Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP3/443A-12/13-6/KK
z 8 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2013 r. (data wpływu 20 lutego 2013 r.) uzupełnione pismem z dnia 15 kwietnia 2013r. (data wpływu 17 kwietnia 2013r.) oraz pismem z dnia 25 kwietnia 2013r. (data wpływu 29 kwietnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu klasyfikowanego do pozycji CN 8704 – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 15 kwietnia 2013r. (data wpływu 17 kwietnia 2013r.) oraz pismem z dnia 25 kwietnia 2013r. (data wpływu 29 kwietnia 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu klasyfikowanego do pozycji CN 8704.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 24 stycznia 2013 roku została zawarta umowa sprzedaży na mocy której Wnioskodawczyni nabyła auto marki Toyota, będące samochodem ciężarowym. Takiej klasyfikacji dokonał sam producent i tak też konsekwentnie przedmiotowe auto było rejestrowane pierwotnie za granicą oraz w czasie pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawczyni dysponuje także zaświadczeniem autoryzowanej stacji diagnostycznej, która w wyniku przeprowadzonych badań technicznych sklasyfikowała zakupione auto jako samochód ciężarowy - kategoria homologacyjna N1.

Pismem z dnia 15 kwietnia 2013r. Wnioskodawczyni uzupełniła przedmiotowy wniosek o następujące informacje.

Przedmiotowy samochód marki Toyota został sklasyfikowany według kategorii CN 8702 – samochód ciężarowy (jako potwierdzenie podatnik załącza kserokopię dokumentu wystawionego przez uprawnioną stację diagnostyki pojazdów oraz kserokopię dokumentu wystawionego przez producenta).

Przedmiotowy samochód został nabyty w drodze umowy sprzedaży w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru.

Ustawa o podatku akcyzowym według najlepszej wiedzy podatniczki nie zawiera definicji pojęcia „przemieszczenie pojazdu na terytorium kraju”. W ocenie podatniczki powyższe należy rozumieć jako pierwsze nabycie i transport na terytorium kraju przedmiotowego pojazdu. Przy takim założeniu nabycie przedmiotowego samochodu nastąpiło przed przemieszczeniem pojazdu na terytorium kraju”.

Mając powyższe na uwadze, podatniczka wskazuje, iż przedmiotowy pojazd zgodnie z posiadana dokumentacją (której komplet podatniczka na żądanie Organu jest w stanie udostępnić w całości tak w kopii jak i oryginale) jednolicie został sklasyfikowany jako samochód ciężarowy.

Pismem z dnia 25 kwietnia 2013r. Wnioskodawczyni sprostowała omyłkę pisarską i jednoznacznie wskazała, iż samochód ciężarowy marki Toyota, będący przedmiotem wniosku został zaliczony we wszystkich posiadanych przez podatniczkę dokumentach do kategorii CN 8704.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Biorąc powyższe pod uwagę Wnioskodawczyni wnosi o wydanie interpretacji indywidualnej, czy w opisanym stanie faktycznym, w świetle postanowień art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym od samochodów ciężarowych zaliczonych do kategorii CN 8704 należy się podatek akcyzowy.

Zdaniem Wnioskodawczyni, treść art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, jak również stanowisko wyrażone w doktrynie prawa podatkowego oraz orzecznictwie Sądów Administracyjnych jednoznacznie wskazują, iż w przypadku samochodów ciężarowych, objętych kategorią CN 8704 podatek akcyzowy nie jest należny. Zgodnie z treścią ww. przepisu, na potrzeby podatku akcyzowego samochody osobowe zdefiniowano jako pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Analiza dotychczasowego dorobku sądownictwa administracyjnego wskazuje jednoznacznie, aby dokonać właściwej kwalifikacji konieczne jest ustalenie przeznaczenie samochodu. Jak zauważył Sąd Administracyjny we Wrocławiu w wyroku z dnia 29 lutego 2012 r. (sygn akt I SA/Wr 1668/11) przy klasyfikacji określonego rodzaju pojazdu samochodowego nie chodzi o subiektywne przekonanie czy nawet sposób faktycznego użytkowania konkretnego pojazdu, lecz o obiektywne cechy samochodu pozwalające na stwierdzenie jego zasadniczego przeznaczenia, a więc głównego, dominującego charakteru. Szczególnie istotne w tym względzie jest niewątpliwie przeznaczenie określonego pojazdu przez producenta, który tworzy konstrukcję danego pojazdu odpowiadającą jego przeznaczeniu, zgodnie z odpowiednimi przepisami i normami w tym zakresie. Podobne stanowisko wyraził Sąd Administracyjny w Rzeszowie w wyroku z dnia 20 marca 2012 r. (sygn. akt I SA/Rz 102/12) oraz w wyroku z dnia 3 kwietnia 2012 r. (sygn. akt. I SA/Rz 103/12), który stwierdził, iż o przeznaczeniu danego pojazdu do określonego typu transportu decydujące znaczenie mają cechy nadane temu pojazdowi przez producenta, a nie cechy jakie nadali pojazdowi poszczególni użytkownicy w czasie jego używania. Wreszcie należy zauważyć iż Sąd Administracyjny w Kielcach w analogicznym stanie faktycznym podzielając stanowisko podatnika o braku obowiązku podatkowego stwierdził, iż punkt wyjścia dla prawidłowego zaklasyfikowania przedmiotowego pojazdu stanowi analiza art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym. Jeżeli głównym przeznaczeniem danego samochodu jest przewóz towarów, a przewóz osób stanowi tylko uzupełnienie funkcjonalności pojazdu, wtedy taki pojazd należy klasyfikować do samochodów ciężarowych CN 8704 niepodlegających opodatkowaniu akcyzą.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe

Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. 2011 r. nr 108, poz. 626 ze zm.), zwana dalej „ustawą”, określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy (art. 1 ust. 1).

Stosownie do art. 3 ust. 1 ustawy do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).

Zmiany w Nomenklaturze Scalonej (CN) nie powodują zmian w opodatkowaniu akcyzą wyrobów akcyzowych i samochodów osobowych, jeżeli nie zostały określone w niniejszej ustawie.

Na wstępie podkreślić należy, iż kwestie dotyczące klasyfikacji statystycznych nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym tutejszy Organ nie jest uprawniony do oceny stanowiska Wnioskodawczyni dotyczącego klasyfikacji statystycznej wyrobów. Za prawidłową klasyfikację wyrobu odpowiedzialna jest bowiem Wnioskodawczyni. Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby) wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach. Z powyższych przepisów wynika zarazem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawczyni w odniesieniu do przedstawionej we wniosku sytuacji (przedstawionego zdarzenia przyszłego) obejmującego zawartą klasyfikacje wyrobu.

Definicja samochodu osobowego na potrzeby opodatkowania akcyzą zawarta jest w przepisach ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.). Jest to definicja właściwa tylko tej ustawie. Różni się ona od definicji zawartej w innych przepisach podatkowych (choćby od definicji przyjmowanej na potrzeby podatku dochodowego, czy też podatku od towarów i usług). Jest także odmienna od definicji przyjmowanej na potrzeby przepisów o rejestracji pojazdów.

Zgodnie z art. 100 ust. 4 ww. ustawy, samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. W myśl powyższego samochody ciężarowe klasyfikowane do kodu CN 8704 nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Akcyzą (jako „samochody osobowe”) objęta będzie szersza grupa pojazdów niż „samochody osobowe” w rozumieniu przepisów o rejestracji pojazdów.

Uregulowania prawne, z których wynika przyporządkowanie danego pojazdu do takiego, a nie innego kodu Nomenklatury Scalonej to przede wszystkim rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. UE L 256 z 07.09.1987, s. 1).

W celu dokonania prawidłowej klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej należy kierować się ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej mającymi moc normy prawnej, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1549/2006 z dnia 17 października 2006 r. zmieniającym załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. U. UE L 301 z 31.10.2006, s. 1) – dalej rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87.

Procedura klasyfikowania konkretnego pojazdu samochodowego do poszczególnego kodu CN powinna przebiegać w ten sposób, iż najpierw ustalane jest przeznaczenie danego pojazdu. Jeżeli przeznaczony jest on zasadniczo do przewozu osób objęty jest kodem 8703, jeżeli natomiast służy do przewozu towarów, obejmuje go kod 8704.

W Notach wyjaśniających przyjętych zgodnie z procedurą określoną w art. 10 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 wprowadzono zmianę, polegającą na dodaniu do pozycji 8703, która obejmowała „pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż objęte pozycją 8702) włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi” sformułowania, iż pozycja ta obejmuje pojazdy wielofunkcyjne takie jak pojazdy mechaniczne, które mogą przewozić zarówno osoby jak i towary; typu pickup, posiadające zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzone przez dwie oddzielne przestrzenie, zamkniętą kabinę do przewozu osób i otwartą lub zakrytą powierzchnię do transportu towarów. Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50% długości rozstawu osi pojazdu lub jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie.

Należy nadmienić, iż opodatkowaniu akcyzą nie podlegają same samochody osobowe (przed ich pierwszą rejestracją w kraju), lecz określone w art. 100 ustawy czynności ich dotyczące.

Zgodnie zatem z art. 100 ust. 1 ustawy, w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  3. pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
    1. wyprodukowanego na terytorium kraju,
    2. od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.


Stosownie do art. 100 ust. 2 w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju, następująca po sprzedaży, o której mowa w ust. 1 pkt 3, jeżeli wcześniej akcyza nie została zapłacona w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

W myśl art. 100 ust. 3 ustawy, jeżeli w stosunku do samochodu osobowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności podlegającej opodatkowaniu to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

Zgodnie z art. 101 ust. 2 pkt 1 ustawy obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym powstaje z dniem przemieszczenia samochodu osobowego z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju – jeżeli nabycie prawa rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel nastąpiło przed przemieszczeniem samochodu na terytorium kraju.

Stosownie do art. 102 ust. 1 podatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności, o których mowa w art. 100 ust 1 lub 2. Stosownie do art. 102 ust. 2, w przypadkach, o których mowa w art. 101 ust. 2 pkt 1 i 2, jeżeli przemieszczenia samochodu osobowego z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju dokonał inny podmiot niż podmiot, który nabył prawo rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel, podatnikiem jest osoba fizyczna , osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która nabyła prawo rozporządzania samochodem osobowym jak właściciel. Równocześnie zauważyć należy, iż opodatkowaniu podatkiem akcyzowym podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju w stosunku do których wystąpiły czynności określone w art. 100 ust. 1-2c ww. ustawy o podatku akcyzowym.

W opisie zaistniałego stanu faktycznego Wnioskodawczyni wskazała, iż dokonała wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdu ciężarowego marki Toyota, który zaklasyfikowała do kodu CN 8704. Takiej klasyfikacji dokonał sam producent i tak też konsekwentnie przedmiotowe auto było rejestrowane pierwotnie za granicą oraz w czasie pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawczyni dysponuje także zaświadczeniem autoryzowanej stacji diagnostycznej, która w wyniku przeprowadzonych badań technicznych sklasyfikowała zakupione auto jako samochód ciężarowy - kategoria homologacyjna N1.

W świetle powyższych przepisów, stwierdzić należy, iż decydujące znaczenie w sprawie ma ustalenie czy przedmiotem czynności polegającej na przemieszczeniu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju lub czynności, o której mowa w art. 100 ust. 1 pkt 3 ustawy był samochód osobowy w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy tj. pojazd objęty pozycją CN 8703 przeznaczony zasadniczo do przewozu osób, czy też inny pojazd nie spełniający ww. definicji samochodu osobowego. Jak wskazała Wnioskodawczyni przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia w przedstawionym stanie faktycznym jest pojazd sklasyfikowany do kodu CN 8704. W związku z powyższym, będący przedmiotem wniosku pojazd mechaniczny zaklasyfikowany do CN 8704 nie jest samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 ustawy i nie podlega tym samym podatkowi akcyzowemu z tytułu czynności, o których mowa w art. 100 ust. 1 ustawy. Innymi słowy, jeżeli wskazany przez Wnioskodawczynię kod CN 8704 dla przedmiotowego pojazdu jest właściwy, to nie będzie ona zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu dokonania ww. czynności.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, iż w stosunku do samochodu ciężarowego marki Toyota, sklasyfikowanego do kodu CN 8704, nie mają zastosowania przepisy ustawy o podatku akcyzowym, a tym samym w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym przedmiotowego pojazdu nie powstanie obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym.

Jeszcze raz należy podkreślić, że o zaklasyfikowaniu dla celów poboru podatku akcyzowego danego wyrobu jako wyrobu podlegającego opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, zgodnie z art. 3 ust. 1 i ust. 2 wyłączne znaczenia ma klasyfikacja statystyczna, w przypadku importu towarów klasyfikacja dokonana w oparciu o Nomenklaturę Scaloną (CN), stosowaną dla celów obrotu zagranicznego.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania wyrobów lub usług. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania, należy zwrócić się do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego. Biorąc pod uwagę przytoczoną regulację, tut. Organ nie dokonywał klasyfikacji wyrobu, przyjmując klasyfikacje wskazaną we wniosku przez Zainteresowaną.

Zatem w niniejszej interpretacji dokonano oceny stanowiska Wnioskodawczyni w świetle przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego wyłącznie w oparciu o kod CN 8704 wskazany przez Wnioskodawczynię dla przedmiotowego pojazdu marki Toyota.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Ponadto tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanej. Inne kwestie przedstawione w opisanym zaistniałym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie, tutejszy Organ pragnie w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy – Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawczyni dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesyłanych załączników.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zaistniałego stanu faktycznego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu faktycznego niż przedstawiony we wniosku udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Powoływanie się przez Wnioskodawczynię na orzecznictwo sądowe nie może wpłynąć na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii. Nie negując orzecznictwa sądowego jako cennego źródła w zakresie wskazywania kierunków wykładni norm prawa podatkowego należy zwrócić uwagę, iż organ podatkowy jest zobowiązany traktować indywidualnie każdą sprawę, natomiast rozstrzygnięcia sądów podejmowane są w oparciu o zebrany w danej sprawie materiał dowodowy. Jednocześnie tut. Organ informuje, iż powołane przez Zainteresowaną wyroki sądowe są rozstrzygnięciami w indywidualnych sprawach, osadzonych w określonym stanie faktycznym i tylko do nich się zawężają, w związku z tym nie mają mocy powszechnie obowiązującego prawa.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj