Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-1.4012.582.2018.1.JP
z 24 września 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2018 r. (data wpływu 24 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…” –jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina … jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT, składającym miesięczne deklaracje VAT-7.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 Gmina realizuje projekt pod nazwą „…”. Projekt jest realizowany na dwóch cennych przyrodniczo obszarach: … wraz z użytkiem ekologicznym „…” oraz użytek ekologiczny ….

Grunty, na których realizowany jest projekt, są własnością Gminy … i są ujęte w księgach rachunkowych Urzędu Miejskiego w ….

W ramach projektu realizowane będą następujące prace:

A. … wraz z użytkiem ekologicznym „…”

  • remont placu głównego oraz alejek i ścieżek parkowych,
  • przebudowę istniejącej fontanny, budowę wodotrysku,
  • remont kręgu tanecznego z zachowaniem formy obiektu,
  • wskazanie miejsca lokalizacji tymczasowej sceny oraz dwóch tymczasowych (sezonowych) punktów gastronomicznych - na placu bocznym w rejonie miejsc przewidzianych pod tymczasowe punkty gastronomiczne zaprojektowano nawierzchnię z płyt granitowych,
  • budowę pomostu widokowego na stawie parkowym,
  • budowę placu zabaw o charakterze edukacyjnym,
  • montaż obiektów małej architektury, w tym: trejaży, murków, ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych,
  • oczyszczenie dna i faszynowanie brzegów stawu parkowego oraz rowu (doprowadzalnika) zasilającego staw w wodę,
  • budowę dwóch systemowych, samoczyszczących toalet publicznych,
  • remont i częściową przebudowę istniejących czterech kładek rowerowo - pieszych,
  • remont urządzeń wodnych zapewniających dopływ i odprowadzenie wód ze stawu parkowego,
  • przebudowę istniejącego oświetlenia terenu parku,
  • budowę przyłączy oraz instalacji zewnętrznych wodno-kanalizacyjnych oraz elektrycznych do obiektów usytuowanych w parku,
  • budowę przyłącza internetu szerokopasmowego oraz monitoringu wizyjnego,
  • formę i montaż edukacyjnych tablic informacyjnych oraz oznakowania parku,
  • nasadzenia zieleni urządzonej z uwzględnieniem funkcji edukacyjnej.

B. Użytek ekologiczny …

  • przebudowę ścieżki pieszej przebiegającej od ul. … do brzegu zbiornika wodnego … wraz z dwoma utwardzonymi placami, usytuowanymi po obu końcach ścieżki,
  • budowę wyniesionego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez ul. …,
  • budowę pomostu służącego obserwacji przyrody, prowadzącego od brzegu w głąb zbiornika …
  • budowę obiektów małej architektury.

Ponadto projekt obejmuje swym zakresem aktualizację dokumentacji, promocję oraz przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej, której celem będzie podniesienie świadomości społecznej w zakresie ochrony przyrody.

Infrastruktura (środki trwałe) wytworzona w ramach projektu w całości będzie własnością Gminy …, za której utrzymanie będą odpowiedzialne komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w …. Powstała infrastruktura będzie infrastrukturą publiczną, udostępnianą użytkownikom (mieszkańcom, turystom) nieodpłatnie. Przestrzeń publiczna parku może być wykorzystywana również jako miejsce organizacji spotkań, eventów, imprez plenerowych w zakresie, których mogą pojawić się czynności opodatkowane.

W ramach projektu zostanie wyznaczony i przygotowany teren z przeznaczeniem pod tymczasowe punkty gastronomiczne. Przygotowanie wspomnianych miejsc polegać będzie na przygotowaniu nawierzchni oraz niezbędnych przyłączy zewnętrznych instalacji wodno-kanalizacyjnych oraz elektrycznych. Przygotowany w ten sposób teren może być wynajmowany m.in. pod sezonowe punkty gastronomiczne. Z tytułu czynszu dzierżawnego Gmina będzie wystawiać faktury VAT i tym samym będzie wykazywać sprzedaż opodatkowaną.

Wszelkie czynności w zakresie przedmiotowego projektu będzie realizowała Gmina … - jednostka samorządu terytorialnego. Faktury VAT, dokumentujące poniesione wydatki w ramach opisanego powyżej projektu, wystawione będą na Gminę … Dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizacji projektu, o którym mowa we wniosku, będą wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (najem) oraz czynności niepodlegających (nieodpłatne udostępnienie mieszkańcom, turystom). Gmina nie będzie miała możliwości przypisania towarów i usług zakupionych w ramach projektu w całości do działalności opodatkowanej podatkiem VAT.

W związku z powyższym opisem Wnioskodawca zadał następujące pytanie:

Czy Gminie … przysługuje prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „…”?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 86 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W opisanej powyżej sytuacji Gmina realizując projekt „…” wykonuje zadania własne gminy o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994, z późn. zm.). W odniesieniu do zakupionych towarów i usług związanych bezpośrednio z wykonywanymi zadaniami własnymi, Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w fakturach zakupowych dotyczących tej części projektu.

W ramach przedmiotowego projektu powstanie także infrastruktura umożliwiająca odpłatną dzierżawę części parku pod sezonowe – „ruchome” punkty gastronomiczne. Gmina nie będzie miała możliwości przypisania zakupionych towarów i usług wyłącznie do działalności opodatkowanej podatkiem VAT.

W związku z powyższym z wydatków inwestycyjnych dotyczących zarówno działalności opodatkowanej podatkiem VAT jak i niepodlegajacej VAT Gmina odliczy podatek VAT naliczony przy zastosowaniu pre proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.

Mając na uwadze powyższe Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego w fakturach zakupowych dotyczących przedmiotowego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

W przypadku nabycia towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, z wyjątkiem celów osobistych, do których ma zastosowanie art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, oraz celów, o których mowa w art. 8 ust. 5 - w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, gdy przypisanie tych towarów i usług w całości do działalności gospodarczej podatnika nie jest możliwe, kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, oblicza się zgodnie ze sposobem określenia zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej, zwanym dalej „sposobem określenia proporcji”. Sposób określenia proporcji powinien najbardziej odpowiadać specyfice wykonywanej przez podatnika działalności i dokonywanych przez niego nabyć – art. 86 ust. 2a ustawy.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Podatnik w celu odliczenia podatku naliczonego, w pierwszej kolejności ma obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji. Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości przy nabyciu towarów i usług związanych ze sprzedażą opodatkowaną, brak jest natomiast takiego prawa w stosunku do towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności nieopodatkowanych tym podatkiem.

Należy zauważyć, że wyrażoną w cytowanym przepisie art. 86 ust. 1 generalną zasadę uprawniającą do odliczenia podatku naliczonego, uzupełniają regulacje nie tylko art. 86 ust. 2a, ale także art. 90 ustawy. Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Należy jednak podkreślić, że przepisy dotyczące zasad odliczania częściowego, zawarte w art. 90 ustawy, znajdują zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do czynności wykonywanych w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy. Zatem odnoszą się do czynności podlegających opodatkowaniu (opodatkowanych i zwolnionych).

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, przy nabyciu których podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni lub pośredni związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej. Tylko podatnik, w rozumieniu

art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza, w myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zatem w myśl zacytowanych przepisów art. 15 ust. 1 i 2 ustawy, za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej. Zatem jednostka samorządu terytorialnego działa w charakterze podatnika wyłącznie w sytuacji, gdy wykonuje we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określoną w art. 15 ust. 2 ustawy.

Z powołanych wyżej przepisów ustawy o VAT wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Bowiem tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, w związku z czym przyznano jej na podstawie ust. 2 powołanego przepisu osobowość prawną. Stosownie do art. 6 ust. 1 tej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ww. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne, w myśl art. 7 ust. 1 pkt 10 i 12 ustawy o samorządzie gminnym, obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych oraz zieleni gminnej i zadrzewień.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku opisu, Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług VAT, składającym miesięczne deklaracje VAT-7. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 Gmina realizuje projekt pod nazwą „…”. Projekt jest realizowany na dwóch cennych przyrodniczo obszarach: Park Zielona wraz z użytkiem ekologicznym „…” oraz użytek ekologiczny …. Grunty, na których realizowany jest projekt, są własnością Gminy … i są ujęte w księgach rachunkowych Urzędu Miejskiego w …. Ponadto projekt obejmuje swym zakresem aktualizację dokumentacji, promocję oraz przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej, której celem będzie podniesienie świadomości społecznej w zakresie ochrony przyrody. Infrastruktura (środki trwałe) wytworzona w ramach projektu w całości będzie własnością Gminy …, za której utrzymanie będą odpowiedzialne komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w …. Powstała infrastruktura będzie infrastrukturą publiczną, udostępnianą użytkownikom (mieszkańcom, turystom) nieodpłatnie. Przestrzeń publiczna parku może być wykorzystywana również jako miejsce organizacji spotkań, eventów, imprez plenerowych w zakresie, których mogą pojawić się czynności opodatkowane. W ramach projektu zostanie wyznaczony i przygotowany teren z przeznaczeniem pod tymczasowe punkty gastronomiczne. Przygotowanie wspomnianych miejsc polegać będzie na przygotowaniu nawierzchni oraz niezbędnych przyłączy zewnętrznych instalacji wodno-kanalizacyjnych oraz elektrycznych. Przygotowany w ten sposób teren może być wynajmowany m.in. pod sezonowe punkty gastronomiczne. Z tytułu czynszu dzierżawnego Gmina będzie wystawiać faktury VAT i tym samym będzie wykazywać sprzedaż opodatkowaną. Wszelkie czynności w zakresie przedmiotowego projektu będzie realizowała Gmina - jednostka samorządu terytorialnego. Faktury VAT, dokumentujące poniesione wydatki w ramach opisanego powyżej projektu, wystawione będą na Gminę … Dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizacji projektu, o którym mowa we wniosku, będą wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (najem) oraz czynności niepodlegających (nieodpłatne udostępnienie mieszkańcom, turystom). Gmina nie będzie miała możliwości przypisania towarów i usług zakupionych w ramach projektu w całości do działalności opodatkowanej podatkiem VAT.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowanym projektem.

Rozważając możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji, należy wskazać, iż w świetle art. 86 ustawy o VAT, najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi realizację tego prawa jest związek dokonanych zakupów z wykonaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Oznacza to, że podatnik nie może domagać się prawa do odliczenia podatku naliczonego, nie płacąc podatku należnego. Zauważyć należy, że system odliczenia ma na celu uwolnienie podatnika od ciężaru podatku od towarów i usług, zapłaconego lub podlegającego zapłacie w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Natomiast nie daje uprawnienia do odliczenia w przypadku czynności będących poza zakresem działalności gospodarczej. W tym miejscu wskazać trzeba, że drugi warunek, wymieniony

w art. 86 ustawy, dający prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, to posiadanie statusu podatnika, zdefiniowanego w art. 15 ustawy.

Przedstawiony opis stanu faktycznego, obejmujący rewitalizację obszaru funkcjonalnego doliny rzek … i … – Miasto …, wskazujący zakres planowanych prac i zamierzonych do wykonania obiektów, jednoznacznie świadczy, że w rzeczywistości Gmina będzie realizowała zadania własne, wymienione w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Zadania własne Gminy są zadaniami nałożonymi odrębnymi przepisami prawa. Powstała infrastruktura będzie infrastrukturą publiczną, udostępnianą użytkownikom (mieszkańcom, turystom) nieodpłatnie. W takim ujęciu Gmina bez wątpienia nie może być uznana za podatnika, stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, gdyż realizuje w tym zakresie zadania własne, służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.

W ocenie organu fakt, że przestrzeń publiczna parku może być wykorzystywana również jako miejsce organizacji spotkań, eventów, imprez plenerowych w zakresie, których mogą pojawić się czynności opodatkowane oraz, że przygotowany teren może być wynajmowany m.in. pod sezonowe punkty gastronomiczne a z tytułu czynszu dzierżawnego Gmina będzie wystawiać faktury VAT i tym samym będzie wykazywać sprzedaż opodatkowaną, nie dowodzi bezpośredniego związku dokonywanych zakupów, niezbędnych do rewitalizacji parku, z realizowanymi przez Wnioskodawcę czynnościami opodatkowanymi, w stopniu uzasadniającym odliczenie podatku naliczonego od tych zakupów. Projekt ten nie ma na celu świadczenia dla przedsiębiorców konkretnych usług lub dostaw towarów opodatkowanych podatkiem VAT w oparciu o towary i usługi nabyte w ramach projektu. Zdaniem organu nie występuje bezpośredni związek pomiędzy ponoszonymi wydatkami na rewitalizację … Parku … a planowanym uzyskiwaniem przychodów opodatkowanych podatkiem VAT z tytułu wykorzystywania przestrzeni publicznej parku do miejsca organizacji spotkań, eventów, imprez plenerowych czy też wynajmowania terenu m.in. pod punkty gastronomiczne. Nadrzędnym bowiem celem działań planowanych przez Gminę jest wypełnienie zadań własnych, wynikających z wymienionych powyżej przepisów ustawy o samorządzie gminnym, a nie stworzenie podmiotom miejsc do prowadzenia działalności gospodarczej, co pozwoliłoby Wnioskodawcy na uzyskiwanie przychodów, czyli wykonywanie czynności opodatkowanych. Najem stosunkowo niewielkiej powierzchni zrewitalizowanego parku ma zatem charakter wtórny względem zadań własnych Gminy i nie pozostaje w bezpośrednim związku z planowanymi zakupami. Związek towarów i usług zakupionych w ramach realizowanego Projektu z wykonywaniem czynności opodatkowanych jest w tej sprawie zbyt nieuchwytny i mało konkretny w porównaniu do wyraźnego i jednoznacznego związku wydatków z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT, dlatego nie można stwierdzić, że zakupy te w jakiejś części są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Tym samym w sprawie będącej przedmiotem niniejszego wniosku nie dojdzie do spełnienia podstawowego warunku, wynikającego z art. 86 ust. 1 ustawy, dającego prawo do odliczenia podatku naliczonego. Nie występuje bowiem bezpośredni związek pomiędzy ponoszonymi wydatkami na rewitalizację parku, a planowaną do wynajęcia powierzchnią a także uzyskiwaniem przychodów z organizacji spotkań, eventów, imprez plenerowych.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj