Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-2.4012.391.2019.1.MC
z 2 września 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2019 r. (data wpływu 4 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 sierpnia 2019 r. (według daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu utworzenia punktu dydaktycznego pn. … przy Szkole Podstawowej … w – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu utworzenia punktu dydaktycznego pn. … przy Szkole Podstawowej … .

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 sierpnia 2019 r. poprzez ponowne przesłanie wniosku pierwotnego z prawidłowym podpisem osoby upoważnionej do reprezentacji Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina … zwraca się z prośbą o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie możliwości prawnej odliczenia podatku od towarów i usług (VAT), w związku z planowanym projektem pt. „…” - projekt utworzenia punktu dydaktycznego pn. … przy Szkole Podstawowej …, oraz przedstawia w tej sprawie następujące stanowisko. Gmina na realizację ww. projektu, oprócz środków z budżetu Gminy, wystąpiła z wnioskiem o udzielenie dotacji w ramach konkursu pn. … do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … .

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Oprócz wykonywania czynności o charakterze statutowym niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, Gmina prowadzi działalność opodatkowaną w zakresie dostawy wody do mieszkańców Gminy oraz wynajmu posiadanych przez nią lokali użytkowych i mieszkalnych stosując odpowiednio stawkę VAT 23% oraz stawkę zwolnioną od podatku VAT. Szkoła Podstawowa …, która po centralizacji w 2017 r. stała się gminną jednostką organizacyjną nie prowadzi działalności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z wykonywaniem czynności podlegających opodatkowaniu Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w całości lub w części przy użyciu preproporcji wskazanej w art. 86 ust. 2a-2h oraz proporcji z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT jedynie w stosunku do wydatków związanych z dostawą wody i wynajmem lokali użytkowych.

Zdarzenie przyszłe:

Realizacja projektu w ramach konkursu pod nazwą … - projekt utworzenia punktu dydaktycznego pn. … przy Szkole Podstawowej im … polega na zagospodarowaniu terenu przyszkolnego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej.

Koncepcja punktu dydaktycznego przy Szkole pozwala na wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata. Dzięki niemu dzieci będą mogły przeprowadzać wyjątkowe eksperymenty wśród zieleni pachnących roślin. Zapewni im to nie tylko doskonałą zabawę, ale przede wszystkim zadba o prawidłowy rozwój, pobudzi wyobraźnię i nauczy współgrać z otaczającą nas przyrodą.

Ogród uwzględnia następujące założenia:

  1. Utworzenie kącików tematycznych (drzewa i krzewy liściaste, drzewa i krzewy iglaste, zioła, warzywa korzeniowe, warzywa liściaste, rośliny strączkowe, kwiaty pachnące, rośliny, które można podziwiać wiosną, latem, jesienią i zimą),
  2. Utworzenie stacji meteorologicznej oraz poidełka dla owadów i ptaków,
  3. Wybudowanie „zielonej klasy” miejsca wypoczynku oraz obserwacji ptaków,
  4. Wybudowanie domków „hoteli” dla dzikich owadów zapylających,
  5. Dobór roślin zapewniający ich wykorzystanie jako materiału poglądowego na lekcjach biologii i przyrody oraz w klasach młodszych środowiska,
  6. Atrakcyjność ogrodu w ciągu całego roku (nasadzenia sezonowe),
  7. Zaakceptowanie zmienności pór roku poprzez odpowiedni dobór nasadzeń,
  8. Umożliwienie uczniom nabywania praktycznych umiejętności pielęgnacji roślin,
  9. Utworzenie ścieżki dydaktycznej.

Nasadzenia drzew krzewów oraz roślin zielnych znajdować się będą na obrzeżach wokół ogrodu. Reszta terenu zostanie obsiana trawą i będzie stanowiła teren rekreacyjny. Bogactwo różnorodnych gatunków roślin pozwoli na obserwacje zmian zachodzących w przyrodzie jak i na różnorodność gatunków obserwowanych ptaków i owadów. Plan ogródka przewiduje umieszczenie tabliczek z nazwą gatunkową i rodzajową roślin które zostaną posadzone przez uczniów szkoły. Zostaną rozwieszone karmniki dla ptaków, domki „hotele” dla owadów oraz poidełko w pobliżu altany, która pełniła będzie funkcję pracowni ekologicznej jako miejsce obserwacji ornitologicznych. Altana usytułowana od południowej strony zbudowana z elementów drewnianych wyposażona w ławki wykonane z drewnianych skrzyń. W zachodniej części ogrodu będzie znajdować się zegar słoneczny i stacja meteorologiczna do obserwacji poszczególnych składników pogody.

We wschodniej części ogrodu znajdować się będzie strefa edukacyjna na którą składać się będą: 1. Gra terenowa … . Gra prezentuje 24 gatunki ptaków, skategoryzowanych w przemyślany sposób jako: … . W ten sposób uczniowie mają możliwość poznania różnorodności ornitologicznej, ze względu na tryb życia i zamieszkiwane środowisko. Konstrukcja o wymiarach około 145 x 220 x 35 cm w drewnianym stelażu z dachem dwuspadowym wykonanym z desek. Na dwóch słupach średnicy około 12-14 cm zamontowano w górnej części dwustronny panel edukacyjny. Pod panelem umieszczonych jest 9 obracanych kostek w postaci prostopadłościanów o wymiarach około 19 x 19 x 17 cm. Druk grafiki i/lub fotografii naniesiony metodą UV bezpośrednio na ściany kostek i panel edukacyjny oraz zabezpieczony lakierem. Słupy zamontowane w gruncie przy pomocy kotew stalowych. 2. Koło wiedzy - owady. Gra bilansująca w swej formie elementy edukacji i zabawy poprzez zastosowanie obrotowego koła z ozdobnym panelem kształtowym. Merytorycznie obejmuje wybranych gatunków owadów - znanych i ciekawych, zarówno pod względem „urody”, jak i cech przystosowawczych. Konstrukcja o wymiarach około 135 x 35 x 220 cm osadzona na trzech drewnianych słupach nośnych, średnicy około 12-14 cm, z zadaszeniem dwuspadowym. Mocowanie na kotwach stalowych wraz z betonem B20. W dekoracyjnym panelu umocowane są koła, tworzące zwartą całość edukacyjną. Bardzo wysoka jakość wydruków wielkoformatowych, dodatkowo zabezpieczona lakierem UV. Koła wprowadzane w ruch obrotowych za pomocą wygodnych chwytników. 3. Gra typu „pamięciówka” - „Co ze mnie wyrośnie”. Gra ma na celu przybliżyć pokroje podstawowych drzew i krzewów leśnych. Zadanie polega na połączeniu nagonasiennych (pokrój i igła) z szyszkami i nasionami, natomiast liściaste - pokrój + liść z owocami i nasionami. W ten sposób uczniowie mają szansę nauczyć się rozpoznawać gatunki po pokroju, a także poznać ich cechy diagnostyczne. Gra w drewnianym stelażu z dachem dwuspadowym wykonanym z desek o wym.: około 160x35x220 cm. Całość oparta na słupach średnicy ok. 12-14 cm posadowionych w gruncie za pomocą kotew stalowych. W stelażu umieszczono w górnej części: dwustronny zadrukowany w pełnym kolorze panel edukacyjny oraz poniżej 16 obracanych tablic o wymiarach ok. 22 cm x 17,5 cm x 2 cm, z pełnokolorowym nadrukiem dwustronnym (awers/rewers). Wszystkie zadrukowane tablice wykonane w technologii przeznaczonej na zewnątrz z trwałego nośnika. Dla bezpieczeństwa użytkowników posiadają obłe krawędzie. Prowadnice do usadowienia tablic w konstrukcji wykonane z wysokogatunkowej stali nierdzewnej. Nadruk zabezpieczony dodatkowo lakierem UV i laminatem antygraffiti. Na „zielonych zajęciach” w ogrodzie, dzieci będą obserwować pogodę, rozpoznawać rośliny i zwierzęta, przeprowadzać różne eksperymenty, doświadczenia i obserwacje. Wspólna praca pomoże rozbudzić ich zainteresowania, rozwijać świadomość ekologiczną oraz umożliwi im doświadczanie zjawisk fizycznych i przyrodniczych.

Faktury za wydatki dokonane w ramach ww. projektu będą wystawiane na Gminę. Realizowany projekt należy do zadań własnych gminy, stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 506, z późn. zm.). Właścicielem przedmiotu projektu będzie Gmina. Przedmiot projektu zostanie przekazany nieodpłatnie Szkole Podstawowej … , na podstawie art. 12 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.). Zarządca Szkoły, z tytułu poprawy warunków nauczania, nie będzie pobierał żadnych opłat.

Udostępnienie przedmiotu projektu będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a tym samym nie związaną z czynnościami opodatkowanymi Gminy.

Uzyskana opinia będzie przedłożona w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … .

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy z tytułu kosztów poniesionych na realizację projektu w ramach konkursu pod nazwą … - projekt punktu dydaktycznego dla Szkoły Podstawowej … w … polegającego na wyremontowaniu i wyposażeniu pracowni dla celów edukacyjnych, którego realizatorem będzie Gmina - będzie przysługiwało Gminie prawo do odliczenia podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina jako organ władzy publicznej jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako czynny podatnik VAT.

Zgodnie z treścią art. 86 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług możliwość odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikom w zakresie w jakim te towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych.

W opisanym zdarzeniu przyszłym brak jest związku nabytych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną prowadzoną przez Gminę.

Gmina jako podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W rejestrze podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług oraz innych tytułów, prowadzonego przez Gminę ujmowane są jedynie faktury związane z dalszą sprzedażą opodatkowaną. Natomiast faktury wystawione w ramach opisanego projektu z całości będą wydatkiem Gminy wraz z podatkiem VAT. Udostępnienie pracowni dydaktycznej odbywać się będzie nieodpłatnie tzn. z tego tytułu Gmina (jako organ prowadzący szkołę) nie będzie osiągać dochodów.

Ponieważ działalność ta nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych, dlatego nie ma możliwości odliczenia podatku VAT związanego z wydatkami poniesionymi na realizację zadania. Stanowisko Gminy w przedmiotowej sprawie jest następujące: Gmina nie ma możliwości odzyskania podatku VAT zapłaconego w cenie nabytych towarów i usług przy realizacji projektu pn. … - projekt punktu dydaktycznego dla Szkoły Podstawowej im. … .

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – efekty powstałe w ramach realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu utworzenia punktu dydaktycznego pn. … przy Szkole Podstawowej …, ponieważ efekty powstałe w ramach realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Zainteresowanego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, ul. …, …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj