Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-3.4012.260.2017.2.PR
z 16 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 lipca 2017 r. (data wpływu 12 lipca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 września 2017 r. (data wpływu 11 września 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla importu czystka oraz w zakresie stawki podatku dla sprzedaży czystka – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla importu czystka oraz w zakresie stawki podatku dla sprzedaży czystka. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 września 2017 r. (data wpływu 11 września 2017 r.) o dowód wpłaty brakującej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza dokonać importu czystka (cistus creticus, cistus incanus, cistus ladanifer), a następnie sprzedawać go na terytorium kraju w ilościach hurtowych (w opakowaniach zbiorczych) lub detalicznych, w tym po przepakowaniu, konfekcjonowaniu lub paczkowaniu.

Czystek jest ziołem sklasyfikowanym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej pod kodem CN 1211 90 86 „Rośliny i części roślin (włącznie z nasionami i owocami), w rodzaju stosowanych głównie w perfumerii, farmacji lub do celów owadobójczych, grzybobójczych lub podobnych, świeże, schłodzone, zamrożone lub suszone, nawet krojone, kruszone lub proszkowane: pozostałe”.

Główny Urząd Statystyczny – Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego poinformował Wnioskodawcę, że zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676) czystek mieści się w grupowaniu PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”. Natomiast w oparciu o § 3 powołanego rozporządzenia, zgodnie z którym do celów podatkowych stosuje się do dnia 31 grudnia 2017 r. Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn zm.) czystek mieści się w grupowaniu PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Wnioskodawca wnosi o wskazanie stawki podatku od towarów i usług właściwej dla obrotu czystkiem (cistus creticus, cistus incanus, cistus ladanifer) – susz przeznaczony do sporządzania naparu, składający się z ciętych liści, kwiatów oraz łodyg, o składzie susz z czystka 100% określony kodem CN 1211 90 86 oraz sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676) w grupowaniu 01.19.39.0, przy czym zgodnie z § 3 powołanego rozporządzenia dla celów podatkowych stosuje się do dnia 31 grudnia 2017 r. Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.) gdzie susz czystka mieści się w grupowaniu 01.19.39.0 – w przypadku:

  1. importu ww. towaru spoza terytorium Unii Europejskiej na terytorium kraju,
  2. (…)
  3. sprzedaży/dostawy ww. towaru na terytorium kraju:
    • w ilościach hurtowych;
    • w obrocie detalicznym (po dokonaniu konfekcjonowania, paczkowania, przepakowania).

Zdaniem Wnioskodawcy, obrót czystkiem (cistus creticus, cistus incanus, cissus ladanifer) – o składzie susz z czystka 100% określony kodem CN 1211 90 86 oraz sklasyfikowanym w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu 01.19.39.0, niezależnie od tego czy jest sprowadzany spoza terytorium UE, czy też jest przedmiotem obrotu na terytorium kraju, w każdym przypadku, a więc gdy jest przedmiotem:

  1. importu ww. towaru spoza terytorium Unii Europejskiej na terytorium kraju,
  2. (…)
  3. sprzedaży ww. towaru na terytorium kraju:
  4. w ilościach hurtowych i w obrocie detalicznym (po dokonaniu konfekcjonowania, paczkowania, przepakowania)

– podlega opodatkowaniu według tej samej stawki podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, różnicowanie stawki podatku w przypadku obrotu towarami tego samego rodzaju i w tym samym stanie fizycznym, bez nawet jakiejkolwiek ingerencji w skład i opakowanie ze strony podatnika, nie znajduje swojego uzasadnienia. Zgodnie bowiem z treścią art. 41 ustawy o podatku od towarów i usług:

  1. Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
  2. Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
  • 2a. Dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

Natomiast w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f ustawy o p.t.u., stawka podatku wynosi 23%, zgodnie z art. 146a pkt 1 nin. ustawy. A zgodnie z art. 146a pkt 2 tej ustawy, z zastrzeżeniem art. 146f nin. ustawy stawka podatku wynosi 8%. Podatnik nie potrafi ustalić właściwej stawki podatku dla obrotu ww. czystkiem, gdyż nie jest wystarczająco dla niego czytelne umieszczenie tego samego kodu w załącznikach nr 3 i 10 oraz zastosowane tu wyłączenia.

Jednocześnie Wnioskodawca wyjaśnia, że otrzymał interpretację indywidualną z dnia (...) nr (...) będącą odpowiedzią na wniosek z dnia 14 marca 2017 r., z której wynika, że przy imporcie czystka nie będzie mógł stosować stawki podatku w wysokości 8%. Jednak organ upoważniony do wydania interpretacji nie wypowiedział się, w ocenie Wnioskodawcy, wystarczająco jasno co do tego jaką stawkę podatku podatnik ma stosować w imporcie ww. czystka.

Organ nie podzielił też stanowiska Wnioskodawcy co do stosowania tej samej stawki podatku przy sprzedaży krajowej i w imporcie. Organ stwierdził, że stanowisko podatnika jest w tej sprawie nieprawidłowe, lecz w jego ocenie niewystarczająco wyjaśnił dlaczego tak uważa i jaka jest podstawa prawna dla przyjęcia właśnie takiego stanowiska.

Zadane wówczas przez Wnioskodawcę pytanie nie obejmowało też pozostałych zagadnień, o które obecnie Wnioskodawca zapytuje.

W związku z tym wydanie interpretacji indywidualnej, w której organ odpowie na zadane przez Wnioskodawcę pytanie i dokona wykładni przepisów prawa podatkowego wskazując Wnioskodawcy właściwe stawki podatku, jakie powinny być stosowane przy:

  1. imporcie ww. towaru spoza terytorium Unii Europejskiej na terytorium kraju,
  2. nabyciu ww. towaru na terytorium kraju od innego podatnika VAT,
  3. sprzedaży/dostawie ww. towaru na terytorium kraju:
    • w ilościach hurtowych;
    • w obrocie detalicznym (po dokonaniu konfekcjonowania, paczkowania, przepakowania)

jest nadal aktualne, nie było wcześniej przedmiotem wniosku o interpretację, nie została na nie dotychczas w żadnej formie udzielona Wnioskodawcy odpowiedź, w związku z czym wymaga wydania interpretacji przepisów prawa podatkowego, o co wnosi Wnioskodawca.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych jest nieprawidłowe.

Na wstępie tutejszy organ podkreśla, że niniejsza interpretacja indywidualna nie rozstrzyga poprawności klasyfikacji importowanego i sprzedawanego towaru, tj. czystka do kodu CN 1211 90 86 „Rośliny i części roślin (włącznie z nasionami i owocami), w rodzaju stosowanych głównie w perfumerii, farmacji lub do celów owadobójczych, grzybobójczych lub podobnych, świeże, schłodzone, zamrożone lub suszone, nawet krojone, kruszone lub proszkowane: pozostałe” jak również do grupowania PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

Wskazać należy, że analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji importowanego i sprzedawanego towaru do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Tutejszy organ nie jest uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów i usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego.

Tak więc niniejszą interpretację wydano w oparciu o grupowania CN i PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę we wniosku.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy – przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 5a ustawy – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.). Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do tych towarów i usług, dla których przepisy w zakresie VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Przez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej (art. 2 pkt 7 ustawy).

Natomiast przez sprzedaż – zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy – rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy – podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną lub zerową stawkę celną.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Oznacza to, że wymienioną wyżej stawkę należy stosować jeżeli brak jest przepisu szczególnego określającego obniżoną stawkę podatku lub zwolnienie od podatku, przy czym przepisy takie zawiera zarówno ustawa o podatku od towarów i usług, jak też przepisy wykonawcze do tej ustawy.

Zgodnie z powyższym, co do zasady import towarów jak i sprzedaż towarów na terytorium kraju jest opodatkowana stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%, chyba, że ustawodawca dla określonych towarów i usług przewidział zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienie z tego opodatkowania.

Przepis art. 41 ust. 2 ustawy stanowi, że dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 2 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5% (art. 41 ust. 2a ustawy).

Stosownie do art. 41 ust. 15 ustawy – minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, do celów poboru podatku w imporcie, wykaz towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN).

Na podstawie powyższego Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów do celów podatku od towarów i usług w imporcie (Dz. U. z 2014 r., poz. 743, z późn. zm.), w którym określił wykazy towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN), stanowiące odpowiednio załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia.

W załączniku nr 1 do ww. rozporządzenia – „Wykaz towarów, których import objęty jest stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług”, pod poz. 110 wymieniono kod CN * 1211 „Rośliny i części roślin (włącznie z nasionami i owocami), w rodzaju stosowanych głównie w perfumerii, farmacji lub do celów owadobójczych, grzybobójczych lub podobnych, świeże, schłodzone, zamrożone lub suszone, nawet krojone, kruszone lub proszkowane (z odnośnikiem 10)”. W punkcie 10 objaśnień do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod CN wskazano: „wyłącznie lebiodka pospolita (Origanum vulgare) i bylica”.

Zatem umieszczenie ww. symbolu przy konkretnym kodzie nomenklatury scalonej ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku tylko do towarów należących do wymienionego kodu CN, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „wyszczególnienie”.

W związku z powyższym, wynikająca z konkretnego załącznika stawka podatku dotyczy wyłącznie danego towaru z danym kodem CN.

Zgodnie z objaśnieniami zawartymi pod załącznikiem nr 1 – wykaz nie ma zastosowania dla zakresu importu towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Wskazać należy, że obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy i nie podlegają ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. Należy zatem uznać, że stawki te winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy.

Obniżona stawka podatku dotyczy tylko towaru z danym kodem CN, tj. w przypadku poz. 110 załącznika nr 1 – wyłącznie lebiodki pospolitej (Origanum vulgare) i bylicy, przy spełnieniu określonych warunków sprecyzowanych w rubryce „wyszczególnienie” do tej pozycji załącznika.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zamierza dokonać importu czystka (cistus creticus, cistus incanus, cistus ladanifer). Wnioskodawca wskazał, że przy imporcie czystka stosowany jest kod CN 1211 90 86.

Mając na uwadze powyższe wskazać należy, że przy imporcie czystka mieszczącego się pod kodem CN 1211 90 86, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości zastosowania stawki podatku w wysokości 8% – na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy w zw. art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 110 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie – ponieważ nie jest to lebiodka pospolita lub bylica. Tym samym ww. import czystka będzie opodatkowany stawką podstawową w wysokości 23%, zgodnie art. 146a pkt 1 w zw. z art. 41 ust. 1 ustawy.


Z opisu sprawy również wynika, że importowany czystek Wnioskodawca ma zamiar sprzedawać na terytorium kraju w ilościach hurtowych (w opakowaniach zbiorczych) lub detalicznych, w tym po przepakowaniu, konfekcjonowaniu lub paczkowaniu.

W załączniku nr 3 do ustawy zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7% (aktualnie 8%), w poz. 1 ustawodawca wymienił towary objęte symbolem PKWiU ex 01.1 o nazwie „Rośliny inne niż wieloletnie, z wyłączeniem bawełny i odziarnionych produktów roślinnych dla przemysłu włókienniczego (PKWiU ex 01.16.1)”.

Natomiast w załączniku nr 10 zawierającym wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%, w poz. 1 ustawodawca wymienił towary objęte symbolem PKWiU ex 01.1 o nazwie „Rośliny inne niż wieloletnie, z wyłączeniem:

  1. (uchylony),
  2. słomy i plew zbóż (PKWiU 01.11.50.0),
  3. nasion bawełny (PKWiU 01.11.84.0),
  4. nasion buraków cukrowych (PKWiU 01.13.72.0),
  5. trzciny cukrowej (PKWiU 01.14.10.0),
  6. tytoniu nieprzetworzonego (PKWiU 01.15.10.0),
  7. roślin włóknistych (PKWiU 01.16.1),
  8. pozostałych roślin innych niż wieloletnie (PKWiU 01.19)”.

Przez PKWiU ex – w myśl art. 2 pkt 30 ustawy – rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.


W analizowanej sprawie należy wskazać, że umieszczenie zapisu ex przy symbolu PKWiU ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku VAT tylko do danego wyrobu z danego grupowania.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że wyłączenie z zastosowania stawki podatku w wysokości 8% wskazane w poz. 1 załącznika nr 3 do ustawy nie dotyczy czystka zaklasyfikowanego przez Wnioskodawcę do grupowania PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”.

Natomiast poz. 1 załącznika nr 10 do ustawy wyłącza możliwość zastosowania stawki podatku w wysokości 5% dla „pozostałych roślin innych niż wieloletnie (PKWiU 01.19)” obejmując tym samym czystek zaklasyfikowany przez Wnioskodawcę do grupowania PKWiU 01.19.39.0.

Zatem sprzedaż czystka zaklasyfikowanego przez Wnioskodawcę do grupowania PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”, będzie opodatkowana stawką podatku w wysokości 8%, zgodnie art. 146a pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 2 i w zw. z poz. 1 załącznika nr 3 do ustawy, natomiast do sprzedaży czystka nie będzie miała zastosowania stawka podatku w wysokości 5%, zgodnie z art. 41 ust. 2a w zw. z poz. 1 załącznika nr 10 do ustawy.

Podsumowując:

  1. import czystka (cistus creticus, cistus incanus, cistus ladanifer) o wskazanym przez Wnioskodawcę kodzie CN 1211 90 86 nie będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 8%, lecz stawką podstawową w wysokości 23%;
  2. sprzedaż/dostawa czystka zaklasyfikowanego przez Wnioskodawcę do grupowania PKWiU 01.19.39.0 „Pozostałe surowe produkty roślinne, gdzie indziej niesklasyfikowane”, będzie opodatkowana stawką podatku w wysokości 8%.

Tutejszy organ wskazuje, że sprzedaż krajowa czystka i związana z tym stawka podatku nie ma żadnego wpływu na określoną wysokość stawki podatku przy imporcie tego towaru. Są to dwie różne transakcje, regulowane odrębnymi przepisami. Zatem nieprawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym niezależnie od tego czy czystek jest importowany na terytorium kraju czy też sprzedawany na terytorium kraju, podlega opodatkowaniu według tej samej stawki podatku.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzeń przyszłych podanych przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji CN i PKWiU), udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W niniejszej interpretacji rozpatrzono wniosek w zakresie stawki podatku dla importu czystka oraz w zakresie stawki podatku dla sprzedaży czystka. Natomiast w zakresie stawki podatku dla nabywanego czystka na terytorium kraju zostało wydane postanowienie z dnia 16 października 2017 r. nr 0112-KDIL1-3.4012.460.2017.1.PR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj