrębną stawkę opłaty, to z uwagi na ogólny charakter wyłączenia wskazanego w art. 12b ust. 2 pkt 5 uozp, stawka ta nie będzie mieć zastosowania w odniesieniu do napojów zawierających kofeinę (w tym napojów gazowanych) z udziałem masowym soku owocowego wynoszącym nie mniej niż 20% oraz zawierających nie więcej niż 5g cukrów w przeliczeniu na 100 ml produktu. Wyroby te będą zatem w całości korzystały z wyłączenia z opłaty zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5.

W świetle obowiązującego stanu prawnego Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie:

  • wyłączenia z opłaty napojów, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo– warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g na 100 ml, i które nie zawierają kofeiny – jest prawidłowe,
  • wyłączenia z opłaty napojów, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo – warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu 100 ml i które zawierają dodatek kofeiny – jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 12a ust. 1 ustawy wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem:

  1. cukrów będących monosacharydami lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.), zwanym dalej "rozporządzeniem nr 1333/2008",
  2. kofeiny lub tauryny

-podlega opłacie, zwanej dalej "opłatą".

W myśl art. 12b ust. 1 ustawy za napój, o którym mowa w art. 12a ust. 1 , uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w którego składzie znajduje się co najmniej jedna z substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Jednocześnie art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy stanowi, że opłacie nie podlega wprowadzenie na rynek krajowy napojów: (…) w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów jest mniejsza lub równa 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju (…).

Biorąc pod uwagę powyższe, Państwa stanowisko przedstawione w zakresie pytania numer 1, dotyczące wyłączenia z opłaty napojów, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo – warzywnego wynosi nie mniej niż 20% oraz zawartość cukrów nie przekracza 5g na 100ml, i które nie zawierają kofeiny jest prawidłowe.

Państwa wątpliwość dotyczy również obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych od napojów, w których udział soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20%, zawartość cukrów nie przekracza 5g w przeliczeniu na 100 ml i które zawierają dodatek kofeiny.

W tym miejscu należy zwrócić ponownie uwagę na art. 12a ust. 1 ustawy. Przepisy te wskazują, że wprowadzenie na rynek krajowy napojów z dodatkiem kofeiny lub tauryny podlega opłacie.

Zgodnie z art. 12f ust. 1 ustawy na wysokość opłaty składają się następujące części:

  1. 0,50 zł za zawartość cukrów w ilości równej lub mniejszej niż 5 g w 100 ml napoju, lub za zawartość w jakiejkolwiek ilości co najmniej jednej substancji słodzącej, o których mowa w rozporządzeniu nr 1333/2008,
  2. 0,05 zł za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju

-w przeliczeniu na litr napoju.

Równocześnie w art. 12f ust. 3 ustawy wskazano, że napoje zawierające dodatek kofeiny lub tauryny są objęte opłatą w wysokości 0,10 zł w przeliczeniu na litr napoju.

Należy zwrócić uwagę, że wyłączenie z opłaty napojów, zgodnie z art. 12b ust. 2 pkt 5 ustawy odnosi się do zawartości w napoju cukrów. Kofeina natomiast jest obok cukrów innym dodatkiem, z którego wystąpieniem w napoju ustawa wiąże obowiązek uiszczenia opłaty od środków spożywczych.

Zatem mimo, iż napój spełnia wymogi do zastosowania ww. wyłączenia, to jednak z uwagi na zawartość w nim kofeiny będzie podlegać opłacie od środków spożywczych.

Tym samym w świetle wyżej przytoczonych przepisów w przypadku napojów, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz o zawartości cukrów mniejszej lub równej 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju i które zawierają dodatek kofeiny, będziecie Państwo zobowiązani do uiszczenia opłaty, w wysokości ustalonej zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy.

W związku z czym Państwa stanowisko w zakresie pytania numer 2 należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy o postępowaniu przed sądami administracyjnymi). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj