Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-2.4012.814.2018.2.IG
z 13 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2018 r. (data wpływu 13 grudnia 2018 r.), uzupełnionym w dniu 7 marca 2019 r. za pośrednictwem platformy ePUAP w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 6 marca 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla produktów leczniczych będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i sprzedaży krajowej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 13 grudnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla produktów leczniczych będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i sprzedaży krajowej. Wniosek został uzupełniony w dniu 7 marca 2019 r. za pośrednictwem platformy ePUAP w odpowiedzi na wezwanie z dnia 6 marca 2019 r. doręczone pełnomocnikowi w dniu 6 marca 2019 r. za pośrednictwem platformy ePUAP.


We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne i zdarzenia przyszłe:


Wnioskodawca, od 1 lutego 2015 r., nabywa wyroby farmaceutyczne od podmiotów gospodarczych z innych krajów Unii Europejskiej. Wyroby te są następnie transportowane bezpośrednio od powyższych dostawców z krajów UE do finalnych nabywców będących spółkami posiadającymi siedzibę na terytorium Polski.


W rezultacie powyższych transakcji, Wnioskodawca wykazuje w Polsce:

  1. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (nabycie wyrobów farmaceutycznych od dostawców z krajów UE) oraz
  2. sprzedaż krajową towarów (sprzedaż wyrobów farmaceutycznych do finalnych nabywców będących spółkami posiadającymi siedzibę na terytorium Polski).

Na wystawianych przez siebie fakturach Wnioskodawca umieszcza nazwę wyrobu farmaceutycznego będącego przedmiotem sprzedaży. W odrębnym od faktur zestawieniu, Wnioskodawca wykazuje nazwę wyrobu farmaceutycznego z wystawionych faktur wraz z przyporządkowanymi im numerami pozwoleń na dopuszczenie do obrotu widniejącymi w Rejestrze Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Pytania dotyczą „wyrobów farmaceutycznych” o następujących symbolach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.):

W uzupełnieniu wniosku na wezwanie Organu wskazano, że „wyroby farmaceutyczne”, których dotyczą pytania stanowią produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego. „Wyroby farmaceutyczne”, których dotyczą pytania stanowią produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium kraju, które uzyskały pozwolenie wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy do wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów farmaceutycznych miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w sytuacji gdy wyroby te zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne?
  2. Czy do wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów farmaceutycznych będzie miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w sytuacji gdy wyroby te zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne?
  3. Czy do sprzedaży krajowej wyrobów farmaceutycznych miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w sytuacji gdy wyroby te zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne?
  4. Czy do sprzedaży krajowej wyrobów farmaceutycznych będzie miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w sytuacji gdy wyroby te zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne?

Stanowisko Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7% (w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku wynosi 8%, zgodnie z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT). Natomiast w pozycji 88 powyższego załącznika zostały wskazane podstawowe substancje farmaceutyczne, leki i pozostałe wyroby farmaceutyczne - wyłącznie produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego.


Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, do obrotu dopuszczone są, z zastrzeżeniem ust. 4 i art. 4, produkty lecznicze, które uzyskały pozwolenie na dopuszczenie do obrotu, zwane dalej „pozwoleniem”. Zgodnie z art. 3 ust. 2 powyższej ustawy, do obrotu dopuszczone są także produkty lecznicze, które uzyskały pozwolenie wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską. Z kolei art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne wskazuje, że produkt leczniczy dopuszczony do obrotu na podstawie pozwolenia, podlega wpisowi do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Zgodnie z opinią wnioskodawcy, „wyroby farmaceutyczne”, których dotyczą pytania obejmują zarówno produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego, jak i produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium kraju, które uzyskały pozwolenie wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską. Wyroby te posiadają pozwolenia, których numery widnieją w Rejestrze Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w przedmiotowym Rejestrze, obejmuje on:

  • Produkty lecznicze wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Produkty lecznicze wpisane do Wspólnotowego Rejestru Produktów Leczniczych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych stanów faktycznych i zdarzeń przyszłych jest prawidłowe.


Na wstępie organ interpretacyjny zauważa, że przy określaniu prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla danej czynności, której miejsce świadczenia lub dostawy znajduje się na terytorium kraju, istotne jest prawidłowe jej zaklasyfikowanie według symbolu PKWiU. Tym samym wydając niniejszą interpretację organ oparł się na opisie sprawy wynikającym z treści wniosku i uzupełnienia, tj. przede wszystkim na klasyfikacji statystycznej podanej przez Wnioskodawcę.


Zgodnie z poz. 7.3 Zasad Metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zawartych w załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.) – zaliczanie danego produktu do odpowiedniego grupowania jest obowiązkiem producenta (względnie usługodawcy). Wynika to z faktu, że właśnie producent (usługodawca) posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania, konstrukcji i przeznaczenia wyrobu lub charakteru usługi.


Klasyfikacja dokonana przez producenta (usługodawcę) nie może naruszać zasad budowy i logiki struktury PKWiU. W razie trudności w zaliczeniu wyrobu (towaru) lub usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU można wystąpić w tej sprawie do organów statystycznych. Procedury udzielania informacji w sprawie standardów klasyfikacyjnych (w tym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług) określa Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. Głównego Urzędu Statystycznego nr 1, poz. 11).


Organ interpretacyjny nie jest uprawniony do formalnego przyporządkowywania towarów i usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania towaru lub usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się bowiem w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Tak więc niniejszą interpretację wydano w oparciu o grupowanie PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę we wniosku.


Wobec tego w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego stanu faktycznego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU czynności wymienionych we wniosku) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 i pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju.

Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Natomiast zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się również przemieszczenie towarów przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz, należących do tego podatnika, z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, jeżeli towary te zostały przez tego podatnika na terytorium tego innego państwa członkowskiego w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo zaimportowane, i towary te mają służyć działalności gospodarczej podatnika.


Stosownie do treści art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważyć należy, że przepisy ustawy oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia w wielu wypadkach odwołują się do grupowań PKWiU przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług dla których przepisy powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług, stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Natomiast w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Przy czym stosownie do treści art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Jednocześnie na podstawie art. 146aa ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż - 6%:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Zastosowanie preferencyjnych stawek podatku lub zwolnienie od podatku możliwe jest tylko wówczas, gdy wynika to wprost z ustawy lub przepisów wykonawczych do ustawy.


W załączniku nr 3 do ustawy, który zawiera wykaz towarów i usług opodatkowanych aktualnie stawką podatku w wysokości 8%, wymieniono:

  • w poz. 88 – sklasyfikowane w PKWiU ex 21 – „Podstawowe substancje farmaceutyczne, leki i pozostałe wyroby farmaceutyczne – wyłącznie produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego”.
  • w poz. 89 – bez względu na symbol PKWiU – „Produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium kraju, które uzyskały pozwolenie wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską”.


Należy zauważyć, że zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez - PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.


Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania stawki preferencyjnej tylko do towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług).

Tak więc, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania - konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.


W związku z powyższym zapis „ex 21” oznacza, że z całej pozycji PKWiU 21 pod nazwą „Pozostałe substancje farmaceutyczne, leki i pozostałe wyroby farmaceutyczne”, opodatkowaniu stawką 8% podlegają wyłącznie produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego.

Z opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, od 1 lutego 2015 r., nabywa wyroby farmaceutyczne od podmiotów gospodarczych z innych krajów Unii Europejskiej. Wyroby te są następnie transportowane bezpośrednio od powyższych dostawców z krajów UE do finalnych nabywców będących spółkami posiadającymi siedzibę na terytorium Polski. W rezultacie powyższych transakcji, Wnioskodawca wykazuje w Polsce wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (nabycie wyrobów farmaceutycznych od dostawców z krajów UE) oraz sprzedaż krajową towarów (sprzedaż wyrobów farmaceutycznych do finalnych nabywców będących spółkami posiadającymi siedzibę na terytorium Polski).

Na wystawianych przez siebie fakturach, wnioskodawca umieszcza nazwę wyrobu farmaceutycznego będącego przedmiotem sprzedaży. W odrębnym od faktur zestawieniu, wnioskodawca wykazuje nazwę wyrobu farmaceutycznego z wystawionych faktur wraz z przyporządkowanymi im numerami pozwoleń na dopuszczenie do obrotu widniejącymi w Rejestrze Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.


Jak wskazano wyroby farmaceutyczne stanowią produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego. Ponadto wyroby farmaceutyczne stanowią produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium kraju, które uzyskały pozwolenie wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską.

Ponadto, jak wskazał Wnioskodawca, wyroby farmaceutyczne mają następujące symbole Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z dnia 29 października 2008 r .- 21.20.13.0, 21.20.11.0, 21.20.21.0.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą tego czy do wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów farmaceutycznych miała/będzie miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy w sytuacji gdy wyroby zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne oraz czy do sprzedaży krajowej wyrobów farmaceutycznych miała/będzie miała zastosowanie stawka obniżona wskazana w art. 41 ust. 2 ustawy w sytuacji gdy wyroby zostały wpisane do Rejestru Produktów Leczniczych Dopuszczonych do Obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wskazanego w art. 28 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne.


Z opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jednoznacznie wynika, że przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży krajowej są sklasyfikowane pod PKWiU 21.20.13.0, 21.20.11.0, 21.20.21.0 produkty lecznicze dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego.

Natomiast z cytowanych przepisów wynika, że dla produktów leczniczych, które zostały sklasyfikowane wg PKWiU do grupowania ex 21 oraz są dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego ma zastosowanie stawka VAT w wysokości 8%


Zatem mając na uwadze przedstawiony przez Wnioskodawcę opis sprawy w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa stwierdzić należy, że do produktów leczniczych, które zostały sklasyfikowane wg PKWiU do grupy ex 21 i są dopuszczone do obrotu na terytorium Polski zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego oraz posiadają stosowne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską Wnioskodawca miał prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 ustawy w zw. z poz. 88 załącznika nr 3 do ustawy, w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia i sprzedaży krajowej, zgodnie z przepisami obowiązującymi do dnia 31 grudnia 2018 r.


Jednocześnie mając na uwadze przedstawiony przez Wnioskodawcę opis sprawy w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa stwierdzić należy, że do produktów leczniczych, które zostały sklasyfikowane wg PKWiU do grupy ex 21 i są dopuszczone do obrotu na terytorium Polski zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego oraz posiadają stosowne pozwolenie na dopuszczenie do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Radę Unii Europejskiej lub Komisję Europejską, Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do zastosowania 8% stawki podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 2 i art. 146aa ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z poz. 88 załącznika nr 3 do ustawy, w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia i sprzedaży krajowej, zgodnie z przepisami obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2019 r.


Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie określenia stawki podatku dla produktów leczniczych będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i sprzedaży krajowej należy uznać za prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

W myśl art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zaistniałych stanów faktycznych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzeń oraz zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj