Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT3.4011.459.2021.2.JG
z 15 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2021 r. (data wpływu 10 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 lipca 2021 r. (data wpływu 29 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawa do skorzystania ze zwolnienia podatkowego – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


6 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawa do skorzystania ze zwolnienia podatkowego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 28 lipca 2021 r. w dniu 29 lipca 2021r.


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod PKD 71.12.Z Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne. Podklasa ta obejmuje m.in. doradztwo i sprawowanie nadzoru budowlanego i z tego tytułu Wnioskodawca jako zleceniobiorca wystawia miesięczne faktury dla zleceniodawcy A. Sp. z o.o.

Spółka A. otrzymała zlecenie na wykonanie (…) od firmy B.

Firma B. przyjęła zlecenie wykonania obiektów budowlanych od korpusu inżynieryjnego armii USACE (U. S. Army Corps of Engineers).

Zaś Armii USACE zleciła MDA (Missile defense agency) - armia USA budowę "XYZ" w A..

Zgodnie z rozporządzeniem MF z dnia 29 grudnia 2020 r. § 1, w którym to zarządzono zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz, Wnioskodawca może stosować zwolnienie w podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodów osiągniętych od dnia … .

Natomiast w uzupełnieniu wniosku z dnia 28 lipca 2021 r. Wnioskodawca zawarł następujące informacje:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od dnia … pod PKD 71.12.Z działalność w zakresie inżynierii i związane z nią doradztwo techniczne. Podklasa ta obejmuje m.in. doradztwo i sprawowanie nadzoru budowlanego.

Wnioskodawca posiada nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wnioskodawca od firmy A. Sp. z o.o., na podstawie zawartej z nią umowy z dnia … otrzymuje wynagrodzenie (przychody) w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług w zakresie doradztwa i sprawowania nadzoru budowlanego budowy infrastruktury na rzecz sił zbrojnych USA - XYZ.

Wnioskodawca nie ma zawartej umowy z siłami zbrojnymi USA, na podstawie której świadczy usługi, lecz ma umowę o współpracy z firmą A. Sp. z o.o. w zakresie doradztwa i sprawowania nadzoru budowlanego budowy XYZ, który należy do infrastruktury sił zbrojnych USA.

Zaś firma A. Sp. z o.o. zawarła umowę z firmą B. Firma B. zawarła umowę z Korpusem inżynieryjnym armii USACE (U. S. Army Corps of Engineers).

Zaś Armi USACE zleciła MDA (Missile defense agency) - armia USA zawarła umowę z "XYZ”.

Postanowienia zawartej umowy Wnioskodawcy z firmą A. Sp. z o.o., na podstawie której uzyskuje przychody z tytułu świadczenia usług budowy infrastruktury na rzecz sił zbrojnych USA w rozumieniu art. 2 lit. a Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki:


  • Paragrafy z umowy Wnioskodawcy z firmą A. Sp. z o.o.:


    1. Przedmiot umowy:
    1.1 Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy świadczenie na jego rzecz usług z zakresu zarządzania projektami, w tym:
    1.1.1 Pełnienie funkcji (…), bez prawa do zaciągania zobowiązań w imieniu A. Sp. z o.o., w projekcie „ XYZ”.
    1.1.2 Dopilnowanie kluczowych cech realizacji danego projektu,
    1.1.3 Raportowanie do wskazanego sponsora projektu oraz do Klientów w uzgodnionym zakresie.
    1.2 Szczegółowy zakres przedmiotu Umowy określa załącznik nr 4 stanowiący integralną część Umowy.
    1.3 Wyłączenia z zakresu przedmiotu Umowy określa załącznik nr 4 stanowiący integralną część Umowy.
    2. Warunki i zasady wykonywania Usług. Prawa i obowiązki Stron.
    2.1 Usługi będące przedmiotem Umowy będą wykonywane osobiście przez Zleceniobiorcę. Zleceniobiorca nie ma prawa podzlecać wykonania żadnych usług objętych przedmiotem Umowy podmiotom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody Zleceniodawcy. Naruszenie niniejszego postanowienia uprawnia Zleceniodawcę do wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym. 


Oraz aneks nr 1 do umowy Wnioskodawcy z firmą A. Sp. z o.o. zmieniający pkt 5.1 na treść: Umowa wchodzi w życie z dniem … i zawarta jest na czas nieokreślony.


  • Treść załącznika nr 4 z umowy A. Sp. z o.o. - Firma inżynierska D.:


  1. Reprezentowanie zleceniodawcy wobec inwestora w powierzonym zakresie.
  2. Nadzór nad realizacją zakresu prac związanych z (…).
  3. Raportowanie postępów realizacji projektu w zakresie nadzorowanych prac.
  4. Stały kontakt z przedstawicielem/lami klienta na budowie.
  5. Udział w organizacji placu budowy.
  6. Monitoring postępu prac.
  7. Koordynacja międzybranżowa powiązana z powierzonym zakresem prac.
  8. Nadzór nad poprawnością wykonania instalacji zgodnie z projektem wykonawczym.
  9. Udział w przygotowaniu i uzupełnianiu planu BIOZ.
  10. Bezpośredni udział w przygotowaniu dokumentacji powykonawczej.
  11. Przygotowanie i udział w procesie odbiorowym instalacji.
  12. Nadzór nad właściwym przygotowaniem do prac ekip monterskich.
  13. Inne polecenia przedstawiciela Zleceniodawcy, związane pośrednio lub bezpośrednio z zakresem prac określonych w umowie wraz z jej załącznikami.


W związku z powyższym Wnioskodawca posiada status „wykonawcy kontraktowego” w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki, ponieważ jako podwykonawca świadczy usługi przy budowie XYZ, który to należy do infrastruktury sił zbrojnych USA.

Zaś status „wykonawcy kontraktowego” , zgodnie z Rozporządzeniem MF z dnia 18 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2395) § 1 i § 2 zezwala na zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów osiąganych od dnia … do dnia … .


W związku z powyższym stanem faktycznym w uzupełnieniu wniosku sformułowano pytanie:


Czy Wnioskodawca, zgodnie z Rozporządzeniem MF z dnia 18.12.2020r. (Dz.U. poz. 2395), może zaniechać poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów osiąganych od dnia … do dnia …. z tytułu świadczonych usług w zakresie doradztwa i sprawowania nadzoru budowlanego budowy infrastruktury na rzecz sił zbrojnych USA - XYZ - na podstawie umowy zawartej z firmą A. Sp. z o.o.?


Wnioskodawca uważa, że spełnia przesłanki do zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów uzyskanych na podstawie Umowy zawartej z firmą A. Sp. z o.o. w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, począwszy od dnia … do dnia … ponieważ osiągane przychody powstają z tytułu świadczenia usług w zakresie doradztwa i sprawowania nadzoru budowlanego budowy XYZ, który należy do infrastruktury sił zbrojnych USA.


W załączeniu przedmiotowa Umowa z firmą A. Sp. z o.o. o współpracy wraz z aneksami.


Podstawa prawna:


Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18.12.2020 r. (Dz.U. poz. 2395):


§ 1. Zarządza się zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania albo siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.


§ 2. Zaniechanie, o którym mowa w § 1, ma zastosowanie do dochodów (przychodów) osiąganych od dnia … do dnia … .


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego stanu faktycznego w zakresie opodatkowania otrzymanego wynagrodzenia jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ww. ustawy zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.

W myśl art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA Minister zaniechał poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154) mającego miejsce zamieszkania albo siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz (Dz. U. z 2020 r. poz. 2395).

Zaniechanie, o którym mowa w § 1, ma zastosowanie do dochodów (przychodów) osiąganych od dnia … do dnia … – o czym stanowi § 2 tego rozporządzenia.

Definicję „wykonawcy kontraktowego” zawiera umowa między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisana w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154). W myśl art. 2 lit. e ww. umowy wykonawcą kontraktowym jest osoba fizyczna, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osoba prawna albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Wyrażenie „siły zbrojne USA” – zgodnie z art. 2 lit. a tej Umowy – oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jak wynika z uzasadnienia projektu rozporządzenia na mocy art. 34 ust. 2 ww. umowy, do polskiego porządku prawnego wprowadzono zwolnienie z podatku dochodowego dla dochodów (przychodów) wykonawców kontraktowych USA osiąganych z tytułu realizacji umów, w tym również umów na podwykonawstwo, których przedmiotem jest dostawa towarów lub usług na rzecz sił zbrojnych USA przebywających na terytorium RP lub budowa infrastruktury dla sił zbrojnych USA.

Umowa definiuje „wykonawcę kontraktowego USA” jako osobę fizyczną, która nie jest obywatelem RP i nie jest osobą zamieszkałą na stałe w RP lub osobę prawną, która nie jest zarejestrowana w RP, która jest obecna na terytorium RP w celu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Zwolnienie z podatku dochodowego dla wykonawców kontraktowych USA jest zatem stosowane do wszystkich podmiotów zagranicznych dostarczających towary i usługi lub budujących infrastrukturę na rzecz sił zbrojnych USA stacjonujących w RP.

Nie są natomiast uprawnione do korzystania z tego zwolnienia podmioty polskie, które osiągają analogiczne dochody (przychody) z tytułu dostarczania towarów i usług lub budowy infrastruktury na rzecz sił zbrojnych USA stacjonujących na terytorium RP.

W związku z tym, w celu zrównania statusu podatkowego polskich podmiotów w porównaniu z podmiotami zagranicznymi będącymi wykonawcami kontraktowymi osiągającymi dochody (przychody) z tytułu umów zawieranych z siłami zbrojnymi USA wprowadzono zaniechanie poboru podatku dochodowego. Zaniechaniu podlegają dochody (przychody) uzyskane w wyniku zawarcia umowy bezpośrednio z siłami zbrojnymi USA stacjonującymi na terytorium RP, jak również w wyniku zawarcia umowy między wybranym przez siły zbrojne USA wykonawcą a innym podmiotem (podwykonawcą), a także między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami.

Wnioskodawca w opisie stanu faktycznego potwierdził, że posiada status „wykonawcy kontraktowego” ponieważ jako podwykonawca świadczy usługi przy budowie XYZ, który to należy do infrastruktury sił zbrojnych USA.

Odnosząc powyższe na grunt przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego należy wskazać, że realizowane przez niego usługi są świadczone na rzecz sił zbrojnych USA. Wprawdzie podmiotem zlecającym wskazane umownie czynności jest polska Spółka z o.o. A., której Firma B. zleciła na wykonanie (…), a której z kolei wykonanie prac zlecił Korpus inżynieryjnym armii USACE. Jak z powyższego wynika Firma B. podpisała kontrakt z Armią Stanów Zjednoczonych. Natomiast Wnioskodawca podpisał umowę z Firmą A. Sp. z o.o. czyli jest jego podwykonawcą. Świadczone przez niego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej usługi realizowane są na podstawie zawartej umowy, na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych. Powyższe potwierdza dodatkowo zakres powierzonych zadań oraz podmiot zlecający firmie B. wykonywanie tych czynności.

Należy stwierdzić, że w okresie od dnia … do dnia … . do osiąganego przez niego wynagrodzenia w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w związku z wykonywaniem usług na rzecz polskiego podwykonawcy firmy A. Sp. z o.o. zastosowanie znajdą przepisy § 1 i § 2 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA.


Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.


Jednocześnie organ informuje, że postępowanie w zakresie wydania interpretacji nie jest postępowaniem dowodowym, dlatego też załączona do wniosku umowa, nie podlegała ocenie Dlatego też przedmiotowa interpretacja wydana została jedynie na podstawie opisanego stanu faktycznego zawartego we wniosku i jego uzupełnieniu


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego opisanego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj