Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4012.200.2019.2.SS
z 22 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 lipca 2019 r. (data wpływu 9 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”, w okresie trwania projektu, jak i po jego zakończeniu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w powyższym zakresie. Wniosek uzupełniono w dniu 9 lipca 2019 r. o doprecyzowanie własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A to samorządowa instytucja kultury, w skład której wchodzą Miejski Dom Kultury, Muzeum (…), Miejska Biblioteka Publiczna. Głównym zadaniem A jest upowszechnianie działalności kulturalnej i artystycznej, ochrona kultury, tworzenie poczucia wspólnoty kulturowej mieszkańców miasta z regionem.

A wpisane są do rejestru Instytucji Kultury, której organizatorem jest Gmina Miasto. Akty prawne regulujące w szczególności działalność jednostki to:

  • Uchwała Rady Miejskiej z dnia 19 marca 1991 r. w sprawie powołania jednostki organizacyjnej A;
  • ustawa z dnia 26 października 1991 r o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
  • ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach;
  • ustawa z dnia 21 listopada z 1996 r. o muzeach;
  • ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
  • Statut A.

A są czynnym podatnikiem VAT.

Celem Miejskiego Domu Kultury (MDK) jest upowszechnianie kultury i ochrona kultury poprzez:

  • edukację kulturalną,
  • wychowanie przez sztukę,
  • tworzenie warunków do rozwoju ruchu artystycznego, folkloru a także rękodzieła ludowego,
  • tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,
  • rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb i zainteresowań kulturalnych,
  • gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury.

MDK realizuje cele statutowe m.in. poprzez:

  • organizowanie zespołowego uczestnictwa w kulturze;
  • organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej;
  • organizację imprez masowych i kameralnych o charakterze kulturalnych i rozrywkowym;
  • organizowanie indywidulanej aktywności kulturalnej;
  • organizację obchodów świąt narodowych;
  • organizację wernisaży twórców kultury oraz promocje ich osiągnięć;
  • udostępnianie zbiorów do celów naukowych i edukacyjnych;
  • współpracę z innymi placówkami upowszechniania kultury.

A może także podejmować działania wynikające z potrzeb środowiska, w tym także prowadzić działalność gospodarczą, z której dochód jest w całości przeznaczany na realizację celów statutowych.

W ramach prowadzonej działalności MDK wykonuje czynności opodatkowane VAT, np. wynajem, czynności zwolnione z VAT, np. odpłatne zajęcia i warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz czynności niepodlegające VAT w postaci prowadzenia nieodpłatnej działalności statutowej (m.in. imprez plenerowych).

W ramach działań MDK prowadzone są koła zainteresowań wszystkich grup wiekowych poszerzające zainteresowanie kulturą. Do nich należy m.in. orkiestra dęta zrzeszająca dorosłych, chcących upowszechniać kulturę muzyczną oraz wzbogacać obchody różnych uroczystości i wydarzeń kulturalnych.

Działalność statutowa MDK opiera się m.in. na organizacji imprez plenerowych skierowanych do mieszkańców miasta, jak i też licznie przybywających turystów, promująca osiągnięcia lokalnych twórców oraz dziedzictwo rejonu. Wydarzenia te mają charakter otwarty, nieodpłatny.

A złożyło wiosek o realizację projektu pn.: „(…)” w ramach działania „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanego przez społeczność”, w ramach Priorytetu 4 „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej”, (…) na lata 2014-2020.

W ramach projektu A planuje zakup:

  • sceny mobilnej wraz z agregatem prądotwórczym i akcesoriami,
  • 2 namiotów wykorzystywanych jako zaplecze sceny,
  • 15 szt. strojów dla orkiestry dętej.

Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej, rozwój działalności artystycznej w regionie, promocja dziedzictwa kulturowego i lokalnej kultury. Zakup sceny i agregatu z akcesoriami przyczyni się do aktywizacji kulturalnej lokalnej społeczności oraz zwiększenia poziomu komfortu uczestniczących w wydarzeniach zarówno mieszkańców, jak i turystów. Organizowane wydarzenia z wykorzystaniem ww. wyposażenia będą promowały kulturę i sztukę regionu. Sprzęt zakupiony w ramach projektu będzie wykorzystywany do działań statutowych nieodpłatnych. Stroje będą nieodpłatnie udostępniane członkom orkiestry oraz wykorzystywane do wydarzeń otwartych i niepłatnych. Reasumując, zakupy z ww. projektu nie będą służyły działalności opodatkowanej.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33, usługi kulturalne świadczone przez instytucje o charakterze kulturalnym, takie jak A oraz dostawy towarów ściśle związane z usługami kulturalnymi, są zwolnione z podatku od towarów i usług.

Nabywane w ramach projektu wyposażenie A wykorzysta do celów statutowych nieodpłatnych, niepodlegających opodatkowaniu wg ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z powyższym, wartość VAT jaki zapłaci A przy zakupie towarów w ramach projektu jest kosztem kwalifikowalnym, gdyż wydatek jest związany z wykonywaniem działalności kulturalnej, niebędącej działalnością gospodarczą.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy A realizując projekt pn.: „(…)” mają prawo do odliczenia i zwrotu podatku od towarów i usług wchodzących w zakres tego zadania, w okresie trwania projektu, jak i po jego zakończeniu?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawionym w piśmie z dnia 4 lipca 2019 r.), A nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT od nabycia towarów i usług oraz jego zwrotu, ponieważ inwestycja nie będzie wykorzystywana do działalności opodatkowanej.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, ze zm.), podatnik (o którym mowa w art. 15 ustawy) ma prawo do odliczenia wartości podatku od nabycia towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Odliczyć można zatem podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza zatem możliwość dokonania odliczeń podatku, jak i jego zwrotu związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do działalności niepodatkowej, jak i zwolnionej.

Założenia przedstawionego projektu zakładają brak możliwości skorzystania z przesłanek opisanych w art. 86 ust. 1, ponieważ zakupy, będące wynikiem projektu, nie będą wykorzystywane do działalności gospodarczej opodatkowanej w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2.

Wskazana zasada w ww. artykule wyłącza możliwość dokonania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, tzn. czynności zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu VAT.

W przypadku, gdy nie ma zastosowania art. 86, brak jest możliwości otrzymania zwrotu podatku, którego zasady są określone w art. 87 ustawy VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy – kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – w myśl art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że A to samorządowa instytucja kultury, w skład której wchodzą Miejski Dom Kultury, Muzeum (…), Miejska Biblioteka Publiczna. Głównym zadaniem A jest upowszechnianie działalności kulturalnej i artystycznej, ochrona kultury, tworzenie poczucia wspólnoty kulturowej mieszkańców miasta z regionem. A są czynnym podatnikiem VAT.

A złożyło wiosek o realizację projektu pn.: „(…)” w ramach działania „Realizacja lokalnych strategii rozwoju kierowanego przez społeczność”, w ramach Priorytetu 4 „Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej”, (…) na lata 2014-2020. W ramach projektu A planuje zakup:

  • sceny mobilnej wraz z agregatem prądotwórczym i akcesoriami,
  • 2 namiotów wykorzystywanych jako zaplecze sceny,
  • 15 szt. strojów dla orkiestry dętej.

Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej, rozwój działalności artystycznej w regionie, promocja dziedzictwa kulturowego i lokalnej kultury. Zakup sceny i agregatu z akcesoriami przyczyni się do aktywizacji kulturalnej lokalnej społeczności oraz zwiększenia poziomu komfortu uczestniczących w wydarzeniach zarówno mieszkańców, jak i turystów. Organizowane wydarzenia z wykorzystaniem ww. wyposażenia będą promowały kulturę i sztukę regionu. Sprzęt zakupiony w ramach projektu będzie wykorzystywany do działań statutowych nieodpłatnych. Stroje będą nieodpłatnie udostępniane członkom orkiestry oraz wykorzystywane do wydarzeń otwartych i niepłatnych. Reasumując, zakupy z ww. projektu nie będą służyły działalności opodatkowanej. Nabywane w ramach projektu wyposażenie A wykorzysta do celów statutowych nieodpłatnych, niepodlegających opodatkowaniu wg ustawy o podatku od towarów i usług.

W rozpatrywanej sprawie wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia i zwrotu podatku od towarów i usług wchodzących w zakres przedmiotowego zadania, w okresie trwania projektu, jak i po jego zakończeniu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie będzie spełniony. W analizowanym przypadku – jak wskazał Wnioskodawca – sprzęt zakupiony w ramach projektu będzie wykorzystywany do działań statutowych nieodpłatnych. Stroje będą nieodpłatnie udostępniane członkom orkiestry oraz wykorzystywane do wydarzeń otwartych i niepłatnych. Zakupy z ww. projektu nie będą służyły działalności opodatkowanej. Ponadto, nabywane w ramach projektu wyposażenie A wykorzysta do celów statutowych nieodpłatnych, niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Mając zatem na uwadze powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że w rozpatrywanej sprawie warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, nie będzie spełniony, gdyż towary i usługi nabywane w ramach realizowanego zadania nie będą służyły czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług. Zatem, Zainteresowany nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowego zadania.

W związku z powyższym, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwał również zwrot podatku naliczonego na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowego działania Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 714). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Zainteresowany nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Podsumowując, biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Wnioskodawca realizując projekt pn.: „Dzielmy się kulturą” nie będzie miał prawa do odliczenia i zwrotu podatku od towarów i usług wchodzących w zakres tego zadania, w okresie trwania projektu, jak i po jego zakończeniu.

W konsekwencji, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Należy nadmienić, ze kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r., poz. 1295), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj