Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.31.2018.1.MS
z 16 marca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2018 r. (data wpływu 16 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania przychodów Wnioskodawcy uzyskiwanych ze świadczenia usług na rzecz Spółki za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej 19% podatkiem liniowym – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania przychodów Wnioskodawcy uzyskiwanych ze świadczenia usług na rzecz Spółki za przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej 19% podatkiem liniowym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym zatrudnionym na podstawie umowy o pracę w Spółce … sp. z o.o. sp.k. Wnioskodawca został również powołany na członka zarządu Spółki … sp. z o.o.

Spółka … sp. z o.o. jest komplementariuszem w Spółce … sp. z o.o. sp.k. Każdy członek zarządu … sp. z o.o. jest upoważniony do samodzielnej reprezentacji Spółki …… sp. z o.o. sp.k.

…. sp. z o.o. sp.k., …… sp. z o.o. oraz ……. sp. z o.o. sp.k. są podmiotami powiązanymi w myśl przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.

Na działalność gospodarczą Spółki …. sp. z o.o. sp.k. składają się następujące aktywności:

  1. świadczenie usług w zakresie ochrony zdrowia w dziedzinie radiologii i diagnostyki obrazowej, które są wykonywane przez lekarzy specjalistów oraz techników radiologów zatrudnianych przez tę spółkę;
  2. pośrednictwo pracy – prowadzenie agencji pracy tymczasowej;
  3. wynajmowanie floty samochodowej podmiotom powiązanym w Niemczech;
  4. w 2018 r. Spółka planuje rozpoczęcie budowy biurowca w ….

Wnioskodawca ma otrzymywać wynagrodzenie z następujących stosunków prawnych:

  1. od Spółki ….. sp. z o.o. – uchwała o powołaniu na Członka Zarządu,
  2. od spółki ….. sp. z o.o. sp.k. – umowa o oświadczenie usługi zarządzania flotą samochodową zawarta przez Wnioskodawcę w ramach prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej (dalej: „Umowa”). Na chwilę złożenia wniosku Wnioskodawca nie prowadzi pozarolniczej działalności gospodarczej. Rozpoczęcie działalności jest uzależnione od treści uzyskanej interpretacji indywidualnej. W razie rozpoczęcia wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej, Wnioskodawca złoży oświadczenie o wyborze opodatkowania 19% liniowym podatkiem, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie Umowy Wnioskodawca będzie świadczyć następujące usługi:

  1. nadzór nad obsługą techniczną samochodów (przeglądy gwarancyjne, techniczne);
  2. nadzór nad terminową wymianą ogumienia;
  3. nadzór nad obsługą kart paliwowych;
  4. nadzór nad terminowym zawieraniem umów ubezpieczenia OC i AC;
  5. nadzór nad procedurą likwidacji szkód;
  6. wynajem samochodów zastępczych;
  7. pozyskiwanie ofert na zakup/leasing/wynajem nowych samochodów oraz usługi finansowe z tym związane;
  8. poszukiwanie zbywców na używane samochody;
  9. nawiązywanie kontaktów z warsztatami samochodowymi, lakierniczymi itp.

Umowa będzie wykonywana osobiście przez Wnioskodawcę oraz przez osoby inne zatrudnione przez Wnioskodawcę w oparciu o umowy cywilnoprawne. Liczba zatrudnianych osób będzie uzależniona od bieżących potrzeb i może podlegać wahaniom. Decyzja w tym zakresie będzie należeć do Wnioskodawcy. Za działania i zaniechania osób zatrudnionych Wnioskodawca będzie odpowiedzialny jak za własne działania i zaniechania.

Umowa będzie zobowiązywać Wnioskodawcę do świadczenia usługi z najwyższą starannością, wedle najlepszej wiedzy oraz do przestrzegania obowiązku zachowania poufności. Ponadto, umowa będzie miała charakter powtarzalny.

Za czas niewykonywania obowiązków umownych z powodu choroby bądź innej nagłej, nieprzewidywalnej okoliczności, Wnioskodawca nie będzie otrzymywać wynagrodzenia. W zakresie realizacji Umowy, Wnioskodawca będzie odpowiadać względem Spółki, zgodnie z zasadami odpowiedzialności określonymi w przepisach Kodeksu cywilnego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy wynagrodzenie, które będzie należne Wnioskodawcy na podstawie Umowy, należy kwalifikować jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z tym Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania 19% podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pod warunkiem skutecznie złożonego zawiadomienia, o którym mowa w art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawcy, wynagrodzenie, jakie będzie Mu przysługiwać należy kwalifikować jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej. Efektem tego będzie możliwość zastosowania opodatkowania 19% podatkiem liniowym, o którym mowa w art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem skutecznie złożonego zawiadomienia, o którym mowa w art. 9a ust. 2 ww. ustawy.

Definicja pozarolniczej działalności gospodarczej została zawarta w art. 5 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z nią pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza zarobkową działalność usługową prowadzoną we własnym imieniu, bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej stanowią odrębne źródło przychodów od np. przychodów ze stosunku pracy lub działalności wykonywanej osobiście.

Zgodnie z art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione zostaną następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. czynności są wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Powyższe oznacza, że przychody, aby były kwalifikowane jako osiągnięte z pozarolniczej działalności gospodarczej, nie mogą być zaliczone m.in. do przychodów ze stosunku pracy oraz przychodów z działalności wykonywanej osobiście, a ponadto czynności wykonywane nie mogą spełniać łącznie kryteriów z art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uprawnienie do skorzystania z 19% podatku liniowego jest uzależnione także od spełnienia przesłanek określonych w art. 9a ust. 1-3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z nimi, podatnik zyskuje uprawnienia do opodatkowania swojego dochodu stawką linową, gdy zawiadomi organ podatkowy o wyborze stawki 19% oraz nie wykonuje czynności na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy odpowiadających czynnościom, które podatnik wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy.

Usługa na podstawie umowy wykonywana będzie przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej przez Niego działalności gospodarczej, która będzie miała charakter zarobkowy, tj. będzie ukierunkowana na osiągniecie zysku. Wnioskodawca będzie wykonywał działalność gospodarczą we własnym imieniu, w sposób:

  1. zorganizowany – usługa świadczona przez Wnioskodawcę będzie ujęta w ramy umowne, będzie ona świadczona w sposób systematyczny i powtarzalny. Ponadto, zgodnie z zapotrzebowaniem, Wnioskodawca będzie zatrudniał na podstawie umów cywilnoprawnych pracowników, co oznacza, że będzie On odpowiedzialny za zorganizowanie swej usługi,
  2. ciągły – strony przewidują długotrwałą współpracę.

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe wskazuje, że spełnione zostaną kryteria okazane w art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Usługa wykonywana przez Wnioskodawcę na podstawie umowy nie powinna być kwalifikowana, zdaniem Wnioskodawcy, jako stosunek pracy na podstawie Kodeksu pracy, ze względu na:

  1. brak elementu podporządkowania (tj. bezpośredniej kontroli wykonywanej usługi przez usługobiorcę), co jest warunkiem niezbędnym do uznania stosunku prawnego za stosunek pracy;
  2. swoboda w wyborze miejsca świadczenia usługi przez Wnioskodawcę (ze względu na różnorodność zleceń i specyfikę usługi wykonywanej przez Wnioskodawcę wymagane będzie jego częste przemieszczanie się; oznacza to, że miejscem pracy może być zarówno siedziba usługobiorcy, jak i w zależności od potrzeb, dowolnie wybrane inne miejsce). Stosunek pracy charakteryzuje się tym, że miejsce pracy określa pracodawca;
  3. swoboda przy określaniu przez Wnioskodawcę ilości czasu poświęcanego na świadczenie usługi (dodatkowo Wnioskodawca będzie, w zależności od potrzeb, samodzielnie zawierał umowy cywilnoprawne z innymi podmiotami, przez co część zadań będzie mógł oddelegować na inne osoby). Stosunek pracy charakteryzuje się tym, że czas pracy określa pracodawca;
  4. brak wynagrodzenia za okres, w którym Wnioskodawca nie świadczy usługi z powodu choroby lub innej nieprzewidzianej przyczyny leżącej po stronie Wnioskodawcy. Stosunek pracy charakteryzuje się tym, że co do zasady, pracownikowi przysługuje zabezpieczenie socjalne przez okres braku możliwości świadczenia pracy;
  5. brak zastosowania przepisów ograniczających odpowiedzialność za wyrządzoną przez Wnioskodawcę usługobiorcy szkodę (w zakresie realizacji umowy Wnioskodawca będzie odpowiadał na ogólnych zasadach odpowiedzialności z Kodeksu cywilnego, tj. na zasadzie ryzyka). Stosunek pracy charakteryzuje się tym, że odpowiedzialność pracownika jest co do zasady ograniczona;
  6. brak zastrzeżeń w umowie o stosowaniu bądź odpowiednim stosowaniu przepisów Kodeksu pracy.

Świadczenie usługi nie stanowi również działalności wykonywanej osobiście, z której przychody wymienione są w art. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście uznaje się m.in.:

  1. przychody uzyskiwane z tytułu wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia albo umowy o dzieło, jeżeli są uzyskiwane wyłącznie od osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą lub od osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, jeżeli nie są uzyskiwane na podstawie umów zawieranych ramach działalności gospodarczej albo nie stanowią przychodów z umów o zarządzanie lub kontraktów menadżerskich (art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych);
  2. przychody otrzymywane przez osoby należące do składów zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych (art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych);
  3. przychody z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menadżerskich lub umów o podobnym charakterze (z wyjątkiem art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), nawet jeżeli umowy są zawierane w ramach działalności gospodarczej.

Umowa nie jest umową o dzieło lub umową zlecenia. Ponadto, usługi wynikające z umowy będą świadczone w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę. W związku z powyższym, przychody ze świadczenia usługi na podstawie umowy nie stanowią przychodów, o których mowa w art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przychody z tytułu świadczenia usługi nie powinny być również kwalifikowane jako przychody z tytułu czynności członków zarządu (na podstawie art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) lub kontrakty o zarządzanie/umowy menadżerskie (na podstawie art. 13 ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). Przedmiotem umowy będą przede wszystkim usługi dotyczące szeroko pojętym, kompleksowym zarządzaniem floty samochodowej. Ponadto, Wnioskodawca, jako Członek Zarządu Spółki … sp. z o.o. otrzymywać będzie osobne wynagrodzenie na podstawie Uchwały o powołaniu na Członka Zarządu.

Na podstawie art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czynności wykonywane przez Wnioskodawcę na podstawie umowy nie zostaną uznane za pozarolniczą działalność gospodarcza, jeżeli spełnione łącznie zostaną następujące kryteria:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat czynności oraz ich wykonanie ponosiłby wyłącznie Spółkę;
  2. usługi wykonywane byłyby pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Spółkę;
  3. Wnioskodawca nie ponosiłby ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Na podstawie obowiązujących przepisów Kodeksu cywilnego, Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność wobec Spółki oraz osób trzecich za rezultat wykonywanej na podstawie umowy usługi. Pierwsza przesłanka zatem nie jest spełniona, gdyż Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za świadczoną przez siebie usługę.

Druga przesłanka również nie znajdzie zastosowania, gdyż Wnioskodawca prowadzić będzie samodzielnie działalność gospodarczą, dodatkowo sam będzie zatrudniał, w razie zaistniałych potrzeb, inne podmioty na podstawie umów cywilnoprawnych.

Ponadto, Wnioskodawca ponosić będzie ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną przez Niego działalnością gospodarczą. Świadczy o tym m.in: możliwość rozwiązania umowy, ponoszenie odpowiedzialności wobec Spółki czy osób trzecich za rezultat wykonywanej usługi, ryzyko związane z zawieraniem umów cywilnoprawnych z innymi podmiotami itp. Nie zostanie zatem, spełniona żadna przesłanka z art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pozwalająca twierdzić, że usługa świadczona przez Wnioskodawcę, nie będzie spełniać kryteriów pozarolniczej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą odpowiedniemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o stosowaniu form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnicy mogą wybrać opodatkowanie pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach z art. 30c ww. ustawy. W tym przypadku, obowiązani są do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów, może złożyć oświadczenie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak, niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

W tych terminach możliwe jest złożenie oświadczenia podatnika o wyborze opodatkowania 19% podatkiem liniowym od dochodów z prowadzonej przed Niego działalności gospodarczej.

Z kolei, w myśl art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej, przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1 oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

W ocenie Wnioskodawcy, literalna wykładnia art. 9a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje, że wyłączenie stosowania 19% podatku liniowego do podatkowania dochodów z działalności gospodarczej w bieżącym roku podatkowym będzie miało zastosowanie tylko w sytuacji, gdy podatnik będzie wykonywał takie same czynności na podstawie umowy, które wykonywał lub wykonuje w roku bieżącym na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. Wyżej wymienione wyłączenie nie będzie miało zastosowania w przypadku Wnioskodawcy, ponieważ jak zostało wyżej opisane, Wnioskodawca będzie w ramach umowy wykonywał inne czynności niż wykonuje na podstawie Uchwały o powołaniu na Członka Zarządu. Na podstawie umowy będzie On wykonywał kompleksową usługę zarządzania flotą samochodową leasingowaną przez Spółkę.

W związku z powyższym, całość wynagrodzenia z tytułu usługi wykonywanej na podstawie umowy, należna Wnioskodawcy od Spółki, będzie stanowić przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, efektem czego będzie możliwość opodatkowana tego dochodu 19% podatkiem liniowym pod warunkiem skutecznego złożenia oświadczenia z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Prawidłowość powyższej kwalifikacji podatkowej potwierdzają interpretacje Ministra Finansów, który przychyla się do stanowiska wnioskodawców, że mają oni prawo do zastosowania 19% liniowej stawki podatku dochodowego od osób fizycznych, jeżeli świadczą usługi w ramach działalności gospodarczej oraz usługi te nie stanowią działalności wykonywanej osobiście w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W stanach faktycznych przedstawianych we wnioskach o interpretację, podatnicy często podkreślają, że oprócz usług doradczych, pełnią funkcję członka zarządu albo zawierają kontrakt menedżerski, na podstawie którego wykonują czynności zarządcze.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy potwierdza m.in interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 10 listopada 2017 r., o sygnaturze 0113-KDIPT2 -1.4011.318.2017.1.KO.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy poinformować, że na dzień wydania niniejszej interpretacji obowiązuje tekst jednolity ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm.).

Nadmienia się, że w uzasadnieniu własnego stanowiska Wnioskodawca powołał przepis art. 5 pkt 6 zamiast art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tutejszy Organ uznał, że jest to oczywista omyłka pisarska, niemająca wpływu na rozstrzygnięcie wniosku, a intencją Wnioskodawcy było powołanie art. 5a pkt 6 ww. ustawy, co stanowi oczywistą omyłkę niemającą wpływu na rozstrzygnięcie wniosku.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17,43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj