Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-2.4012.208.2018.1.JM
z 30 maja 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2018 r. (data wpływu 26 marca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia w całości lub części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. xxx” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia w całości lub części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „xxx”.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 16 maja 2018 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.208.2018.1.JM.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina na sesji Rady Miejskiej w dniu xxx 2017 r. przyjęła „xxx” na lata 2016-2023, który wyznacza obszary rewitalizacji o łącznej powierzchni 276,74 ha zamieszkały przez 4109 osób (tj. 20,61 populacji). Składa się on z 14 podobszarów, z których 11 znajduje się na obszarach wiejskich gminy xxx. Jednym z nich jest podobszar „xxxx”. Szkoła Podstawowa w xxx obejmuje swoim okręgiem szkolnym miejscowości zz cc vvv. Miejscowości te obejmują dwa obszary zdegradowane: rejon statystyczny xxx oraz xxx

Przedmiotem projektu jest rozbudowa i przebudowa SP w xx o nowe pomieszczenia dydaktyczne i sportowo-rekreacyjne wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod-kan, c.o., wentylacją mechaniczna, elektryczną, OZE oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. W efekcie prowadzonych działań powstanie nowy obiekt o łącznej powierzchni zabudowy 1131,75 m2 i powierzchni użytkowej wynoszącej 1052,24. Obszar budynku i infrastruktury towarzyszącej rozbudowie wyniesie 2019,14 m2. Powstanie obiekt jednokondygnacyjny o niewielkim podpiwniczeniu. W poziomie parteru znajdzie się sala gimnastyczna o pow. 509,78m2, 3 pomieszczenia dydaktyczne (szkoła, przedszkole), pokój nauczycielski, a także sanitariat, pomieszczenie gospodarcze i komunikacja.

W ramach niezbędnych prac budowlanych planuje się następujące roboty:

  1. roboty budowlane (w tym roboty ziemne i fundamentowe, konstrukcyjne, wykonanie poszycia dachowego, stolarkę okienną i drzwiową, prace wykończeniowe);
  2. wykonanie sieci zewnętrznej (kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągowa) oraz instalacje wewnętrzne (c.o. kolektory słoneczne, wentylacji, elektryczne);
  3. zagospodarowanie terenu (utwardzenie, zieleń);
  4. zakup i montaż „pierwszego wyposażenia” sal lekcyjnych, szatni, sanitariatów, pokoju nauczycielskiego, sali sportowej, która zostanie w zakresie podłogi i urządzeń dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym uprawiających różne dyscypliny sportu na wózkach inwalidzkich.

Całość prac będzie objęta nadzorem inwestycyjnym i autorskim oraz zarządzana. Celem bezpośrednim projektu jest rozbudowa istniejącego obiektu szkolnego w taki sposób, aby możliwe było uruchomienie przedszkola, przygotowanie obiektu do przyjęcia większej liczby uczniów oraz zapewnienie dzieciom i młodzieży właściwych warunków prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, a dorosłym mieszkańcom obszaru rewitalizacji stworzenie warunków do podejmowania aktywności fizycznej oraz rozwijania swoich pasji i zainteresowań w oparciu o ogólnodostępną infrastrukturę publiczną, a tym samym wpływanie na systematyczną poprawę jakości życia na obu obszarach zdegradowanych gminy. Działanie to ma na celu istotne wzmocnienie potencjału placówek świadczących zróżnicowane usługi społeczne, na które zapotrzebowanie zostało zidentyfikowane na obszarze objętym kryzysem.

Przyjęto następujące założenia dotyczące korzystania z obiektu:

  1. zajęcia wychowawczo-edukacyjne w ramach działania przedszkola;
  2. zajęcia edukacyjne;
  3. pozalekcyjne zajęcia sportowo-rekreacyjne na sali gimnastycznej dla dzieci i młodzieży;
  4. indywidualne zajęcia sportowo- rekreacyjne dla absolwentów szkoły (udostępnienie sali na zajęcia typu aerobik, fitness, gry zespołowe  darmowe);
  5. udostępnienie sali dla lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich  bezpłatnie;
  6. udostępnienie sali dla zajęć ogólnorozwojowych i sprawnościowych dla lokalnych OSP  bezpłatnie;
  7. organizacja zajęć dla ojców i ich dzieci  bezpłatnie;
  8. sala do ćwiczeń zespołu muzycznego i musztry paradnej dla xxx  bezpłatnie;
  9. zajęcia fitness dla kobiet w różnym wieku  bezpłatnie;
  10. zajęcia aktywizujące seniorów, zajęcia ruchowe, rehabilitacyjne  bezpłatnie;
  11. zajęcia rekreacyjne dla dzieci z problemem otyłości oraz wadami postawy  bezpłatnie;
  12. zajęcia sportowo-rekreacyjno-rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych  bezpłatnie;
  13. kółka zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych poszerzające wiedze, w tym językowe oraz w zakresie nauk humanistycznych, oraz matematyczno-przyrodniczych  bezpłatnie;
  14. cykliczne spotkania i warsztaty dla rodziców z problemami wychowawczymi  bezpłatnie;
  15. warsztaty kulinarne dla mieszkańców propagujące kuchnie regionalną  bezpłatnie;
  16. osoby dorosłe z obszaru rewitalizacji uczestniczące w zajęciach i wydarzeniach społeczno-kulturalnych w obiekcie.



Dzięki rozbudowie szkoły i wzmocnieniu jej pozycji na lokalnym rynku usług edukacyjnych oraz uruchomieniu Gminnego Centrum Sportu xxx planuje się utworzyć na terenie szkoły stowarzyszenie oświatowe prowadzące działalność gospodarczą, które będzie związane z szeroko pojętą edukacją prowadzoną na terenie szkoły (w całym obiekcie). Przedmiotem działalności stowarzyszenia będzie m.in. organizowanie różnego rodzaju szkoleń, kursów językowych, kursów komputerowych, a także zajęć gimnastyki korekcyjnej i rehabilitacji, także w kontekście planowanego do powołania Gminnego Centrum Sportu xxx. Pomieszczenia, które będzie wykorzystywała fundacja będą jej użyczane. Nie będą wchodzić do sprzedaży objętej podatkiem VAT.

W ramach przedsięwzięcia planuje się generowanie dochodów własnych przez operatora  Szkołę Podstawową w xxxz następujących źródeł:

  • planuje się utworzenie oddziału przedszkolnego dla około 25 dzieci. Zgodnie z przepisami prawa, pobyt dzieci do 5 godzin dziennie jest bezpłatny. Zakłada się, że średnio około 12 dzieci będzie pozostawało w przedszkolu o mniej więcej 3 godziny dłużej powyżej 5 godzin. Przy stawce 1zł/h ponadwymiarową i przy pracy przedszkola w okresie 10 miesięcy, da to roczny wpływ na poziomie 9.000 zł;
  • wpływy z dodatkowych zajęć: język angielski, tańce inne. Dla całego przedszkola w tym scenariuszu to przychody na poziomie 250 zł/rok (1zł/osoba na miesiąc);
  • wynajem pomieszczeń w części szkoły nieobjętej projektem. Nowe pomieszczenia pozwolą na zwolnienie powierzchni nieobjętej projektem w której zamierza się ulokować podmiot  stowarzyszenie oświatowe. Biorąc pod uwagę charakter podmiotu szacuje się, że wpływy z tego tytułu będą wynosić miesięcznie około 300 zł, rocznie 3 600 zł;
  • inne przychody operacyjne nie występują.

Biorąc pod uwagę powyższe założenia, zaplanowano przychody dla scenariusza z projektem na poziomie około 12 850 zł rocznie.

Szkoła Podstawowa w xxx jest jedną z centralizowanych przez Gminę jednostek.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że zakupy które gmina będzie dokonywała w związku z realizacją opisanego we wniosku projektu będą udokumentowane fakturami VAT, w których jako nabywca będzie figurowała Gmina.

W części szkoły objętej projektem będą wykonywane czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT:

  1. zajęcia wychowawczo-edukacyjne w ramach działania przedszkola;
  2. zajęcia edukacyjne;
  3. pozalekcyjne zajęcia sportowo-rekreacyjne na sali gimnastycznej dla dzieci i młodzieży;
  4. indywidualne zajęcia sportowo- rekreacyjne dla absolwentów szkoły (udostępnienie sali na zajęcia typu aerobik, fitness, gry zespołowe  darmowe)
  5. udostępnienie sali dla lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich  bezpłatnie;
  6. udostępnienie sali dla zajęć ogólnorozwojowych i sprawnościowych dla lokalnych OSP – bezpłatnie;
  7. organizacja zajęć dla ojców i ich dzieci  bezpłatnie
  8. sala do ćwiczeń zespołu muzycznego i musztry paradnej dla orkiestry „xxx”  bezpłatnie;
  9. zajęcia fitness dla kobiet w różnym wieku  bezpłatnie;
  10. zajęcia aktywizujące seniorów, zajęcia ruchowe, rehabilitacyjne  bezpłatnie;
  11. zajęcia rekreacyjne dla dzieci z problemem otyłości oraz wadami postawy  bezpłatnie;
  12. zajęcia sportowo-rekreacyjno-rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych  bezpłatnie;
  13. kółka zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych poszerzające wiedze, w tym językowe oraz w zakresie nauk humanistycznych, oraz matematyczno-przyrodniczych  bezpłatnie;
  14. cykliczne spotkania i warsztaty dla rodziców z problemami wychowawczymi  bezpłatnie;
  15. warsztaty kulinarne dla mieszkańców propagujące kuchnie regionalną  bezpłatnie;
  16. osoby dorosłe z obszaru rewitalizacji uczestniczące w zajęciach i wydarzeniach społeczno- kulturalnych w obiekcie.

W części szkoły objętej projektem nie będzie prowadzona działalność gospodarcza. Pozostała działalność wykonywana w budynku powstałym w ramach projektu została określona w odpowiedzi na drugie pytanie.

Gmina nie ma możliwości przypisania dokonanych w ramach realizacji projektu zakupów w całości lub części do działalności gospodarczej.

W odpowiedzi na pytanie tut. Organu „Jaka jest wartość wskaźnika obliczonego na podstawie przepisów art. 86 ust. 2a ustawy o VAT dla czynności wykonywanych przez jednostkę budżetową wykorzystującą obiekt (tj. sposobu określenia proporcji dla jednostki budżetowej Gminy tj. dla szkoły)?” Wnioskodawca wskazał, że „Wskaźnik wynosi 0%”.

W odpowiedzi na pytanie tut. Organu „Czy Gmina uznała, że wartość wskaźnika obliczonego dla tej jednostki budżetowej na podstawie przepisów art. 86 ust. 2a ustawy o VAT wynosi 0%?”, Wnioskodawca wskazał, że „Gmina uznała, że wartość wskaźnika obliczonego dla jednostki wynosi 0%”.

Gmina nie ma możliwości przyporządkowania dokonanych w ramach realizacji projektu zakupów do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W odpowiedzi na pytanie tut. Organu „Proszę o wskazanie, jaka jest wartość proporcji, określona na podstawie art. 90 ust. 2-8 ustawy o VAT dla jednostki budżetowej wykorzystującej obiekt (proszę wskazać w %)?” Wnioskodawca wskazał, że „Wartość proporcji wynosi 0%”.

W odpowiedzi na pytanie tut. Organu „Czy Gmina uznała, że proporcja określona dla tej jednostki budżetowej zgodnie z art. 90 ust. 2-8 ustawy o VAT wynosi 0%?” Wnioskodawca wskazał, że „Gmina uznała, że proporcja określona dla jednostki budżetowej wynosi 0%”.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy istnieje prawna możliwość odliczenia podatku VAT od całości bądź części inwestycji opisanej w stanie faktycznym?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Gmina stoi na stanowisku, że nie przysługuje prawo do odliczenia VAT w całości bądź części od planowanej inwestycji. Wynika to z założenia, że działalność gospodarcza na obszarze inwestycji będzie prowadzona w ograniczonym zakresie. Kwoty uzyskiwane w ten sposób będą znikome, a dochód „pomijalny” w kontekście nakładów inwestycyjnych. Zdaniem Gminy w momencie złożenia wniosku nie istnieje prawna możliwość odliczenia podatku VAT naliczonego od inwestycji niewykorzystywanej komercyjnie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy – kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ponadto, podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak stanowi art. 86 ust. 2a ustawy, w przypadku nabycia towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, z wyjątkiem celów osobistych, do których ma zastosowanie art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, oraz celów, o których mowa w art. 8 ust. 5 – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, gdy przypisanie tych towarów i usług w całości do działalności gospodarczej podatnika nie jest możliwe, kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, oblicza się zgodnie ze sposobem określenia zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej, zwanym dalej „sposobem określenia proporcji”. Sposób określenia proporcji powinien najbardziej odpowiadać specyfice wykonywanej przez podatnika działalności i dokonywanych przez niego nabyć.

Zgodnie z art. 86 ust. 2g ustawy, proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej. Przepisy art. 90 ust. 5, 6, 9a i 10 stosuje się odpowiednio.

Ponadto w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego (art. 90 ust. 1 ustawy).

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10 (art. 90 ust. 2 ustawy).

W świetle art. 90 ust. 3 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Zgodnie z art. 90 ust. 10 ustawy – w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

  1. przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł – podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
  2. nie przekroczyła 2% – podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Z treści art. 86 ust. 22 ustawy wynika, że minister właściwy do spraw finansów publicznych może, w drodze rozporządzenia, określić w przypadku niektórych podatników sposób określenia proporcji uznany za najbardziej odpowiadający specyfice wykonywanej przez tych podatników działalności i dokonywanych przez nich nabyć oraz wskazać dane, na podstawie których jest obliczana kwota podatku naliczonego z wykorzystaniem tego sposobu określenia proporcji, uwzględniając specyfikę prowadzenia działalności przez niektórych podatników i uwarunkowania obrotu gospodarczego.

Na podstawie powyższej delegacji, zostało wydane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników (Dz. U. z 2015 r., poz. 2193), zwane dalej rozporządzeniem.

Z § 2 pkt 5 rozporządzenia wynika, że przez urząd obsługujący jednostkę samorządu terytorialnego rozumie się urząd obsługujący jednostkę samorządu terytorialnego, działający w formie samorządowej jednostki budżetowej.

Przez jednostkę budżetową, zgodnie z § 2 pkt 6 rozporządzenia, rozumie się utworzoną przez jednostkę samorządu terytorialnego, samorządową jednostkę budżetową.

Z kolei zakładem budżetowym jest, stosownie do § 2 pkt 7 rozporządzenia, utworzony przez jednostkę samorządu terytorialnego, samorządowy zakład budżetowy.

Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku jednostki samorządu terytorialnego sposób określenia proporcji ustala się odrębnie dla każdej z jednostek organizacyjnych jednostki samorządu terytorialnego.

W § 3 ust. 2, ust. 3 i ust. 4 rozporządzenia ustawodawca podał ustalony według wzoru sposób określania proporcji w przypadku urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego, w przypadku jednostki budżetowej oraz zakładu budżetowego.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy – podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy – nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Jak stanowi art. 6 ust. 1 powołanej ustawy – do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej oraz utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 8 i 15 ustawy o samorządzie gminnym).

Z opisu sprawy wynika, że Gmina na sesji Rady Miejskiej w dniu 30 stycznia 2017 r. przyjęła „xxx” na lata 2016-2023. Przedmiotem projektu jest rozbudowa i przebudowa SP w xxx o nowe pomieszczenia dydaktyczne i sportowo-rekreacyjne wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod-kan, c.o., wentylacją mechaniczna, elektryczną, OZE oraz z niezbędną infrastrukturą techniczna. Wartość proporcji, określona na podstawie art. 90 ust. 2-8 ustawy o VAT dla jednostki budżetowej wykorzystującej obiekt wynosi 0%. Wartość wskaźnika obliczonego dla jednostki na podstawie przepisów art. 86 ust. 2a ustawy o VAT wynosi 0%.

Jak wynika z rozpatrywanej sprawy, proporcja wyliczona na podstawie art. 86 ust. 2g ustawy w zw. z art. 90 ust. 10 pkt 2 ustawy dla jednostki budżetowej Gminy uczestniczącej w ww. projekcie wynosi 0%. W świetle powyższego Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub części od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „xxx”.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w xxxx, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny, co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekle prowadzone postępowanie jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj