Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.524.2017.1.MW
z 26 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2017 r. (data wpływu 28 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0 (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz opodatkowania dostawy przetworzonego zbrojenia budowlanego zaklasyfikowanego do grupy PKWiU 25.11.23.0 (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0 (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) oraz opodatkowania dostawy przetworzonego zbrojenia budowlanego zaklasyfikowanego do grupy PKWiU 25.11.23.0 (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się lub zajmie się w przyszłości (pkt 6):

  1. dostawą prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych,
  2. dostawą przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie i gięcie stalowych prętów, najczęściej są to zbrojenia budowlane z prostych prętów stalowych, przestrzenne stalowe szkielety zbrojeniowe wykonane według rysunków czy opisów otrzymanych od zlecającego,
  3. dostawą prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych wraz usługą montażu na miejscu budowy, gdy spółka jest podwykonawcą, gdy zgodnie z zawartą umową cena jest jedna i zawiera dostawę wraz z montażem w jednej pozycji na fakturze,
  4. dostawą prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych wraz usługą montażu na miejscu budowy, gdy spółka jest podwykonawcą, gdy zgodnie z zawartą umową cena osobno jest za dostawę prętów i osobno za usługę montażu - dwie pozycje na fakturze,
  5. dostawą przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów (opisanego w pkt 2) wraz usługą montażu na miejscu budowy, gdy spółka jest podwykonawcą, gdy zgodnie z zawartą umową cena jest jedna i zawiera dostawę przetworzonego zbrojenia wraz z montażem w jednej pozycji na fakturze,
  6. dostawą przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów (opisanego w pkt 2) wraz z usługą montażu na miejscu budowy gdy zgodnie z zawartą umową cena osobno będzie za dostawę przetworzonego zbrojenia i osobno za usługę montażu - dwie pozycje na fakturze.

Spółka jest czynnym podatnikiem VAT - art. 15 ustawy o VAT. Spółka dokonuje dostawy lub świadczy usługi na rzecz podatników, zarejestrowanych jako czynni podatnicy VAT, o których mówi art. 15 ustawy o VAT.

Ad.1. Na podstawie obowiązującej klasyfikacji PKWiU Wnioskodawca klasyfikuje pręty zbrojeniowe ze stali do grupy 24.10.62.0 - pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone. Grupa ta mieści się w załączniku nr 11 pozycja 12 do ustawy o VAT - wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. W oparciu o ten załącznik i przepis ustawy o VAT Wnioskodawca dokonuje dostawy stosując stawkę podatku VAT - odwrotne obciążenie. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie?

Ad.2. Na podstawie obowiązującej klasyfikacji PKWiU Wnioskodawca klasyfikuje przetworzone zbrojenie budowlane poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów do grupy 25.11.23.0 - pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali lub aluminium. W związku z tym, że wyroby te nie mieszczą się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, Wnioskodawca dokonuje dostawy tych wyrobów na zasadach ogólnych, naliczając podatek VAT w wysokości 23%. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie?

Ad.3. W ramach zawieranych umów, Wnioskodawca dostarcza pręty ze stali na budowę wraz z ich usługą montażu. W umowie zapis traktuje w sposób kompleksowy, jednolity usługę montażu prętów, które wcześniej Wnioskodawca samodzielnie zakupuje. Cena jest ustalana jedna - za tonę zamontowanych prętów. Wnioskodawca wykonuje usługę budowlaną polegającą na montażu prętów ze stali jako podwykonawca. Wystawia fakturę stosując procedurę odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT - pozycja 2 lub 3 załącznika nr 14 do ustawy o VAT - stosując obowiązującą klasyfikację PKWiU - 41.00.30.0 lub 41.00.40.0, w zależności od rodzaju budownictwa mieszkalnego czy niemieszkalnego. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie?

Ad. 4. W ramach zawieranych umów, Wnioskodawca dostarcza pręty ze stali na budowę oraz dodatkowo wykonuje usługę montażu. W umowie zapis traktuje oddzielnie cenę za tonę dostarczonych prętów ze stali i osobno cenę za usługę budowlaną polegającą na montażu prętów. W związku z tym, że umowa stanowi oddzielnie dostawę prętów i oddzielnie usługę montażu, Wnioskodawca jest zobligowany do wystawienia faktury z dwoma pozycjami. Jeżeli chodzi o dostawę prętów ze stali Wnioskodawca stosuje dokładnie analogicznie to co opisał w Ad.1. - stosując art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT - pozycja 12 załącznika 11 do ustawy o VAT - stawka VAT odwrotne obciążenie. Wnioskodawca wykonuje usługę budowlaną polegającą na montażu prętów ze stali jako podwykonawca. Wnioskodawca wystawia fakturę stosując procedurę odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT - pozycja 2 lub 3 załącznika nr 14 do ustawy o VAT - stosując obowiązującą klasyfikację PKWiU - 41.00.30.0 lub 41.00.40.0, w zależności od rodzaju budownictwa mieszkalnego czy niemieszkalnego. Czy Wnioskodawca postąpi właściwie?

Ad.5. W ramach zawieranych umów, Wnioskodawca dostarcza przetworzone zbrojenie budowlane (opisane w pkt 2) poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów wraz usługą montażu na miejscu budowy. W umowie zapis traktuje w sposób kompleksowy, jednolity usługę montażu zbrojenia, które wcześniej samodzielnie Wnioskodawca wykonywał na postawie umowy ze zlecającym. Cena jest ustalana jedna - za tonę zamontowanego zbrojenia. Wnioskodawca wykonuje usługę budowlaną polegającą na montażu wykonanego przez niego zbrojenia jako podwykonawca. Wnioskodawca wystawia fakturę stosując procedurę odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT - pozycja 2 lub 3 załącznika nr 14 do ustawy o VAT - stosując obowiązującą klasyfikację PKWiU - 41.00.30.0 lub 41.00.40.0, w zależności od rodzaju budownictwa mieszkalnego czy niemieszkalnego. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie?

Ad.6. W ramach umów, jest możliwe w przyszłości, że Wnioskodawca dostarczy przetworzone zbrojenie budowlane (opisane w pkt 2) poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów wraz usługą montażu na miejscu budowy. W umowie zapis potraktuje oddzielnie cenę za tonę dostarczonego przetworzonego zbrojenia i osobno cenę za usługę budowlaną polegającą na montażu przetworzonego zbrojenia. W związku z tym, że umowa stanowi oddzielnie dostawę przetworzonego zbrojenia i oddzielnie usługę montażu, Wnioskodawca będzie zobligowany do wystawienia faktury z dwoma pozycjami. Jeżeli chodzi o dostawę przetworzonego zbrojenia Wnioskodawca zastosuje dokładnie analogicznie to co opisał w Ad.2. - w związku z tym, że wyroby te nie mieszczą się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, Wnioskodawca dokona dostawy tych wyrobów na zasadach ogólnych, naliczając podatek VAT w wysokości 23%. Natomiast jeżeli chodzi o wykonanie usługi budowlanej polegającej na montażu przetworzonego zbrojenia jako podwykonawca, Wnioskodawca zastosuje procedurę odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT - pozycja 2 lub 3 załącznika nr 14 do ustawy o VAT - stosując obowiązującą klasyfikację PKWiU - 41.00.30.0 lub 41.00.40.0, w zależności od rodzaju budownictwa mieszkalnego czy niemieszkalnego. Czy Wnioskodawca postąpi właściwie?

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie stosując procedurę odwrotnego obciążenia do dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0 - załącznik nr 11 pozycja 12 do ustawy o VAT - wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT? (stan faktyczny 1)
  2. Czy Wnioskodawca postępuje właściwie stosując zasady ogólne, stawkę VAT 23% do dostawy przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów, najczęściej są to zbrojenia budowlane z prostych prętów stalowych, przestrzenne stalowe szkielety zbrojeniowe wykonane według rysunków czy opisów otrzymanych od zlecającego, zaklasyfikowanego do grupy PKWiU 25.11.23.0 w związku z tym, iż nie mieści się w załączniku nr 11 do ustawy o VAT? (stan faktyczny 2)

Zdaniem Wnioskodawcy, stanowisko do pytań 1-5 - opisane sytuacje dotyczą stanów faktycznych zaistniałych po 1 stycznia 2017 roku. Spółka jako czynny podatnik VAT dostarcza towary lub wykonuje usługi jako podwykonawca, podatnikom również VAT czynnym, a dostawa towarów nie jest zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 i art. 122.

Pytanie 1 - Wnioskodawca uważa, że postępuje słusznie ponieważ dostarczając pręty stalowe, które ze względu na PKWiU mieszczą się załączniku 11 do ustawy VAT, która zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 wprowadza procedurę odwrotnego obciążenia.

Pytanie 2 - Wnioskodawca uważa, że postępuje słusznie stosując zasadę ogólną stosując stawkę VAT 23% do dostawy przetworzonego zbrojenia, które ze względu na PKWiU nie mieści się w załączniku 11 do ustawy VAT, więc zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 procedura odwrotnego obciążenia jest niemożliwa.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy – przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przez sprzedaż – w myśl art. 2 pkt 22 ustawy – rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Stosownie do art. 5a ustawy – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.). Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia sposobu i wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do tych towarów i usług, dla których przepisy w zakresie VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Według art. 15 ust. 1 ustawy – podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych – art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy – podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, z zastrzeżeniem ust. 1c, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
  2. nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT czynny,
  3. dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 2 ustawy – w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Załącznik nr 11 do ustawy określa (w 41 pozycjach) wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.

Powołane regulacje wprowadzają mechanizm polegający na przeniesieniu obowiązku rozliczania podatku od towarów i usług na podatnika, na rzecz którego dokonana została dostawa ściśle określonego towaru (wyrobu).

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednak jak stanowi art. 146a pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się:

  1. dostawą prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych,
  2. dostawą przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie i gięcie stalowych prętów, najczęściej są to zbrojenia budowlane z prostych prętów stalowych, przestrzenne stalowe szkielety zbrojeniowe wykonane według rysunków czy opisów otrzymanych od zlecającego.

Na podstawie obowiązującej klasyfikacji PKWiU Wnioskodawca klasyfikuje pręty zbrojeniowe ze stali do grupy 24.10.62.0 - pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone. Grupa ta mieści się w załączniku nr 11 pozycja 12 do ustawy o VAT - wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy. W oparciu o ten załącznik i przepis ustawy Wnioskodawca dokonuje dostawy stosując mechanizm odwrotnego obciążenia. Na podstawie obowiązującej klasyfikacji PKWiU Wnioskodawca klasyfikuje przetworzone zbrojenie budowlane poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów do grupy 25.11.23.0 - pozostałe konstrukcje i ich części; płyty, pręty, kątowniki, kształtowniki itp. z żeliwa, stali lub aluminium. W związku z tym, że wyroby te nie mieszczą się w załączniku nr 11 do ustawy, Wnioskodawca dokonuje dostawy tych wyrobów na zasadach ogólnych, naliczając podatek VAT w wysokości 23%.

Opisane sytuacje dotyczą stanów faktycznych zaistniałych po 1 stycznia 2017 roku. Spółka jako czynny podatnik VAT dostarcza towary lub wykonuje usługi jako podwykonawca, podatnikom również VAT czynnym, a dostawa towarów nie jest zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 i art. 122.

Wnioskodawca ma m.in. wątpliwości, czy postępuje właściwie stosując procedurę odwrotnego obciążenia do dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali, czasami pociętych zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0 - załącznik nr 11 pozycja 12 do ustawy - wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, iż towary, które sprzedaje Wnioskodawca sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 24.10.62.0 - pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone zostały wymienione w poz. 12 załącznika nr 11 do ustawy, zawierającego katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia. Jednocześnie, jak wskazał Wnioskodawca, zarówno on jak i podmioty nabywające od niego towary są podatnikami w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. Jak wynika z wniosku Wnioskodawca nie jest zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy. Ponadto dokonywane przez Wnioskodawcę dostawy towarów, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym, nie są objęte zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Tym samym w analizowanym przypadku norma przewidziana w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT znajduje zastosowanie.

Zatem podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego z tytułu dostawy towarów, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym kwalifikowanych do grupowania PKWiU 24.10.62.0 jest nabywca tych towarów. Tym samym sprzedaż przedmiotowych towarów przez Wnioskodawcę na rzecz innych podatników nie rodzi po stronie Wnioskodawcy obowiązku rozliczenia podatku należnego z tytułu tej transakcji.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1 uznano za prawidłowe.

Ponadto Wnioskodawca ma również wątpliwości, czy postępuje właściwie stosując zasady ogólne, stawkę VAT 23% do dostawy przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów, najczęściej są to zbrojenia budowlane z prostych prętów stalowych, przestrzenne stalowe szkielety zbrojeniowe wykonane według rysunków czy opisów otrzymanych od zlecającego, zaklasyfikowanego do grupy PKWiU 25.11.23.0.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, że wyroby takie jak dostawa przetworzonego zbrojenia budowlanego poprzez spawanie, gięcie stalowych prętów, najczęściej są to zbrojenia budowlane z prostych prętów stalowych, przestrzenne stalowe szkielety zbrojeniowe wykonane według rysunków czy opisów otrzymanych od zlecającego, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 25.11.23.0 nie zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, zawierającym katalog towarów, do których stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia. Tym samym w przedmiotowej sprawie nie znajduje zastosowania mechanizm odwrotnego obciążenia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, natomiast sprzedaż ww. wyrobów Wnioskodawca powinien opodatkować na zasadach ogólnych, tj. z zastosowaniem właściwej stawki podatku.

Z uwagi na to, że sprzedaż ww. wyrobów nie została objęta stawką obniżoną ani zwolnieniem od podatku, zastosowanie znajdzie stawka podatku w wysokości 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 uznano za prawidłowe.

Tut. organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniami, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone w wydanej interpretacji.

Zauważa się również, iż organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Ponadto tut. organ informuje, że w zakresie opodatkowania dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0, wraz z usługą montażu, gdy w umowie cena jest jedna za tonę zamontowanych prętów (pytanie oznaczone we wniosku nr 3), opodatkowania dostawy prętów zbrojeniowych wykonanych ze stali zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 24.10.62.0, wraz z usługą montażu (PKWiU 41.00.30.0 lub 41.00.40.0), gdy w umowie cena jest oddzielnie za tonę dostarczonych prętów i oddzielnie za tonę zamontowanych prętów (pytanie oznaczone we wniosku nr 4), opodatkowania dostawy przetworzonego zbrojenia zaklasyfikowanego do grupy PKWiU 25.11.23.0 wraz z usługą montażu (PKWiU 41.00.30.0 lub 41.00.40.0), gdy w umowie cena jest jedna za tonę zamontowanego zbrojenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 5), opodatkowania dostawy przetworzonego zbrojenia (PKWiU 25.11.23.0), wraz z usługą montażu dostarczonego zbrojenia (PKWiU 41.00.30.0 lub 41.00.40.0), jeśli w umowie cena będzie oddzielnie za tonę dostarczonego przetworzonego zbrojenia i oddzielnie za tonę zamontowanego zbrojenia jako usługi budowlanej polegającej na montażu dostarczonego zbrojenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 6) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj