Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-3.4012.287.2019.1.EG
z 1 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2019 r. (data wpływu 21 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia i odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu tj. … – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia i odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu tj. ….

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina … ubiega się o przyznanie pomocy finansowej z poddziałania 19.2 ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej w ramach …, ujętego w …. Dotacja wykorzystana będzie na budowę siłowni zewnętrznych w miejscowościach: A, B, C, D, E, F i G, na terenie Gminy …. Łącznie na działkach własności Gminy … powstanie siedem nowych i ogólnodostępnych obiektów rekreacyjnych. Zagospodarowanie terenów zostało poprzedzone konsultacjami z lokalną społecznością.

  1. W miejscowości A siłownia zlokalizowana będzie we wschodniej części działki nr ewid. … oraz w zachodniej części działki nr ewid. …. Na powierzchni 119,40 m2 zaplanowano budowę siłowni składającej się z trzech zestawów urządzeń, które posiadają łącznie sześć stanowisk do ćwiczeń, tj. twister/wioślarz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc i orbitrek/biegacz oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru żółtego. Powierzchnia utwardzona zajmie 74,40 m2.
  2. W miejscowości C siłownia zlokalizowana będzie w zachodniej części działki nr ewid. … oraz północnej części działki nr ewid. …. Na powierzchni 101,70 m2 zaplanowano budowę trzech dwustanowiskowych zestawów urządzeń, tj. orbitrek/ biegacz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc i twister/wioślarz oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą m2na nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego. Powierzchnia utwardzona zajmie 81,80 m2.
  3. W miejscowości B siłownia zlokalizowana będzie w północno-zachodniej części działki nr ewid. … (Obręb …). Na powierzchni 101,70 m2 zaplanowano budowę siłowni składającej się z trzech zestawów urządzeń, które posiadają sześć stanowisk do ćwiczeń, tj. orbitrek/wioślarz, motyl/surfer i poręcz równoległa/expander; oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru szarego. Powierzchnia utwardzona zajmie 80,80 m2.
  4. W miejscowości D siłownia zlokalizowana będzie w zachodniej części działki nr ewid. …. Na powierzchni 100,70 m2 zaplanowano budowę siłowni składającej się z trzech zestawów urządzeń, które posiadają łącznie sześć stanowisk do ćwiczeń, tj. twister/wioślarz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc i orbitrek/biegacz; wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem oraz nasadzenia zieleni, tj. 16 szt. żywotników zachodnich. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru szarego i czerwonego. Powierzchnia utwardzona zajmie 79,60 m2.
  5. W miejscowości E siłownia zlokalizowana będzie w południowo-wschodniej części działki nr ewid. …. Na powierzchni 129,40 m2 zaplanowano budowę czterech dwustanowiskowych zestawów urządzeń, tj. orbitrek/biegacz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc, twister/wioślarz i motyl/surfer; oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru pomarańczowego i czarnego. Powierzchnia utwardzona zajmie 102,40 m2.
  6. W miejscowości F siłownia zlokalizowana będzie w południowej części działki nr ewid. …. Na powierzchni 100,40 m2 zaplanowano budowę siłowni składającej się z trzech zestawów urządzeń, które posiadają łącznie sześć stanowisk do ćwiczeń, tj. twister/wioślarz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc i orbitrek/biegacz; oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego. Powierzchnia utwardzona zajmie 89,90 m2.
  7. W miejscowości G siłownia zlokalizowana będzie w południowej części działki nr ewid. …, pomiędzy istniejącą ścieżką pieszą, a opaską boiska sportowego. Na powierzchni 138,40 m2 zaplanowano budowę czterech dwustanowiskowych zestawów urządzeń, tj. orbitrek/biegacz, wyciąg górny/wyciskanie siedząc, twister/wioślarz, rower/ koła Tai Chi oraz wyposażenia tj. tablicy z regulaminem, kosza na śmieci i ławki z oparciem. Urządzenia posadowione będą na nawierzchni z kostki betonowej koloru czerwonego. Powierzchnia utwardzona zajmie 98,00 m2.

Realizacja projektu przyczyni się do wykorzystania lokalnych zasobów (nieruchomości i mieszkańcy), pozytywnie wpłynie na przestrzeń publiczną miejscowości, stworzy miejsca spotkań oraz odpowiada na zidentyfikowane potrzeby. Siłownie wpłyną na poprawę jakości istniejącej infrastruktury oraz przyczynią się do rozbudowy oferty aktywnego spędzania wolnego czasu skierowanej nie tylko do mieszkańców ale i do turystów. Siłownie pozwolą stworzyć warunki do organizowania imprez społeczno-kulturalnych (takich jak: pikniki rodzinne, konkursy sportowe), w których wykorzystywane będą urządzenia siłowni. Wybudowane obiekty rekreacyjne będą ogólnodostępne i udostępniane nieodpłatnie, przez co zapewniony będzie równy dostęp dla osób o różnym statusie społecznym (dla młodzieży, dorosłych, kobiet, mężczyzn, aktywnych zawodowo, bezrobotnych, osób o różnym statucie społecznym) co wpłynie na integrację społeczną. Przyczynią się do podniesienia atrakcyjności sołectw, co wpłynie na rozwój turystyki dzięki lokalizacji w sąsiedztwie placów zabaw oraz poprawią integrację międzypokoleniową.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT i składa deklaracje VAT-7. Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, wykonuje swoje zadania zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 powołanej wyżej ustawy, do zadań własnych gminy należy zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty, w szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.

Nabywcą usług związanych z realizacją zadania (budową siłowni plenerowych) będzie Gmina.

Wszystkie faktury dotyczące wydatków związanych z realizacją zadania wystawiane będą na Gminę. Powstałe w ramach inwestycji siłownie plenerowe nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, dostęp do nich będzie bezpłatny.

Inwestycja ma na celu rozwój ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej na terenie Gminy, a nie generowanie przychodów. Gmina chce wartość podatku VAT zaliczyć do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina … będzie miała możliwość odliczenia i odzyskania kwoty podatku naliczonego VAT od kwoty podatku należnego z tytułu realizacji projektu tj. budowy obiektów rekreacyjnych i ich nieodpłatnego udostępniania?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r., o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Tym samym Gmina realizując projekt, którego celem jest wykonanie siłowni plenerowych w celu udostępnienia lokalnej społeczności i turystom infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej, który związany jest z realizacją zadań własnych i w tym zakresie Gmina nie może być uznana za podatnika VAT, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto wydatki poniesione na wykonanie siłowni plenerowych i placów zabaw nie będą związane z wykonywaniem przez Gminę w przyszłości czynności opodatkowanych.

Tym samym nie będzie miała ona możliwości odliczenia i odzyskania podatku VAT i nie przysługuje jej prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 cyt. ustawy. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE. L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od ponoszonych wydatków z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. W związku z powyższym, Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowych wydatków Wnioskodawca nie będzie miał również możliwości zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 714). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tego warunku, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia i odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu tj. …, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej– rozpatrzone.

Należy zauważyć, iż pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Jednocześnie należy wskazać, że publikator z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn. zm. wskazany we wniosku przez Wnioskodawcę, jest nieaktualny. Obecnie tekst jednolity ww. ustawy opublikowany został w Dz. U. z 2019 r., poz. 506.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj