Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-3.4012.382.2019.1.JM
z 28 sierpnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2019 r. (data wpływu 2 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „” –jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „..”.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, posiadającą osobowość prawną oraz czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina prowadzi działalność z zakresu rozprowadzania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, wynajmu lokali użytkowych i mieszkalnych, dzierżawy gruntów, dostarczania energii cieplnej do budynków mieszkalnych. W związku z uzyskanymi dochodami oraz ponoszonymi kosztami z tytułu działalności określonej jak wyżej, Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zdarzenie przyszłe:

Realizacja projektu pn. ,,…” w ramach konkursu poprzez dofinansowanie w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn. ,,”. Gmina złoży wniosek o udzielenie dotacji w ramach ww. konkursu, którego celem jest polepszenie warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej nowej pracowni edukacyjnej w Szkole Podstawowej.

Planowane do zakupu elementy wyposażenia pracowni:

  • stoły szkolne;
  • krzesła;
  • regał wysoki przeszklony z szafką;
  • regał wysoki z półkami skośnymi;
  • wieszak na mapy;
  • szafki niskie;
  • stojak na mapy;
  • tablica sucho ścieralna, tablica korkowa.

Wykaz planowanych do zakupu roślin doniczkowych:

  • paproć;
  • kaktus;
  • storczyk;
  • skrzydłokwiat;
  • mimoza;
  • muchołówka;
  • rosiczka;
  • fiołek afrykański.

Zostaną zakupione również pomoce dydaktyczne związane bezpośrednio z edukacją ekologiczną:

  • model układu słonecznego;
  • model rysowania mapy poziomicowej;
  • plansza ścienna – odnawialne źródła energii, polskie parki narodowe, ekosystem lasu, ekosystem jeziora, ekosystem pola, łąki, niebezpieczne zwierzęta i rośliny występujące w Polsce, mieszkańcy gleby;
  • porosty – ,,Zestaw okazów”;
  • ,,Ewolucja człowieka”: puzzle;
  • audio CD – Jaki to ptak?;
  • plansza ścienna: skala porostowa, witaminy w organizmie człowieka, mikro i makro elementy w organizmie człowieka;
  • ,,Układ trawienny i zdrowe odżywianie” – program multimedialny;
  • ,,Zdrowe jedzenie na talerzu” – 34 magnetyczne elementy;
  • aparat do doświadczeń z fotosyntezy;
  • model szkieletu człowieka na stojaku, model oka ludzkiego, model szkolny ucha ludzkiego, model kwiatu z zalążnią i zalążkiem;
  • ,,Gleba – wpływ człowieka” – zestaw doświadczalny;
  • ,,Biodegradacja” – zestaw doświadczeń;
  • zestaw do badania stanu powietrza, w tym zanieczyszczeń;
  • aqual – ,,Podręczny zestaw do analizy wody”;
  • kompas zamykany;
  • zestaw do demonstracji energii Słońca, zestaw edukacyjny, woda, filtrowanie, oczyszczanie;
  • obieg wody w przyrodzie;
  • ,,Ciężarówka – sortowanie – recykling” – kolorowy zestaw;
  • gra – ekoquiz – Czy wiesz jak dbać o środowisko?;
  • puzzle – Odpady – jak długo się rozkładają?;
  • gra – ,,Obieg wody i jej oszczędność”;
  • plansza ścienna – ,,Jak prawidłowo segregować odpady”;
  • eko-gra – ,,Chrońmy środowisko”, gra-eko – ,,Bingo”;
  • piankowy model komórki zwierzęcej;
  • cykle życiowe, cykl życiowy pszczoły miodnej i produkty pszczele;
  • lupa ze szklaną rączką;
  • ,,Z czego powstają gleby”;
  • lornetka podstawowa;
  • geografia – plansza interaktywna;
  • deszczomierz;
  • mikroskop LCD;
  • kolekcja skał (45 okazów);
  • ,,Szkło laboratoryjne” – zestaw;
  • atlas przyrody – świat wokół nas, kieszonkowy atlas owadów i pajęczaków;
  • plansza ścienna – gady i płazy, plansza ścienna – rośliny chronione;
  • atlas drzew, krzewów i roślin zielnych Polski;
  • przewodnik – ,,Jaki to grzyb?”, przewodnik – ,,Jakie to drzewo?”;
  • atlas – rośliny łąkowe;
  • cyfrowy miernik natężenia dźwięku;
  • zestaw siłomierzy;
  • płyta do demonstracji obwodów elektrycznych;
  • waga szkolna metalowa;
  • plansze dydaktyczne ścienne – wiązania międzycząsteczkowe;
  • model budowy zęba;
  • stacja pogody;
  • tkanki roślinne – zestaw preparatów mikroskopowych, tkanki zwierzęce – zestaw preparatów mikroskopowych;
  • ciśnieniomierz.

Planowany do zakupu sprzęt audio video, komputerowy, fotograficzny:

  • tablica interaktywna;
  • rzutnik;
  • laptop;
  • wizualizer;
  • głośnik do tablicy interaktywnej.

W ramach realizacji projektu zaplanowano zakup:

  • fototapety;
  • tabliczek do oznaczania roślin.

Zakres prac remontowych związanych z odnowieniem pracowni edukacyjnej:

  • przegląd i modernizacja instalacji wodno-kanalizacyjnej poprzez zamontowanie umywalki wraz z armaturą będą wykonane i finansowane w zakresie kosztów własnych szkoły;
  • malowanie ścian;
  • przegląd instalacji elektrycznej oraz naprawa i uzupełnienie gniazdek;
  • uzupełnienie braku w listwach przypodłogowych;
  • zakup tablicy informacyjnej o dofinansowaniu przez fundusz.

Aspekt społeczny realizacji projektu:

  • edukacja społeczna;
  • otwarte zajęcia lekcyjne dla nauczycieli i rodziców;
  • zajęcia pozalekcyjne w kołach zainteresowań;
  • organizacja warsztatów dla społeczności lokalnej;
  • realizacja projektów, akcji i programów przyrodniczo-ekologicznych.

Faktury dokumentujące zakup towarów i usług będą wystawione na:

Nabywca: Gmina

Odbiorca: Szkoła Podstawowa


Zadanie będzie realizowała Szkoła Podstawowa. Liczba dzieci uczęszczających do placówki w której zostanie utworzona pracownia edukacyjna – 66 uczniów.

Nabywane towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizowane zadanie nie będzie miało związku ze sprzedażą opodatkowaną. Realizowany projekt należy do zadań własnych gminy. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U.2019 506) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.

Towary i usługi nabywane w ramach ww. projektu Wnioskodawca – Gmina – wraz z jednostką budżetową – Szkołą Podstawową, będzie wykorzystywała do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Zostaną zakupione towary czyli elementy wyposażenia pracowni, rośliny doniczkowe, pomoce dydaktyczne związane z edukacją ekologiczną, sprzęt komputerowy, fotograficzny. Planowany jest również zakup fototapety oraz tabliczek do oznaczania roślin. Będą również wykonywane prace remontowe związane z odnowieniem pracowni. Ww. towary będą służyły dzieciom i nauczycielom tylko i wyłącznie w celach dydaktycznych i edukacyjnych.

Uzyskana opinia będzie niezbędna do przedłożenia przed podpisaniem umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy z tytułu kosztów poniesionych na realizację projektu w ramach Konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. ,,…”, polegającego na polepszeniu warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej nowej pracowni edukacyjnej, którego realizatorem będzie Szkoła Podstawowa, będzie przysługiwało jednostce (szkole) prawo odliczenia podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług możliwość odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikom w zakresie w jakim te towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Nabywane towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Realizowane zdanie nie będzie miało związku ze sprzedażą opodatkowaną. Realizowany projekt należy do zadań własnych gminy. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2019.506) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.

Towary i usługi nabywane w ramach ww. projektu Wnioskodawca – Gmina – wraz z jednostką budżetową – Szkołą Podstawową, będzie wykorzystywał do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Zostaną zakupione towary czyli elementy wyposażenia pracowni, rośliny doniczkowe, pomoce dydaktyczne związane z edukacją ekologiczną, sprzęt komputerowy, fotograficzny. Planowany jest również zakup fototapety oraz tabliczek do oznaczania roślin. Ww. towary będą służyły dzieciom i nauczycielom tylko i wyłącznie w celach dydaktycznych i edukacyjnych. Ponieważ działalność ta nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych dlatego też nie ma możliwości odliczenia podatku VAT związanego z kosztami poniesionymi na realizację tego zadania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy wskazać, że Szkoła Podstawowa jest jednostką organizacyjną Gminy a podatnikiem podatku od towarów i usług jest Gmina, zatem tut. Organ dokonał rozstrzygnięcia w zakresie zadanego pytania dla Wnioskodawcy.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego nie będzie spełniony bowiem – jak wskazał Wnioskodawca – nabywane towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym Zainteresowanemu z tego tytułu nie będzie przysługiwać prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy, należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „”, ponieważ nabywane towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku – nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj