Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.198.2018.3.MG
z 9 maja 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2018 r. (data wpływu 22 marca 2018 r.), uzupełniony pismem z dnia 23 kwietnia 2018 r. (data wpływu 24 kwietnia 2018 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 kwietnia 2018 r. znak 0114-KDIP3-2.4011.198.2018.2.MG o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją oferty promocyjnej skierowanej do klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach której klientom wydane zostaną karty podarunkowe (pytanie Nr 1, 2, 3, 4 i 5) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z organizacją oferty promocyjnej skierowanej do klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach której klientom wydane zostaną karty podarunkowe (pytanie Nr 1, 2, 3, 4 i 5).


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka (dalej: „Sprzedawca”) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej energii elektrycznej. W związku z tym by pozyskać nowych klientów a w przyszłości ich utrzymać Spółka przygotowuje różnego rodzaju oferty dla klientów. Jedną z ofert kierowanych do klientów jest oferta sprzedaży premiowej (dalej „Oferta”). Oferta ta dedykowana jest dla klientów, którzy w okresie obowiązywania Oferty promocyjnej posiadają lub zawrą ze Spółką Umowy kompleksowe sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji dla klientów indywidualnych. Oferta promocyjna zawiera wysokość oraz warunki stosowania cen za energię elektryczną oraz stawek opłat handlowych przez określony okres czasu.

Ofertę promocyjną stosuje się w rozliczeniach z klientami, dokonującymi zakupu energii na własny użytek. Klient, w ramach Oferty promocyjnej, będzie miał możliwość skorzystania z jednej lub kilku dodatkowych usług odpłatnych zaproponowanych przez Sprzedawcę, w przypadku ich obowiązywania w okresie korzystania przez klienta z Oferty promocyjnej. Zasady korzystania z wybranej usługi dodatkowej oraz zasady płatności za wybraną usługę dodatkową, w tym cena, zostaną określone odrębnie, w regulaminie każdej usługi. Dodatkowe usługi odpłatne będą realizowane także po zakończeniu Oferty promocyjnej. Jedną z dodatkowych odpłatnych usług jest np. „usługa pomocy elektryka”.

W ramach niniejszej Oferty promocyjnej klient otrzymuje gwarancję niezmienności cen za energię elektryczną w ciągu określonego czasu od daty rozpoczęcia sprzedaży. Po upływie okresu gwarancji ceny klient będzie rozliczany za zakupioną energię według cen i stawek opłat z grupy taryfowej określonej w umowie, zgodnie z obowiązującym cennikiem Sprzedawcy, o ile nie zostanie przedstawiona przez Sprzedawcę i przyjęta przez klienta nowa oferta promocyjna.

W przypadku rozwiązania Umowy przez klienta lub w przypadku uniemożliwienia realizacji świadczenia usługi przez Sprzedawcę z przyczyn leżących po stronie klienta w okresie obowiązywania gwarancji cen, klient będzie zobowiązany do zapłaty Sprzedawcy kary umownej w wysokości sumy opłat handlowych, pozostających do zapłaty w ramach Oferty promocyjnej. Obowiązek zapłaty kary umownej nie powstanie w wypadku zgłoszenia obiektywnie uzasadnionego wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownej na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego.

Klient, który skorzysta z Oferty promocyjnej upoważniony będzie do odbioru karty podarunkowej w określonej w regulaminie Oferty promocyjnej. Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej Spółki, klient będzie wybierał rodzaj karty podarunkowej w ramach danej Oferty. Karty podarunkowe zostaną przekazane klientowi listownie lub w punkcie usługowo-sprzedażowym po pozytywnym zakończenia procesu zmiany sprzedawcy. W przypadku uzyskaniu negatywnej weryfikacji w procesie zmiany sprzedawcy, klient nie otrzyma karty podarunkowej. W przypadku rozwiązania Umowy przez klienta, klient będzie zobowiązany zwrócić równowartość rynkową karty podarunkowej, którą otrzymał.


Karty podarunkowe zostaną nabyte przez Spółkę od podmiotów, które dystrybuują karty typu pre-paid. Karty podarunkowe będą wystawione na okaziciela i umożliwiają dokonywanie zakupów towarów lub usług w wybranych punktach usługowo-sprzedażowych.


Wniosek zawierał braki formalne, w związku z czym organ podatkowy pismem z dnia 13 kwietnia 2018 r. znak 0114-KDIP3-2.4011.198.2018.2.MG wezwał do ich uzupełnienia poprzez doprecyzowanie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego poprzez wskazanie, czy w ramach danej określonej oferty promocyjnej klient otrzyma tylko jedną kartę podarunkową?

Wnioskodawca doprecyzował zdarzenie przyszłe wyjaśniając, że zgodnie z warunkami opisanych we wniosku ofert promocyjnych każdy klient otrzymuje jedną kartę podarunkową za przeniesienie umowy na jedno miejsce dostarczania energii elektrycznej. Miejsce dostarczania, to zgodnie z warunkami ogólnymi umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucyjnych, to punkt w sieci dystrybucyjnej operatora sieci dystrybucyjnej, do którego dostarczana jest energia elektryczna, określony w umowie o przyłączenie do sieci albo w umowie kompleksowej, będący jednocześnie miejscem odbioru tej energii (np. mieszkanie, dom, garaż).


Jeżeli klient przeniesie dwie umowy na dwa miejsca dostarczania, to otrzyma dwie karty podarunkowe. Jeżeli przeniesie trzy, cztery...., to otrzyma tyle kart podarunkowych ile przeniósł umów na dostawę energii w ramach ofert promocyjnych tego typu. Może zdarzyć się tak, że klient, który posiada kilka umów przenosi je w jednym terminie i otrzymuje jednorazowo np. 7 kart po 300 zł, czyli przekracza limit zwolnienia, czyli kwotę 2.100 zł i nie korzysta ze zwolnienia.


Może zdarzyć się również tak, że klient zdecyduje się na przeniesienie umowy/umów w danym momencie np. w maju, a inną umowę/umowy w innym okresie np. w lipcu. Jednorazowa wartość poszczególnych kart dla poszczególnych umów w każdym przypadku będzie uzależniona od aktualnej oferty z jakiej skorzystał za przeniesienie umów na dostawy energii elektrycznej w danym momencie.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty promocyjnej (sprzedaży premiowej) podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem PIT na zasadach wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT?
  2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, jednorazowa wartość nagród, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, należy rozumieć jako wartość każdej odrębnie otrzymanej ilości kart podarunkowych związanych z przyjęciem (wyborem) Oferty promocyjnej przez klienta w danym momencie?
  3. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość nie przekracza 2.000 zł, wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty promocyjnej podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT?
  4. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość przekracza 2.000 zł, wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach Oferty promocyjnej nie podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT?
  5. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka jest płatnikiem podatku PIT z tytułu przekazania kart podarunkowych, wydawanych klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach Oferty promocyjnej, które nie podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT?
  6. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka nie jest płatnikiem podatku PIT z tytułu przekazania kart podarunkowych, niezależnie od ich wartości, wydawanych klientom będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, w ramach Oferty promocyjnej?

Interpretacja indywidualna wydana została w zakresie pytania Nr 1, 2, 3, 4 i 5. W odniesieniu do pytania Nr 6 zostanie wydana odrębna interpretacja indywidualna.


Zdaniem Wnioskodawcy,


Ad. 1


Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko Sprzedawcy, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty promocyjnej podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem PIT na zasadach wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową jeżeli jednorazowa wartość tych nagród nie przekracza kwoty 2.000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymywanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Zakres przedmiotowy zwolnienia z podatku wprowadzonego przez ustawodawcę na mocy przytoczonego wyżej przepisu dotyczy przychodów pochodzących ze źródeł, które nie posiadają swojej legalnej definicji w całym systemie prawa. W szczególności ustawodawca nie wprowadził definicji legalnej pojęcia „sprzedaż premiowa”, pozostawiając dokonanie odpowiedniej klasyfikacji prowadzącym akcje promocyjne, ich organizatorom lub innym podmiotom, dla których wiążą się one z konsekwencjami na gruncie prawa podatkowego.


Doktryna prawa podatkowego, jak również orzecznictwo organów podatkowych (m.in. zawarte w interpretacjach indywidualnych wydawanych w imieniu Ministra Finansów) wypracowały jednoznaczne podejście do omawianego problemu definicyjnego. Powszechnie przyjmuje się, że „sprzedaż premiowa” sprowadza się do sytuacji, w której dochodzi do sprzedaży towarów lub świadczenia usług, pomiędzy sprzedającym a kupującym, połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Otrzymanie premii jest gwarantowane i następuje po spełnieniu warunków wskazanych przez sprzedającego. Doktryna prawa podatkowego oraz orzecznictwo zdefiniowało również cechy pozwalające odróżnić sprzedaż premiową od innych sprzedażowych akcji promocyjnych. Sprzedaż premiową cechuje to, że:

  • ma ona na celu uatrakcyjnienie zakupu danych towarów lub usług lub zachęcenie uczestników programu do dalszej współpracy,
  • polega na nieodpłatnym przekazaniu towarów, usług lub bonów pieniężnych w związku ze spełnieniem przez nabywcę pewnych z góry określonych przez sprzedającego warunków,
  • wiąże przekazanie nagród z faktem zakupu promocyjnego towaru lub korzystania z objętej promocją usługi, lub też zgromadzenia odpowiedniej liczby punktów,
  • nagroda przysługuje każdemu nabywcy - jej przyznanie nie jest zatem wynikiem przypadku lub odgadywania zaistniałych zdarzeń losowych,
  • nagrody przyznawane są za dokonanie zakupów o określonej wartości lub ilości, tzn. za utrzymanie określonej intensywności kontaktów gospodarczych lub częstotliwości korzystania z objętych sprzedażą premiową usług, czy też pozostawania klientem przez określony czas przy założonej minimalnej wartości sprzedaży.

W ocenie Wnioskodawcy, akcje promocyjne stanowiące sprzedaż premiową jaką jest Oferta promocyjna spełniają wszystkie przesłanki, aby uznać je za „sprzedaż premiową” w rozumieniu ustawy o PIT. W związku z tym, prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty premiowej podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem PIT na zasadach wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Ad. 2


Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, jednorazowa wartość nagród, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, należy rozumieć jako wartość każdej odrębnie otrzymanej ilości kart podarunkowych związanych z przyjęciem (wyborem) Oferty promocyjnej przez klienta w danym momencie.

Poprzez pojęcie „jednorazowa wartość nagrody”, o którym mowa w powołanym powyżej przepisie ustawy o PIT należy rozumieć wartość każdej odrębnie otrzymanej karty lub kart podarunkowych w związku z przyjęciem (wyborem) Oferty promocyjnej. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku kart podarunkowych w różnych terminach w związku ze skorzystaniem z Oferty promocyjnej w różnym czasie. W takim przypadku wartości kart podarunkowych w celu ustalenia limitu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy PIT, nie powinno się łączyć, gdyż otrzymane przez klienta kary podarunkowe będą związane ze skorzystaniem przez niego z Oferty promocyjnej w różnym czasie.


Ad. 3


Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko Sprzedawcy, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość nie przekracza 2.000 zł, wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty promocyjnej podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową jeżeli jednorazowa wartość tych nagród nie przekracza kwoty 2.000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymywanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

W ocenie Spółki, akcje promocyjne stanowiące Ofertę promocyjną spełniają wszystkie przesłanki, aby uznać je za „sprzedaż premiową” w rozumieniu ustawy o PIT. W związku z tym, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość nie przekracza 2.000 zł, wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej w ramach Oferty promocyjnej podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Ad. 4


Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość przekracza 2.000 zł, wydawane klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach Oferty promocyjnej nie podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową jeżeli jednorazowa wartość tych nagród nie przekracza kwoty 2.000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymywanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.


Zatem, karty podarunkowe, których jednorazowa wartość przekracza kwotę 2.000 zł nie korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem PIT, nawet jeśli spełniają pozostałe warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT. Przy czym, w takim przypadku, opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem PIT podlegać będzie cała wartość karty podarunkowej (a nie nadwyżka ponad kwotę 2.000 zł).


Ad. 5


Zdaniem Spółki, prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku, Spółka jest płatnikiem podatku PIT z tytułu kart podarunkowych, wydawanych klientom będącym osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, w ramach Oferty promocyjnej, które nie podlegają zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 i art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 1 ustawy o PIT, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.


Jak wskazuje art. 42 ust. 1 ustawy o PIT, płatnicy, o których mowa w art. 41 ustawy o PIT, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Ponadto, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41 ustawy o PIT, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (art. 42 ust. 1a ustawy o PIT) (formularz PIT-8AR).


Dodatkowo, Spółka wskazuje, iż nie ma obowiązku sporządzenia formularza PIT-8C ze względu na fakt, iż formularz PIT-8C sporządza się i doręcza podatnikowi w przypadku niepobierania podatku PIT przez płatnika (art. 42a ustawy o PIT).


Z przepisów ustawy o PIT wynika zatem, iż płatnikiem podatku PIT w przypadku wypłaty (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT jest podmiot dokonujący wypłaty tych świadczeń. Z treści ww. przepisów ustawy o PIT wynika zatem, iż płatnikiem podatku PIT, zobowiązanym do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od kart podarunkowych przekazywanych na rzecz klientów w ramach sprzedaży premiowej są podmioty dokonujące takich świadczeń, tj. dokonujący przekazywania kart podarunkowych na rzecz klientów Oferty promocyjnej.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj