Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-1.4010.216.2021.1.EJ
z 4 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 6 maja 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem e-PUAP w tym samym dniu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w przypadku wprowadzenia do Ewidencji wartości niematerialnej i prawnej stanowiącej wartość początkową firmy, ustaloną zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, po dacie przekazania do użytkowania składników majątku nabytych w drodze kupna ZCP, Spółka ma prawo rozpocząć dokonywanie odpisów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w przypadku wprowadzenia do Ewidencji wartości niematerialnej i prawnej stanowiącej wartość początkową firmy, ustaloną zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, po dacie przekazania do użytkowania składników majątku nabytych w drodze kupna ZCP, Spółka ma prawo rozpocząć dokonywanie odpisów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka A sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca”) posiada siedzibę w Polsce i jest polskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w Polsce.

1 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca nabył w drodze kupna zorganizowaną część przedsiębiorstwa (dalej: „ZCP”) w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa o CIT”). Cena nabycia ZCP była wyższa niż wartość rynkowa nabytych składników majątkowych wchodzących w skład ZCP.

Innymi słowy, wystąpiła dodatnia różnica między ceną nabycia ZCP a wartością rynkową składników majątkowych wchodzących w skład kupionego ZCP z dnia kupna i w konsekwencji powstała wartość początkowa firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT. Na moment nabycia ZCP Wnioskodawca wprowadził do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (dalej: „Ewidencja”) nabyte środki trwałe. Wartość początkowa firmy powstała z tytułu nabycia ZCP, ustalona zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, nie została wprowadzona do Ewidencji jako wartość niematerialna i prawna oraz nie były dokonywane od niej odpisy amortyzacyjne.

Wnioskodawca planuje wprowadzić do Ewidencji, jako wartość niematerialną i prawną, wartość początkową firmy powstałą na skutek nabycia ZCP oraz rozpocząć dokonywanie odpisów amortyzacyjnych począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wartość niematerialna i prawna zostanie wprowadzona do Ewidencji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w przypadku wprowadzenia do Ewidencji wartości niematerialnej i prawnej stanowiącej wartość początkową firmy, ustaloną zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, po dacie przekazania do użytkowania składników majątku nabytych w drodze kupna ZCP, Spółka ma prawo rozpocząć dokonywanie odpisów amortyzacyjnych od powstałej wartości początkowej firmy począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia tej wartości początkowej firmy do Ewidencji?

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku wprowadzenia do Ewidencji wartości niematerialnej i prawnej stanowiącej wartość początkową firmy, ustaloną zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa o CIT”), po dacie przekazania do użytkowania składników majątku nabytych w drodze kupna ZCP, ma on prawo rozpocząć dokonywanie odpisów amortyzacyjnych od powstałej wartości początkowej firmy począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia tej wartości początkowej firmy do Ewidencji.

Na mocy art. 16b ust. 2 pkt 2 lit. a Ustawy o CIT amortyzacji podlega, niezależnie od przewidywanego okresu używania, wartość firmy, jeżeli powstała w wyniku nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części w drodze kupna - jako wartość niematerialna i prawna.

Pojęcie „wartości początkowej firmy” zostało zdefiniowane w art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT cyt.:

„Wartość początkową firmy stanowi dodatnia różnica między ceną nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, ustaloną zgodnie z ust. 3 i 5, albo nominalną wartością wydanych udziałów (akcji) w zamian za wkład niepieniężny a wartością rynkową składników majątkowych wchodzących w skład kupionego, przyjętego do odpłatnego korzystania albo wniesionego do spółki albo spółki niebędącej osobą prawną przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, odpowiednio z dnia kupna, przyjęcia do odpłatnego korzystania albo wniesienia do spółki albo spółki niebędącej osobą prawną”.

Natomiast składnikami majątku w rozumieniu art. 4a pkt 2 Ustawy o CIT są aktywa w rozumieniu ustawy o rachunkowości , pomniejszone o przejęte długi funkcjonalnie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą zbywcy, o ile długi te nie zostały uwzględnione w cenie nabycia, o której mowa w art. 16g ust. 3.

Mając na uwadze, iż Wnioskodawca nabył ZCP w drodze kupna oraz cena nabycia ZCP była wyższa niż wartość rynkowa nabytych składników majątkowych wchodzących w jego skład ZCP, w wyniku dokonanej transakcji nabycia ZCP u Wnioskodawcy powstała wartość firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT podlegająca amortyzacji podatkowej.

Jakkolwiek w momencie nabycia ZCP Wnioskodawca przyjął do używania wszystkie składniki majątku wchodzące w skład ZCP, to do Ewidencji wprowadził tylko nabyte środki trwałe (nie wprowadził do Ewidencji wartości początkowej firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT jako wartości niematerialnej i prawnej). Niniejsze postępowanie skutkuje przesunięciem w czasie momentu, od którego Wnioskodawca może dokonywać odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej firmy.

Moment wprowadzenia wartości niematerialnej i prawnej do Ewidencji reguluje art. 16d ust. 2 Ustawy o CIT cyt.:

„Składniki majątku, o których mowa w art. 16a-16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 9 ust 1, najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 4.”

Z powyższych przepisów wynika, iż niewprowadzenie wartości niematerialnej i prawnej w postaci wartości początkowej firmy powstałej w wyniku nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części w drodze kupna do Ewidencji w miesiącu przyjęcia do używania, nie pozbawia Wnioskodawcy prawa do jej wprowadzenia do Ewidencji w późniejszym terminie. Przytoczone przepisy Ustawy o CIT wprost bowiem przewidują taką sytuację nazywając ją ujawnieniem wartości niematerialnej i prawnej.

Wprowadzenie wartości niematerialnej i prawnej do Ewidencji w drodze ujawnienia (po miesiącu przekazania do używania) będzie miało natomiast wpływ na moment rozpoczęcia dokonywania odpisów amortyzacyjnych.

Ustawa o CIT zawiera szczególne regulacje dotyczące momentu rozpoczęcia dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej ujawnionych wartości niematerialnych i prawnych. W myśl art. 16h ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT cyt.:

„Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się:

4) od ujawnionych środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nieobjętych dotychczas ewidencją, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym te środki lub wartości zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.”

Tym samym, Wnioskodawca będzie uprawniony do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od ujawnionej w Ewidencji wartości początkowej firmy dopiero od miesiąca, następującego po miesiącu, w którym wartość początkowa firmy została wprowadzona do Ewidencji jako wartość niematerialna i prawna. Regulacje ustawy o CIT nie dopuszczają możliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych przed wprowadzeniem wartości niematerialnej i prawnej do Ewidencji. Ujawnienie wartości niematerialnej i prawnej nie daje również podstaw do zaliczenia w koszty podatkowe odpisów amortyzacyjnych w okresie wprowadzenia wartości niematerialnej i prawnej do Ewidencji oraz w okresach wcześniejszych.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż w przypadku wprowadzenia do Ewidencji wartości niematerialnej i prawnej stanowiącej wartość początkową firmy, ustaloną zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, po dacie przekazania do użytkowania składników majątku nabytych w drodze kupna ZCP, ma on prawo rozpocząć dokonywanie odpisów amortyzacyjnych od powstałej wartości początkowej firmy począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia tej wartości początkowej firmy do Ewidencji.

Powyższe stanowisko znajduje również potwierdzenie w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w dniu 8 września 2020 r., sygn. (0111-KDIB1-

1.4010.272.2020.1.DK), w której organ podatkowy stwierdził cyt.:

„w sytuacji gdy Spółka nie wprowadziła do ewidencji dodatniej wartości firmy w miesiącu przekazania nabytego składnika majątku do używania, to Wnioskodawca ma prawo ujawnić w ewidencji dodatnią wartość firmy jako wartość niematerialną i prawną i rozpocząć jej amortyzację od wartości początkowej dodatniej wartości firmy ustalonej zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia dodatniej wartości firmy do ewidencji”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r., poz. 1406, dalej: „ustawa o CIT”), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.

Warunkiem uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu jest istnienie pomiędzy nim, a osiągnięciem przychodu związku przyczynowo-skutkowego, czyli wykazanie, że poniesienie wydatku ma wpływ na powstanie lub zwiększenie przychodu, jego zabezpieczenie lub zachowanie.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o CIT, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a-16m, z uwzględnieniem art. 16.

Zgodnie z art. 16b ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy o CIT, amortyzacji podlegają również, z zastrzeżeniem art. 16c, niezależnie od przewidywanego okresu używania wartość firmy, jeżeli wartość ta powstała w wyniku nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części w drodze kupna.

Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się od wartości początkowej środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, z zastrzeżeniem art. 16k, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym ten środek lub wartość wprowadzono do ewidencji, z zastrzeżeniem art. 16e, do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór; suma odpisów amortyzacyjnych obejmuje również odpisy, których zgodnie z art. 16 ust. 1 nie uważa się za koszty uzyskania przychodów (art. 16h ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT).

Jak stanowi art. 16d ust. 2 ustawy o CIT, składniki majątku, o których mowa w art. 16a-16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 9 ust. 1, najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 4.

Zgodnie z art. 16h ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, odpisów amortyzacyjnych dokonuje się od ujawnionych środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nieobjętych dotychczas ewidencją, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym te środki lub wartości zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Z kolei, w myśl art. 9 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

W myśl art. 16f ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, z wyjątkiem tych, którzy ze względu na ogłoszoną upadłość nie prowadzą działalności gospodarczej, dokonują odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16a ust. 1 i ust. 2 pkt 1-3 oraz w art. 16b. Stosownie zaś do art. 16g ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-14, uważa się w razie odpłatnego nabycia cenę ich nabycia.

Zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT, wartość początkową firmy stanowi dodatnia różnica między ceną nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, ustaloną zgodnie z ust. 3 i 5, albo nominalną wartością wydanych udziałów (akcji) w zamian za wkład niepieniężny a wartością rynkową składników majątkowych wchodzących w skład kupionego, przyjętego do odpłatnego korzystania albo wniesionego do spółki albo spółki niebędącej osoba prawną przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, odpowiedniego z dnia kupna, przyjęcia do odpłatnego korzystania lub wniesienia do spółki albo spółki niebędącej osoba prawną.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca nabył 1 kwietnia 2019 r. w drodze kupna zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Cena nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa była wyższa niż wartość rynkowa nabytych składników majątkowych wchodzących w skład zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Innymi słowy, wystąpiła dodatnia różnica między ceną nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa a wartością rynkową składników majątkowych wchodzących w skład kupionego zorganizowanej części przedsiębiorstwa z dnia kupna i w konsekwencji powstała wartość początkowa firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT. Na moment nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa Wnioskodawca wprowadził do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych nabyte środki trwałe. Wartość początkowa firmy powstała z tytułu nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, ustalona zgodnie z art. 16g ust. 2 Ustawy o CIT, nie została wprowadzona do Ewidencji jako wartość niematerialna i prawna oraz nie były dokonywane od niej odpisy amortyzacyjne. Wnioskodawca planuje wprowadzić do Ewidencji, jako wartość niematerialną i prawną, wartość początkową firmy powstałą na skutek nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz rozpocząć dokonywanie odpisów amortyzacyjnych począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym wartość niematerialna i prawna zostanie wprowadzona do Ewidencji.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości ujawnienia w ewidencji dodatniej wartości firmy jako wartości niematerialnej i prawnej i rozpoczęcia jej amortyzacji od wartości początkowej dodatniej wartości firmy ustalonej zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia dodatniej wartości firmy do ewidencji, w sytuacji gdy Wnioskodawca nie wprowadził do ewidencji dodatniej wartości firmy w miesiącu przekazania składników nabytego majątku do używania.

Aby ustalić w jakim okresie należy dokonywać odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych ustalonej w powyżej opisanym zdarzeniu przyszłym, należy odwołać się do art. 16d ust. 2 ustawy o CIT, zgodnie z którym składniki majątku, o których mowa w art. 16a-16c, wprowadza się do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 9 ust. 1, najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania. Późniejszy termin wprowadzenia uznaje się za ujawnienie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 4. W takim przypadku, na podstawie art. 16h ust. 1 pkt 4 odpisów amortyzacyjnych dokonuje się od ujawnionych środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nieobjętych dotychczas ewidencją, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym te środki lub wartości zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Zatem, biorąc pod uwagę opis sprawy oraz treść powołanych powyżej przepisów ustawy o CIT, w związku z tym, że Wnioskodawca przyjął do używania, ale nie wprowadził do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dodatniej wartości firmy, która to powstała w wyniku nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a Wnioskodawca rozważa obecnie dokonanie ujawnienia wartości niematerialnej i prawnej w formie dodatniej wartości firmy poprzez wprowadzenie jej do ewidencji i rozpoczęcie amortyzacji, w miesiącu następującym po miesiącu ujawnienia wartości niematerialnej i prawnej, stwierdzić należy, że nastąpi ujawnienie wartości niematerialnej i prawnej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Mając powyższe na uwadze, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że w sytuacji gdy Spółka nie wprowadziła do ewidencji dodatniej wartości firmy w miesiącu przekazania nabytego składnika majątku do używania, to Wnioskodawca ma prawo ujawnić w ewidencji dodatnią wartość firmy jako wartość niematerialną i prawną i rozpocząć jej amortyzację od wartości początkowej dodatniej wartości firmy ustalonej zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia dodatniej wartości firmy do ewidencji.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj