Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
IPPB1/415-1257/13/17-2/EC
z 26 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) oraz zgodnie z art. 223 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej po ponownym rozpatrzeniu sprawy w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 9 grudnia 2014 r., sygn. akt III SA/Wa 1849/14 (data wpływu prawomocnego orzeczenia 10 sierpnia 2017 r.) stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2013 r., (data wpływu 9 grudnia 2013 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z darowizną udziałów spółki z o.o. na rzecz spółki komandytowo-akcyjnej, skutków podatkowych sprzedaży udziałów przez SKA oraz skutków podatkowych przekształcenia SKA w spółkę jawną – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 9 grudnia 2013 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z darowizną udziałów spółki z o.o. na rzecz spółki komandytowo-akcyjnej, skutków podatkowych sprzedaży udziałów przez SKA oraz skutków podatkowych przekształcenia SKA w spółkę jawną.

Dotychczasowy przebieg postępowania


W dniu 17 marca 2014 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów wydał dla Wnioskodawcy indywidualną interpretację znak: IPPB1/415-1257/13-4/EC, w której uznał stanowisko Wnioskodawcy w zakresie:

  • skutków podatkowych związanych z darowizną udziałów spółki z o.o. na rzecz spółki komandytowo-akcyjnej - za prawidłowe,
  • w pozostałym zakresie – za nieprawidłowe.

Wnioskodawca na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego z 17 marca 2014 r., znak: IPPB1/415-1257/13-4/EC, wniósł pismem z 28 marca 2014 r. wezwanie do usunięcia naruszenia prawa.


W odpowiedzi na powyższe wezwanie do usunięcia naruszenia prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów pismem z 30 kwietnia 2014 r., znak: IPPB1/415-1257/13-6/EC stwierdził brak podstaw do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.


Wnioskodawca na interpretację przepisów prawa podatkowego z 17 marca 2014 r., znak: IPPB1/415-1257/13-6/EC złożył skargę z 9 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.).


Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 9 grudnia 2014 r., sygn. akt III SA/Wa 1849/14 uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną z 17 marca 2014 r. znak: IPPB1/415-1257/13-4/EC.


Od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 9 grudnia 2014 r., sygn. akt III SA/Wa 1849/14, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie złożył skargę kasacyjną z 15 stycznia 2015 r., do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Pismem z dnia 27 kwietnia 2017 r. Nr 0110-KWR3.4011.7.2017.1.JK Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wycofał skargę kasacyjną.


Postanowieniem z dnia 11 maja 2017 r., sygn. akt II FSK 1124/15 Naczelny Sąd Administracyjny umorzył postępowanie kasacyjne.


W związku z powyższym Wojewódzki Sąd Administracyjny przesłał prawomocny wyrok w sprawie z dnia 9 grudnia 2014 r., sygn. akt III SA/Wa 1849/14 oraz zwrócił akta sprawy (data wpływu 10 sierpnia 2017 r.).


W myśl art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1369), ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.


Wskutek powyższego, wniosek Strony w zakresie skutków podatkowych związanych z darowizną udziałów spółki z o.o. na rzecz spółki komandytowo-akcyjnej, skutków podatkowych sprzedaży udziałów przez SKA oraz skutków podatkowych przekształcenia SKA w spółkę jawną wymaga ponownego rozpatrzenia przez tut. organ.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku PIT („Wnioskodawca”). Wnioskodawca jest udziałowcem spółki z o.o. z siedzibą oraz miejscem zarządu w Polsce, podlegającej nieograniczonemu obowiązkowi w podatku CIT w Polsce („Spółka”). Spółka prowadzi działalność gospodarczą głównie w zakresie świadczenia usług turystycznych i hotelowych.

W 2014 roku planowane jest wniesienie przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego (aportu) udziałów w Spółce albo dokonanie darowizny udziałów w Spółce na rzecz spółki komandytowo-akcyjnej („SKA”), w której Wnioskodawca zostanie w 2014 roku akcjonariuszem. Wnioskodawca jest również jedynym udziałowcem spółki z o.o. – jedynego komplementariusza SKA.

Przedmiotem działalności gospodarczej SKA jest również obrót udziałami, a czynności te stanowią realizacje przedmiotu działalności gospodarczej SKA.


Następnie, nie później niż przed dniem 31 października 2015 r. udziały w Spółce zostaną przez SKA sprzedane.


Niewykluczone jest też to, iż po transakcji sprzedaży tych udziałów (ale nie później niż przed dniem 31 października 2015 r.,) SKA zostanie przekształcona w spółkę jawną. Zysk wypracowany przez SKA przed dniem jej przekształcenia w spółkę jawną nie zostanie rozdysponowany na rzecz akcjonariuszy tej spółki w formie dywidendy (zaliczki na dywidendę) w dniu przekształcenia tej spółki.

SKA została założona w 2013 r. Zgodnie z pierwotnym brzmieniem statutu SKA, rok obrotowy SKA trwał od dnia 1 grudnia do dnia 30 listopada roku następnego. W wyniku zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym w listopadzie 2013 r. zmiany statutu SKA w zakresie roku obrotowego, rok obrotowy SKA - po dokonanej zmianie - będzie trwał od dnia 1 listopada do dnia 31 października roku następnego. Zatem, pierwszy rok obrotowy SKA po dokonanej zmianie będzie trwał, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy o rachunkowości, od dnia 1 grudnia 2013 r. do dnia 31 października 2015 r. Zatem SKA od początku tego roku obrotowego do końca tego roku obrotowego, będzie podlegała reżimowi podatkowemu obowiązującemu w stanie prawnym do końca 2013 r. - zgodnie z przepisami przejściowymi zawartymi w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 8 listopada 2013 r. zmieniającej ustawę o CIT oraz ustawę o PIT (Dz.U. z 2013 r. poz. 1387), która to ustawa, co do zasady, wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2014 r.).


Wnioskodawca pismem z dnia 10 marca 2014 r. (data wpływu 14 marca 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie, doprecyzował opis zdarzenia przyszłego w terminie i w sposób wskazany w wezwaniu.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o PIT (w tym zgodnie z (i) art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 17 i art. 18 ustawy o PIT oraz (ii) art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ustawy o PIT), nie powstanie u Wnioskodawcy przychód w podatku PIT (w tym przychód ze źródła przychodów - odpowiednio - „kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)” oraz „inne źródła”) z tytułu dokonania przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego (aportu) albo darowizny udziałów w Spółce na rzecz SKA?
  2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, po stronie Wnioskodawcy nie dojdzie do powstania przychodu w podatku PIT z tytułu sprzedaży przez SKA udziałów w Spółce?
  3. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku przekształcenie SKA w spółkę jawną jest czynnościami nie powodującą powstania u Wnioskodawcy przychodu w podatku PIT?

Zdaniem Wnioskodawcy:


Ad. 1


Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o PIT (w tym zgodnie z (i) art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 17 i art. 18 ustawy o PIT oraz (ii) art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ustawy o PIT), nie powstaje u Wnioskodawcy przychód w podatku PIT (w tym przychód ze źródła przychodów odpowiednio - „kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)” oraz „inne źródła”) z tytułu dokonania przez Wnioskodawcę wkładu niepieniężnego (aportu) albo darowizny udziałów w Spółce na rzecz SKA.

Art. 10 ust. 1 ustawy o PIT stanowi co jest źródłem przychodów w podatku PIT. W tych źródłach nie jest wymieniona wprost darowizna składników majątku albo wkład niepieniężny (aport) do spółki komandytowo-akcyjnej. Wskazać należy, iż wśród tych źródeł są m.in. wymienione „kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)” oraz „inne źródła”.


Art. 17 ust. 1 ustawy o PIT wylicza przypadki, które uważa się za przychód z „kapitałów pieniężnych”, a art. 18 ustawy o PIT - co uważa się za przychód z „praw majątkowych”.


Wśród zdarzeń, które uważa się za przychody z kapitałów pieniężnych i praw majątkowych ustawodawca nie wymienia jednak darowizny czy wkładu niepieniężnego (aportu) udziałów (akcji) w spółkach kapitałowych na rzecz spółki osobowej (tj. spółki komandytowo-akcyjnej).

Art. 20 ust. 1 ustawy o PIT stanowi, iż „za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, z wyjątkiem alimentów na rzecz dzieci, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.”

W ocenie Wnioskodawcy wśród zdarzeń, które uważa się za przychód w podatku PIT, w tym za przychód z „kapitałów pieniężnych” w podatku PIT nie zostało wymienione zbycie udziałów (akcji) w spółkach kapitałowych na rzecz spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) w formie darowizny albo wkładu niepieniężnego (aportu). Nie można również darowizny czy też wkładu niepieniężnego (aportu) uznać za szczególny przypadek „odpłatnego zbycia” papierów wartościowych.

W sytuacji, gdy przeniesienie przez Wnioskodawcę własności udziałów (akcji) w spółkach kapitałowych, na rzecz SKA: (i) nie jest wymienione w art. 10 ustawy o PIT, (ii) jest związane ze zdarzeniami do których odnosi się źródło przychodu „kapitały pieniężne” (nie powodując jednak powstania obowiązku podatkowego w ramach tego źródła), (iii) nie zostało wymienione wprost w katalogu zdarzeń uważanych za przychód ze źródła przychodów „inne źródła”, a przede wszystkim (iv) nie może być zaklasyfikowane jako „przychód” w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, wówczas czynność ta nie wyczerpuje również dyspozycji przepisu art. 20 ust. 1 ustawy o PIT- mimo użycia w tym przepisie słów „w szczególności”.


Ad. 2


Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, po stronie Wnioskodawcy nie dojdzie do powstania przychodu w podatku PIT z tytułu sprzedaży przez SKA udziałów w Spółce.


Art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o PIT stanowi, że „za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się (…) 6) należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z: a) odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych”.


Wnioskodawca uważa, iż nie sposób przyjąć, iż sprzedaż przez SKA udziałów w SKA będzie stanowił dla Wnioskodawcy (akcjonariusza SKA) przychód z tytułu odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6 lit a) ustawy o PIT. Na gruncie przepisów Kodeksu Spółek Handlowych, spółka komandytowo-akcyjna posiada bowiem podmiotowość prawną, tzn. może być podmiotem praw i obowiązków, tzn. udziały SKA należą do spółki komandytowo-akcyjnej, a nie do jej wspólników. Spółka komandytowo-akcyjna nie ma jednak osobowości prawnej (tzn. nie jest osobą prawną).

Stanowisko co do momentu powstania przychodu w podatku CIT / podatku PIT po stronie akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej wyrażono w dwóch uchwałach NSA. W uchwale 7 sędziów NSA dnia 20 maja 2013 r. (sygn. akt II FPS 6/12) NSA stwierdził, iż „1. Przychód (dochód) osoby fizycznej, będącej akcjonariuszem spółki komandytowo-akcyjnej stosownie do art. 5b ust. 2 [ustawy o PIT] jest przychodem z pozarolniczej działalności gospodarczej. 2. W świetle art. 44 ust. 1 pkt 1 (ustawy o PIT) osoba fizyczna będąca akcjonariuszem spółki komandytowo-akcyjnej, ma jako podatnik obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych dopiero w dacie powstania przychodu, którą w myśl art. 14 ust. li tej ustawy jest dzień wypłaty dywidendy.”


Ww. uchwała NSA niewątpliwie określa, iż przychód w podatku PIT w przypadku akcjonariuszy spółki komandytowo-akcyjnej powstaje dopiero w momencie otrzymania dywidendy (zaliczki na dywidendę) ze spółki komandytowo-akcyjnej.


Natomiast w uchwale 7 sędziów NSA z dnia 16 stycznia 2012 r. (sygn. akt II FPS 1/11) NSA stwierdził, iż w stanie prawnym obowiązującym w 2008 r. przychód (dochód) spółki kapitałowej posiadającej status akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej podlega opodatkowaniu w dniu otrzymania dywidendy wypłaconej akcjonariuszom na podstawie uchwały walnego zgromadzenia o podziale zysku, tj. zgodnie z art. 5 ust. 1 (ustawy o CIT)”. Wnioskodawca zwraca też uwagę, iż identyczne stanowisko co do momentu powstania przychodu po stronie akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej wyrażono w interpretacji ogólnej Ministra Finansów z dnia 11 maja 2012 r. (nr DD5/033/1/12/KSM/DD-125).

Biorąc pod uwagę powyższe Wnioskodawca stoi na stanowisku, że prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż nie dojdzie do powstania u Wnioskodawcy przychodu z tytułu sprzedaży udziałów w Spółce przez SKA, w której jest akcjonariuszem.


Mając również na uwadze stanowisko wyrażone w interpretacji ogólnej Ministra Finansów z dnia 11 maja 2012 r. (nr DD5/033/1/12/KSM/DD-125), zgodnie z którym przychód w podatku PIT w przypadku akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej powstaje dopiero w momencie otrzymania dywidendy (zaliczki na dywidendę) ze spółki komandytowo-akcyjnej, to prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, po stronie Wnioskodawcy nie dojdzie do powstania przychodu w podatku PIT z tytułu sprzedaży przez SKA udziałów w Spółce.


Ad. 3


Zdaniem Wnioskodawcy prawidłowe jest stanowisko, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku przekształcenie SKA w spółkę jawną jest czynnością nie powodującą powstania u Wnioskodawcy przychodu w podatku PIT.


Zgodnie z art. 551 § 1 ustawy z 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. N 94 poz. 1037 ze zm.) („KSH”) spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka akcyjna (spółka przekształcana) może być przekształcona w inną spółkę handlową (spółkę przekształconą). Jak stanowi art. 552 KSH, spółka przekształcana staje się spółką przekształconą z chwilą wpisu spółki przekształconej do rejestru (dzień przekształcenia). Jednocześnie sąd rejestrowy z urzędu wykreśla spółkę przekształcaną. W myśl art. 553 § 1 KSH, spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki spółki przekształcanej. Natomiast wspólnicy spółki przekształcanej uczestniczący w przekształceniu stają się z dniem przekształcenia wspólnikami spółki przekształconej (art. 553 § 3 KSH).

Zatem, dopuszczalne jest przekształcenie spółki osobowej prawa handlowego np. spółki komandytowo-akcyjnej w inną spółkę osobową prawa handlowego np. w spółkę jawną lub spółkę komandytową. Zasada sukcesji podatkowej jest zawarta w art. 93a § 1 i 2 pkt 1I lit. b) Ordynacji podatkowej, a w zakresie praw obowiązków wynikających z decyzji podatkowych - w art. 93d Ordynacji podatkowej. Spółka przekształcana z dniem wykreślenia z rejestru kończy swoją działalność w dotychczasowej formie prawnej.

Jednakże przekształcenie z punktu widzenia KSH i prawa podatkowego (m.in. jak to wynika z art. 553 § 1 KSH i art. 93a Ordynacji podatkowej) nie jest traktowane jako likwidacja spółki przekształcanej. Przekształcenie spółki osobowej w inną spółkę osobową jest to jedynie proces zmierzający do zmiany formy prawnej spółki przekształcanej. Oznacza to że w przypadku przenoszenia działalności gospodarczej i składników majątku do spółki jawnej albo spółki komandytowej w wyniku przekształcenia spółki komandytowo-akcyjnej, to spółka jawna (spółka komandytowa), a nie jej wspólnicy, nabywa w całości majątek (prawa i obowiązki) przekształcanej spółki.

Przekształcenie SKA w spółkę jawną albo nie powoduje w żaden sposób powiększenia (przyrostu) majątku wspólników, co jest podstawową przesłanką powstania przychodu na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy o PIT. Należy zwrócić uwagę, iż jak to zostało wyrażone w przedstawionym zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, zysk wypracowany przez SKA, przed dniem jej przekształcenia w spółkę jawną nie zostanie rozdysponowany na rzecz akcjonariusza (Wnioskodawcy) tej spółki w formie dywidendy (zaliczki na dywidendę) w dniu przekształcenia tej spółki. W efekcie, zysk wypracowany przez SKA przed przekształceniem SKA w spółkę jawną nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem PIT na moment przekształcenia. Brak test bowiem w ustawie o PIT przepisu, który by nakazywał pobrać podatek PIT w momencie przekształcenia spółki osobowej (SKA) w inna spółkę osobową (spółkę jawną).

Niezależnie od ww. argumentów o braku podatku PIT w momencie przekształcenia spółki osobowej w spółkę osobową mając na uwadze, powołane - w stanowisku do pytania nr 2 przedstawionego we wniosku - uchwały 7 sędziów NSA: (i) z dnia 20 maja 2013 r. (sygn. akt II FPS 6/12) oraz (ii) z dnia 16 stycznia 2012 r. (sygn. akt II FPS 1/11), a także stanowisko wyrażone w interpretacji ogólnej Ministra Finansów z dnia 11 maja 2012 r. (nr DD5/033/1/12/KSM/DD-125), zgodnie z którym przychód w podatku PIT w przypadku akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej powstaje dopiero w momencie otrzymania dywidendy (zaliczki na dywidendę) ze spółki komandytowo-akcyjnej, należy uznać, iż prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż przekształcenie SKA w spółkę jawną jest czynnością nie powodującą powstania u Wnioskodawcy (akcjonariusza SKA) przychodu w podatku PIT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Należy zaznaczyć, że niniejszą interpretację oparto na przepisach prawa podatkowego obowiązujących w dacie wydania pierwotnej interpretacji, bowiem niniejsza interpretacja stanowi ponowne rozstrzygnięcie tej samej sprawy w wyniku orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania pierwotnej interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (Dz. U. z 2017 r., poz. 1369) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj