Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.612.2018.1.APO
z 31 stycznia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 listopada 2018 r. (data wpływu 11 grudnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dochody uzyskane w związku ze świadczeniem usług uszlachetniania podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, mimo że część procesu wykonywana jest na zlecenie Wnioskodawcy przez podwykonawców spoza Strefy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy dochody uzyskane w związku ze świadczeniem usług uszlachetniania podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, mimo że część procesu wykonywana jest na zlecenie Wnioskodawcy przez podwykonawców spoza Strefy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka świadczy usługi obróbki mechanicznej i produkcji elementów metalowych, z wykorzystaniem technologii CNC, jak również usługi montażu. Swoją dotychczasową działalność Spółka prowadziła w zakładzie w X, poza Specjalną Strefą Ekonomiczną. Z dniem 1 września 2017 r., Spółka uzyskała Zezwolenie (dalej jako: „Zezwolenie”) na prowadzenie działalności w (…) Specjalnej Strefie Ekonomicznej (dalej jako: „Strefa”). Z treści przedmiotowego Zezwolenia wynika, że Spółka zobowiązuje się do poniesienia wydatków inwestycyjnych w wysokości co najmniej 81.500.000,00 zł w terminie do 31 sierpnia 2022 r. Do 30 września 2021 r., Spółka jest zobowiązana utworzyć 80 nowych miejsc pracy. W ramach swojej działalności, Spółka ma na terenie Podstrefy utworzyć nowy zakład, w którym prowadzona będzie działalność polegająca m.in. na świadczeniu usług obróbki mechanicznej i produkcji elementów metalowych, usług montażu i produkcji elementów cynku oraz aluminium, produkcji elementów metalowych połączonych gumą. Zgodnie z Zezwoleniem, Wnioskodawca prowadzi działalność handlową, usługową oraz produkcyjną w zakresie wyrobów wytwarzanych i usług świadczonych na terenie Strefy, określonych:

- w sekcji C:

22.19 Pozostałe wyroby z gumy,

22.2 Wyroby z tworzyw sztucznych,

24.2 Rury, przewody rurowe, profile drążone i łączniki ze stali,

24.3 Pozostałe wyroby ze stali poddanej wstępnej obróbce,

24.53 Usługi wykonywania odlewów z metali lekkich,

25.29 Pozostałe zbiorniki, cysterny i pojemniki metalowe,

25.50 Usługi kucia, prasowania, wytłaczania i walcowania metali; usługi w zakresie metalurgii proszków,

25.6 Obróbka metali i nakładanie powłok na metale; obróbka mechaniczna elementów metalowych,

25.73 Narzędzia,

25.9 Pozostałe gotowe wyroby metalowe,

26.51.62 Maszyny i urządzenia do testowania mechanicznych właściwości materiałów,

27.12 Aparatura do przesyłu i eksploatacji energii elektrycznej,

27.33 Sprzęt instalacyjny,

27.51.3 Części elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego, z wyłączeniem części do wentylatorów, okapów wyciągowych i recyrkulacyjnych typu domowego,

27.90 Pozostały sprzęt elektryczny,

28.11 Silniki i turbiny, z wyłączeniem silników lotniczych, samochodowych i motocyklowych,

28.12 Sprzęt i wyposażenie do napędu hydraulicznego i pneumatycznego,

28.13 Pozostałe pompy i sprężarki,

28.14 Pozostałe kurki i zawory,

28.15 Łożyska, koła zębate, przekładnie zębate i elementy napędowe,

28.21 Piece, paleniska i palniki piecowe,

28.22 Urządzenia podnośnikowe i przeładunkowe,

28.24 Narzędzia ręczne mechaniczne,

28.25 Przemysłowe urządzenia chłodnicze i wentylacyjne,

28.29 Pozostałe maszyny ogólnego przeznaczenia, gdzie indziej niesklasyfikowane,

28.30.9 Części maszyn i urządzeń dla rolnictwa i leśnictwa; usługi podwykonawców związane z produkcją maszyn dla rolnictwa i leśnictwa,

28.41 Maszyny do obróbki metalu,

28.92 Maszyny dla górnictwa i do wydobywania oraz dla budownictwa,

28.93 Maszyny stosowane w przetwórstwie żywności, tytoniu i produkcji napojów,

28.94 Maszyny dla przemysłu tekstylnego, odzieżowego i skórzanego,

28.99 Pozostałe maszyny specjalnego przeznaczenia , gdzie indziej niesklasyfikowane,

29.10 Pojazdy samochodowe, z wyłączeniem motocykli,

29.20 Nadwozia do pojazdów silnikowych, przyczepy i naczepy,

29.3 Części i akcesoria do pojazdów silnikowych,

30.20 Lokomotywy kolejowe i tabor szynowy,

30.30 Statki powietrzne, statki kosmiczne i podobne maszyny,

30.40.9 Usługi podwykonawców związane z produkcją wojskowych pojazdów bojowych,

30.9 Sprzęt transportowy, gdzie indziej niesklasyfikowany,

33.1 Usługi naprawy i konserwacji metalowych wyrobów gotowych, maszyn i urządzeń,

33.2 Usługi instalowania maszyn przemysłowych, sprzętu i wyposażenia;

- w sekcji H:

52.10 Magazynowanie i przechowywanie towarów,

52.24 sługi przeładunku towarów;

- w sekcji J:

62.1 Usługi związane z oprogramowaniem,

62.2 Usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki,

62.09 Pozostałe usługi w zakresie technologii informatycznych i komputerowych,

63.1 Usługi przetwarzania danych; usługi zarządzania stronami internetowymi (hosting) i podobne usługi; usługi portali internetowych;

- w sekcji M:

69.20.2 Usługi rachunkowo-księgowe,

71.2 Usługi w zakresie badań i analiz technicznych,

72.1 Usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych

oraz w zakresie sprzedaży odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością produkcyjną na terenie Strefy, określoną w:

- Sekcji E:

38.11.5 Odpady, inne niż niebezpieczne, nadające się do recyklingu,

38.32 Usługi w zakresie odzysku surowców z materiałów segregowanych; surowce wtórne,

Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z wyłączeniem działalności gospodarczej w zakresie określonym w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na powadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 465).

Spółka na terenie Strefy świadczy usługi uszlachetniania materiałów dostarczanych przez kontrahentów, zgodnie z PKWiU wymienionymi w Zezwoleniu. Działalność Wnioskodawcy w zakresie opisywanych w niniejszym wniosku czynności będzie prowadzona na podstawie Zezwolenia.

W ramach świadczonych usług uszlachetniania, Spółka korzysta z usług zewnętrznych podwykonawców. Nabywa m.in. usługi galwanizacji, pasywacji, chromianowania czy impregnacji.

Wnioskodawca wskazuje, że proces uszlachetniania dokonywanego przez niego jest skomplikowany i przebiega w następujący sposób: do Spółki trafiają od kontrahentów materiały, które mają być uszlachetnione. Spółka podejmuje wstępne czynności związane z uszlachetnianiem, następnie materiały są dostarczane do podwykonawców (poza Strefę), tam podwykonawcy wykonują zlecone czynności. Następnie, materiały wracają na teren Strefy do Spółki i tam są poddawane dalszym etapom procesu. Wnioskodawca podkreśla, że proces uszlachetniania dokonywanego przez niego jest złożony z wielu czynności, a usługi nabywane od podwykonawców są jednym z jego elementów. Zasadnicza część procesu uszlachetniania odbywa się na terenie zakładu Spółki i jest przez nią wykonywana. Koszty przedmiotowych usług nabywanych od podwykonawców stanowią ok. 9-10% wszystkich kosztów ponoszonych w związku z prowadzoną działalnością strefową.

Nabycie usług galwanizacji, impregnacji, pasywacji czy chromianowania związane jest z faktem, że aby samodzielnie wykonywać te czynności – Wnioskodawca musiałby nabyć dodatkowe maszyny, umożliwiające wykonywanie przedmiotowych działań. Ponadto, należałoby zatrudnić dodatkowy personel, co stanowiłoby znaczne obciążenie dla Spółki i ekonomicznie nie byłoby korzystne.

Spółka podkreśla, że w ocenie Wnioskodawcy, nabywane usługi mają subsydiarny (pomocniczy) charakter w stosunku do zasadniczego procesu uszlachetniania wykonywanego na mocy Zezwolenia, realizowanego w zakładzie Spółki zlokalizowanym na terenie Strefy. Nabywanie od podmiotów zewnętrznych poza terenem Strefy usług polegających na galwanizacji, impregnacji, pasywacji czy chromianowaniu jest integralnym elementem prowadzonej przez Spółkę na terenie SSE działalności gospodarczej, wyznaczonej treścią Zezwolenia.

Wnioskodawca podkreśla, że nie dokonuje sprzedaży (refaktury) samych usług nabytych wcześniej u swoich kooperantów tylko sprzedaje usługi kompleksowego uszlachetniania, których dokonuje w swoim zakładzie na terenie SSE. Wnioskodawca nadmienia, że Spółka posiada siedzibę i prowadzi działalność wyłącznie na terenie SSE. Spółka nie posiada innych swoich zakładów, czy oddziałów poza terenem SSE.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy dochody uzyskane w związku ze świadczeniem usług uszlachetniania podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, mimo że część procesu wykonywana jest na zlecenie Wnioskodawcy przez podwykonawców spoza Strefy?

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody uzyskane z tytułu świadczenia usług uszlachetniania, w celu wyświadczenia których nabyto usługi od podmiotów spoza Strefy, podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na postawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1036, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”).

Zdaniem Wnioskodawcy, wszystkie elementy procesu produkcyjnego, w tym zakup dodatkowych usług od podwykonawców spoza Strefy, wykorzystanych do realizacji działalności będącej przedmiotem Zezwolenia – mieszczą się w zakresie wskazanym w Zezwoleniu. Stanowią one bowiem działalność pomocniczą w stosunku do działalności objętej Zezwoleniem oraz wykonywanej przez Spółkę na terenie Strefy, dlatego też całość dochodu ze świadczenia usług uszlachetniania powinna podlegać zwolnieniu z opodatkowania.

Wnioskodawca podkreśla, że dokonywane przez niego procesy uszlachetniania są wysoce wyspecjalizowane, w związku z czym niezbędne okazuje się skorzystanie z towarów i usług dostarczanych przez inne podmioty. Dlatego też, dopóki poza Strefą wykonywana jest działalność pomocnicza w stosunku do działalności strefowej, to fakt ten nie powinien mieć wpływu na poziom zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych. Spółka podkreśla, że usługi nabywane od podmiotów zewnętrznych stanowią jeden z elementów kompleksowego uszlachetniania wykonywanego przez Wnioskodawcę. Aby usługa uszlachetniania została uznana za wykonaną, niezbędne jest dokonanie szeregu świadczeń, w których tylko jednym z wielu elementów są usługi impregnacji, galwanizacji, pasywacji i chromianowania.

Zgodnie z aktualną linią interpretacyjną i orzeczniczą nabycie usług od podmiotów zewnętrznych niepowodujące konieczności wydzielania przychodów strefowych i pozastrefowych powinno spełniać następujące przesłanki:

  • usługi świadczone przez podmioty zewnętrzne (spoza SSE) stanowią jedną z faz produkcji produkowanych i sprzedawanych przez podmiot działający na terenie strefy SSE wyrobów, a produkcja i sprzedaż tych wyrobów mieści się w zakresie PKWiU określonym w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na tym terenie (interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 23 stycznia 2015 r., znak: IBPBI/2/423-1329/PC (winno być: IBPBI/2/423-1329/14/PC),
  • czynności pomocnicze wykonywane poza strefą muszą stać w ścisłym, funkcjonalnym i nierozerwalnym związku z czynnościami podstawowymi wykonanymi na terenie strefy (wyrok NSA z 15 grudnia 2011 r., sygn. akt II FSK 1139/10),
  • usługi nabywane od podwykonawców służą podmiotowi strefowemu, nie są odsprzedawane do podmiotów trzecich lecz wykorzystuje je podmiot ze Strefy,
  • nabywane usługi mają charakter służebny wobec działalności wykonanej na terenie strefy (wyrok WSA we Wrocławiu z 26 stycznia 2011 r., sygn. akt I SA/Wr 1364/10).

W ocenie Wnioskodawcy, w wypadku nabywania usług pasywacji, impregnacji, chromianowania i galwanizacji spełnione są powyższe przesłanki. Bowiem nabyte usługi stanowią jeden z elementów kompleksowej usługi uszlachetniania, świadczonej przez Wnioskodawcę w ramach działalności strefowej. Usługi nabywane od podwykonawców same w sobie nie stanowią świadczenia, które sprzedaje Wnioskodawca - w celu wykonania usługi uszlachetniania niezbędne jest przeprowadzenie jeszcze dalszych czynności, aby usługa świadczona przez Spółkę została wykonana kompleksowo.

Ponadto, świadczenia wykonywane poza Strefą stoją w ścisłym związku z uszlachetnianiem odbywającym się na terenie Strefy – stanowią jeden z elementów kompleksowego świadczenia. Nie są one przy tym samodzielnie odsprzedawane na rzecz kontrahentów – Wnioskodawca podkreśla, że dokonuje sprzedaży jedynie kompleksowej usługi uszlachetniania, nie rozdziela jej na poszczególne etapy czy elementy.

W ocenie Wnioskodawcy, nabywane usługi podwykonawców mają charakter pomocniczy w stosunku do głównej gałęzi działalności, jaką jest uszlachetnianie.

W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, uzyskane dochody z tytułu sprzedaży usług uszlachetniania, z których jeden z etapów został wykonany przez podwykonawców prowadzących działalność poza Specjalną Strefą Ekonomiczną są w całości zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

Wnioskodawca podkreśla, że takie stanowisko było wielokrotnie potwierdzane przez organy podatkowe i sądy administracyjne, np. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 18 maja 2018 r., sygn. II FSK 1300/16, czy interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Podatkowej z 14 czerwca 2018 r., sygn. 0114-KDIP2-3.4010.118.2018.1.MS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1010 z późn. zm., dalej: „ustawa o SSE”), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie, uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności (art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o SSE). Oznacza to, że tylko dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu podlegać będzie zwolnieniu od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 ze zm., dalej: „updop”), dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1010 oraz z 2018 r. poz. 650), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W myśl art. 17 ust. 4 updop, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Podkreślenia wymaga fakt, że prowadzenie działalności gospodarczej w specjalnej strefie ekonomicznej i wynikające stąd zwolnienie dochodów pochodzących z tej działalności jest wyjątkiem od zasady równości i sprawiedliwości opodatkowania, w związku z tym przepisy dotyczące zwolnień muszą być interpretowane ściśle, zgodnie z ich wykładnią językową.

Biorąc powyższe pod uwagę, dokonując oceny zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie, w przypadku gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.

Warto podkreślić również, że zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, nie ma charakteru podmiotowego. Nie obejmuje ono zatem wszystkich dochodów podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność gospodarczą na terenie strefy na podstawie zezwolenia, lecz tylko te dochody, które zostały uzyskane z działalności prowadzonej w ramach zezwolenia, a więc działalności określonej w tym zezwoleniu.

Ponadto, na mocy § 5 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 465, dalej: „rozporządzenie”), zwolnienia z tytułu kosztów nowej inwestycji oraz z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy.

W związku z powyższym, przedsiębiorca zobowiązany jest do ustalenia tego, jaka część dochodu nie wynika z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

Sposób sformułowania wskazanych wyżej przepisów jednoznacznie wskazuje, że odwołują się one do geograficznych granic specjalnych stref ekonomicznych. Zarówno przepis zamieszczony w updop, jak też uregulowania zawarte w ustawie o SSE i rozporządzeniu wydanym do tej ustawy wskazują na bezwarunkowy związek miejsca prowadzenia działalności gospodarczej (objętej zezwoleniem) przynoszącej określony dochód z możliwością nabycia uprawnień do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że w dniu 1 września 2017 r. Spółka uzyskała Zezwolenie na prowadzenie działalności w SSE. W ramach swojej działalności, Spółka na terenie Podstrefy ma utworzyć nowy zakład, w którym prowadzona będzie działalność polegająca m.in. na świadczeniu usług obróbki mechanicznej i produkcji elementów metalowych, usług montażu i produkcji elementów cynku oraz aluminium, produkcji elementów metalowych połączonych gumą. Spółka na terenie Strefy świadczy usługi uszlachetniania materiałów dostarczanych przez kontrahentów, zgodnie z PKWiU wymienionymi w Zezwoleniu, w ramach których korzysta z usług zewnętrznych podwykonawców. Nabywa ona m.in. usługi galwanizacji, pasywacji, chromianowania czy impregnacji. Proces uszlachetniania dokonywany przez Spółkę jest skomplikowany i przebiega w następujący sposób: do Spółki trafiają od kontrahentów materiały, które mają być uszlachetnione. Spółka podejmuje wstępne czynności związane z uszlachetnianiem, następnie materiały są dostarczane do podwykonawców (poza Strefę), tam podwykonawcy wykonują zlecone czynności. Następnie, materiały wracają na teren Strefy do Spółki i tam są poddawane dalszym etapom procesu. Nabywanie od podmiotów zewnętrznych poza terenem Strefy usług polegających na galwanizacji, impregnacji, pasywacji czy chromianowaniu jest integralnym elementem prowadzonej przez Spółkę na terenie SSE działalności gospodarczej, wyznaczonej treścią Zezwolenia. Zasadnicza część procesu uszlachetniania odbywa się na terenie zakładu Spółki i jest przez nią wykonywana. Koszty usług nabywanych od podwykonawców stanowią ok. 9-10% wszystkich kosztów ponoszonych w związku z prowadzoną działalnością strefową. Nabycie usług od podwykonawców związane jest z faktem, że aby samodzielnie wykonywać te czynności – Wnioskodawca musiałby nabyć dodatkowe maszyny, umożliwiające wykonywanie przedmiotowych działań oraz zatrudnić dodatkowy personel, co stanowiłoby znaczne obciążenie dla Spółki i ekonomicznie nie byłoby korzystne.

Wnioskodawca stwierdza również, że nabywane usługi mają subsydiarny (pomocniczy) charakter w stosunku do zasadniczego procesu uszlachetniania wykonywanego na mocy Zezwolenia, realizowanego w zakładzie Spółki zlokalizowanym na terenie Strefy.

W świetle powyższego należy stwierdzić, że w tak przedstawionym stanie faktycznym dochody uzyskane w związku ze świadczeniem usług uszlachetniania podlegają w całości zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.

Zatem, stanowisko Spółki jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we …, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj