Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT3.4011.213.2017.3.SK
z 10 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2017 r. (data wpływu 4 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2017 r., (data wpływu 18 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z kwalifikacją do źródła przychodów wynagrodzenia otrzymywanego przez Zarządzającego na podstawie umowy o zarządzanie (pytanie nr 1) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 sierpnia 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek nie spełniał wymogów, określonych w art. 14b § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 28 sierpnia 2017 r., nr 0113-KDIPT3.4011.213.2017.1.SK, wezwano Wnioskodawcę na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 28 sierpnia 2017 r. (data doręczenia 5 września 2017 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 12 września 2017 r. (data wpływu 18 września 2017 r.), nadanym za pośrednictwem placówki pocztowej w dniu 12 września 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością podlegającą, jako komunalna osoba prawna, regulacjom ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (Dz. U. poz. 1202, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 5 pkt 1 ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami, projekty uchwał w sprawie wynagrodzeń w spółce przewidują, że z członkiem organu zarządzającego spółka zawiera umowę o świadczenie usług zarządzania na czas pełnienia funkcji, z obowiązkiem świadczenia osobistego takiego członka, bez względu na to, czy działa on w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Uchwałą nr 4/2017 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Wnioskodawcy z dnia 24 marca 2017 r., wprowadzono zasady kształtowania wynagrodzeń organu zarządzającego w Spółce.

Zgodnie z § 3 ust. 1 Uchwały, z członkiem zarządu Spółka zawiera umowę o świadczenie usług zarządzania na czas określony, to jest na czas pełnienia funkcji. Umowa musi przewidywać obowiązek osobistego świadczenia usług zarządzania Spółką Hala … Sp. z o.o. z siedzibą w ….

Zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 2 Uchwały, zobowiązuje się radę nadzorczą do zawarcia z Prezesem Zarządu Spółki umowy o świadczenie usług zarządzania na czas określony, to jest na czas pełnienia funkcji, na warunkach określonych ustawą z dnia 9 sierpnia 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (Dz. U. z 2016 r., poz. 1202) oraz niniejszą Uchwałą, niezwłocznie po rozwiązaniu dotychczasowej umowy o pracę.

Wnioskodawca zawarł z osobą powołaną na funkcję Prezesa Zarządu Spółki (zwaną dalej: „Zarządzającym”) umowę o świadczenie usług zarządzania na czas określony pełnienia funkcji. Zarządzający jest osobą fizyczną niewykonującą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1829, z późn. zm.) i nieposiadającą wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedmiotem umowy o świadczenie usług zarządzenia ma być kierowanie i prowadzenie spraw Wnioskodawcy w związku ze sprawowaniem funkcji Prezesa Zarządu. Świadczenie usług przez Zarządzającego polega w szczególności na: prowadzeniu całokształtu spraw związanych z działalnością Spółki: zarządzeniu majątkiem i zasobami ludzkimi Spółki, reprezentowaniu Spółki na zewnątrz, organizowaniu pracy Spółki poprzez wdrażanie właściwych struktur i procesów, prowadzenia efektowanego zarządzania, a także realizacji innych obowiązków nałożonych umową Spółki i uchwałami Zgromadzenia Wspólników oraz Rady Nadzorczej.

Zarządzający swoje usługi pełnić będzie w miejscu koniecznym do prawidłowego wykonywania umowy, szczególnie w siedzibie Spółki, co nie uchybia możliwości świadczenia usług w różnych miejscowościach lub poza granicami kraju, których wyboru dokonywać będzie Zarządzający w uzgodnieniu ze Spółką reprezentowaną przez Radę Nadzorczą. Zarządzający zobowiązany jest do osobistego świadczenia usług zarządzania, w sposób samodzielny, ciągły, w wymiarze zapewniającym ich właściwe wykonanie. W ramach wykonywanej umowy, Zarządzający będzie uprawniony do korzystania, a Wnioskodawca zobowiązany do zapewnienia mu: urządzeń technicznych (m.in. środków łączności, w tym telefonicznych i elektronicznych) oraz zasobów stanowiących mienie Spółki, w tym zasobów biurowych, pracowników oraz osób współpracujących ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych.

W ramach zawartej umowy, Wnioskodawca zapewni Zarządzającemu zwrot kosztów podróży oraz innych kosztów poniesionych przez Zarządzającego w związku z wykonywaniem obowiązków z umowy na następujących zasadach:

  1. w przypadku korzystania z samochodu prywatnego do celów związanych z realizacją umowy poza teren Trójmiasta, Zarządzającemu będzie przysługiwać zwrot kosztów podroży zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktur z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. nr 27, poz. 271, z późn. zm.),
  2. z tytułu używania przez Zarządzającego samochodu prywatnego do celów związanych z realizacją umowy na terenie Trójmiasta, Zarządzający będzie otrzymywał ryczałt miesięczny, obliczony jako iloczyn stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu określonej w § 2 pkt 1 lit. b) powołanego powyżej Rozporządzenia i miesięcznego limitu kilometrów, ustalonego w umowie przez strony,
  3. ryczałt, wypłacany jest po zakończeniu danego miesiąca na podstawie pisemnego oświadczenia Zarządzającego o używaniu samochodu do celów realizacji umowy. Oświadczenie to powinno zawierać dane dotyczące pojazdu (pojemność silnika, marka, numer rejestracyjny) oraz określać ilość dni nieobecności Zarządzającego w danym miesiącu z powodu choroby, urlopu, podróży służbowej lub innej nieobecności, a także ilość dni, w których Zarządzający nie dysponował pojazdem do celów realizacji postanowień umowy,
  4. kwotę ustalonego ryczałtu, o której mowa w lit. b) zmniejsza się o jedną dwudziestą drugą za każdy roboczy dzień nieobecności Zarządzającego z powodu choroby, urlopu, podróży służbowej trwającej co najmniej 8 godzin lub innej nieobecności oraz za każdy dzień roboczy, w którym Zarządzający nie dysponował pojazdem do celów realizacji postanowień umowy,
  5. w przypadku podróży wykonywanych przy pomocy innych środków transportu, jak również w przypadku noclegów, zwrot kosztów odbywać się będzie według rzeczywistych kosztów ich poniesienia przez Zarządzającego. Zarządzający zobowiązany jest do przedstawienia zestawienia kosztów i kopii dowodów źródłowych potwierdzających ich wysokość. Koszty podróży lub noclegów, mogą być także ponoszone bezpośrednio przez Spółkę.
  6. rozliczenie wszelkich powyższych kosztów odbywać się będzie po zakończeniu miesiąca kalendarzowego.

Spółka zobowiązała się do zgłoszenia Zarządzającego do ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego oraz opłacania składek na FUS, NFZ FP i FGŚP zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Z tytułu wykonywania usług zarządzania Spółką, Zarządzający otrzymywać będzie stałe wynagrodzenie miesięczne podstawowe oraz zmienne wynagrodzenie uzupełniające za rok obrotowy Spółki, w wysokości nie wyższej niż 30% wynagrodzenia podstawowego w poprzednim roku obrotowym.

Wnioskodawca rozważa również możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej organów Spółki za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem funkcji w organach Spółki, których koszty składek pokryte będą ze środków Spółki. W umowie znalazłby się zapis, zgodnie z którym Menadżer ponosi wobec Spółki lub osób trzecich odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez niego w związku wykonywaniem Umowy, będącej następstwem niewykonywania lub nienależytego wykonywania obowiązków Menadżera wynikających z Umowy (odpowiedzialności na zasadach ogólnych), przy czym Spółka zobowiązuje się ubezpieczyć na swój koszt Menadżera od odpowiedzialności cywilnej powstałej w związku z zarządzaniem Spółką i utrzymywać przedmiotowe ubezpieczenie przez cały okres sprawowania przez Menadżera funkcji Prezesa Zarządu Spółki i obowiązywania niniejszej umowy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy w opisanym stanie faktycznym wynagrodzenie, które Zarządzający ma otrzymywać na podstawie umowy o zarządzanie zawartej z Wnioskodawcą, powinno zostać zakwalifikowane, jako przychód z działalności wykonywanej osobiście w zakresie umów o zarządzanie, zgodnie z art. 13 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika podatku, wynikające z art. 41 ust. 1 tejże ustawy?
  2. Czy nieodpłatne udostępnienie przez Wnioskodawcę urządzeń technicznych oraz innych zasobów stanowiących mienie Spółki, w tym zasobów biurowych, pracowników oraz osób współpracujących ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych - jak także pokrycie przez Wnioskodawcę kosztów z tytułu używania przez Zarządzającego samochodu prywatnego do celów związanych z realizacją umowy o zarządzanie, na terenie Trójmiasta, w formie miesięcznego ryczałtu lub innych kosztów w przypadku podróży wykonywanych przy pomocy innych środków transportu oraz pokrycie kosztów noclegów, poniesionych przez Zarządzającego w związku z wykonywaniem powierzonych mu zadań, ustalanych według rzeczywistych kosztów ich poniesienia przez Zarządzającego - stanowi o dodatkowym przychodzie osoby zarządzającej, który należy doliczyć do przychodu podatnika, od którego Wnioskodawca jest zobowiązany pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?
  3. Czy w sytuacji, gdy Wnioskodawca zawrze umowę ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej OC organów Spółki, za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem funkcji w organach Spółki i pokryje koszty składek z tego tytułu – to koszty te powinny zostać zaliczone do przychodu podatnika, od którego Wnioskodawca jest zobowiązany pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie nr 1, natomiast wniosek w zakresie pytania nr 2 i 3 zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym wynagrodzenie, które Zarządzający otrzymuje na podstawie Umowy o zarządzanie zawartej z Wnioskodawcą podlega opodatkowaniu, jako pochodzące z działalności wykonywanej osobiście i jako takie podlega obowiązkom Wnioskodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.

Przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze zaliczyć należy do działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z tytułu działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, są obowiązane, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 cytowanej wyżej ustawy, płatnicy o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032, z poźn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3 ww. ustawy, źródłami przychodów są:

  • działalność wykonywana osobiście (pkt 2),
  • pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3).

W myśl art. 5a pkt 6 powołanej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

W myśl art. 13 pkt 8 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

  1. osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,
  2. właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością

- z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.

Stosownie natomiast do przepisu art. 13 pkt 9 powołanej ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej - z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7.

Należy zauważyć, że wyodrębnienie w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w katalogu przychodów z działalności wykonywanej osobiście, przychodów z umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze – przy jednoczesnym zdefiniowaniu na użytek tej ustawy pojęcia pozarolniczej działalności gospodarczej – nie pozostawia wątpliwości, że źródłem tych przychodów nie jest pozarolnicza działalność gospodarcza, lecz zawsze działalność wykonywana osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tym samym przychody uzyskane z tytułu tego rodzaju umów stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nawet jeżeli umowy te zawierane są w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej.

Czynności zarządcze dotyczą określonej osoby, tym samym mogą być dokonywane bezpośrednio przez tę osobę. Jednocześnie, z uwagi na fakt, że w przypadku zawarcia umowy powierzającej zarząd przedsiębiorstwem występuje duża dowolność nazewnictwa, przepis art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczy nie tylko przychodów uzyskanych na podstawie umów o zarządzanie, kontraktu menedżerskiego, lecz wszelkich umów o podobnym charakterze, z których wynika, że podatnikowi, w drodze umowy cywilnoprawnej, zostało zlecone sprawowanie zarządu przedsiębiorstwem, spółką czy instytucją.

Istotą kontraktu menedżerskiego, czy umów o zarządzanie przedsiębiorstwem lub umów o podobnym charakterze, zawieranych między przedsiębiorcą zlecającym zarząd, a samodzielnym podmiotem – zarządcą jest zarządzanie przez ten ostatni podmiot tymże (cudzym) przedsiębiorstwem, na rzecz i w interesie przedsiębiorcy, na jego rachunek i ryzyko.

Z opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością podlegającą, jako komunalna osoba prawna, regulacjom ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami. Wnioskodawca zawarł z osobą powołaną na funkcję Prezes Zarządu Spółki (zwaną dalej: Zarządzającym) umowę o świadczenie usług zarządzania na czas określony pełnienia funkcji. Zarządzający jest osobą fizyczną nie wykonującą działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i nie posiadającą wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedmiotem umowy o świadczenie usług zarządzenia ma być kierowanie i prowadzenie spraw Wnioskodawcy w związku ze sprawowaniem funkcji Prezesa Zarządu.

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że przychody uzyskane z tytułu świadczenia usług zarządzania Wnioskodawcą w związku ze sprawowaniem funkcji w zarządzie Wnioskodawcy stosownie do zawartej umowy, zaliczyć należy do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, które podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych przy zastosowaniu skali podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy.

Konsekwencją zakwalifikowania przychodów z tytułu świadczenia usług zarządzania, jako przychodów z działalności wykonywanej osobiście jest ich opodatkowanie za pośrednictwem płatnika, na zasadach określonych w art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Płatnicy, o których mowa w art. 41 cyt. ustawy, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis stanu faktycznego należy stwierdzić, że wynagrodzenie, które Zarządzający otrzymuje na podstawie Umowy o zarządzanie zawartej z Wnioskodawcą, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 13 pkt 9 tej ustawy, jako przychód z działalności wykonywanej osobiście. W związku z wypłatą tego wynagrodzenia na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, wynikające z art. 41 ust. 1 ww. ustawy.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo tutejszy Organ zaznacza, że niniejsza interpretacja zawiera ocenę stanowiska Wnioskodawcy wyłącznie w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z zakresem sformułowanego przez Wnioskodawcę pytania nr 1. Natomiast, w przypadku gdyby Wnioskodawca oczekiwał wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku towarów i usług, wówczas winien wystąpić z nowym wnioskiem ORD-IN w tym zakresie.

Zgodnie z art. 14na ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w…, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj