Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.666.2018.1.APO
z 29 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 grudnia 2018 r. (data wpływu tego samego dnia), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy w sytuacji, kiedy Spółka nie ma obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, Spółka będzie posiadała obowiązek przekazania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych na gruncie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy w sytuacji, kiedy Spółka nie ma obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, Spółka będzie posiadała obowiązek przekazania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych na gruncie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również: „Spółka”) należy do grupy kapitałowej (dalej: „Grupa”). Spółki z grupy prowadzą działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”). Przychody z działalności rolniczej stanowią przeważającą część wszystkich przychodów Spółki (ponad 88,35%). Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o CIT, przepisów niniejszej ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej. Spółka oddzielnie ustala dochód z działalności rolniczej i pozarolniczej.

Wartość przychodów Spółki ogółem (z działalności rolniczej jak i pozarolniczej) w 2018 r. wynosić będzie ponad 10 000 000 euro.

W 2018 r. Spółka dokonała z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 ustawy o CIT, transakcji handlowych polegających m.in. na zakupie zbóż, nasion czy świadczenia szeroko pojętych usług rolniczych (m.in. nawożenie pól, sadzenie). Oprócz transakcji rolniczych, Spółka dokonuje z podmiotami powiązanymi transakcji podlegających obowiązkowi podatkowemu na gruncie ustawy o CIT.

Transakcje zakupu zbóż, nasion czy świadczenia usług rolniczych, Spółka rozpoznaje jako transakcje wykonywane w ramach działalności rolniczej, co oznacza, że przychody i koszty związane z tymi transakcjami uwzględniane są przy kalkulacji dochodu z działalności rolniczej, który nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Spółka powzięła wątpliwość, czy pomimo tego, że nie jest ona zobowiązana do sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, zobowiązana będzie do ujęcia wartości tych transakcji w limicie 10 000 000 euro, którego przekroczenie zobowiązuje podatnika do sporządzenia uproszczonego sprawozdania na gruncie art. 27 ust. 5 ustawy o CIT (w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2018 r.), i w konsekwencji złożenia formularza CIT-TP. Spółka powzięła także wątpliwość, czy jako, że nie posiada obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych w zakresie dokonanych transakcji rolniczych na podstawie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. w związku z nowelizacją ustawy o CIT (ustawa z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw - Dz.U. z 2018 r., poz. 2193 z dnia 23 listopada 2018 r. - dalej: „ustawa zmieniająca”), czy będzie zobowiązana do złożenia informacji o cenach transferowych na gruncie art. 11t ustawy o CIT, wprowadzanego ustawą zmieniającą (w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.).

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w sytuacji, kiedy Spółka nie ma obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, Spółka będzie posiadała obowiązek przekazania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych na gruncie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, ustawa zmieniająca, w art. 44 ust. 2 stanowi, że wprowadzane do ustawy CIT art. 11a i art. 11k-11r, podatnik może stosować do transakcji kontrolowanych realizowanych w roku podatkowym rozpoczynającym się po 31 grudnia 2017 r., przy czym przepisy te będą miały zastosowanie do wszystkich transakcji kontrolowanych podatnika realizowanych w roku podatkowym rozpoczynającym się po 31 grudnia 2017 r., a podatnik będzie zwolniony z obowiązków dokumentacyjnych na podstawie przepisów obowiązujących w roku podatkowym rozpoczynającym się po 31 grudnia 2017 r.

Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawą zmieniającą na podstawie art. 11k ust. 1 ustawy o CIT, podmioty powiązane mają obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w celu wykazania, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.

Na podstawie art. 11k ust. 2 ustawy o CIT, lokalna dokumentacja cen transferowych sporządzana jest dla transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym, której wartość pomniejszona o podatek od towarów i usług, przekracza w roku obrotowym następujące progi dokumentacyjne:

  1. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji towarowej;
  2. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji finansowej;
  3. 2 000 000 zł - w przypadku transakcji usługowej;
  4. 2 000 000 zł - w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3.

Z kolei, art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, stanowi, że jako podmioty powiązane należy przyjąć:

  1. podmioty, z których jeden podmiot wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot, lub
  2. podmioty, na które wywiera znaczący wpływ:
    1. ten sam inny podmiot lub
    2. małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej wywierającej znaczący wpływ na co najmniej jeden podmiot, lub
  3. spółkę niemającą osobowości prawnej i jej wspólników, lub
  4. podatnika i jego zagraniczny zakład, a w przypadku podatkowej grupy kapitałowej - spółkę kapitałową wchodzącą w jej skład i jej zagraniczny zakład.

Na podstawie art. 11c ust. 1 ustawy o CIT, podmioty powiązane są obowiązane ustalać ceny transferowe na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane. Zgodnie z ust. 2 tego przepisu, jeżeli w wyniku istniejących powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane, i w wyniku tego podatnik wykazuje dochód niższy (stratę wyższą) od tego, jakiego należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie istniały, organ podatkowy określa dochód (stratę) podatnika bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.

Z powyższego wynika, że podatnik podatku CIT zobowiązany jest do sporządzenia dokumentacji cen transferowych w przypadku, kiedy:

  1. dokonuje transakcji z podmiotem powiązanym,
  2. transakcja przekracza w roku obrotowym następujące progi dokumentacyjne:
    1. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji towarowej;
    2. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji finansowej;
    3. 2 000 000 zł - w przypadku transakcji usługowej;
    4. 2 000 000 zł - w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3;
  3. transakcja ma wpływ na dochód (stratę) podatnika.

Wobec powyższego należy wskazać, że Spółka spełnia warunki wskazane w pkt 1, mianowicie dokonuje transakcji z podmiotami powiązanymi oraz w pkt 2 - transakcje te mogą przekraczać wskazane ustawowo progi. Jednakże, wobec art. 11c ust. 1 i 2, ustawy o CIT, wskazującego na uprawienia organu kontrolowanego do oszacowania dochodu lub straty z tytułu przeprowadzonej transakcji z podmiotem powiązanym należy wskazać, że ustawodawca sprecyzował, że dotyczy to jedynie transakcji mających wpływ na dochód (stratę) podatnika.

Ponadto, należy wskazać, że zgodnie z art. 11n pkt 3 ustawy o CIT, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych których wartość w całości trwale nie stanowi przychodu albo kosztu uzyskania przychodu, z wyłączeniem transakcji finansowych, transakcji kapitałowych oraz transakcji dotyczących inwestycji, środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.

Podsumowując, Spółka stoi na stanowisku, że transakcje dotyczące zakupu/sprzedaży towarów/usług rolniczych, jako wyłączone z podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na gruncie ustawy o CIT, nie mają wpływu na dochód (stratę) podatnika i nie podlegają obowiązkowi dokumentacyjnemu w zakresie cen transferowych.

Zgodnie z wprowadzanym ustawą zmieniającą art. 11m ust. 1 ustawy o CIT, podmioty powiązane, które są obowiązane do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, składają urzędom skarbowym oświadczenie o jej sporządzeniu, w terminie do końca dziewiątego miesiąca po zakończeniu roku obrotowego. Wobec braku po stronie Spółki obowiązku dokumentacyjnego z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, Spółka nie będzie zobowiązana do przekazania właściwemu urzędowi skarbowemu oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych. Wraz z uchyleniem art. 27 ust. 5, 7-8 ustawy o CIT, od 1 stycznia 2019 r. należy wskazać, że na podatniku nie ciąży obowiązek sporządzenia CIT-TP. Zgodnie z wprowadzanym ustawą zmieniającą art. 11t ustawy o CIT, podmioty powiązane obowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych - w zakresie transakcji kontrolowanych objętych tym obowiązkiem lub realizujące transakcje kontrolowane określone w art. 11n pkt 1 (zawierane wyłącznie przez podmioty powiązane mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w roku podatkowym, w którym każdy z tych podmiotów powiązanych spełnia łącznie następujące warunki: nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6, nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a, nie poniósł straty podatkowej) - przekazują Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej, w terminie do końca dziewiątego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, informację o cenach transferowych za rok podatkowy, sporządzoną na podstawie wzoru dokumentu elektronicznego zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

Spółka stoi na stanowisku, że na gruncie przepisów ustawy CIT wprowadzanych ustawą zmieniającą, na Spółce nie ciąży obowiązek dokumentacyjny w zakresie cen transferowych dotyczących transakcji rolniczych, z tytułu których przychody czy też koszty nie są uwzględniane w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (art. 11n pkt 3 ustawy o CIT). Skutkiem tego, że transakcje te wyłączone są z opodatkowania i nie podlegają przepisom ustawy o CIT, na Spółce nie będzie także ciążył obowiązek złożenia oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych oraz przekazania Szefowi Krajowej Informacji Skarbowej informacji o cenach transferowych, czy też uwzględnienia transakcji rolniczych w informacji o cenach transferowych w przypadku konieczności sporządzenia dokumentacji cen transferowych w zakresie realizowanych transakcji z podmiotem powiązanym, nie stanowiących transakcji rolniczych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1036, z późn. zm, dalej: „updop”), jej przepisów nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej (…).

Ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2193), zostały wprowadzone zmiany dotyczące m.in. cen transferowych.

Zgodnie z art. 11k ust. 1 updop, podmioty powiązane są obowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok obrotowy w celu wykazania, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.

W myśl art. 11k ust. 2 updop, lokalna dokumentacja cen transferowych jest sporządzana dla transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym, której wartość, pomniejszona o podatek od towarów i usług, przekracza w roku obrotowym następujące progi dokumentacyjne:

  1. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji towarowej;
  2. 10 000 000 zł - w przypadku transakcji finansowej;
  3. 2 000 000 zł - w przypadku transakcji usługowej;
  4. 2 000 000 zł - w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3.

Za podmioty powiązane, w myśl art. 11a ust. 1 pkt 4 updop, należy rozumieć:

  1. podmioty, z których jeden podmiot wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot, lub
  2. podmioty, na które wywiera znaczący wpływ:
    • ten sam inny podmiot lub
    • małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej wywierającej znaczący wpływ na co najmniej jeden podmiot, lub
  3. spółkę niemającą osobowości prawnej i jej wspólników, lub
  4. podatnika i jego zagraniczny zakład, a w przypadku podatkowej grupy kapitałowej - spółkę kapitałową wchodzącą w jej skład i jej zagraniczny zakład.

Na podstawie art. 11c ust. 1 updop, podmioty powiązane są obowiązane ustalać ceny transferowe na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane. Jeżeli w wyniku istniejących powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane, i w wyniku tego podatnik wykazuje dochód niższy (stratę wyższą) od tego, jakiego należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie istniały, organ podatkowy określa dochód (stratę) podatnika bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań (art. 11c ust. 2 updop).

Stosownie do art. 11m ust. 1 updop, podmioty powiązane, które są obowiązane do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, składają urzędom skarbowym oświadczenie o jej sporządzeniu, w terminie do końca dziewiątego miesiąca po zakończeniu roku obrotowego.

W myśl art. 11m ust. 2 updop, w oświadczeniu o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych podmiot powiązany oświadcza, że:

  1. sporządził lokalną dokumentację cen transferowych;
  2. ceny transferowe transakcji kontrolowanych objętych lokalną dokumentacją cen transferowych są ustalane na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.

Natomiast, zgodnie z treścią art. 11n updop, obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych nie ma zastosowania do transakcji kontrolowanych:

  1. zawieranych wyłącznie przez podmioty powiązane mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w roku podatkowym, w którym każdy z tych podmiotów powiązanych spełnia łącznie następujące warunki:
    1. nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6,
    2. nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a,
    3. nie poniósł straty podatkowej;
  2. objętych decyzją w sprawie porozumienia, o której mowa w art. 20a Ordynacji podatkowej, w okresie, którego dotyczy ta decyzja;
  3. których wartość w całości trwale nie stanowi przychodu albo kosztu uzyskania przychodu, z wyłączeniem transakcji finansowych, transakcji kapitałowych oraz transakcji dotyczących inwestycji, środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych;
  4. między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową;
  5. w przypadku gdy powiązania wynikają wyłącznie z powiązania ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego lub ich związkami;
  6. w których cena została ustalona w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986);
  7. realizowanych między grupą producentów rolnych wpisaną do rejestru, o którym mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1026), a jej członkami, dotyczących odpłatnego zbycia:
    1. na rzecz grupy producentów rolnych produktów lub grup produktów wyprodukowanych w gospodarstwach członków takiej grupy,
    2. przez grupę producentów rolnych na rzecz jej członków towarów wykorzystywanych przez członka do produkcji produktów lub grup produktów, o których mowa w lit. a, oraz świadczenia usług związanych z tą produkcją;
  8. realizowanych między wstępnie uznaną grupą producentów owoców i warzyw lub uznaną organizacją producentów owoców i warzyw, działających na podstawie ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw oraz rynku chmielu (Dz.U. z 2018 r. poz. 1131 i 1633), a jej członkami, dotyczących odpłatnego zbycia:
    1. na rzecz takiej grupy lub organizacji produktów lub grup produktów wyprodukowanych w gospodarstwach członków takiej grupy lub organizacji,
    2. przez taką grupę lub organizację na rzecz jej członków towarów wykorzystywanych przez członka do produkcji produktów lub grup produktów, o których mowa w lit. a, oraz świadczenia usług związanych z tą produkcją;
  9. polegających na przypisaniu dochodu do zagranicznego zakładu położonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, jeżeli przepisy właściwych umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, przewidują, że dochody te mogą być opodatkowane tylko w państwie innym niż Rzeczpospolita Polska.

W związku z faktem, że ustawa nie ma zastosowania do transakcji dotyczących działalności rolniczej należy uznać, że trwale nie stanowią one przychodów i kosztów w rozumieniu ustawy, tym samym w związku z ww. brzmieniem art. 11n pkt 3 updop, nie ma obowiązku sporządzania dokumentacji lokalnej w odniesieniu do tych transakcji, które dotyczą prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności rolniczej.

Z kolei, na podstawie art. 11t ust. 1 updop, stanowi, że podmioty powiązane:

  1. obowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych - w zakresie transakcji kontrolowanych objętych tym obowiązkiem lub
  2. realizujące transakcje kontrolowane określone w art. 11n pkt 1

-przekazują Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej, w terminie do końca dziewiątego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, informację o cenach transferowych za rok podatkowy, sporządzoną na podstawie wzoru dokumentu elektronicznego zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

Powyższe brzmienie przepisu art. 11t updop, wskazuje więc, że obowiązek złożenia informacji o cenach transferowych do Szefa KAS (TP-R), dotyczy podmiotów zobowiązanych do sporządzenia dokumentacji lokalnej w zakresie transakcji objętych tym obowiązkiem oraz dodatkowo podmiotów zwolnionych z obowiązku sporządzenia dokumentacji lokalnej ale jedynie w oparciu o art. 11n pkt 1 updop (w tym przypadku zakres przekazywanych informacji jest ograniczony stosownie do treści art. 11t ust. 4 updop).

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika m.in., że Spółka należy do grupy kapitałowej, w której Spółki prowadzą działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 updop. Przychody z działalności rolniczej stanowią przeważającą część wszystkich przychodów Spółki (ponad 88,35%). Spółka oddzielnie ustala dochód z działalności rolniczej i pozarolniczej. Wartość przychodów Spółki ogółem (z działalności rolniczej jak i pozarolniczej) w 2018 r. wynosić będzie ponad 10 000 000 euro. W 2018 r. Spółka dokonała z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 updop, transakcji handlowych polegających m.in. na zakupie zbóż, nasion czy świadczenia szeroko pojętych usług rolniczych (m.in. nawożenie pól, sadzenie). Oprócz transakcji rolniczych, Spółka dokonuje z podmiotami powiązanymi transakcji podlegających obowiązkowi podatkowemu na gruncie ustawy o CIT. Transakcje zakupu zbóż, nasion czy świadczenia usług rolniczych, Spółka rozpoznaje jako transakcje wykonywane w ramach działalności rolniczej, co oznacza, że przychody i koszty związane z tymi transakcjami uwzględniane są przy kalkulacji dochodu z działalności rolniczej, który nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Zagadnienie przedstawione we wniosku koncentruje się na rozstrzygnięciu, czy w sytuacji, kiedy Spółka nie ma obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych z tytułu dokonanych transakcji rolniczych, Spółka będzie posiadała obowiązek przekazania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych na gruncie przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r.

Zatem, Wnioskodawca jako zwolniony z obowiązku sporządzania dokumentacji lokalnej w odniesieniu do transakcji dotyczących prowadzonej działalności rolniczej w oparciu o art. 11n pkt 3 updop, nie będzie również zobowiązany do przekazania Szefowi KAS informacji, o której mowa w art. 11t (TP-R), w odniesieniu do dokonywanych transakcji dotyczących prowadzonej działalności rolniczej.

Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj