Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-2.4012.519.2018.2.SM
z 20 września 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku – wg daty nadania – z dnia 6 lipca 2018 r. (data wpływu 9 lipca 2018 r.), uzupełnionym pismami z dnia 11 lipca 2018 r. (data wpływu 18 lipca 2018 r.) oraz z dnia 23 sierpnia 2018 r. (data wpływu 4 września 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla sprzedaży dań mięsnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.11, dań rybnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.12, dań warzywnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.13 oraz dań mącznych klasyfikowanych do PKWiU 10.73.11, w odniesieniu do okresów rozliczeniowych, które nie uległy przedawnieniu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla sprzedaży dań mięsnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.11, dań rybnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.12, dań mącznych klasyfikowanych do PKWiU 10.73.11, dań warzywnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.13, za okresy rozliczeniowe od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 24 czerwca 2016 r.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 lipca 2018 r. o potwierdzenie wykonania przelewu oraz z dnia 18 lipca 2018 r. o podpisy pozostałych wspólników, doprecyzowanie opisu sprawy i dodatkową opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka… – prowadzi działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem VAT – zwany dalej Wnioskodawcą.

Działalność Wnioskodawcy polega na wytwarzaniu gotowych posiłków i dań, a następnie na ich sprzedaży w sklepie garmażeryjnym jako wyroby garmażeryjne (na zimno).

Wytwarzane przez Wnioskodawcę produkty to: pierogi, kopytka, kluski śląskie – pyzy, kluski leniwe, gołąbki, krokiety, naleśniki, rogaliki, racuchy, kotlety mielone (wieprzowe), kotlety rybne, ryba w galarecie, ryba po grecku, „devolaj”, bigos, łazanki, sałatki warzywne, sałatki warzywne z dodatkiem mięsa, śledź w oleju, sałatka śledziowa, surówki warzywne.

Wytwarzane przez Wnioskodawcę wyroby garmażeryjne mają przyporządkowaną klasyfikację zgodnie z PKWiU:

  1. 10.85.11 – „Gotowe posiłki i dania na bazie mięsa, podrobów lub krwi” – kotlety mielone, wieprzowe, kotlety devolay, schabowe, filety z kurczaka, gołąbki, bigos, roladki wieprzowe, indyk z brokułami, schab z pieczarkami;
  2. 10.85.12 – „Gotowe posiłki i dania na bazie ryb, skorupiaków i mięczaków” – kotlety rybne, ryby pieczone, ryby w cieście;
  3. 10.73.11 – „Makarony, pierogi, kluski i podobne wyroby mączne” – pierogi, kluski śląskie, kopytka, kluski leniwe, łazanki, krokiety, racuchy;
  4. 10.85.13 – „Gotowe posiłki i dania na bazie warzyw” – sałatka wielowarzywna, surówki: z kapusty, z buraczków, z marchewki, sałatka z brokułów, surówka z kapusty kiszonej.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o VAT (Dz. U. z 2011 r. nr 177, poz.1054), załącznik nr 10 do ustawy o VAT.

W związku z tym, iż Wnioskodawca prowadzi sprzedaż do sklepów w postaci towaru oraz bezpośrednio klientom w punktach garmażeryjnych objęty jest 5% stawką VAT – natomiast usługa (w postaci konsumpcji na miejscu bądź cateringu) objęta stawką 8% VAT – Wnioskodawcy nie dotyczy. Catering, bowiem to podawanie posiłków na gorąco (jeśli tego wymagają) bezpośrednio do spożycia wraz z obsługą – co nie ma odniesienia w opisanej sprawie.

Ponadto, w uzupełnieniu wniosku podano, że:

  1. Wśród produktów objętych zakresem pytania zadanego we wniosku ORD-IN nie ma produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%.
  2. W sprawie będącej przedmiotem wniosku o interpretację nie wystąpiły okoliczności zawieszające lub przerywające bieg terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, o których mowa w art. 70 § 2-8 ustawy Ordynacja podatkowa.
  3. Przedawnienie zobowiązania podatkowego z tytułu wykonania czynności, o których mowa we wniosku w rozumieniu art. 70 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – nastąpiło:
    • 25 stycznia 2017 r. – w stosunku do okresu rozliczeniowego 1 stycznia 2011 roku – 31 grudnia 2011 roku;
    • 25 stycznia 2018 r. – w stosunku do okresu rozliczeniowego 1 stycznia 2012 roku – 31 grudnia 2012 roku.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

W świetle zaprezentowanego powyżej stanu faktycznego Wnioskodawca zwraca się z pytaniem do Izby Skarbowej – czy sprzedaż dań mięsnych PKWiU 10.85.11, dań rybnych PKWiU 10.85.12, dań mącznych PKWiU 10.73.11, dań warzywnych PKWiU 10.85.13 na zasadach opisanych w stanie faktycznym od dnia 1 stycznia 2011 r. do 24 czerwca 2016 r. opodatkowane podatkiem w stawce 5% VAT – jest prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego w ww. okresie czasu?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie obowiązującym od 1 stycznia 2011 r. art. 41 ust. 2a ustawy, wprowadzonym w art. 19 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

W załączniku nr 3 do ustawy, stanowiącym „Wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką w wysokości 7% (w okresie od 1 stycznia 2011 r. nadal – 8%), w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2011 r. zostały wymienione:

  • pod pozycją 36 – „Makarony, pierogi, kluski i podobne wyroby mączne” – symbol PKWiU 10.73.11.0;
  • pod pozycją 42 – „Gotowe posiłki i dania, z wyłączeniem produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2% - symbol PKWiU ex. 10.85.1.

Zgodnie z pkt l objaśnień do ww. załącznika nr 3, wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Powyższe oznacza, że w przypadku, gdy towar lub usługa wymieniony w załączniku nr 3 do ustawy, jednocześnie na mocy innego przepisu korzysta ze zwolnienia od podatku lub podlega opodatkowaniu stawką niższą niż 8%, to zapis ten nie znajduje dla żadnego towaru lub usługi zastosowania.

Natomiast w obowiązującym od 1 stycznia 2011 r. załączniku nr 10 do ustawy, stanowiącym „Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%” wymieniono:

  • pod pozycją 26 – „Makarony, pierogi, kluski i podobne wyroby mączne” – symbol PKWiU 10.73.11.0;
  • pod pozycją 28 – „Gotowe posiłki i dania, z wyłączeniem produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%” – symbol PKWiU ex. 10.85.1.

Z objaśnienia do załącznika nr 10 wynika, co następuje:

  1. „ex” – dotyczy tylko danego wyrobu z danego grupowania,
  2. wykaz nie ma zastosowania dla sprzedaży towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawką 0%.

W tym miejscu należy zauważyć, że w myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU „ex” – rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do towarów lub usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa towaru lub usługi.

Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania – konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Reasumując w ocenie Wnioskodawcy, uwzględniając całokształt regulacji odnoszących się do zagadnienia podatku VAT, sprzedaż gotowych wyrobów garmażeryjnych klasyfikowanych do grupowania PKWiU 10.85.1 jako gotowe posiłki i dania, na opisanych zasadach stanowi dostawę towarów, dla których właściwa jest 5% stawka podatku VAT określona w art. 41 ust. 2a ustawy o VAT.

Wnioskodawca ustalając stawkę opodatkowania swojej działalności podpierał się orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, które podkreśla, że o klasyfikacji świadczeń złożonych decyduje bezwzględnie charakter tego ze świadczeń składowych, które ma charakter przeważający. W opinii TSUE „sprzedaży towaru zawsze towarzyszy minimalny zakres świadczonych usług, w związku z czym tylko usługi odrębne od usług nierozerwalnie związanych ze sprzedażą towarów można brać pod uwagę w celu określenia udziału świadczenia usług w świadczeniu złożonym, obejmującym również dostawę towarów”.

Wyrok TSUE z dn. 10.03.2011 r. w sprawach połączonych C-497/09, C-499/09, C-501/09 i C-502/09 Manfred Bog i inni).

Istotne jest także przytoczenie w ślad za TSUE stanowisk przyjętych przez dyrektorów Izb Skarbowych (m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy – ITPP1/443-1737/11/KM z dnia 23.03.2012 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach – IBPP2/443/1220/14/RSz z dnia 19.03.2015 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach IBPP2/443-149/13/RSZ z dnia 21.05.2013 r., Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu – ILPP2-3/4512-1-48/16-2/ZD z dnia 18.10.2016 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Na wstępie tutejszy Organ zaznacza, iż niniejsza interpretacja odnosi się wyłącznie do stawki podatku VAT dla sprzedaży dań mięsnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.11, dań rybnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.12, dań warzywnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.13 oraz dań mącznych klasyfikowanych do PKWiU 10.73.11, w odniesieniu do okresów rozliczeniowych, które nie uległy przedawnieniu.

Zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Jak wynika z treści § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676, z późn. zm.) do dnia 31 grudnia 2018 r. na potrzeby podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).

Należy zatem zauważyć, że dla udzielenia odpowiedzi w zakresie zastosowania bądź niezastosowania stawki podatku od towarów i usług w wysokości 5% dla czynności objętych wnioskiem, istotne jest prawidłowe ich zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym wydając przedmiotową interpretację organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie sprawy, tj. na podanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji tych czynności.

Zgodnie z poz. 7.3 Zasad Metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zawartych w załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – dalej: „PKWiU”, zaliczanie danego produktu do odpowiedniego grupowania jest obowiązkiem producenta (względnie usługodawcy). Wynika to z faktu, że właśnie producent (usługodawca) posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania, konstrukcji i przeznaczenia wyrobu lub charakteru usługi.

Podkreślić jednak należy, że dokonana przez producenta (usługodawcę) klasyfikacja nie może naruszać zasad budowy i logiki struktury PKWiU. W razie trudności przy zaliczaniu wyrobu (towaru) lub usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU można wystąpić w tej sprawie do organów statystycznych. Procedury udzielania informacji w sprawie standardów klasyfikacyjnych (w tym Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług) określa Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych.

Tut. Organ nie jest uprawniony do przyporządkowywania formalnego towarów i usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Podkreślić należy, że kwestie dotyczące zaklasyfikowania towaru lub usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Tak więc niniejszą interpretację wydano w oparciu o grupowania PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę we wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego stanu faktycznego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU wymienionych we wniosku towarów) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy – przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Przez towary – na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy – przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy (…).

Przez sprzedaż – zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy – rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy – dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Natomiast na mocy art. 41 ust. 2a ustawy, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, stawka podatku wynosi 5%.

W załączniku nr 10 do ustawy stanowiącym „Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%”, zostały wymienione:

  1. pod pozycją 26 – „Makarony, pierogi, kluski i podobne wyroby mączne” – symbol PKWiU 10.73.11.0,
  2. pod pozycją 28 – „Gotowe posiłki i dania, z wyłączeniem produktów o zawartości alkoholu powyżej 1,2%” – symbol PKWiU ex 10.85.1.

Z objaśnienia do załącznika nr 10 wynika, co następuje:

  1. ex – dotyczy tylko danego wyrobu z danego grupowania.
  2. Wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawką 0%.

W tym miejscu należy zauważyć, że w myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU „ex” – rozumie się przez to zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku lub wyłączenia tylko do towarów lub usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa towaru lub usługi. Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania – konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane wyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że skoro – jak wskazał Wnioskodawca – produkowane przez Zainteresowanego i sprzedawane przez niego w sklepie garmażeryjnym produkty, takie jak:

  • dania mięsne (PKWiU 10.85.11, tj. gotowe posiłki i dania na bazie mięsa, podrobów lub krwi): kotlety mielone wieprzowe, kotlety devolay, kotlety schabowe, filety z kurczaka, gołąbki, bigos, roladki wieprzowe, indyk z brokułami, schab z pieczarkami;
  • dania rybne (PKWiU 10.85.12, tj. gotowe posiłki i dania na bazie ryb, skorupiaków i mięczaków): kotlety rybne, ryby pieczone, ryby w cieście;
  • dania warzywne (PKWiU 10.85.13, tj. gotowe posiłki i dania na bazie warzyw): sałatka wielowarzywna, surówki: z kapusty, z buraczków, z marchewki, sałatka z brokułów, surówka z kapusty kiszonej;

mieszczą się w grupowaniu PKWiU 10.85.1 i nie są produktami o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, to na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy w zw. z poz. 28 załącznika nr 10 do ustawy, podlegają opodatkowaniu obniżoną stawką VAT w wysokości 5%.

Również sprzedaż takich wyrobów jak wymienione w opisie sprawy wyroby garmażeryjne, tj. pierogi, kluski śląskie, kopytka, kluski leniwe, łazanki, krokiety, racuchy, które – jak wskazał Wnioskodawca – mieszczą się w grupowaniu PKWiU 10.73.11.0, podlega opodatkowaniu 5% stawką podatku od towarów i usług, jednakże na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy, w związku z poz. 26 załącznika nr 10 do ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla sprzedaży dań mięsnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.11, dań rybnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.12, dań warzywnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.13 oraz dań mącznych klasyfikowanych do PKWiU 10.73.11, w odniesieniu do okresów rozliczeniowych, które nie uległy przedawnieniu uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach stanu faktycznego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego stanu faktycznego.

Końcowo należy jeszcze raz podkreślić, że tut. Organ nie jest uprawniony do przyporządkowywania formalnego towarów i usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania towaru lub usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Tak więc niniejszą interpretację wydano w oparciu o grupowania PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę we wniosku.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Ponadto wskazać należy, iż w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla sprzedaży dań mięsnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.11, dań rybnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.12, dań warzywnych klasyfikowanych do PKWiU 10.85.13 oraz dań mącznych klasyfikowanych do PKWiU 10.73.11, w odniesieniu do okresów rozliczeniowych, które nie uległy przedawnieniu. Natomiast w pozostałym zakresie zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj